Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Nyt kuitenkin - ehkä kiiruhdan - mutta lueskelisin rivien välistä jonkinlaisen huolen Schumin nopeudesta/niskasta. Selkeä merkki siitä on Heidin pestaaminen. Ja tämä Kimi -huhu tietenkin. Uskottavaa on myös Mersun ottama tietoinen riski. Nopeasti kampanjat pystyyn ( televisiomainonta on jo pyörinyt jonkin aikaa ) ja koko julkisuuskohu Mersun plakkariin. Samaten Schumia ei muisteta nyt enää Ferrari-miehenä vaan kansallisesti jopa Mersumiehenä kun se viimeinen peli määrittää imagon. Ja samalla Mersu sai ripauksen urheilullista Ferrari-imagoa tarttumaan itseensä mikä sekään ei ole pahasta. Kuten mainosauton väristä voi päätellä.

Osaan elävästi kuvitella kuin innoissaan Mersun markkinointiväki on kihissyt asioita päättäessään - ja pikkurahalla etten sanoisi. Suorastaan nerokas liike jota Bemarikin voi sivusta vain ihmetellä - tosin tuottaen voittoa eikä lomauta tehtaitaan.

Ei siis haittaa, vaikka menestystä Schumille ei tulisi ja kunniakas vetäytyminenkin on varmistettu kun voi vedota loukkaantumiseen. Tai suorastaan sankarillinen vetäytyminen. - Ai että Ferrari sai takkiinsa pahasti imagomielessä ja se on silkkaa RAHAA.

http://www.youtube.com/watch?v=36N2f4L5I7s

Katsokaa nyt vielä kerran tämä ja miettikää mafiosoja sikarit suussaan laajakuvatelevision edessä kun Montezemolo kertoo Alonson paikkaavan kyllä kaiken ( ja Santanderin rahat ). Siinä Molon sopii vain toivoa, ettei palaveri päädy poskisuudelmiin.

Ja miettiä sopii myös Monten asemaa - jos Alonso sanoo, että taidan lähteä Sponsorirahoineni Mersulle jos en saa näitä osia vain omaan autooni - ja sinun tytärtäsi hotelliin saurakseni, Montezemolo hyvä.

ja joku vielä sanoo, että ei se nyt niin ratkaisevaa ole, vaikka Sponsori vaikuttaisikin Ferrarin kuskien valintaa. Dennis säästyi hetken jäähyllä, mutta muistaa varmasti asiasta hieman haitallisempiakin puolia.
 
Viimeksi muokattu:

eepy

Well-known member
Liittynyt
10.6.2008
Viestit
384
Tällä selvisi kumpi kovempi kehittää autoa kimi vai alonso:¨

Kirjotin googleen:
Räikkönen kova kehittää autoa ( osumia 10 900 )
Alonso kova kehittää autoa ( osumia vain 924 )

= Alonso on paska :frank:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tällä selvisi kumpi kovempi kehittää autoa kimi vai alonso:¨

Kirjotin googleen:
Räikkönen kova kehittää autoa ( osumia 10 900 )
Alonso kova kehittää autoa ( osumia vain 924 )

= Alonso on paska :frank:
En nyt paskaksi sanoisi kun moni diggaa häntäkin. Eikä sen sanominen ketään toista peremmaksi tee. Jos tuon kirjoittaa espanjaksi - tulos on varmasti toinen. Tosin ymmärsin kyllä vitsin. Mutta vaikka sen kirjoittaisi suomen kielellä oikein niin kieltämättä luvut ei paljoa tuosta täällä härmän perukoissa muutu.
 
Viimeksi muokattu:

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Aika hauska tuo Mersu-huhu - vaikka olisi ihan höttöä. Heidillekin tosi ikävä. Tästä Kimistä ja jäämiehen varjosta ei pääse ei edes unissaan eroon.

Pistää Schumillekin kutinaa ( tunnetusti hermonsa pitävä kaveri - heh ), kun sanotaan, että älä huoli - jos ajo ei onnistu niin pistetään se taas niskan syyksi ja Kimi on lupautunut tulemaan korvaajaksi. Edes Bernie ei keksisi moista tarinaa käsikirjoitukseksi.

Toisaalta voi siinä olla totta toinen puoli. Onko Kimin Santander-rahoissa aukko tulla kesken kauden mukaan. Vaikka ositus kalenterin mukaan. Onko Red Bull sopimuksissa yksisuuntainen kaneetti Formulapykälästä.

Aa - tää on hauskaa - ja se alkoi jo nyt:D
No unelmissa on mukava paistatella mutta hommahan mitä todennäköisemmin menee niin että Kimi tykkää rallista eikä KOSKAAN palaa ykkösiin.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No unelmissa on mukava paistatella mutta hommahan mitä todennäköisemmin menee niin että Kimi tykkää rallista eikä KOSKAAN palaa ykkösiin.
Pontti olikin se, että huhuilut alkoi jo nyt. Oli sitten päätä tai häntää niin aika hauskaahan tästä tulee.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Niinhän se taitaa mennä, että Alonson taitoja auton kehittäjänä on pääosin kehuttu Alonson itsensä toimesta, sekä Briatoren toimesta. Joista jälkimmäisen oma tietämys on lähellä nollaa.

Kimiä vastaavasti ovat pääosin kehuneet itse insinöörit, joiden kanssa itse hommia on tehty.

Sitä ei kyllä käy kieltäminen, etteikö Alonso olisi myös hyvä saamaan autosta parhaan irti ja lisäksi erinomainen lukemaan kilpailuja.

Minun mielestä herrat ovat aikalailla samalla viivalla muuten paitsi, että Kimi ei paljoa vaadi. Päinvastoin ku Alonso. Joka voi ainakin noille latinojohtajille olla se miellyttävämpi tapa työskennellä. Siksi Alonso ei istunut kylmään brittimaailmaan.

Schumi taas on ihan eri maailmasta kokonaisuudessaan. Ehkä saksalainen tarvittiin pistämään italian pojat ruotuun. Että ne hommat on tarkistettava kunnolla, eikä tehdä puolivillaisesti. Toki tässäkin kohtaa täytyy muistaa, että ne oli ne taustajoukot jotka hoitivat johtamishommat.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Pontti olikin se, että huhuilut alkoi jo nyt. Oli sitten päätä tai häntää niin aika hauskaahan tästä tulee.
Tästä tulee yhtä piinaavaa tuskaa. Joka kerta kun Kimin F1-pesti tulee osoittautumaan uutisankaksi, se on kuin potku munille ja pisto rintaan. Ja minusta tuntuu, että niitä potkuja ja pistoja on tiedossa paljon. Onneksi jo 15 vuoden päästä helpottaa, kun Kimi on liian vanha comebackiin.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tästä tulee yhtä piinaavaa tuskaa. Joka kerta kun Kimin F1-pesti tulee osoittautumaan uutisankaksi, se on kuin potku munille ja pisto rintaan. Ja minusta tuntuu, että niitä potkuja ja pistoja on tiedossa paljon. Onneksi jo 15 vuoden päästä helpottaa, kun Kimi on liian vanha comebackiin.
Kyllä kannattaa jo nyt hieman kovettaa luontoa eikä odottaa mitään tulevaksi. Kimi varmaa ajaa rallia maailman loppuun, mutta nautitaan huhuista ja muiden kuskien kärvistelystä - sillä asenteella.

Ja tuohon Nicolen postaukseen - tuo gorilla oli kyllä huippu. Nauran vieläkin.
sain siitä pienen kimmokkeen:

....................

Nyt jo kolmas Gp edessä ja Schumin ajokunto on yhä kyseenalaisempi. Huhut kertovat, että loukkantumisestä parantuneen murtuman aiheuttaneet kudossidokset ja luunmuodostus painaa moninkertaisen mestarimme elintärkeitä hermostoja ja asiantuntijoiden mukaan tuollaisesta vaivasta voi aiheutua jopa halvaantumisvaara. Silti Michael ei luonteensa mukaisesti anna periksi, vaan häntä odotetaan nytkin lähtöruuruun tulevaksi. Lähtöruutu 11 ei ole sekään niskan kannalta se parhain, koska lihasten ollessa vielä kylminä joutuu Schumi pahojen ruuhkien repimäksi. Se, että Nico on kolmosruudussa ei ollenkaan helpota veteraanin paineita. Michael kuvailikin tuskia niin koviksi, että luuli irtautuneensa ruumiistaan.

Mutta mitä ihmettä. Järjestön lääkäri kylläkin lupasi, että Mersun autoon 3 saatetaan saada erikoisjärjestelyin varotoimet, joilla Schumin niskan lisävaurioiden riski minimoidaan ja auton nopeus puolestaan maksimoidaan. Mutta että ne toimenpiteet olisivat, että kuskille puetaan gorillapuku. Hänellä on kyllä kypärä, mutta onko tuo edes paloturvallista materiaalia. Tämä on sensaatio. Tottakai kaikki huomio kiinnityy nyt gorillaan ja tämä on melkoinen mediavoitto jo nyt - mutta siltikin.

JA MITÄ ihmettä. Onko tuo kuski oikea gorilla tai jotakin. Aivan selvästi sille tässä helteessä ja tuossa karvoituksessa syötetään - ilmeisesti viilennykseksi, liekö niskan verenkierron takia - mutta syötetään JÄÄTELÖÄ. Gorilla syö jäätelöä visiirin aukon kautta eikä ole millänsäkään, siniset silmänsä vain vilkkuen tötterön takana. ...Siniset?

....................
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Kyllä kannattaa jo nyt hieman kovettaa luontoa eikä odottaa mitään tulevaksi. Kimi varmaa ajaa rallia maailman loppuun, mutta nautitaan huhuista ja muiden kuskien kärvistelystä - sillä asenteella.

Ja tuohon Nicolen postaukseen - tuo gorilla oli kyllä huippu. Nauran vieläkin.
sain siitä pienen kimmokkeen:

....................

Nyt jo kolmas Gp edessä ja Schumin ajokunto on yhä kyseenalaisempi. Huhut kertovat, että loukkantumisestä parantuneen murtuman aiheuttaneet kodossidokset ja luunmuodostus painaa moninkertaisen mestarimme elintärkeitä hermostoja ja asiantuntijoiden mukaan tuollaisesta vaivasta voi aiheutua jopa halvaantumisvaara. Silti Michael ei luonteensa mukaisesti anna periksi, vaan häntä odotetaan nytkin lähtöruuruun tulevaksi. Lähtöruutu 11 ei ole sekään niskan kannalta se parhain, koska lihasten ollessa vielä kylminä joutuu Schumi pahojen ruuhkien repimäksi. Se, että Nico on kolmosruudussa ei ollenkaan helpota veteraanin paineita. Michael kuvailikin tuskia niin koviksi, että luuli irtautuneensa ruumiistaan.

Mutta mitä ihmettä. Järjestön lääkäri kylläkin lupasi, että Mersun autoon 3 saatetaan saada erikoisjärjestelyin varotoimet, joilla Schumin niskan lisävaurioiden riski minimoidaan ja auton nopeus puolestaan maksimoidaan. Mutta että ne toimenpiteet olisivat, että kuskille puetaan gorillapuku. Hänellä on kyllä kypärä, mutta onko tuo edes paloturvallista materiaalia. Tämä on sensaatio. Tottakai kaikki huomio kiinnityy nyt gorillaan ja tämä on melkoinen mediavoitto jo nyt - mutta siltikin.

JA MITÄ ihmettä. Onko tuo kuski oikea gorilla tai jotakin. Aivan selvästi sille tässä helteessä ja tuossa karvoituksessa syötetään - ilmeisesti viilennykseksi, liekö niskan verenkierron takia - mutta syötetään JÄÄTELÖÄ. Gorilla syö jäätelöä visiirin aukon kautta eikä ole millänsäkään, siniset silmänsä vain vilkkuen tötterön takana. ...Siniset?

....................
:D:D:D

Varsinainen mysteerio, kenellä olisi niin hyvä itsetunto että suostuu ajamaan incognito?

Ei tule mieleen ketään, ei niin ketään ;)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
IS:*Kimi Räikkösen tavoin MM-sarjassa debytoivaa Ken Blockia ahdistaa jo valmiiksi. Häntä kun tullaan vertailemaan Räikköseen.

Yhdysvalloissa extreme-lajien parissa nimeä tehnyt Block ajaa kahden seuraavan kauden aikana osan MM-kalenterin ralleista Fordin kalustolla. Block ei ole lainkaan mielissään, että hänen vauhtiaan tullaan vertailemaan toiseen tulokkaaseen, Kimi Räikköseen.

- Valitettavasti vastassani on yksi kaikkien aikojen fantastisimmista F1-kuskeista. Ja nyt meitä tullaan vertailemaan keskenään, koska olemme molemmat tulokkaita, Block tuskaili Auto Motor und Sportille.​
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
IS:*Kimi Räikkösen tavoin MM-sarjassa debytoivaa Ken Blockia ahdistaa jo valmiiksi. Häntä kun tullaan vertailemaan Räikköseen.

Yhdysvalloissa extreme-lajien parissa nimeä tehnyt Block ajaa kahden seuraavan kauden aikana osan MM-kalenterin ralleista Fordin kalustolla. Block ei ole lainkaan mielissään, että hänen vauhtiaan tullaan vertailemaan toiseen tulokkaaseen, Kimi Räikköseen.

- Valitettavasti vastassani on yksi kaikkien aikojen fantastisimmista F1-kuskeista. Ja nyt meitä tullaan vertailemaan keskenään, koska olemme molemmat tulokkaita, Block tuskaili Auto Motor und Sportille.​
Tämä piti ilmeisesti lainata tänne koska siinä kehutaan Kimiä fantastiseksi?
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
- Valitettavasti vastassani on yksi kaikkien aikojen fantastisimmista F1-kuskeista. Ja nyt meitä tullaan vertailemaan keskenään, koska olemme molemmat tulokkaita, Block tuskaili Auto Motor und Sportille.​
Heh. Huomaa että on jenkki kun ei paremmin tunne F1 sarjaa :yuck:
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4950
Sijainti
Vantaa
Mistä muuten johtui se, että olivatpa sääntömuutokset mitä tahansa (esim. luistoneston poistuminen, slicksirenkaat jne), niin aina niiden kerrottiin sopivan erityisen hyvin juuri Kimi Räikköselle? Mikään sääntömuutos ei koskaan haitannut Kimi Räikköstä. Muiden piti olla suurissa vaikeuksissa, mutta ei koskaan Kimi Räikkösen. Nytkin tämä täysillä tankeilla ajaminen ja eturenkaiden kaventuminen olisi luultavasti tullut sopimaan erityisen hyvin juuri Kimi Räikköselle.

Kumma kaveri kun ei jatkanut Ferrarilla, vaikka oli sopimus ensi kaudesta. Mikæl varmaan tietää noi kuskien sopimukset, niin eikös sen Kimi Räikkösen sopimuksen pitänyt olla semmoinen, että sitä ei voi purkaa tallin puolelta ilman pätevää syytä? Jos ei ollut, niin aika huonon sopimuksen neuvottelivat. Ja mitään pätevää syytä ei ollut (ainakaan ei ole julkisuuteen tullut), joten Kimi Räikkösen pitäisi ajaa Ferrarilla alkavalla kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mistä muuten johtui se, että olivatpa sääntömuutokset mitä tahansa (esim. luistoneston poistuminen, slicksirenkaat jne), niin aina niiden kerrottiin sopivan erityisen hyvin juuri Kimi Räikköselle? Mikään sääntömuutos ei koskaan haitannut Kimi Räikköstä. Muiden piti olla suurissa vaikeuksissa, mutta ei koskaan Kimi Räikkösen. Nytkin tämä täysillä tankeilla ajaminen ja eturenkaiden kaventuminen olisi luultavasti tullut sopimaan erityisen hyvin juuri Kimi Räikköselle.

Kumma kaveri kun ei jatkanut Ferrarilla, vaikka oli sopimus ensi kaudesta.
Talvitestit topicissa olikin vuoden takainen video Maikkarin tulosruudusta. Siis 2009 talvitesteistä analysoiva uutinen videona. Siinä haastateltiin Kimiä ja Kimi sanoi: Nyt auto alkaa olla vähän enemmän sellanen niiku kilpa-auton pitää olla, pystyy ajaan vähän erilain sitä..

Eli tuo viittasi siihen, että slicksirenkaat ja mahtollisesti aeromuutokset olivat Kimin mieleen kuten foorumilaiset ennustivat. Luistoneston pois jäännistä Kimi taisi myös sanoa (tästä ei varmaa lähdettä, muisti vain), että Ihan jees tms.

2008 alkukaudesta (kun luistoestoa ei ollut) Massa pilasi kaksi ensimmäistä kisaansa luistoneston puuttumisen takia. Talvitesteissä Massa sanoi, että on huono ilman luistonestoa. Myöhemmin kaveri virkostui ja äityi hyvään vauhtiin kun Ferraria säälitti brassi..

Osa sääntömuutoksista suosi yliohjautuvalla autolla ajavia, tai sortivat aliohjaavalla autolla ajavia. Ja kun sivuluisu pitäisi Suomesta tulleelle kuskille olla varsin tuttu asia, oli varsin loogista ajatella monen sääntömuutoksen auttavan Kimiä (vaikka vain sen takia että sääntömuutokset sorsi muita).

Myös tämän kauden sääntömuutokset perustuvat näihin aiempiin mainintoihin eturenkaiden leveyden osalta. Painava auto taas uskotaan olevan Kimille etu ehkä sen takia että Kimi on aina kisassa ollut vahvempi kuin aika-ajoissa.

Perusteita löytyy, jopa oikeaksi todettujakin (Kimi).
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No kuules nero. Eihän sitä Kimin sopparia niin lukien purettukaan: Kimi ei aja muissa formulatalleissa ja saa Ferrarilta F1-kuskien suurinta palkkaa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Kuten ylivääpeli tuossa totesi, niin ne muutokset mitkä sopivat Kimille olivat oletettavasti sellaisia, että perä heittää ja se ei Kimiä haittaa. Vaan juurikin istuu ajotyyliin. Myös tuo täydellä tankilla ja kylmillä renkailla huristelu oli eräänlainen Kimin bravuuri, ainakin vielä Michelin aikoina. Kimi oli heti nopea ja tiesi auton rajat. Tekikin useita tyylikkäitä ohituksia kylmillä kumeilla mm. Buttonista ja Schumista.

Viime kaudellakin Kimi oli juuri heti kylmiltään parhaimmillaan starteissa ja turva-auton takaa lähdettäessä. Sit kun oli tovi ajettu, niin muut pääsi samaan rytmiin ja siihen loppui ponnistelu.

Tuota eturenkaiden kaventamista pitäisin kuitenkin huonona Kimin ajotyyliä ajatellen. Kimi on aina selittänyt, että keulan pidon pitää olla hyvä, joten renkaiden kaventaminen kuulostaa kyllä juuri päinvastaiselta muutokselta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös