Mua ei vain oikein tuo italialainen kyläseppä vakuuttanut. Pitäis päästää Kannuksen miehet asialle, niin tulis priimaa.Kiitos kaikille teille, jotka laitoitte linkkejä tähän ECV aiheeseen liittyen:thumbup:
nuo ECV sivut on kyllä meleko hienot:tongue: toivottavasti päivittävät niitä vaikkapa videonpätkillä restaurointi vaiheista ym..
Tuon Triflux moottorin käyntiääni olisi kyllä syytä kuulla livenä
Että pitääkö tässä nyt ottaa liput italiaan rallylegend tapahtumaan
Hienoa, että Beppe Volta on herättänyt S- ryhmään kaavaillun Lancian henkiin:thumbup::thumbup:
Vai on Beppe Volta paikallinen kyläseppä:doubtful:...Mua ei vain oikein tuo italialainen kyläseppä vakuuttanut. Pitäis päästää Kannuksen miehet asialle, niin tulis priimaa.
Ei se ole mithän. Jotta juttu saadaan samalle tasolle S4 väittelyn kanssa, kerrottakoon, että Schnitzer teki M1:stä turbotetun version josta lähti sitten se n. 1000 hv. BMW:n legendaarinen F1-moottori oli jatkojalostettu juuri F2- ja Gr. 5 -moottoreista(?)5-ryhmän autot olikin varsinaisia pelejä. Jostain muistan lukeneeni, että jonkun vuoden Giro d'Italiassa tehokkaimmissa Porscheissa oli lähemmäs 700 hevosvoimaa.
Joo komiaa jälkeä siellä lakiallakin tehrähän:thumbup:Mua ei vain oikein tuo italialainen kyläseppä vakuuttanut. Pitäis päästää Kannuksen miehet asialle, niin tulis priimaa.
Kovin moni Audin isoista pomoistakaan ei tuosta keskimoottoriautosta kuullut/tiennyt silloin kun sitä testattiin. Se oli hyvin matalan profiilin projekti.Tuosta takamoottori(?) quattrosta olis kyllä kiva kuulla enemmän. Muistaakseni esim. McKleinin The rise and fall of rallying's wildest cars ei tuosta juuri maininnut..
-Eikös Beta Monte Carlon ja 037:n suurin ero ollut se, että Betassa moottori oli poikittain, kun 037:ssa se oli pitkittäin? :doubtful:Niin... tai sitten 037 oli Betan ralliversio. Kuinka vain.
Kansainvälisellä foorumilla on jotain juttua: http://www.motorsportforums.com/forums/showthread.php?t=112669&highlight=group+b+audi.Tuosta takamoottori(?) quattrosta olis kyllä kiva kuulla enemmän. Muistaakseni esim. McKleinin The rise and fall of rallying's wildest cars ei tuosta juuri maininnut..
-Tuo prototyyppi on kai romutettu, koska oli alkujaankin kai Audin insinöörien johdolta salaa kehittämä projekti (Ferdinand Piëch halusi säilyttää Quattron etumoottorisena, koska tahtoi sen perustuvan edes jotenkin vakio-Audeihin).Kuten sanottua, tuo Voltan paja rakensi aikanaan heti Abarthin jälkeen ripeimmät 037 Lanciat, joten eiköhän noi asiansa osaa.
Itseäni kiinnostaisi enempikin tuo Audin projekti ja sen kohtalo: