Rallin B-ryhmä jutustelu

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ilmeisesti tuo keskimoottori versio perustui aika pitkälle Sport quattron tekniikkaan.
Olisi kiva tietää oliko siinnä putkirunko...
Siihen kun olisi lisännyt E2 Sport quattron tyyliset siivet ja härpäkkeet, niin oilisi ollut kerrassaan räyveä peli ja olisi voinut Peugeotilla ja Lancialla olla kova vastus.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta


Eihän tuokaan ollut tehtaan virallisesti hyväksymä prokkis vaan oman pienen porukan kyhäilemä =)
-Tuolla taustalla muuten pilkistää Audin Project Rosemeyer-konsepti, jonka W16-moottori nyttemmin vauhdittaa Bugattia.
Auto on saanut paljon vaikutteita tästä Auto Unionin umpinaisesta A1-mallista:
:cool:
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Tuolla taustalla muuten pilkistää Audin Project Rosemeyer-konsepti, jonka W16-moottori nyttemmin vauhdittaa Bugattia.

Kuvista katsottuna bugattiin yhdistyy myös ulkonöllisiä piirteitä mm. eturitilä ...
Tosin tosta Audin prokkiksesta tulee mielee veyronin ja tt risteytys jollakin tapaa :tongue:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Nykyitä R8:a (perustuu tekniikaltaan pitkälti Lamborghini Gallardoon) edelti 90-luvun alussa myös tämä Quattro Spyder:
Ois aika makee kärry tänäkin päivänä! Sukulaisuutta Gallaroon havaittavissa..
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Nuo ovat tiettävästi ainoita kuvia ECV:stä ajossa. Mistään ei ole oikein löytynyt kuvia, mitä Peugeotilla oli kehitteillä tulevaan S-ryhmään. :dunno:
 

ammattikatsoja78

Well-known member
Liittynyt
24.2.2010
Viestit
112
Sijainti
pirkanmaa
-Eikös Beta Monte Carlon ja 037:n suurin ero ollut se, että Betassa moottori oli poikittain, kun 037:ssa se oli pitkittäin? :doubtful:
Lancia rally 037 taidettiin tehdä ensin Lancia scorpion aihioon, eli 001 versio.
SIIS JOSTAIN MUISTAN LUKENEENI AIHEESTA..
tuolla ranskiksien foorumilla on peter collinsin 037 kirjasta kopsattuja kuvia 037 ensimmäisistä versioista.

http://forum.lancianet.fr/viewtopic.php?f=2&t=29

varsinaiset 200 luokittelu autoa tehtiin pininfarinan pajalla ja ne muutettiin Beta Monte Carloista.
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Nuo ovat tiettävästi ainoita kuvia ECV:stä ajossa. Mistään ei ole oikein löytynyt kuvia, mitä Peugeotilla oli kehitteillä tulevaan S-ryhmään. :dunno:
Kuvista en tiedä ja oliko edes varsinaista prototyypiä tehty. (MINUN mielipiteeni ON) Jos oltaisiin siirrytty S-ryhmään Peugeotin "ohjus" olisi varmaankin hyvin pitkälti ollut paranneltu ja S-ryhmän sääntöihin sopivaksi muokattu 205 T16 ...

Ja eikös "pösö" ollut sitä mieltä,että B-ryhmän autoilla olisi voitu jatkaa myös vuonna 87.

Eli Pösö vastusti A-ryhmään siirtymistä,,,mutta vastustiko pösö myös S-ryhmään siirtymistä?
Peugeot taisi uskoa loppuun asti ja vielä vähän sen jälkeenkin,että B-ryhmä pysyy tai ainakin vielä palaisi takaisin. Ja sen vuoksi ei ruvennut panostamaan S-ryhmään puhumattakaan A-ryhmän auton kehityksestä:confused:.

EDIT:EI se ollutkaan Peugeot..... se olikin niin jotta "Huippu kuljettajat" antoivat FISAlle oman ehdotuksen ralli autoilun turvallisuuden kehittämisestä Kreikan rallin aikoihin(86) ,siinä oli mm. näin
autoista täytyisi kieltää Turbot ja muovi-kevlar-osat.

 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Auto siis ensiesiteltiin 14 joulukuuta 1981 ja oli kai 1. B-ryhmää varten tehty kilpuri:

Présentation de la 037 :
Cesare Fiorio, lors d’une conférence de presse le 14 décembre 1981
:cool:
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Jos olen oikein ymmärtänyt niin S-ryhmässä ei alunpitäen pitänyt olla moottori/teho rajoituksia?
Fordinhan oli tarkoitus ainakin muokata RS200 sääntöihin sopivaksi, joten varmaan Peugeotilla oli sama homma.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Usein ihmetyttää miksi ralliautot eivät saa olla hiilikuidusta tehtyjä kuten nuo Lancia ECV:t, vaan perinteisiä teräskoreja puolustellaan turvallisuudella, formuloissahan turvallisuus parani merkittävästi, kun putkirunkoisista pelti ja alumiinihökötyksistä siirryttiin hiilikuituisiin monokokkeihin? :confused:
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Usein ihmetyttää miksi ralliautot eivät saa olla hiilikuidusta tehtyjä kuten nuo Lancia ECV:t, vaan perinteisiä teräskoreja puolustellaan turvallisuudella, formuloissahan turvallisuus parani merkittävästi, kun putkirunkoisista pelti ja alumiinihökötyksistä siirryttiin hiilikuituisiin monokokkeihin? :confused:
Koska noissa on korit, ei pelkästään putkirunko. Lisäks formuloissa voidaan kaikkien muiden osien antaa "irrota" autosta, kunhan monokokki jää ehjäks. Autossa se on hankalampaa (paitsi Kauppis-Mikko onnistu kerran vahingossa). Niin, ja formuloissa ei enää oo niitä puita ja kiviä vastassa.
 
Ylös