mjk
...
- Liittynyt
- 6.10.2007
- Viestit
- 2675
Ja tänä vuonnako se ei ole kulkenut hyvin?Viime vuonna kuitenkin auto kulki ajoittan edes hyvin, nyt tuntuu, että ollaan ihan hukassa.
Ja tänä vuonnako se ei ole kulkenut hyvin?Viime vuonna kuitenkin auto kulki ajoittan edes hyvin, nyt tuntuu, että ollaan ihan hukassa.
No sitä paremmalla syyllä voi kysyä, että miksi nyt ollaan niin hukassa? Onko muut vaan kehittäny autoaan ja/tai säätöjään paremmin.Ja tänä vuonnako se ei ole kulkenut hyvin?
Muuten joo mutta, eikös Bridgestone ole normaalistikin julkaissut nuo rengasseokset aina ihan uutisissa? Vaikka oudolta se kuulostaakin että ongelmat alkoivat tuon jälkeen.Kukas tuntee Ferrarin paremmin kuin juurikin Bridgestone. Mikäslaiset suhteet ex. kumppaneilla nykyisen mahtaa olla?
Alkukauden aikana McLaren ja erityisesti Hamilton on kärsinyt renkaista, on ollut kuoriutumista ja muuta kestoon liittyvää häikkää.
Onko puhdasta yhteensattumaa, että juuri ennen Hockenheimin GP:tä rengastoimittaja julkaisee tulevien kisojen seokset ja juuri silloin voimasuhteet kääntyvät. Hamiltonin renkaat alkaa kuin taikaiskusta kestämään ja Ferrarin leirissä alkaa mystiset pitovaikeudet, erityisesti Räikkösellä. Tosin ei yhden kierroksen mies Felippe Massakaan ole aikaisemmin nähdyssä vauhdissa.
MTV3 -Bridgestone julkaisi F1:n rengasseoksia
Niin naivilta kuin tämä viesti kuulostaakin, niin Deniksen kyseessä ollessa mikään ei ole poissuljettua.
Etukäteen arveltiin, että Bridgestonen monopoli olisi Ferrarille ja siten Kimille etu. Eipä ollut, ainakaan Kimille. En usko Ferrariyhteistyöllä olleen muuta merkitystä kuin että ne renkaat tietysti perustuvat niihin alunperin Ferrarin toiveita mukailleisiin renkaisiin.Kukas tuntee Ferrarin paremmin kuin juurikin Bridgestone.
Mitä merkitystä tällä voisi olla? Onhan niillä samoilla seoksilla ajettu koko alkukausi.Onko puhdasta yhteensattumaa, että juuri ennen Hockenheimin GP:tä rengastoimittaja julkaisee tulevien kisojen seokset ja juuri silloin voimasuhteet kääntyvät.
Näinhän sen pitäisi olla, mutta tiedätkö varmasti, että nyt käytettävät esim. superpehmeät ovat teknisesti identtiset kauden alkupuolella käystettyihin vastaaviin verrattuna.Mitä merkitystä tällä voisi olla? Onhan niillä samoilla seoksilla ajettu koko alkukausi.
Salaliittoteoriat sikseen.Näinhän sen pitäisi olla, mutta tiedätkö varmasti, että nyt käytettävät esim. superpehmeät ovat teknisesti identtiset kauden alkupuolella käystettyihin vastaaviin verrattuna.
Ferrari pärjäsi paremmin tänään kuin viimekaudella Unkarissa. Tänään 0.292 jäljessä, 2007 0.550. Massa pärjää, Kimi konttaa.Voisikohan Ferrarin kehitystyöhän vaikutta heikentävästi heidän vanhentunut tuulitunnelinsa, vai onko heillä usempikin käytössä? Ei kai nykyään voi pärjätä yhdellä vanhentuneella.
Tätä nimenomaan hain takaa. Eli siiven määrä on ennalta varsin tarkkaan tiedossa ja ajettavuutta pyritään muokkaamaan muilla asetuksilla. Siipiä todennäköisesti säädetään vain olosuhteiden muuttuessa selkeästi.Toinen juttu, jos auton säätämisestä mitään ymmärrän niin ensin kokeillaan muut jutut pidon lisäämiseksi eikä ensimmäisenä ruuvata lisää siipeä.
Uskon että simuloinnin ja testien avulla haetaan perussäädöt kaikkiin osa-alueisiin joita perjantaina ja lauantaina voi muuttaa +- puoli pykälää.
Olikos se nyt 5 kierroksen verran enemmän löpöä tällä kertaa tankissa mitä Massalla? Kimille laadittu taktiikka tuntunut olleen McLaren-ajoista lähtien, että tankki täyteen ja baanalle.Ainoa ongelma näyttää olevan Kimin aika-ajo vauhti. Auto on edelleen nopea kunhan se saadaan toimimaan.