NiPzyyZ
Well-known member
- Liittynyt
- 3.12.2004
- Viestit
- 663
Istuimen alapuolella on tosiaan auton pohja =DVai mitä siinä kuskin istuimen alapuolella on? Kai sinne vois jonkun painon sijoittaa?
Istuimen alapuolella on tosiaan auton pohja =DVai mitä siinä kuskin istuimen alapuolella on? Kai sinne vois jonkun painon sijoittaa?
No esim. sen takia että se menee samanlaiseksi kikkailuksi kun oliko se nyt nyrkkeily missä laihdutetaan harjoituskaudelta 10kg ennen punnitusta ja sitten punnituksen jälkeen on reilu vuorokausi aikaa syödä se takaisin. :yuck:Itse en taas ymmärrä miksei joku saisi saada hyötyä siitä että on pieni ja kevyt. Kyllä jokaisessa urheilulajissa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa ja niin saa puolestani olla myös moottoriurheilussa.
No joo mutta ei semmoinen paino paljon tilaa vaadi. Joku pieni metallilevy jonka tiheys on tommonen n. 10kg/dm3. Parikyt kiloo semmosta kamaa = 2 litraa eli esim. 2cmx20cmx50cm.Istuimen alapuolella on tosiaan auton pohja =D
Mieti nyt vähän. Ei mitään järkeä. Kuskien pitäs laihduttaa itteään hulluna aina kisaan. Muutenkaan parhaan kuskin etsinnässä ei pidä olla kyse keveimmän jantterin etsimisestä. Täysin epäolennaista. Urheilussa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa pakostakin, mutta moottoriurheilussa olisi aivan turha antaa kuskin koon / painon vaikuttaa, kun sen ei tartte antaa vaikuttaa.Itse en taas ymmärrä miksei joku saisi saada hyötyä siitä että on pieni ja kevyt. Kyllä jokaisessa urheilulajissa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa ja niin saa puolestani olla myös moottoriurheilussa.
Rellullahan oli tuossa männävuosina lisäpainot keulassa jolla saatiin parempi painopiste. Varmaan jostain samanlaisesta on ollut Wurtzin kanssa kyse - Fisico pystyi pelaamaan pituussuuntaisen painopisteen kanssa, hän itse ei. Lisäksi autot voidaan suunnitella hiukan kapeammiksi(=nopeammiksi) jos kuskeina on kaposemmat kaverit....EDIT: Siellä pohjassahan ne painot on. Varmaankin myös kuskin alla.
Tietenkin painoa voidaan laittaa pohjan lisäksi muuallekkin, jos "painopiste sitä vaatii".Rellullahan oli tuossa männävuosina lisäpainot keulassa jolla saatiin parempi painopiste. Varmaan jostain samanlaisesta on ollut Wurtzin kanssa kyse - Fisico pystyi pelaamaan pituussuuntaisen painopisteen kanssa, hän itse ei. Lisäksi autot voidaan suunnitella hiukan kapeammiksi(=nopeammiksi) jos kuskeina on kaposemmat kaverit.
Hienoa! :thumbup: :alppu:Kimin ja Ferrarin kunniaksi...
![]()
![]()
Vuoden 2007 formulamestaruutta juhlistavissa postimerkeissä Kimi Räikkönen muun muassa tuulettaa voittoaan Malesian GP:ssä.
Uudet postimerkit ilmestyvät 5. syyskuuta.
Posti aikoo luovuttaa pienoisarkin Räikköselle henkilökohtaisesti päivää ennen merkkien virallista ilmestymispäivää Belgian Spassa, missä kolme päivää sen jälkeen käynnistyy F1-kauden seuraava osakilpailu.
Pienoisarkin on suunnitellut Antti Raudaskoski.
Miten niin ne ovat rumia?Eivät osanneet yhtään rumempia merkkejä väsätä.![]()
Taitaa cccp:tä jyrsiä tuo Räikkösen naama ihan missä tahansa yhteydessä. :wink:Miten niin ne ovat rumia?
Ja tulee tietysti ottaa huomioon etteivät nuo kuvat tule olemaan kuin postimerkin kokoisia. En väitä ymmärtäväni graafisesta ilmaisusta mitään, mutta veikkaisin että siinä kokoluokassa on edullista tehdä kuva joka näyttää yksityiskohtaiselta, mutta siinä ei saa olla liikaa yksityiskohtia ettei se näytä pelkältä sekasotkulta. Sen takia kuvaan tulee luoda selkeitä ääriviivoja.Aika paljon on kontrastia noissa kuvissa, toisaalta niin tavallaan oli 2007 kaudessakin. Jos toi taiteiija on hakenu jotain semmosta emmätiiä. Jokatapauksessa, Kimille kuuluu oma postimerkki :thumbup: .
Pakollinen kuvateksti on noissa osuva![]()
Vähän turhaa kikkailua. Kevyt kuski hyötyy edelleen, mikäli paino sijoitetaan noin. Painopiste kun on tällöin selkeästi alempana kuin painavalla kuskilla.Huh, huh. Eikö ne voisi tehdä sellaista sääntöä että siinä kuskin kohdalla pitää olla osa niistä lisäpainoista. Esim. kuski + kuskin kohdalla olevien lisäpainojen pitää painaa 85kg. Vai mitä siinä kuskin istuimen alapuolella on? Kai sinne vois jonkun painon sijoittaa?
Näyttää amatöörin tekeleiltä. MS Paint -tyylisiä, usko pois että olen tässäkin oikeassa.Miten niin ne ovat rumia?
Pitänee paikkaansa, mietityttää vaan, että miksi Kimillä on tällainen ongelma? Onko niin, ettei Kimi ole vieläkään sinut renkaiden kanssa vai johtuuko ero siitä, että Massan ajotyyli sopii noille renkaille paremmin? Pitkässä juoksussahan ero on juuri siinä, että kyllä ne renkaat jossain vaiheessa lämpenee.F1-talli Ferrarin brassikuski Felipe Massa arvioi omia ja tallikaverinsa Kimi Räikkösen aika-ajosuorituksia Auto Motor und Sportin haastattelussa.
Massan mukaan hän on ollut suomalaista vahvempi aika-ajoissa siitä syystä, ettei hallitseva maailmanmestari ole saanut renkaitaan oikeaan lämpötilaan.
- Saan renkaat oikeaan lämpötilaan neljä kertaa viidestä. Kimi puolestaan pikemminkin kerran viidestä. Kun hän onnistuu siinä, on hän erittäin nopea, Massa sanoi.
Massan puheista voisi päätellä, ettei kyse ole motivaatio-ongelmista mutta Surer on toista mieltä. Vertaa Quick-Nickiin, mikä vaikuttaa siltä, että molemmilla on samantyylistä ongelmaa. Koska kisoissa kuitenkin ovat vähintään tallikavereiden vauhdissa. Surer ei kuitenkaan mainitse mahtaako Nickilläkin olla motivaatio-ongelmia?Entinen F1-kuski Marc Surer kritisoi lajin hallitsevaa maailmanmestaria Kimi Räikköstä. Surerin mukaan Ferrari-kuskilla on ongelmia aika-ajoissa ja motivaationsa kanssa.
- Kimillä näyttää olevan sama ongelma kuin Nick Heidfeldilla auton saamisessa toimimaan nopealla kierroksella, Surer sanoi Motorsport Aktuellin haastattelussa.
- Hän on jo voittanut mestaruuden. Joskus näyttää siltä, että hän haluaa mieluummin katsoa kuin kisailla.
Nämä on just näitä. Ollako vai eikö olla, siinäpä vasta kysymysF1-talli Ferrarin entisen päällikön Cesare Fiorion näkemyksen mukaan italialaistallin ei kannata kohdella kuskejaan tasavertaisesti.
Ferrarin suomalaiskuski Kimi Räikkönen majailee MM-sarjassa toisena. Tallikaveri Felipe Massa on kuitenkin jäänyt Räikkösestä vain kolme pistettä.
- Ferrarin pitää valita, pistääkö se rahansa Massaan vai Räikköseen, Fiorio sanoi Motorsport Aktuellin haastattelussa.
56 prosenttia La Gazzetta dello Sport –lehden lukijoista oli sitä mieltä, että Ferrarin kannattaa nostaa Räikkönen ykköskuskiksi.
Jaapa jaa, taitaa olla käännöskukkanen. Mielestäni Surer sanoo, että "Kisassa Kimi joskus herää, onhan hän racer!" Nick-problem on vain siinä, ettei Kimi saa renkaitaan toimimaan yhdelle kierrokselle, motivaatiosta ei siinä puhuta.Urheiluviikko.netin sivuilla parit avautumiset Kimistä ja Ferrarista.
Pitänee paikkaansa, mietityttää vaan, että miksi Kimillä on tällainen ongelma? Onko niin, ettei Kimi ole vieläkään sinut renkaiden kanssa vai johtuuko ero siitä, että Massan ajotyyli sopii noille renkaille paremmin? Pitkässä juoksussahan ero on juuri siinä, että kyllä ne renkaat jossain vaiheessa lämpenee.
Olisiko siis hyvä Kimin kokeilla aika-ajoissa sellaista, että vetää pari ylimääräistä kierrosta, jolla lämmittää renkaat?
Massan puheista voisi päätellä, ettei kyse ole motivaatio-ongelmista mutta Surer on toista mieltä. Vertaa Quick-Nickiin, mikä vaikuttaa siltä, että molemmilla on samantyylistä ongelmaa. Koska kisoissa kuitenkin ovat vähintään tallikavereiden vauhdissa. Surer ei kuitenkaan mainitse mahtaako Nickilläkin olla motivaatio-ongelmia?
- Hän on jo voittanut mestaruuden. Joskus näyttää siltä, että hän haluaa mieluummin katsoa kuin kisailla.
Luulenpa, että se on monien asioiden summa. Tässä vaiheessa on jo selvää ettei ongelmaa ratkaista niin yksinkertaisesti että esim. vatkataan autoa ihan hulluna ulosmenokierroksella ja saadaan siten renkaat lämpimiksi. Liiaksi lämmitetyt renkaat alkavat varmaan kuoriutua heti jne., eikä saada aikaiseksi sitä ihanteellista aika-ajokierrosta.Pitänee paikkaansa, mietityttää vaan, että miksi Kimillä on tällainen ongelma? Onko niin, ettei Kimi ole vieläkään sinut renkaiden kanssa vai johtuuko ero siitä, että Massan ajotyyli sopii noille renkaille paremmin? Pitkässä juoksussahan ero on juuri siinä, että kyllä ne renkaat jossain vaiheessa lämpenee.