Nykyisten ferkkujen taktiikoiden lisäksi tuntuu hämmentävän erikoiselta nykyiset luotettavuudet McLäärenien ja Ferkkujen välillä. Ihmeellistä miten heti Kimin lähdön jälkeen 2 vuodessa Lääreni on jääny tien varteen teknisen vian vuoksi yhdellä kädellä laskettavia kertoja kun Ferrailla niitä tuntuu riittävän kisasta toiseen.
Ihmetyttää vain todella...
Mielestäni tuo menee luonnollisen vaihtelun piikkiin. McLarenin 2002-2005 vuosien aikana kokema epäluotettavuus oli varmaan tallin johdolle niin kova paikka, että siitä eteenpäin on korostettu luotettavuuden tärkeyttä. 2006 vuoden autohan oli jo McLareniksi varsin luotettava, mutta vauhti puuttui. Moottori oli tehollisesti ihan susi, mutta sitäkin luotettavampi. Sille perustalle rakennettiin kaudella 2007 ja edelleen kaudella 2008. Nyt se alkaisi tuottaa hedelmää, mutta edelleen näyttää huono onni vainoavan ratkaisevilla hetkillä.
Ferrarilla taasen luotettavuus on ollut avainasemassa koko 2000-luvun ajan, siitä ollaan varmasti oltu ylpeitä ja se on iskostunut toimintakulttuuriin & työskentelytapoihin. Nyt Massalle sattuneen moottoririkon voi mielestäni luokitella tilastotappioksi. Ei se paraskaan moottori loputtomiin kestä.
Ja täytyy tietysti muistaa myös, että sinivalkolasit kehittävät suomalaisten teknisistä ongelmista suuria tragedioita jotka muistuvat vielä monen vuoden takaa, mutta muiden keskeytykset jäävät unholaan hyvinkin nopeasti.