Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Pieni ero asioilla "välivuosi" ja eläkkeelle vetäytyminen. Ja kyllähän Häkkistäkin istutettiin kauden 2002 aikana sekä Kimin että DC:n paikalle (ja välillä muuallekin), mutta Häkkisestä näki yhtä selvästi kuin Hillistäkin, ettei laji kiinnosta enää pätkääkään.
Häkkistä istutettiin myös monena muunakin vuonna mm. BAR:lle sekä Williamsille, jonne Häkä oli kait neuvotellutkin paluusta. Se miksi Räikkösen palaaaminen on todennäköisempää kuin näillä muilla, on ikä. Räikkönen vetäytyy yllättäen, tavallaan jopa kesken uran ja sopimuksen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Puhuu muuten taas omaa kieltään tuo, että ammatti-ihmiset näkevät Kimin erinomaisena vaihtoehtona testihommiin. Kun taas media kirjoittelee ympäripyöreätä p*skaa :eek:
Kimi lienee paras saatavilla oleva F1-sarjan ulkopuolinen kuljettaja tällä hetkellä.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Ootte te melkosia... :rolleyes:

Voisiko joku teistä totuuden torvista perustella, miksi Pirellin kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi siitä, että juuri Kimi Räikkönen testaisi heidän ensi kauden F1-gummejaan? Siis kun syy on mielestänne ensisijaisesti Kimin häikäisevät testikyvyt, eikä suinkaan PR-arvo.

Kyllähän Kimin testaus- ja palautteenantokykyjä on useassa paikassa kehuttu, mutta kyllä pitää olla aika sinisilmäinen, jos oikeasti kuvittelee, että niiden vuoksi Pirelli juuri Kimin haluaisi. Miettikääs nyt tämä asia vielä kerran ihan ajatuksen kanssa. Pirelli on ainoa rengastoimittaja ykkösissä ensi kaudella. Miksi renkaat pitäisi testata überhyviksi kalliin Kimi Räikkösen voimin, kun ilman kilpailua "puurenkaatkin" kelpaavat? Miksi Pirelli tällaisessa tilanteessa käyttäisi kasan rahaa Räikköseen? Se olisi rahan heittämistä kaivoon. Näin siis jos ajatellaan, että Pirelliä kiinnostaisi ensisijaisesti saada Kimin kyvyillä kehitettyä huippuhyvät renkaat. Jos taas mietitään sitä PR-arvoa, mikä Kimin testaamisella saataisiin, kyseessä onkin äkkiä perhanan hyvä veto ja taatusti jokaisen euron arvoinen.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Plus että rengas säännöthän taisivat muutua täksi kaudeksi (kapeammat eturenkaat) ja autot muuttuivat muutenkin ajettavuudeltaan suuremman tankin ja pidemmän akselivälin myötä. Pirellille olisi enemmän hyötyä palkata joku perjantai spede (vaikkapa Christian Klien) kuin Kimi, mutta voihan se olla että haluaisivat tehdä jonkin sortin mainos sopparin Kimin kanssa ja perinteistä poiketen käyttää samaa naamaa niin asfaltti, offroad ja vaikkapa myös tuolta prätkien puolelta kun tämä jotain motocrossia vai enduroakin ilmeisesti (evvk) harrastaa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Plus että rengas säännöthän taisivat muutua täksi kaudeksi (kapeammat eturenkaat) ja autot muuttuivat muutenkin ajettavuudeltaan suuremman tankin ja pidemmän akselivälin myötä. Pirellille olisi enemmän hyötyä palkata joku perjantai spede (vaikkapa Christian Klien) kuin Kimi, mutta voihan se olla että haluaisivat tehdä jonkin sortin mainos sopparin Kimin kanssa ja perinteistä poiketen käyttää samaa naamaa niin asfaltti, offroad ja vaikkapa myös tuolta prätkien puolelta kun tämä jotain motocrossia vai enduroakin ilmeisesti (evvk) harrastaa.
Kas kun ette hae Pirellille testaajaksi. Kyllähän osaava kuski lyhentää testausta, vähentää valmistuskuluja ja auttaa löytämään renkaat joiden tuotanto on mielekästä. Varmasti Kimi siis ihan ammatillisesti tienaisi palkkansa - joka ei Pirellin puolesta tietenkään mikään GP-palkka ole. Markkinointi siihen päälle on lähinnä sitten se, millä mm kuski tienaisi.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Kyllä se vain on niin, että Renault on kaiken takana. Renault maksaa Pirellille, että ottaa Räikkösen testaamaan ja näin Räkä saa tuntumaa Formuloilla ajelusta, jotta voi alkaa ajamaan paremmin Renaultilla ensi kaudella F1:siä. Renault rakentaa mestari auton ja ensi vuonna juhlitaan Räikkösen mestaruutta Renault tallissa. :rolleyes:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Plus että rengas säännöthän taisivat muutua täksi kaudeksi (kapeammat eturenkaat) ja autot muuttuivat muutenkin ajettavuudeltaan suuremman tankin ja pidemmän akselivälin myötä. Pirellille olisi enemmän hyötyä palkata joku perjantai spede (vaikkapa Christian Klien) kuin Kimi
Höpö höpö, Kimi on huippukuski joka kyllä mukautuu nopeasti olosuhteisiin. Hyödyllisintä testailu olisi tietenkin Kimille itselleen, kun renkaita kehitettäisiin hänen palautteensa pohjalta. Bridgestonen renkaat eivät tuntuneet miellyttävän parhaalla mahdollisella tavalla. Haukkui moni muukin niitä huonoiksi renkaiksi kovempaan ääneen, mutta tällä kaudella ei ole vastaavaa kritiikkiä kuulunut. Ilmeisesti eturenkaiden kaventaminen paransi ajettavuutta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Voisiko joku teistä totuuden torvista perustella, miksi Pirellin kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi siitä, että juuri Kimi Räikkönen testaisi heidän ensi kauden F1-gummejaan? Siis kun syy on mielestänne ensisijaisesti Kimin häikäisevät testikyvyt, eikä suinkaan PR-arvo.
Kimin PR-arvohan on fakta, jota mies kantaa mukanaan vaikka menisi BB-taloon. Tässä on kai lähinnä haettu sitä, että Pirellillä on mahdollisesti ymmärretty Kimin olevan PR-arvoaan arvokkaampi mies, koska on keskivertoa parempi testikuljettaja.

Todennäköisestihän koko juttu on kuitenkin PR-osaston masinoima, mutta jos homma toteutuu, saattaa Pirelli saada enemmän kuin tajusivatkaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Ootte te melkosia... :rolleyes:

Voisiko joku teistä totuuden torvista perustella, miksi Pirellin kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi siitä, että juuri Kimi Räikkönen testaisi heidän ensi kauden F1-gummejaan? Siis kun syy on mielestänne ensisijaisesti Kimin häikäisevät testikyvyt, eikä suinkaan PR-arvo.

Kyllähän Kimin testaus- ja palautteenantokykyjä on useassa paikassa kehuttu, mutta kyllä pitää olla aika sinisilmäinen, jos oikeasti kuvittelee, että niiden vuoksi Pirelli juuri Kimin haluaisi.
No johan sinä olet melkoinen kun väännät asiasta joka on kohtuu turhaa :rolleyes: Onko joku väittänyt, ettei Kimin PR-arvolla olisi merkitystä? Se on luonnollisesti yksi osatekijä joka asiaan vaikuttaa.

Mut tuo nyt on ihan täyttä p*skaa väittää, ettei kilpailutilanteen vuoksi tarvitsisi testata renkaita kilpailukelpoisiksi. Haluaako Pirelli maineen paskoina renkaina? Sekö olisi hyvää PR:ää, kun joku "perjantai spede" testailee renkaat kelvottomiksi ja vaarallisiksi? Nykyistenkin kumien kanssa on välillä siinä ja rajoilla, että kelpaavatko ne. Taitavat vähän kulkea käsi kädessä ja hyödyn saa huomattavasti useampi taho jos Kimi todellakin hoitaisi testin jonkun nobodyn sijasta. :rolleyes:

Mut jos ei tätä ymmärrä ja vain vääntää tämän tyylistä "asiaa":

Plus että rengas säännöthän taisivat muutua täksi kaudeksi (kapeammat eturenkaat) ja autot muuttuivat muutenkin ajettavuudeltaan suuremman tankin ja pidemmän akselivälin myötä. Pirellille olisi enemmän hyötyä palkata joku perjantai spede (vaikkapa Christian Klien) kuin Kimi, mutta voihan se olla että haluaisivat tehdä jonkin sortin mainos sopparin Kimin kanssa ja perinteistä poiketen käyttää samaa naamaa niin asfaltti, offroad ja vaikkapa myös tuolta prätkien puolelta kun tämä jotain motocrossia vai enduroakin ilmeisesti (evvk) harrastaa.
Niin hyvin menee. :jaska: Laitappas sieltä joku sellainen "perjantai spede", jolla on kovastikin enemmän kokemusta Kimiä enemmän näistä nykypäivän kärryistä? Klienkö se on vai joku malesialainen Lotus suhari, joka jollain tapaa mahdollisesti kykenisi ajamaan kilpailukykyisiä aikoja, useita kierroksia putkeen? Ei h*lvetti, että ollaan kartalla :jaska::D

Kyllä se vain on niin, että Renault on kaiken takana. Renault maksaa Pirellille, että ottaa Räikkösen testaamaan ja näin Räkä saa tuntumaa Formuloilla ajelusta, jotta voi alkaa ajamaan paremmin Renaultilla ensi kaudella F1:siä. Renault rakentaa mestari auton ja ensi vuonna juhlitaan Räikkösen mestaruutta Renault tallissa. :rolleyes:
Jep, Renulla on toki vara maksaa hieman extraa Pirellille moisesta operaatiosta :D

Turha tuosta on vääntää onko Kimi kelvollinen testaaja, kun ammattipiirit sen tietää väittelemättäkin. Turha vetää vääntämistä siitä onko Kimin PR-arvolla merkitystä kun se on sanomattakin selvää mutta ei ainoa syy. Turha vääntää jauhamiseks sitä olisiko Kimi paras mahdollisesti vapaina olevista ja hommaan soveltuvista F1-kuskeista, kun sekin on itsestään selvää, ettei yksikään noista perjantai spedeistä tai eläkkeellä olijoista ole lähelläkään samalla viivalla Kimin kans, ei niin millään ansioilla.

Loppukaneetti: Ugh, olen puhunut :D
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
:ahem: Aikansa parhaan(?)
Kuuluisi tuonne väärin luettua -ketjuun, mutta minä luen ketjun otsikon edelleen muodossa "Kimi Räikkönen - aikans paska". Kuvaa ehkä ketjun sisältöä tuokin..?

En sano mitään suoraan tuohon kommenttiisi, koska en tahdo tätä ketjua tarpeettomasti lisäjarnauttaa. Heitän vain tälläisen epämääräisen kommentin, joka sisältää tagit Pyryf, sokea kana, jyvä.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Kimi-faniudessa ja Kimi-uskonnossa näyttää olevan selvä ero.. :rolleyes:

Mut tuo nyt on ihan täyttä p*skaa väittää, ettei kilpailutilanteen vuoksi tarvitsisi testata renkaita kilpailukelpoisiksi. Haluaako Pirelli maineen paskoina renkaina? Sekö olisi hyvää PR:ää, kun joku "perjantai spede" testailee renkaat kelvottomiksi ja vaarallisiksi? Nykyistenkin kumien kanssa on välillä siinä ja rajoilla, että kelpaavatko ne.
...
Laitappas sieltä joku sellainen "perjantai spede", jolla on kovastikin enemmän kokemusta Kimiä enemmän näistä nykypäivän kärryistä? Klienkö se on vai joku malesialainen Lotus suhari, joka jollain tapaa mahdollisesti kykenisi ajamaan kilpailukykyisiä aikoja, useita kierroksia putkeen? Ei h*lvetti, että ollaan kartalla :jaska::D
...
Turha vääntää jauhamiseks sitä olisiko Kimi paras mahdollisesti vapaina olevista ja hommaan soveltuvista F1-kuskeista, kun sekin on itsestään selvää, ettei yksikään noista perjantai spedeistä tai eläkkeellä olijoista ole lähelläkään samalla viivalla Kimin kans, ei niin millään ansioilla.
Tässä mennään juuri sinne uskonnon puolelle kun suu vaahdossa vouhkataan, ettei esimerkiksi Klien saisi ajettua Pirellille aivan riittävän hyvän renkaat. Ei se Räikkönen sentään mikään ainutkertainen ihmemies ole. F1-sarjaa on ajettu vuosikymmeniä renkailla, joita ei ole kehitetty Kimi Räikkösen toimesta. Ja nyt yhtäkkiä Kimi Räikkönen olisi se ylivertainen mies maailmassa, jota ilman renkaita ei vaan pysty kehittämään... :rolleyes:

Klien, Fisichella, Heidfeld, Coulthard, Wurz, Davidson, Paffet, Nakajima, Karthikeyan. Siinä nyt joitakin kuljettajia, joista varmasti monikin pystyisi nuo testityöt Pirellille yhtä hyvin vetämään. Suurin erottava tekijä Räikköseen? PR-arvo.

Onko joku väittänyt, ettei Kimin PR-arvolla olisi merkitystä? Se on luonnollisesti yksi osatekijä joka asiaan vaikuttaa.
...
Turha tuosta on vääntää onko Kimi kelvollinen testaaja, kun ammattipiirit sen tietää väittelemättäkin. Turha vetää vääntämistä siitä onko Kimin PR-arvolla merkitystä kun se on sanomattakin selvää mutta ei ainoa syy.
Sisälukutaito on jalo taito. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö Kimi olisi kelvollinen testaaja. Kukaan ei ole väittänyt, että Kimin PR-arvo olisi ainoa syy. Mutta sitä on väitetty, että PR-arvo painaa vaakakupissa testaustaitoja enemmän. Kimillähän on taatusti sekä PR-arvoa että testitaitoja, joita molempia varmasti Pirellikin arvostaa. Mutta pointti on siinä, että juuri PR-arvo on se, minkä vuoksi Pirelli ensisijaisesti Kimin voisi haluta, ei miehen testitaidot. Vai oletko siis itse tosiaankin sitä mieltä, että Pirelli haluaa Räikkösen ennen kaikkea kaverin testaustaitojen vuoksi ja että nämä testaustaidot ovat niin ylivertaiset, että Kimin kalliimpi palkka on niiden vuoksi perusteltavissa yhtiön omistajille? ROI on sellainen kiva käsite, mihin sinun olisi syytä tutustua, niin ymmärtäisit paremmin yritysten tapaa ajatella.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
...Klien, Fisichella, Heidfeld, Coulthard, Wurz, Davidson, Paffet, Nakajima, Karthikeyan. Siinä nyt joitakin kuljettajia, joista varmasti monikin pystyisi nuo testityöt Pirellille yhtä hyvin vetämään. Suurin erottava tekijä Räikköseen? PR-arvo..
muistaakseni:
Klien - noh, ehkä. Ei kokemusta huipulta - ei podiumeja.
Fisi - nähtiin suhteessa Kimiin viime kaudella.
Heidi - ok, toki ei Kimin vertainen.
Coulthard - sopii jo paremmin hotellinpitäjäksi ikänsäkin puolesta.
Wurz - ok, testikokemusta on toki mutta esim vain yksi kisan nopein kierros. Tasainen ja tarkkakin - ei nopea. Kisoista 3-4 vuotta.
Paffet - ei GP-kokemusta.
Nakajima - kuten Klien.
Karthikeyan - viimeksi 2005 F1 ratissa, muuten kuten edellinen.

Eli kyllä työhevosen näistä voisi löytää, mutta ei sellaista testaajaa jolla on hyvä tuntuma, kiistaton vauhti ja tarkka analyysi. Tähdennän nyt vielä, että kuski joka näihin pystyy - säästää testiaikaa ja melkoista koneistoa. Pirelli kuitenkin lähtee lähes nollasta vain Britzat malleinaan ja onnistuminen sekä imagokysymys on tärkeä ensimmäisenä vuonna. Siis ihan ajotaidoiltaan ja tarkkuudeltaa tässä ei ole ketään samassa luokassa Kimin kanssa.

Tottahan sirkus saa renkaat alle kuskin vaatimattomallakin cv:llä. Mutta tietenkin Pirelli miettii ensiksi kuka olisi tehtävään paras. Ei siis ihme, että päätyivät Kimiin.

Sitten pitää vielä mainita tämä FIAn rengasvalmistajalle antama kummallinen vaatimus ja dilema. Renkaat eivät saa olla liian hyviä?! Enpä tiedä tarkalleen missä haarukassa tuota toteutetaan, mutta voin kuvitella, että jos vaikka Fisi pääsee jollakin rengasseoksella suht lujaa ja rengas kestää - niin kuinka lujaa Kimi pääseekään. Ja ensi vuonna muut mestarit. Renkaista kun on tullut melkoinen tekijä kisaan ja tämän tupladiffun poiston myötä se edelleen korostuu ( mekaaninen pito ).

.......................copypaste:
Huhut Räikkösen ympärillä eivät hälvene (01.07.)
Kimi Räikkösen manageri Steve Robertson on odotetusti kiistänyt huhut, joiden mukaan hän olisi neuvotellut Räikköselle sopimusta Renaultin F1-tallista. Robertsonin mukaan asiasta ei ole enempää kommentoitavaa.

