Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Itse en taas ymmärrä miksei joku saisi saada hyötyä siitä että on pieni ja kevyt. Kyllä jokaisessa urheilulajissa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa ja niin saa puolestani olla myös moottoriurheilussa.
 

Pade_

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
577
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
Itse en taas ymmärrä miksei joku saisi saada hyötyä siitä että on pieni ja kevyt. Kyllä jokaisessa urheilulajissa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa ja niin saa puolestani olla myös moottoriurheilussa.
No esim. sen takia että se menee samanlaiseksi kikkailuksi kun oliko se nyt nyrkkeily missä laihdutetaan harjoituskaudelta 10kg ennen punnitusta ja sitten punnituksen jälkeen on reilu vuorokausi aikaa syödä se takaisin. :yuck:

Esim. Kubican piti laihduttaa ja tuhota lihaksistonsa sen takia että tallitoveri sattui olemaan päätä lyhyempi.:(

Mut joo, eihän tuolla toisaalta muutenkaan pärjää ilman kilpa-autoilijan geenejä, ihan niin kuin lento/koripallossa ei pärjää kuin harvinaisen pitkät ihmiset. Niin että sinänsä tommosissa pienissä eduissa ei ole mitään uutta...

Istuimen alapuolella on tosiaan auton pohja =D
No joo mutta ei semmoinen paino paljon tilaa vaadi. Joku pieni metallilevy jonka tiheys on tommonen n. 10kg/dm3. Parikyt kiloo semmosta kamaa = 2 litraa eli esim. 2cmx20cmx50cm.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Itse en taas ymmärrä miksei joku saisi saada hyötyä siitä että on pieni ja kevyt. Kyllä jokaisessa urheilulajissa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa ja niin saa puolestani olla myös moottoriurheilussa.
Mieti nyt vähän. Ei mitään järkeä. Kuskien pitäs laihduttaa itteään hulluna aina kisaan. Muutenkaan parhaan kuskin etsinnässä ei pidä olla kyse keveimmän jantterin etsimisestä. Täysin epäolennaista. Urheilussa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa pakostakin, mutta moottoriurheilussa olisi aivan turha antaa kuskin koon / painon vaikuttaa, kun sen ei tartte antaa vaikuttaa.

Ja kyllähän se vähän vaikuttaakin, koska jos joku kuski painaa vaikka 30 kg enemmän, kuin toinen, niin kyllä sen kevyemmän tyypin auton painopiste on alempana. Vähän, mutta kuitenkin.

EDIT: Siellä pohjassahan ne painot on. Varmaankin myös kuskin alla.
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kimin ja Ferrarin kunniaksi...





Vuoden 2007 formulamestaruutta juhlistavissa postimerkeissä Kimi Räikkönen muun muassa tuulettaa voittoaan Malesian GP:ssä.

Uudet postimerkit ilmestyvät 5. syyskuuta.

Posti aikoo luovuttaa pienoisarkin Räikköselle henkilökohtaisesti päivää ennen merkkien virallista ilmestymispäivää Belgian Spassa, missä kolme päivää sen jälkeen käynnistyy F1-kauden seuraava osakilpailu.

Pienoisarkin on suunnitellut Antti Raudaskoski.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
...EDIT: Siellä pohjassahan ne painot on. Varmaankin myös kuskin alla.
Rellullahan oli tuossa männävuosina lisäpainot keulassa jolla saatiin parempi painopiste. Varmaan jostain samanlaisesta on ollut Wurtzin kanssa kyse - Fisico pystyi pelaamaan pituussuuntaisen painopisteen kanssa, hän itse ei. Lisäksi autot voidaan suunnitella hiukan kapeammiksi(=nopeammiksi) jos kuskeina on kaposemmat kaverit.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Rellullahan oli tuossa männävuosina lisäpainot keulassa jolla saatiin parempi painopiste. Varmaan jostain samanlaisesta on ollut Wurtzin kanssa kyse - Fisico pystyi pelaamaan pituussuuntaisen painopisteen kanssa, hän itse ei. Lisäksi autot voidaan suunnitella hiukan kapeammiksi(=nopeammiksi) jos kuskeina on kaposemmat kaverit.
Tietenkin painoa voidaan laittaa pohjan lisäksi muuallekkin, jos "painopiste sitä vaatii".
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Kimin ja Ferrarin kunniaksi...





Vuoden 2007 formulamestaruutta juhlistavissa postimerkeissä Kimi Räikkönen muun muassa tuulettaa voittoaan Malesian GP:ssä.

Uudet postimerkit ilmestyvät 5. syyskuuta.

Posti aikoo luovuttaa pienoisarkin Räikköselle henkilökohtaisesti päivää ennen merkkien virallista ilmestymispäivää Belgian Spassa, missä kolme päivää sen jälkeen käynnistyy F1-kauden seuraava osakilpailu.

Pienoisarkin on suunnitellut Antti Raudaskoski.
Hienoa! :thumbup: :alppu:
 

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
Eivät osanneet yhtään rumempia merkkejä väsätä.:D
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Miten niin ne ovat rumia?
Taitaa cccp:tä jyrsiä tuo Räikkösen naama ihan missä tahansa yhteydessä. :wink:

Hienot on merkit. Tietyllä tavalla perinteisen postimerkin näköiset, joka on pelkästään hyvä. Ei olla lähdetty tavoittelemaan kuuta taivaalta, vaan kuvataan se mikä on tähdellistä. :thumbup:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24351
Sijainti
lappeen Ranta
Hiukan tumman puoleisilta vaikuttavat. Lieneekö tarkoituksellinen tyyliseikka vai ovatkohan paperiversiot vaaleampia?

edit. Voisihan merkkisarjassa tietysti olla yksi merkki jostain Kimin McLarenista upealla savupilvellä varustettuna. Ei sillä tää mulla mitään McLarenia(kaan) vastaan olisi.
 
Viimeksi muokattu:

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Aika paljon on kontrastia noissa kuvissa, toisaalta niin tavallaan oli 2007 kaudessakin. Jos toi taiteiija on hakenu jotain semmosta emmätiiä. Jokatapauksessa, Kimille kuuluu oma postimerkki :thumbup: .
Pakollinen kuvateksti on noissa osuva :D
 
Viimeksi muokattu:

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Aika paljon on kontrastia noissa kuvissa, toisaalta niin tavallaan oli 2007 kaudessakin. Jos toi taiteiija on hakenu jotain semmosta emmätiiä. Jokatapauksessa, Kimille kuuluu oma postimerkki :thumbup: .
Pakollinen kuvateksti on noissa osuva :D
Ja tulee tietysti ottaa huomioon etteivät nuo kuvat tule olemaan kuin postimerkin kokoisia. En väitä ymmärtäväni graafisesta ilmaisusta mitään, mutta veikkaisin että siinä kokoluokassa on edullista tehdä kuva joka näyttää yksityiskohtaiselta, mutta siinä ei saa olla liikaa yksityiskohtia ettei se näytä pelkältä sekasotkulta. Sen takia kuvaan tulee luoda selkeitä ääriviivoja.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Huh, huh. Eikö ne voisi tehdä sellaista sääntöä että siinä kuskin kohdalla pitää olla osa niistä lisäpainoista. Esim. kuski + kuskin kohdalla olevien lisäpainojen pitää painaa 85kg. Vai mitä siinä kuskin istuimen alapuolella on? Kai sinne vois jonkun painon sijoittaa?
Vähän turhaa kikkailua. Kevyt kuski hyötyy edelleen, mikäli paino sijoitetaan noin. Painopiste kun on tällöin selkeästi alempana kuin painavalla kuskilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nyt vasta huomasin, että tuossa merkeissähän on häivytetty autosta Marlboron viivakoodi. Ei suostuta edes piilomainostamaan tupakkaa (niinkuin ei tietysti pidäkään, kun se kerran on kielletty).
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Urheiluviikko.netin sivuilla parit avautumiset Kimistä ja Ferrarista.

F1-talli Ferrarin brassikuski Felipe Massa arvioi omia ja tallikaverinsa Kimi Räikkösen aika-ajosuorituksia Auto Motor und Sportin haastattelussa.

Massan mukaan hän on ollut suomalaista vahvempi aika-ajoissa siitä syystä, ettei hallitseva maailmanmestari ole saanut renkaitaan oikeaan lämpötilaan.

- Saan renkaat oikeaan lämpötilaan neljä kertaa viidestä. Kimi puolestaan pikemminkin kerran viidestä. Kun hän onnistuu siinä, on hän erittäin nopea, Massa sanoi.
Pitänee paikkaansa, mietityttää vaan, että miksi Kimillä on tällainen ongelma? Onko niin, ettei Kimi ole vieläkään sinut renkaiden kanssa vai johtuuko ero siitä, että Massan ajotyyli sopii noille renkaille paremmin? Pitkässä juoksussahan ero on juuri siinä, että kyllä ne renkaat jossain vaiheessa lämpenee.

Olisiko siis hyvä Kimin kokeilla aika-ajoissa sellaista, että vetää pari ylimääräistä kierrosta, jolla lämmittää renkaat?

Entinen F1-kuski Marc Surer kritisoi lajin hallitsevaa maailmanmestaria Kimi Räikköstä. Surerin mukaan Ferrari-kuskilla on ongelmia aika-ajoissa ja motivaationsa kanssa.

- Kimillä näyttää olevan sama ongelma kuin Nick Heidfeldilla auton saamisessa toimimaan nopealla kierroksella, Surer sanoi Motorsport Aktuellin haastattelussa.

- Hän on jo voittanut mestaruuden. Joskus näyttää siltä, että hän haluaa mieluummin katsoa kuin kisailla.
Massan puheista voisi päätellä, ettei kyse ole motivaatio-ongelmista mutta Surer on toista mieltä. Vertaa Quick-Nickiin, mikä vaikuttaa siltä, että molemmilla on samantyylistä ongelmaa. Koska kisoissa kuitenkin ovat vähintään tallikavereiden vauhdissa. Surer ei kuitenkaan mainitse mahtaako Nickilläkin olla motivaatio-ongelmia?

F1-talli Ferrarin entisen päällikön Cesare Fiorion näkemyksen mukaan italialaistallin ei kannata kohdella kuskejaan tasavertaisesti.

Ferrarin suomalaiskuski Kimi Räikkönen majailee MM-sarjassa toisena. Tallikaveri Felipe Massa on kuitenkin jäänyt Räikkösestä vain kolme pistettä.

- Ferrarin pitää valita, pistääkö se rahansa Massaan vai Räikköseen, Fiorio sanoi Motorsport Aktuellin haastattelussa.

56 prosenttia La Gazzetta dello Sport –lehden lukijoista oli sitä mieltä, että Ferrarin kannattaa nostaa Räikkönen ykköskuskiksi.
Nämä on just näitä. Ollako vai eikö olla, siinäpä vasta kysymys :rolleyes:

Toki näyttää siltä, että McLarenilla oltais pelattu jatkuvasti Lewisin pussiin Heikin kustannuksella ja siitä syystä Lewis johtaa sarjaa. Vaikka Kimin toivonkin voittavan joka kisan, jne, niin enpä silti laittaisi vielä niitä munia yhteen koriin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Urheiluviikko.netin sivuilla parit avautumiset Kimistä ja Ferrarista.



Pitänee paikkaansa, mietityttää vaan, että miksi Kimillä on tällainen ongelma? Onko niin, ettei Kimi ole vieläkään sinut renkaiden kanssa vai johtuuko ero siitä, että Massan ajotyyli sopii noille renkaille paremmin? Pitkässä juoksussahan ero on juuri siinä, että kyllä ne renkaat jossain vaiheessa lämpenee.

Olisiko siis hyvä Kimin kokeilla aika-ajoissa sellaista, että vetää pari ylimääräistä kierrosta, jolla lämmittää renkaat?


Massan puheista voisi päätellä, ettei kyse ole motivaatio-ongelmista mutta Surer on toista mieltä. Vertaa Quick-Nickiin, mikä vaikuttaa siltä, että molemmilla on samantyylistä ongelmaa. Koska kisoissa kuitenkin ovat vähintään tallikavereiden vauhdissa. Surer ei kuitenkaan mainitse mahtaako Nickilläkin olla motivaatio-ongelmia?

- Hän on jo voittanut mestaruuden. Joskus näyttää siltä, että hän haluaa mieluummin katsoa kuin kisailla.
Jaapa jaa, taitaa olla käännöskukkanen. Mielestäni Surer sanoo, että "Kisassa Kimi joskus herää, onhan hän racer!" Nick-problem on vain siinä, ettei Kimi saa renkaitaan toimimaan yhdelle kierrokselle, motivaatiosta ei siinä puhuta.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Pitänee paikkaansa, mietityttää vaan, että miksi Kimillä on tällainen ongelma? Onko niin, ettei Kimi ole vieläkään sinut renkaiden kanssa vai johtuuko ero siitä, että Massan ajotyyli sopii noille renkaille paremmin? Pitkässä juoksussahan ero on juuri siinä, että kyllä ne renkaat jossain vaiheessa lämpenee.
Luulenpa, että se on monien asioiden summa. Tässä vaiheessa on jo selvää ettei ongelmaa ratkaista niin yksinkertaisesti että esim. vatkataan autoa ihan hulluna ulosmenokierroksella ja saadaan siten renkaat lämpimiksi. Liiaksi lämmitetyt renkaat alkavat varmaan kuoriutua heti jne., eikä saada aikaiseksi sitä ihanteellista aika-ajokierrosta.

Varmaankin nykyisten renkaiden toimintaikkuna on erittäin kapea, vieläpä niin että toisilla autoilla se on useista syistä johtuen vielä kapeampi kuin toisilla, eikä sitä ole helppoa löytää muuttuvien olosuhteiden takia. Massan ajotyyli taitaa olla enemmän synkronissa sen filosofian kanssa jonka varaan Ferrarin F1-autot on pitkän aikaa rakennettu, ja hän saattaa sen takia päästä hyödyntämään renkaiden toimintaikkunan paremmin, koska voi hyödyntää autonsa potentiaalia paremmin.

Räikköselle ehkä sopisi perusluonteeltaan yliohjaavampi auto ja hänelle auto luultavasti joudutaan säätämään niin, ettei se käyttäytyisi yhtä paljon perusluonteensa mukaisesti (= aliohjaavasti) kuin Massalla. Silloin ollaan jo tehty tiettyjä kompromisseja, ja silloin renkaat on vaikeampi saada toimimaan Räikköselle edullisesti.

Ehkä. :confused:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös