Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Siis mitä te nyt höpötätte?:yuck:

Oletatteko, että nämä Ferrarin jorinat Kimin mediakäyttäytymisen puutteista tai keskustelemattomuudesta ylipäätään ( myös tallissa ) pitäisivät sikäli paikkansa - että olivat Kimistä luopumiselle minkäänlainen peruste.
Pah ja hölynpölyn - sanon minä. Ei ne vaatimuksiltaan Mersu tai Mac sen kummemmin poikkea mitä edustuksiin tulee. Taitavat olla itseasiassa raskaampia kun näissä talleissa ei riitä pelkkä mediapatsastelu - pitää tehdä promootiotakin. Ei Ferrari itsekään noihin tarinoihin usko - mutta sillä linjalla mennään.

Kimistä luopumiseen löytyy yksi syy ja osoite. Santanderin rahat. Tämä luonnekysymys on vain tätä, kun suoraan ei voi sanoa ja uutta kuskia pitää profiloida vanhan tilalle. Ainoa tarttumiseen kelpaava ero miehistä löytyi ulkoisesta luonteesta ( no - kukapa muu noin imelä ja kaksinaamainen voisikaan olla ).

Tottahan toki Ferrarille kelpasi Santanderin sadat miljoonat. Silläkin riskillä, että kaikki Alonson kanssa ei mene suunnitellusti tai kilpailukykyisesti. Ja Santanderille kävi vain deal johon kuuluin Alonso. Ja toisaalta Massaakaan ei ollut varaa eikä eettistä pistää sivuun nyt kun loukkaantuminen on takana ja Brasilian öljymiljardit jakamatta. Saattoi olla myös Alonson intresseissä, että kahta maailmanmestaria ei tallissa ole. Miten Ferrari voisi oikeasti hehkuttaa tätä rahamassia jonka se sai ja johon liittyi kuski tai kuskit tulematta tunteellisessa maassaan tungettelevasti kritisoiduksi. Tai vakuuttamalla silti riippumattomuuttaan.

No Ferrari suojelee julkikuvansa perustuksia riippumattomana urheilullisena kilpatallina, eikä visustikaan viittaa rahojen osuuteen vaikka niitä riitti miljoonia Kimillekin jaettavaksi. Ja vielä suurempaa imagotappiota Ferrari pelkää, jos esiin otettaisiin asiat vuodesta 08 asti jolloin Santanderin kanssa ensimmäiset sopimukset tehtiin ja Todtin kanssa valtataisto päättyi Monten voittoon. Eli Kimin sopparin alasajo alkoi jo tuolloin ja tallin tuleva huomioiden kannatti satsata mielummin kahteen mestariin ( Kimi ja Massa ) kuin antaa talliin syntyä tuplamestari josta ollaan luopumassa ja jonka sitten kilpailijat vie ( selvää rahanmenetystä tai kilpailijoille vapaaehtoista sponsorihan antamista ).
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Toisaalta, miksi Kimi ei saanut rahakkaita sopimuksia rallin pariin?
Tarkoitatko nyt sponsseja vai kuljettaja sopimimusta? Oikeastaan se ja sama, kun santander maksaa > 10M€ ja RedBull > 10M€ kyllä nuo aika rahakkaita sopimuksia on? RedBulilla on varmasti jotain ehtoja sponsorien suhteen ja Kimi kyllä kunnioittaa sopimuksiaan, toisin kuin monet muut...

TAG on formula 1 virallinen sponsori, toimittaa ajanotto järjästelmät jne. niin haluavat profiloitua F1 puolella, tosin F1 alkaa olemaan niin tylsää, että ensi vuonna TAG saatetaan nähdä rallin puolella..
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Toisaalta, miksi Kimi ei saanut rahakkaita sopimuksia rallin pariin eikä mm. TAG Heuer halunut lähteä laajentamaan rallia, vaikka heillä olisi ollut mahtava mahdollisuus nyt, jos Kimillä on älytön mainosarvo. McLarenilla on Hamilton ja Mercedekselle valinta Schumin ja Kimin välillä ei olisi tuottanut vaikeuksia, nimittäin Michaelin hyväksi.

Kimillä on erittäin paljon kannattajia, mutta onko mainosarvoa?
No tuota. Mistä tiedät, että Kimi edes haluaisi tai varsinkaan tarvitsee enemmän sponsoreita kuin RB:n ja DNA:n? Sehän tarkottaisi lisää niitä kissanristiäisiä mistä Kimi juurikin aika selkeästi on halunnut eroon :rolleyes:

Mitä tulee tuohon valintaan Kimi vai Schumi, niin rohkenen olla eri mieltä. Jos Kimi olisi halunnut, niin ei Schumi tällä hetkellä ajaisi Mersulla(tai sitten Nico olisi quick-Nickin paikalla). Se tuli aika pitkälti selville Norbertin puheista, että Schumi tuli vaihtoehdoksi sen jälkeen kun kävi selväksi, ettei Kimi jatka ykkösissä. Mitä sitten, että McLarenilla on Hamilton? Sekin tuli aika pitkälti selville, että halutessaan Kimi olisi voinut jatkaa ykkösissä juuri McLarenilla. Kummia höpinöitä, joiden perusteet ovat missä? :confused:

Loppuun yksinkertaista matematiikkaa. Jos on paljon kannattajia, niin on myös mainosarvoa. Se on yksinkertainen fakta :eek:
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Loppuun yksinkertaista matematiikkaa. Jos on paljon kannattajia, niin on myös mainosarvoa. Se on yksinkertainen fakta :eek:

On todella kumma, ettei yksikään F1-talli tajua käyttää hyväkseen Kimin "mainosarvoa." Siis hänelle maksetaan kymmeniä miljoonia siitä, ettei aja F1:ssä. Ja puheet siitä, että Mersu tai McLaren olisivat halunneet Kimin on syytä unohtaa pelkkänä kohteliaana retoriikkana.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Meinasin ruveta vastaamaan tähänkin jarnaan, mutta enpä jaksa enää. Kukaan meistä ei tiedä totuutta, joten kaikki ovat tavallaan oikeassa. :p
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Enemmän siinäkin oli asiasisältöä kuin aiemmassa viestissäsi.
Eiköhän tässä ole kuitenkin enemmän kyse mielipiteistä. Ei niistä tarvitse vetää hernettä nenään...:nope:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Eiköhän tässä ole kuitenkin enemmän kyse mielipiteistä. Ei niistä tarvitse vetää hernettä nenään...:nope:
Niin, ja sun mielipide tuntuu olevan että asianosaisten lausunnot aiheesta ovat paskapuhetta ja valheita, kun taas sun mielipide puolestaan on totuus asioiden laidasta..?
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
Siis mitä te nyt höpötätte?:yuck:
.... Kimistä luopumiseen löytyy yksi syy ja osoite. Santanderin rahat. ....
HÖH
Ensin ammutaan joukolla alas kirjoittaja, joka esittää epäileviä lausuntoja Kimin markkina-arvosta suhteessa Alonsoon - markkina-arvon, jonka osa on myös mediakäyttäytyminen (Joskus postasin foorumiin näkemäni Pariisissa ja Singaporessa, kun Kimi haahuili omissa maailmoissaan sponsoritilaisuudessa viestien kaikille, että kyrsii). Ja samalla vakutetaan kimin potkujen syyksi sponsorin halu tukea toisia kuljettajia :thumbfh:
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
HÖH
Ensin ammutaan joukolla alas kirjoittaja, joka esittää epäileviä lausuntoja Kimin markkina-arvosta suhteessa Alonsoon - markkina-arvon, jonka osa on myös mediakäyttäytyminen (Joskus postasin foorumiin näkemäni Pariisissa ja Singaporessa, kun Kimi haahuili omissa maailmoissaan sponsoritilaisuudessa viestien kaikille, että kyrsii). Ja samalla vakutetaan kimin potkujen syyksi sponsorin halu tukea toisia kuljettajia :thumbfh:
Ja todellinen syy oli?
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
On todella kumma, ettei yksikään F1-talli tajua käyttää hyväkseen Kimin "mainosarvoa." Siis hänelle maksetaan kymmeniä miljoonia siitä, ettei aja F1:ssä. Ja puheet siitä, että Mersu tai McLaren olisivat halunneet Kimin on syytä unohtaa pelkkänä kohteliaana retoriikkana.
Kuules kaveri, voin lyödä vaikka molemmista kiveksistäni vetoa, että McLaren olisi Kimin mieluummin ottanut, kuin Buttonin. Ja olisihan se Kimi vissiin Mersullekin kelvannut. Olet oikeassa siinä, että Kimille maksetaan siitä, että lähti Ferrarilta, mutta kannattaa muistaa, ettei maksajana toimi Ferrari vaan Santander.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Melkein itkettää ja naurattaa samanaikaisesti kun Massan ajolle annettiin selitystä selityksen perään teknisistä vioista - koska sellaisia lausuntoja annettiin Kimi kohdalla?
Tämän 2008 jousitusongelman (josta täälläkin on vaahdottu enemmän kuin riittämiin) talli myönsi syksyllä ja samalla kertoi, että Kimi kärsi tästä suunnitteluvirheestä enemmän ja taisipa mukana olla ihan pahoittelukin - itse koin, että talli puolusti Räikköstä varsin näkyvästi tuolloin. Mitä tulee siihen, että Massaa olisi tässä tapauksessa jotenkin suosittu, niin hän kyllä ajoi kaikki kehitystestit, mutta syynä oli Kimin ajokyvyttömyys (ranne tai selkä, en muista kumpi). Kuukauden testitauko taas pakotti luottamaan Massan palautteeseen varsin pitkään.

Räikkösen markkina-arvosta täytyy sanoa se, että tuskin hänen kiinnostavuudestaan on mitään epäilystä, ja se voi olla jopa kovin koko F1-joukosta jos hänet siihen vielä lasketaan. Ongelmana on kuitenkin se, että jos tarkoitus on käyttää kuljettajaa yhteistyökumppanien mannekiinina kuten yleensä asiaan kuuluu, ja vaikka hyvin rajoitetustikin, on Räikkönen melkoisen haastava tapaus. Päivästä riippuen Kimi voi olla joko todella hyvä, täysin poissaoleva tai pahimmillaan jopa farssi, kuten Abu Dhabissa (Ferrari-sponssi Aldarin tilaisuus) viime vuonna.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei se nyt noinkaan mennyt tuon eturipustuksen kanssa. Kyllä Kimi pitkään sai vakuutella, että se ei toimi - mutta Massa ja Schumi lobbasivat uudistuksen puolesta. Kimillä ajokielto? Haepas Bobakki joku vahvistus tälle - en muista tuossa vaiheessa sellaista olleen eli 08 alkupuolella.

Ja mitä tulee markkina-arvoon niin McLaren, Mercedes ja Red Bull haluaisivat Kimin. Ja ilman sponsorin työntöapua mutta tietäen niitäkin näin saatavan. Siinä sitä on markkina-arvoa ja todellista.
 
Viimeksi muokattu:

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
Vieläkö täällä jaksetaan väitellä. :D Loppuuko sitten vasta väittelu kun kimi itse tulisi kommentoimaan että "ihan sama, ei kiinnosta" ? :D
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Niin, ja sun mielipide tuntuu olevan että asianosaisten lausunnot aiheesta ovat paskapuhetta ja valheita, kun taas sun mielipide puolestaan on totuus asioiden laidasta..?
En ole noin sanonut. Mielipide kun ei ole sen enempää valhetta kuin tottakaan. F1-kuskien markkina-arvo on aika vaikeasti mitattava asia. Väitän silti, että se on yksi tekijä kun tallit valitsevat kuskeja.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
En ole noin sanonut. Mielipide kun ei ole sen enempää valhetta kuin tottakaan. F1-kuskien markkina-arvo on aika vaikeasti mitattava asia. Väitän silti, että se on yksi tekijä kun tallit valitsevat kuskeja.
Kuskien kannalta katsoen tämä markkina-arvo on helppo mitata. Halutaanko heidät palkata ja mihinkä talleihin & ehdoilla. Itse ajamisen ulkopuolinen promootio tai kampanjatyö on pitkälle tiimityötä ja kuskilla on siihen edellytyksiä jos hän on suosittu. Kimi on näissä kaikissa mittareissa aivan kärjessä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös