Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Missasinko jotain kun luulin että kimi oli reilusti massaa edellä? Tietysti ajo seinään ei kerro mistään hyvästä mutta eikö kisa ennen sitä näyttänyt ihan hyvältä?
Kimi pääsi Massan edelle Felipen käsittämättömän varikkotaktiikan takia. Eikö kaverit menny ensimmäiselle varikkokäynnille peräkkäisillä kierroksilla, mutta Massan toinen pysähdyn oli joku 6-7 kierrosta ennen Kimiä. Sen takia Massa tippu aivan hännille ja hitaampien taakse.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Vauhti oli ihan kohdallaan ennen tuota virhettä, joka nyt ainakin ilman parempaa tietoa menee Kimin piikkiin. Harmin paikka tuo virhe, mutta ei tässä vielä mitään olla menetetty koko kautta ajatellessa.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Ei tässä kannata alkaa itkemään enää tätä kisaa.Kimi teki virheen mut kyllä sielä kämmäs moni muukin,Kimille virhe vaan sattu maksamaan todennäkösen kakkossijan.Vauhtia löyty ennen virhettä hyvin ja ajo parempaa kisaa ku Massa.Felipellä oli 7 kierrosta vähemmän bensaa mut silti Räikkönen pysy suht hyvin perässä.Malesiassa sit podiumille.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Vauhti oli ihan kohdallaan ennen tuota virhettä, joka nyt ainakin ilman parempaa tietoa menee Kimin piikkiin. Harmin paikka tuo virhe, mutta ei tässä vielä mitään olla menetetty koko kautta ajatellessa.

Hieman tässä pettymystä sulatteneena olen samaa mieltä. Ei laisinkaan hunosti. Nopeampi kuin Massa ja nopein kerssimies kierrosajoissa. Eihän sitä tiedä jos sielä oli joku tekninen ongelma joka tuli vaik siin rubinjon ohituksesta, vai oliks vasta sen jälkeen... ei se ollut siitähän se meni varikolle suoraan
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Tätytyy kyllä ihmetellä mihin on kadonnut se Kimi, johon saattoi aina kisoissa luottaa, oli kalusto sitten vaikka asteen verran heikompaa kuin muilla. Kerrassaan hengetöntä menoa.

Täytyy toki muistaa, että Massakin oli viime kaudella parin ensimmäisen kisan jälkeen liipasimella, mutta nosti tasoaan hurjasti kauden edetessä. Jostain nyt on vain löydettävä se viisastenkivi tuohon tekemiseen, nimenomaan henkisen valmistautumisen kautta. Enää ei voi sanoa, että "ihan sama", kun tulokset ovat tuota luokkaa.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Kimi pääsi Massan edelle Felipen käsittämättömän varikkotaktiikan takia. Eikö kaverit menny ensimmäiselle varikkokäynnille peräkkäisillä kierroksilla, mutta Massan toinen pysähdyn oli joku 6-7 kierrosta ennen Kimiä. Sen takia Massa tippu aivan hännille ja hitaampien taakse.
Kyllähän Räikkönen kokolailla oli ekan stintin jälkeen Massaa nopeampi useammalla kymmenyksellä kierroksella ja ylivoimasesti nopein kerssikuski mutta ei tuolla nyt ole mitään merkitystä jos mies ajaa ylikovaa eikä pysy tiellä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kimi :nope:

Kovin pitkään tuota ei voi jatkua, tai Ferrarin suomalaispanos jää ensi kaudella Ossi Oikarisen varaan. Ok, viime kauden Australia oli räpellystä myös, mutta yrityksen tasossa ja kaikessa tekemisessä eroa oli kuin yöllä ja päivällä.

Noh, katsotaan nyt kuitenkin rauhassa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kimi oli nopeampi Ferrari-kuski, mutta alokasmainen virhe Nakajiman tapaan ei paljoa osakkeita nostanut.. No hyvä, että vauhtia löytyi aika-ajoja enemmän ja kausi vasta alussa.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Olihan tuo törmäys aika harmittava juttu, mutta jos sitä ei olisi tapahtunut olisi Räikkönen melko varmasti podiumilla, kenties jopa toiseksi korkeimmalla, mutta ensi viikkoon. Kyllä se Kimi vielä herää.
Räikkönen olisi jopa voinut voittaa kisan kun nuo pehmeät renkaat Buttonilla olisivat saattaneet sulaa alta viimeisillä kierroksilla. Rosbergin tippuminen on siitä hyvä esimerkki. Ei hyvin mene ei.
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Tätytyy kyllä ihmetellä mihin on kadonnut se Kimi, johon saattoi aina kisoissa luottaa, oli kalusto sitten vaikka asteen verran heikompaa kuin muilla. Kerrassaan hengetöntä menoa.

Täytyy toki muistaa, että Massakin oli viime kaudella parin ensimmäisen kisan jälkeen liipasimella, mutta nosti tasoaan hurjasti kauden edetessä. Jostain nyt on vain löydettävä se viisastenkivi tuohon tekemiseen, nimenomaan henkisen valmistautumisen kautta. Enää ei voi sanoa, että "ihan sama", kun tulokset ovat tuota luokkaa.
Täysin samaa mieltä, enään ei todellakaan ole varaa sanoa "ihan sama". Kimillä on nyt puoliksi jo samassa sarjassa kuin Nakajima ja Piquet. Sieltä on syytä päästä kokonaan äkkiä pois. Hyvä tasainen TOP-5 tulos Malesiasta, niin se riittää.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Täysin samaa mieltä, enään ei todellakaan ole varaa sanoa "ihan sama". Kimillä on nyt puoliksi jo samassa sarjassa kuin Nakajima ja Piquet. Sieltä on syytä päästä kokonaan äkkiä pois. Hyvä tasainen TOP-5 tulos Malesiasta, niin se riittää.
Top-5 tulos ei ole oleellinen, vaan se että Massa häviää niin aika-ajoissa kuin kilpailussa selvästi.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Voi...voi...:thumbfh::thumbfh:

Juuri tällä hetkellä otsikko tuntuu kyllä tosi kornilta!:dunno:

Malesiassa uusi yritys. Onneksi vain viikko aikaa...:p
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
On kyllä kauheaa katseltavaa tuo Kimin touhu nykyään. Oikein tulee sellainen myötähäpeä... Minäpä heitän hatusta sellaisen ajatuksen, että Kimi ei vain kestä painetta. Painetta siitä, että pitää lyödä Massa ja saada hyviä tuloksia. Jäämies - sallikaa mun nauraa :frown:
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Taitaa Kimi olla kuuskulmasen kusipuun roolissa tänään,virtsaa sataa niskaan oikein urakalla...mutta eihän se tietenkään Räikköstä kiinnosta:eek:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
On kyllä kauheaa katseltavaa tuo Kimin touhu nykyään. Oikein tulee sellainen myötähäpeä... Minäpä heitän hatusta sellaisen ajatuksen, että Kimi ei vain kestä painetta. Painetta siitä, että pitää lyödä Massa ja saada hyviä tuloksia. Jäämies - sallikaa mun nauraa :frown:
Itse ajattelin joskus samaa. Pettäiskö Kimiltä kantti, kun nyt on oikeesti nopea tallitoveri. Tuloksena on virheitä ja sähellystä, mutta nopeutta ajottain löytyy edelleenkin. Nopeuskin on satunnaista, mutta joskus ihan käsittämättömän nopeakin. Kimin ei tarvinnut McLarenilla taistella tallitovereitaan vastaan samalla tavalla kuin Massan kanssa.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Itse ajattelin joskus samaa. Pettäiskö Kimiltä kantti, kun nyt on oikeesti nopea tallitoveri. Tuloksena on virheitä ja sähellystä, mutta nopeutta ajottain löytyy edelleenkin. Nopeuskin on satunnaista, mutta joskus ihan käsittämättömän nopeakin. Kimin ei tarvinnut McLarenilla taistella tallitovereitaan vastaan samalla tavalla kuin Massan kanssa.
Sanoisin Montoyan olleen suh't nopea tallikaveri. Huomattavasti nopeampi ainakin mitä Massa tuolloin oli.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Autosport:

Q & A with Kimi Raikkonen

By Jonathan Noble Sunday, March 29th 2009, 11:53 GMT

Q. What happened in the race?

Kimi Raikkonen: It was my mistake to hit the wall, it was just sudden but I spun. Looking afterwards we would probably have finished second, and it is a shame.

Q. And for the championship it is a very bad start?

KR: Yes, but there is not much you can do. We try to do better at the next race but definitely one of the hardest races I have done in a while.

Q. What do you think about the challenge of Brawn Grand Prix?

KR: I haven't seen their laptimes but it looks like they won it pretty easily. This circuit is different compared to the others. We sometimes see that we have a hard time here but when we go to more normal circuit it seems to turn out pretty okay. Let's wait and see until the next race, and see what we can do and then make more decisions. It is a shame that I went off. We lost some valuable points, but that is racing.

Q. Brawn GP won without KERS. How did you find it?

KR: It worked well at the start. There was just no space to go as I got a good start, but there were too many cars in front so I could not use it. Like I said before, we would not use it if it was not a help for us so it was working okay.

Q. Could you explain to us the strategy about using the softer tyres at the beginning when it was hotter?

KR: Well, because we have difficulties with the hard tyres to get them working. In that kind of case, we need to wait and wait and not push - so it was going to be difficult. When we go out from the pit lane with the new tyres it is going to be okay, but for us for sure it was a better choice to take the soft tyre.

Q. How was the performance, as you said after qualifying you thought your race pace would be better?

KR: I don't have a really clear picture. I haven't seen the lap times that everybody was doing, as I was behind (Robert) Kubica and he was pulling away a little bit. But I think he was pretty fast any how. I don't know where we are on speed, I haven't had time to look, but for sure we are not where we want to be. We still have some work to do but we will see what we can do at the next races.

Q. When you spun did you have a problem with the differential, or was it after that?

KR: I don't know. I hit the wall quite hard after I spun, so I just suddenly lost the rear end and it is tricky with those tyres. I don't know – it was probably my mistake. It is just a shame.

Q. Massa said on Saturday that the championship could be finished quite early with the pace of the Ross Brawn. What do you say about that?

KR: I don't know. It is only one race, so let's see what happens.

Q. Chris Dyer thought something might have broken at the back of your car. What happened there?

KR: I don't know. I went as normal as always in the corner, and then suddenly I just completely lost the rear. Probably it was my mistake. I wouldn't put it to anything else, but it is funny how there was no warning. Usually you feel something if there is a bit of wheel spin but it just went and there was nothing I could do. I just tried to avoid the wall, but I couldn't.

Q. How was the pace otherwise?

KR: It was a shame as we could probably have finished second in the end, but the speed on hard tyres – Kubica was pulling away a little bit, but then I think he did the fastest lap, so I haven't had time to see at all what the others were doing. For sure we still have work to do, but this circuit is not normal compared to other normal circuit we have seen. We have had a hard time here before and then it is okay when we go to normal circuits. Hopefully that will turn out to be the same this year.

Q. How were the tyres working?

KR: Both tyres were quite difficult. The soft is pretty good from the beginning but then it goes away a lot, and the hard one is quite tricky. You lose the grip sometimes and it is not easy to use for us. Like I said, it was for sure a difficult race – it taught us a lot but maybe it is going to be different when we go to normal circuits like Malaysia.

Q. How do you see Brawn GP?

KR: If they are 1-2 in qualifying and 1-2 in the race then they are pretty strong – but we saw that already in testing, so it is not a surprise.

Q. How long will it take to catch them?

KR: We will see how is it in the next race. It all depends on the rules, what the rules are going to be in the future, there are a lot of question marks about what you are allowed to do and what not. So let's wait and see.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös