Rallin B-ryhmä jutustelu

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Tämä auto josta mainitsin, ei ole vielä valmis eikä ajossa, joten nettiautossa lienee "se toinen" hisserallivehje joka kisoissa on jo kiertänytkin.

EDIT:
Soitin kaverille ja varmistin pari juttua. Aikaa asiasta on jo muutama vuosi eikä muisti ei aina pelaa... (Eikä laite ole edes hoppa; ei voi kiinnostaa :) )
Pahoitteluni hieman ristiriitaisesta informaatiosta.

-> auto on tulossa tämän hetken valossa kakkosryhmän mukaiseksi niillä Audi_Sport_Uk:n mainitsemilla kakkosryhmän ratalevikkeillä, jotka ovat jouheammat kuin nuo B-ryhmän vastaavat ja ilman helmalevikettä.
4-ryhmässä oli nuo B-ryhmää vastaavat laatikot. Ne jäivätkin nyt sitten joutilaaksi. Jollei tule yksi aihio lisää.. ;)

Spoilerihomma meni suunnilleen kuten muistelinkin.
 
Viimeksi muokattu:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tämä auto josta mainitsin, ei ole vielä valmis eikä ajossa, joten nettiautossa lienee "se toinen" hisserallivehje joka kisoissa on jo kiertänytkin.

EDIT:
Soitin kaverille ja varmistin pari juttua. Aikaa asiasta on jo muutama vuosi eikä muisti ei aina pelaa... (Eikä laite ole edes hoppa; ei voi kiinnostaa :) )
Pahoitteluni hieman ristiriitaisesta informaatiosta.

-> auto on tulossa tämän hetken valossa kakkosryhmän mukaiseksi niillä Audi_Sport_Uk:n mainitsemilla kakkosryhmän ratalevikkeillä, jotka ovat jouheammat kuin nuo B-ryhmän vastaavat ja ilman helmalevikettä.
4-ryhmässä oli nuo B-ryhmää vastaavat laatikot. Ne jäivätkin nyt sitten joutilaaksi. Jollei tule yksi aihio lisää.. ;)

Spoilerihomma meni suunnilleen kuten muistelinkin.
Jaahah, noh ei se auta kun jäädä seuraamaan milloinka näkyy rallipoluilla.
Ei loppuen lopuksi hirveän kalliita nuo RX7 aihiot. Siinnähän taitaa olla nelilinkki- ja Wattin tuentakin vakiona plus 50/50 painojakauma.

Olisi kivaa lukaista noita b-ryhmän papereita. Onhan noissa Warmboldin tallin ja Allportin autoissa eroa paljonkin. Spoileri, Allportin autossa on alkuperäisen kaltainen jäähdytys kun tehtaan värkeissä jäähdytys tapahtuu etupuskurin läpi yms. Täytyypä ajan kuluksi kaivella nettiä kuvien toivossa.
 

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Näyttäisi olevan täsmälleen sama 037 -pohjainen proto kuin viestin 1322 kuvassa. Siipi vain teipattu lisäksi.
 

jokke78

Well-known member
Liittynyt
4.5.2010
Viestit
171
Tuli tuossa selailtua pikaisesti Mobilisti-lehteä 6/12, ja siellä näytti olevan usean sivun juttu B-Ryhmän Metrosta. Itseasiassa kaksikin eri juttua. Kuvailin jutut myöhempää lukemista varten ja ajattelin myös laittaa sen tänne, mikäli jotain kiinnostaa.
Toivottavasti saa selvän, sillä kuvattu lehdestä kamerakännykällä:wink: Pahoittelut siitä.
Alla linkit sivuittain:

http://aijaa.com/xe6Gn6
http://aijaa.com/p5uRw7
http://aijaa.com/lMbNpW
http://aijaa.com/4eLT1H
http://aijaa.com/t0wtiX
http://aijaa.com/Wm3uNe
http://aijaa.com/HP6uPB
http://aijaa.com/c1zXAB
http://aijaa.com/B3PhMg
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15959
Sijainti
Tampereen lenkki
Kaikkihan tietävät jutun siitä, kuinka Henri Toivonen lähti vielä kesken Monte Carlon 1986 harjoittelemaan Turinia viimeisellä yötauolla. Ihmettelin aina tätä, koska yötauothan olivat tuolloin hyvin lyhyitä ralleissa. No, Monte Carlossa 1986 viimeinen yötauko on kestänyt 22 tuntia. En tiedä, onko siihen sisältynyt jokin pitkä siirtymä, mutta eiköhän tämä selitä sen.

http://www.juwra.com/monte_carlo_1986_itinerary.html
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kaikkihan tietävät jutun siitä, kuinka Henri Toivonen lähti vielä kesken Monte Carlon 1986 harjoittelemaan Turinia viimeisellä yötauolla. Ihmettelin aina tätä, koska yötauothan olivat tuolloin hyvin lyhyitä ralleissa. No, Monte Carlossa 1986 viimeinen yötauko on kestänyt 22 tuntia. En tiedä, onko siihen sisältynyt jokin pitkä siirtymä, mutta eiköhän tämä selitä sen.

http://www.juwra.com/monte_carlo_1986_itinerary.html
Eiköös tuohon aikaan sitten autoja pistetty parc fermé alueelle taukojen ajaksi? Sieltähän ei sitä autoa pois saa eikä sille pysty siellä tekemään mitään ropelointiakaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3577
Sijainti
JKL
Eiköös tuohon aikaan sitten autoja pistetty parc fermé alueelle taukojen ajaksi? Sieltähän ei sitä autoa pois saa eikä sille pysty siellä tekemään mitään ropelointiakaan.
Eihän silloinkaan harjoittelua/nuotitusta kilpa-autolla tehty. Tuo harjoittelu on ehkä väärä sana kaikkaan vaikka nuotittaminen silloin vapaampaa olikin. Tarkoitus lienee ollut se että ajetaan pätkä pari kertaa läpi muistin virkistämiseksi ja tarkistetaan nuotit vielä kertaalleen...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15959
Sijainti
Tampereen lenkki
Nuotitusautollahan Henkka sinne Turinille tarinan mukaan lähti, se unohtui mainita. Ja Harri Toivonen istui kyydissä, hän tästä tarinasta ainakin on kertonut Vauhdin Maailman sivuilla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eihän silloinkaan harjoittelua/nuotitusta kilpa-autolla tehty. Tuo harjoittelu on ehkä väärä sana kaikkaan vaikka nuotittaminen silloin vapaampaa olikin. Tarkoitus lienee ollut se että ajetaan pätkä pari kertaa läpi muistin virkistämiseksi ja tarkistetaan nuotit vielä kertaalleen...
Eikös ne nimenomaan tehty "nuotitusautoilla", jotka olivat käytännössä hyvin liki samalla tasolla kuin varsinaiset kilpuritkin. Joku suomi-kuskihan (Paliini??) sai aikanaan Suurajoihin ajettavakseen Henkan nuotituksessa käyttämän 037:n jonka suurin ero Henkan ja Markun kilpureihin oli kokopunainen väritys Martinin tarrojen sijaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3577
Sijainti
JKL
Eikös ne nimenomaan tehty "nuotitusautoilla", jotka olivat käytännössä hyvin liki samalla tasolla kuin varsinaiset kilpuritkin. Joku suomi-kuskihan (Paliini??) sai aikanaan Suurajoihin ajettavakseen Henkan nuotituksessa käyttämän 037:n jonka suurin ero Henkan ja Markun kilpureihin oli kokopunainen väritys Martinin tarrojen sijaan.
Valtaharjun Hannu muistaakseni sai tuon punaisen 037:n Jyskälään... Toki noin mitä sanoit mutta silti nuottiauto ja kilpuri olivat eri yksilöitä. Ja kilpuri siis siellä park fermessä yötä kuten kuuluukin.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15959
Sijainti
Tampereen lenkki
Toki noin mita sanoit mutta silti nuottiauto ja kilpuri olivat eri yksilöitä. Ja kilpuri siis siellä park fermessä yötä kuten kuuluukin.
Tämä on totta, tuskin sitä kukaan missään vaiheessa kiisti. Tuolloin vain harjoitusautotkin olivat B-ryhmäläisiä :D
 

Titama

Well-known member
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
48
Valtaharjun Hannu muistaakseni sai tuon punaisen 037:n Jyskälään...
Nakke sillä tosiaan ajoi, muistan kun hän kävi tallilla 90-luvun alkupuolella, niin kertoi kypäränsä olevan hommattu juuri tuohon Jyskälään punaisella 037:lla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15959
Sijainti
Tampereen lenkki
Tuli tuossa selailtua pikaisesti Mobilisti-lehteä 6/12, ja siellä näytti olevan usean sivun juttu B-Ryhmän Metrosta. Itseasiassa kaksikin eri juttua. Kuvailin jutut myöhempää lukemista varten ja ajattelin myös laittaa sen tänne, mikäli jotain kiinnostaa.
Toivottavasti saa selvän, sillä kuvattu lehdestä kamerakännykällä:wink: Pahoittelut siitä.
Alla linkit sivuittain:

http://aijaa.com/xe6Gn6
http://aijaa.com/p5uRw7
http://aijaa.com/lMbNpW
http://aijaa.com/4eLT1H
http://aijaa.com/t0wtiX
http://aijaa.com/Wm3uNe
http://aijaa.com/HP6uPB
http://aijaa.com/c1zXAB
http://aijaa.com/B3PhMg
Kiitos muuten näistä, ehdin nyt vasta lukea läpi. Oliko tosiaan Arpiaisen Metro oikealta ajettava? Jossain YouTubestakin löytyvässä videossa on Arpiaisen haastattelu juuri kun hän on kaatanut Metronsa. Ilmeisesti kisa ei päättynyt heti ulosajoon, vai kaadettiinko auto kahdesti?
 
Ylös