Rallin B-ryhmä jutustelu

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Kyllä siitä saa kaikki lukot lukittua täysille. Nykysin on modattu noita uudempia wrc:tä, missä ei esimerkiks pysty säätämään lukkoja. En nyt äkkiseltään keksi, mitä wrc-ominaisuuksia sinne vielä jäis kummittelemaan. Takavetoset on tehty etuvetonen kääntämällä, mutta tuntuma on kyllä oman kokemuksen mukaan nykysissä autoissa jo vallan hieno.

Nykysin on muuten modattu peliin jo sellasia pätkiä, kuin Savo, Siitama, Ouninpohja ja Urria. Lisää on tulossa.

Edit. No okei, turboviive ois tietty realismin kannalta hieno.
Niin sanottua puutumista on jo nyt havaittavissa B-ryhmän vehkeissä jos kierrokset eivät ole ylhäällä, mutta käsitykseni mukaan näissä laitteissa(ainakaan audissa) ei ollut mitään vetoja kierrosten alapäässä. Ja kyllä ne autot ihan oikeasti poikkeaa jo nyt merkittävästi toisistaan. Eivät siis ole mitään WRC-klooneja eri kuorissa.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Jaahas tässä topicissa on jo livetty "Pelien"/Simujen mailmaan...
No mitä nyt ite olen kymmenen vuotta ajellut aika ahkeraankin eri Simuja, niin kyllä rbr on ollut ja on edellen ainoa peli, jossa ralliauton mallinnus on edes sillä tasolla, että voidaan puhua miten lähellä pelin/moodin tekijän näkemys auton käyttäytymisestä on oikeaan ralliiautoon.
Itellä ei ole kokemusta oikeasta ralliautosta kuskinpaikalta.(Kyydissä olen ollut) mutta "siviili" puolen kärryjä on tullut ajeltua ihan jokasella vetotavalla.Enkä kyllä siltä pohjalta lähtisi haukkumaan ,että rbr:ään tehdyt takavetoset tai puhumattakaan etuvetosista olisi todellakaan huonosti fysiikaltaan mallinnettuja.
Moodeissa on tietysti eroja myös fysiikoissa.czechien versio on mielestäni parempi kuin ranskisten modi auton käyttäytymisen ja ylipätään fysikoiden puolesta.
Mallinnetuista B-ryhmäläisistä tietysti voi olla montaa mieltä.Ite en ole ikinä päässyt ajamaan oikeata b- ryhmäläistä:D (yllättävää):D. joten vakea sanoa kuinka mettässä fysiikat on,mutta näyttävästi metsään niilläkin mallinuksilla pääsee...B-ryhmäläisiä yritettiin monta vuotta saada peliin,kun se oli jo julkaistu ja muutama beetta versio tulikin ulos siloin (lancia s4).Mutta projekti tais kaatua kaikessa hiljaisuudessa, jotenkin niin juurikin, että tekijät eivät saanneet autojen fysiikoista mieleisiään,kun eivät pystyneet pelissä muuttamaan jotain fysiika tietoja tai jotain...
Ranskalaiset ne muistaakseni sitten muutaman vuoden päästä julkaisi, kun he olivat fysiikoiden suhteen tehneet vähän kompromiseja.En tiedä onko yksi kompromissi ollut se että autoissa on nykypäivän alusta(jousitus,iskarit,jne) ainakn siltä varsinkin rs200 tuntuu:eek:. Tehoja niissä kyllä piisaa... autojen äänet saisivat myos ölla paremmat ei lähelläkään näitä ( by mjs:thumbup:)
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Moi

Nettiä surffaillessani tuli vastaan tällänen auto, Nissan March R. Avaa tuon sivun ylälaitaan, kelaamalla alaspäin tulee vastaan noita B ryhmän autoja käsittelevä postaus. Kreikkalainen foorumi mutta osittain englanniksikin näyttävät keskustelevan. Tuon postauksen mukaan olis luokiteltu B ryhmään, jotenkin outoa että olis Nissan panostanu vielä kun MM näkyvyyttä ei ollu tarjolla. Onko kellään tietoa että tollasella olis kisattu jossain. Suomessa ilmeisesti ei oo noita ollu.

Kyseisessä foorumissa on paljon muutakin kuva matskua vanhoista ralleista ja autoista. Ehkä teille aktiiveille tuttu mutta itselle ainakin uus tuttavuus ja varsinkin nuo luokittelemattomat B ryhmäläiset alko kiinnostamaan.

Katselin myös että FIA on luokitellu tän kauden alusta ryhmän J historic luokkaan, tähänhän kuuluu 82 - 90 aikakauden autot eli periaatteessa nää alle 1,6 litraset B ryhmäläiset pitäs olla sallittuja! Onko kellään tietoa että noita ison B ryhmän autoja olis luokiteltu missään muodossa A ryhmään? Silloinhan olis mahdollista että Peugeot, Audi tai Lancia nähtäis vielä rallipoluilla. Jos oikein muistan niin vitos rellujahan oli ainakin A ryhmässä. Olishan se hienoa jos ens kesän Lahti historicissä olis jotain 80 luvun autoja mukana, tois ehkä jotain muistoja kultaselta 80 -luvulta.
 
Viimeksi muokattu:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tänä vuonna tulee juu b-ryhmäläiset historiciin, pois lukien fian bannaamat Audi Sport quattro, Peugeot 205 t16, Ford RS 200, MG Metro 6R4, Lancia Delta S4...
Mutta ei hätää, esim Lancia 037, Opel Manta 400, Renault 5 turbo, Audi quattro A1 ja A2, Porschet yms. on sallittuja.
Viimevuonna J ikäryhmä oli kokeiluluontoisesti käytössä ja ainakin kaksi Lancia 037 oli jo mukana.

Lahti Historicia odotellessa....
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Tänä vuonna tulee juu b-ryhmäläiset historiciin, pois lukien fian bannaamat Audi Sport quattro, Peugeot 205 t16, Ford RS 200, MG Metro 6R4, Lancia Delta S4...
Eli juuri ne autot josta B-ryhmä muistetaan :D No onneksi sentään 037 on sallittu.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Eli juuri ne autot josta B-ryhmä muistetaan :D No onneksi sentään 037 on sallittu.
037 rally on sentään maailman mahtavin ralli auto eli ei niitä muita tarvitakkaan kunhan 037 on mukana. No toki S4:sta ja muita hirmujakin olis kiva nähdä mutta Lancia rally 037 on meikäläiselle jotenkin vaan ainoa oikea ralliauto.

Toivotaan että italialaiset tuo nolla kolme seiskan suomeen nyt kun pääsee näkemään historicit legendaarisilla suurajo pätkilläkin.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Alko jo mieli kaihoomaan ens kesän tapahtumaan, joten oli pakko alkaa varmistelemaan tuota 037:n osallistumista. Viralliseen sarjaan ei oo ilmotettu yhtään vielä. :nope: Mutta tänään on alkanu sarjan eka osakilpailu San Remo ja siellä on mukana 5 kipaletta Lancia Ralleja :D Eli toivossa on hyvä elää!!!
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Moi

Nettiä surffaillessani tuli vastaan tällänen auto, Nissan March R. Avaa tuon sivun ylälaitaan, kelaamalla alaspäin tulee vastaan noita B ryhmän autoja käsittelevä postaus. Kreikkalainen foorumi mutta osittain englanniksikin näyttävät keskustelevan. Tuon postauksen mukaan olis luokiteltu B ryhmään, jotenkin outoa että olis Nissan panostanu vielä kun MM näkyvyyttä ei ollu tarjolla. Onko kellään tietoa että tollasella olis kisattu jossain. Suomessa ilmeisesti ei oo noita ollu.

Kyseisessä foorumissa on paljon muutakin kuva matskua vanhoista ralleista ja autoista. Ehkä teille aktiiveille tuttu mutta itselle ainakin uus tuttavuus ja varsinkin nuo luokittelemattomat B ryhmäläiset alko kiinnostamaan.

Katselin myös että FIA on luokitellu tän kauden alusta ryhmän J historic luokkaan, tähänhän kuuluu 82 - 90 aikakauden autot eli periaatteessa nää alle 1,6 litraset B ryhmäläiset pitäs olla sallittuja! Onko kellään tietoa että noita ison B ryhmän autoja olis luokiteltu missään muodossa A ryhmään? Silloinhan olis mahdollista että Peugeot, Audi tai Lancia nähtäis vielä rallipoluilla. Jos oikein muistan niin vitos rellujahan oli ainakin A ryhmässä. Olishan se hienoa jos ens kesän Lahti historicissä olis jotain 80 luvun autoja mukana, tois ehkä jotain muistoja kultaselta 80 -luvulta.

Stigu tais ajella muutaman rallin tuollaisella Turbo-Micralla. Yhden vastaavan konstruktion (tuskin aito) olen nähnyt Suomessa radalla. Eihän tuolla isojen poikien vauhtiin päässyt mutta ehkä sillä B-ryhmän Citroen Visoja ja Trabantteja kiusas.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Stigu tais ajella muutaman rallin tuollaisella Turbo-Micralla. Yhden vastaavan konstruktion (tuskin aito) olen nähnyt Suomessa radalla. Eihän tuolla isojen poikien vauhtiin päässyt mutta ehkä sillä B-ryhmän Citroen Visoja ja Trabantteja kiusas.
Ei tietenkään kerkee isojen poikien vauhtiin. Kuitenkaan tehoa ei oo varmaan toivottavissa ku ehkä 150 - 200 heppaa. Toisaalta kevyt se on ja kun siinä on remmi ja turbo niin varmaan kiihtyy ihan kivasti. Äänet siinä tuntuu olevan kohallaan kun tuubista katselin ja kuuntelin. Eli ihan mielenkiintonen peli.

Ralli trabi olis kans hieno nähä, siitä muistukin mieleen kun muksuna kaverin kanssa laajarin parkkiksella kurkisteltiin ddr:n joukkueen warren ikkunasta sisään ja naureskeltiin kun nopeusmittarin lukemat loppu 140 km/h lukemaan. Ei mekaanikko oikeen tykänny meistä ku naamat irveessä siinä pyörittiin :p
 

jiipee64

Well-known member
Liittynyt
29.4.2008
Viestit
133
Sijainti
Jyväskylä
>>Stigu tais ajella muutaman rallin tuollaisella Turbo-Micralla.

Pärre!
1988 RAC
1989 Monte-Carlo
1989 Acropolis
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ei muuten ole tuo Nissan Micra b-ryhmäläinen. A- ja n-ryhmään on luokiteltu...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Kait se vois sinne lähteäkin. Kunhan joku maksaa siitä ajamisesta sopivan summan rahaa ja lisäks kustantaa WRC-tasoisen huoltoporukan Italiasta paikalle...:eek!:

Ilman rahaa Aleeni(kaan) ei edes morjesta.
Uskoisin sen innostuvan ilman palkkaakin ajamaan suurajoissa 037:lla. Se on kuitenkin sen favourite auto ja taas suurajot portugalin jälkeen lienee Markun lempi ralli. Se on varmaa että taustojen on oltava kunnossa eli jonkun italialais tallin auto pitää olla. Sitten taas kun ajattelee että Alén Kivimäki on italiassa legendan asemassa niin ei luulis olevan aivan mahdoton kuvio toteutumaan. Kantona kaskessa saattaa olla kuitenkin se että ajattava talli ei välttämättä saa siitä itselleen mitään kun tänä vuonna ei B ryhmäläisille jaeta vielä noita pisteitä historicissä.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Ei muuten ole tuo Nissan Micra b-ryhmäläinen. A- ja n-ryhmään on luokiteltu...
Huomasin saman kun lueskelin tuota FIA:n luokitus listaa. Noitahan täytyy siis olla tuotettuna +5000 kappaletta. Outoa etteivät oo käyttäneet isompaa konetta jotta olis ollu kilpailukykysempi.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
037 rally on sentään maailman mahtavin ralli auto eli ei niitä muita tarvitakkaan kunhan 037 on mukana. No toki S4:sta ja muita hirmujakin olis kiva nähdä mutta Lancia rally 037 on meikäläiselle jotenkin vaan ainoa oikea ralliauto.

Toivotaan että italialaiset tuo nolla kolme seiskan suomeen nyt kun pääsee näkemään historicit legendaarisilla suurajo pätkilläkin.
Jiihaa, asia on hyvällä tolalla. 037:lla kauden ekassa isossa historickisassa San Remossa on mukana norjalainen Valter Jensen. Eli kaveri joka on aiemminkin kyennyt voittamaan Lahden Historicin.

Ekan päivän jälkeen SanRemossa Jensen on neljäntenä, edellä kaks paikallista 911RS:ää sekä Tony Fassina Stratoksella.

Suomalaisia seitsemän mutta ihan ei oo mennyt putkeen, Kimmo Haavikko sentään luokkakakkosena.
 
Ylös