Managerin puheista huolimatta huhut Räikkösen paluusta F1-sarjaan elävät sitkeästi. Renault olisi saamassa sponsorikseen luottokorttiyhtiö Mastercardin, jonka tuella Räikkönen saataisiin talliin. Sopimus takaisi Räikköselle mahdollisuuden osallistua myös muutamaan rallikisaan.

Räikkönen tehnee päätöksensä ensi kaudesta heinäkuussa. Toisena vaihtoehtona hänellä on jatkaminen rallin MM-sarjassa.

Toisessa Renaultia koskevassa huhussa Robert Kubica olisi jättämässä tallin ja siirtymässä Mercedes-talliin Michael Schumacherin tilalle. Schumacher lopettaisi samalla uransa ja tällä kerralla lopullisesti.

Sport Content Oy
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Kimi-faniudessa ja Kimi-uskonnossa näyttää olevan selvä ero.. :rolleyes:

Tässä mennään juuri sinne uskonnon puolelle kun suu vaahdossa vouhkataan, ettei esimerkiksi Klien saisi ajettua Pirellille aivan riittävän hyvän renkaat.

Sisälukutaito on jalo taito. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö Kimi olisi kelvollinen testaaja. Kukaan ei ole väittänyt, että Kimin PR-arvo olisi ainoa syy. Mutta sitä on väitetty, että PR-arvo painaa vaakakupissa testaustaitoja enemmän.
:jaska:

On aina hyvä väitellä asioista laittamalla vasta argumentiksi kuka on väittänyt, että kuka on sanonut, jne tyylisiä kommentteja :eek: Sitäpaitsi jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin etkös sinä ole se joka on väittänyt PR-arvojen vaikuttavan vaakakupissa enemmän? Kun taas muut ovat sitä mieltä, että asia toki vaikuttaa siinä missä mahdolliset kyvyt testaajana ja palautteen antajana? :confused:

Mainitsemistasi kuljettajista ainoastaan quick-Nick olisi samalla viivalla Kimin kans kaikkine ominaisuuksineen. Eläkeläiset, kokemattomat ja junnut eivät vaan yllä samalla viivalle vaikka kuinka sen haluat niin vääntää. :tongue:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Klien - noh, ehkä. Ei kokemusta huipulta - ei podiumeja.
Kokemusta huipulta ja podiumeja tarvitaan rengastestauksessa koska...?
Fisi - nähtiin suhteessa Kimiin viime kaudella.
Kimin ja Fisin eron rengastestauksessa nähtiin viime kaudella miten?
Heidi - ok, toki ei Kimin vertainen.
Heidfeld ei ole Kimin vertainen rengastestauksessa, koska...?
Coulthard - sopii jo paremmin hotellinpitäjäksi ikänsäkin puolesta.
Ikä on ongelma rengastestauksessa, koska....? DC on De La Rosan ikäinen, vuoden Rubensia vanhempi ja kaksi vuotta Schumia nuorempi.
Wurz - ok, testikokemusta on toki mutta esim vain yksi kisan nopein kierros. Tasainen ja tarkkakin - ei nopea. Kisoista 3-4 vuotta.
Kisan nopeimpia kierroksia tarvitaan rengastestauksessa, koska...?
Paffet - ei GP-kokemusta.
GP-kokemusta tarvitaan rengastestaukseen, koska...?

Siis ihan ajotaidoiltaan ja tarkkuudeltaa tässä ei ole ketään samassa luokassa Kimin kanssa.
Ei välttämättä samassa luokassa, mutta riittävällä tasolla olevia taatusti. Suurin osa noista kuljettajista pystyisi ajamaan Pirellille riittävän hyvät (=se taso, mitä parempia ei monopolitilanteessa ole mitään järkeä tehdä) renkaat. Miksi Pirellin omistajat suostuisivat siihen, että yhtiö polttaa heidän rahojaan kalliimpaan testikuljettajaan kuin olisi tarvis? No siksi, että Räikkösen muita kuskeja paremmalla PR-arvolla ylimääräisellä rahalle saadaan vastinetta. Räikkösen muita paremmilla testitaidoilla ylimääräiselle rahalle ei saada vastinetta, koska riittävät hyvät renkaat saadaan halvemmallakin suharilla aikaiseksi. Kimi-uskonnon puolelle menee se argumentti, että Kimi olisi niin ylivoimainen testikuljettaja, että testikustannukset alenisivat hänen ansiostaan merkittävästi.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
On aina hyvä väitellä asioista laittamalla vasta argumentiksi kuka on väittänyt, että kuka on sanonut, jne tyylisiä kommentteja :eek:
Kukaan <> Kuka. Pieni sävyero, jonka sisälukutaidolla varustettu henkilö kyllä ymmärtää. (Itse muuten kirjoitit aikaisemmassa viestissäsi: Onko joku väittänyt, ettei Kimin PR-arvolla olisi merkitystä? :rolleyes:)

Sitäpaitsi jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin etkös sinä ole se joka on väittänyt PR-arvojen vaikuttavan vaakakupissa enemmän? Kun taas muut ovat sitä mieltä, että asia toki vaikuttaa siinä missä mahdolliset kyvyt testaajana ja palautteen antajana? :confused:
Sisälukutaito se on yhä vaan jalo taito. Jos lukisit noita aikaisempia viestejä h-i-t-a-a-s-t-i vielä uudestaan ajatuksen kanssa. Sen jälkeen voisit miettiä, minkä vuoksi Räikkösestä oltaisiin valmiita maksamaan testikuljettajana enemmän kuin jostakin toisesta ja miten yhtiön johto pystyy tämän investoinnin yhtiön omistajille perustelemaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kokemusta huipulta ja podiumeja tarvitaan rengastestauksessa koska...?
Nykyisin valmistaja joutuu määrittelemään eri rengasseoksia kisakohtaisesti onnistuneen kisan tuottamiseksi. Testissä pitää saada selville keston lisäksi kuinka nopea rengas on. On siis hyvä, että tietää miten nämä parin viime vuoden renkaat ovat kisoihin vaikuttaneet.
Kimin ja Fisin eron rengastestauksessa nähtiin viime kaudella miten?
siten, että Fisi oli ihan hukassa rengaslämpöjen ja vauhdin kanssa. Ei Fisi huono ole, mutta ei myöskään samassa luokassa Kimin kanssa.
Heidfeld ei ole Kimin vertainen rengastestauksessa, koska...?
ei ole niin nopea kuin Kimi, kts yllä
Ikä on ongelma rengastestauksessa, koska....? DC on De La Rosan ikäinen, vuoden Rubensia vanhempi ja kaksi vuotta Schumia nuorempi.
ikä poissa formuloista painaa DC siinä kuin nyt näet tapahtuvan Schumillekin.
Kisan nopeimpia kierroksia tarvitaan rengastestauksessa, koska...?
jos ei niihin pysty, jää epäselväksi mihin pystyvät sitten kisakuskit
GP-kokemusta tarvitaan rengastestaukseen, koska...?
sekin painaa paljon, että voi simuloida kisapituutta. Kisarengas joutuu erilaisiin rasituksiin kuin testikierros antaa ymmärtää. Näitä on hyvä osata analysoidaMoni siis saisi näistä renkaat testattua, mutta selvästi Kimi olisi vaihtoehdoista paras. Viimeinen jota Pirelli toivoo, on turvallisuusriski. Kuitenkin eri seosten tulisi toimia siten, että rengastajan laatukuva ei jää jälkeen nykyiselle toimittajalle. Myös nykyisten ratojen kokemus on tarpeen ( jotta renkaat saadaan niihin määriteltyä ). Varmasti Pirelli saa joltakin tallilta datan nykyisten renkaiden toiminnasta nyt ajettavilla radoilla. Jos kuskilla on tuore kokemus sekä näistä renkaista, että radoista on se tietenkin ihan avainasioita.

Kimiä toki voi kritisoida, mutta joillekin hänen vastustamisensa lähenee uskontoa.
 
Viimeksi muokattu:

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Kokemusta huipulta ja podiumeja tarvitaan rengastestauksessa koska...?

Kimin ja Fisin eron rengastestauksessa nähtiin viime kaudella miten?

Heidfeld ei ole Kimin vertainen rengastestauksessa, koska...?

Ikä on ongelma rengastestauksessa, koska....? DC on De La Rosan ikäinen, vuoden Rubensia vanhempi ja kaksi vuotta Schumia nuorempi.

Kisan nopeimpia kierroksia tarvitaan rengastestauksessa, koska...?

GP-kokemusta tarvitaan rengastestaukseen, koska...?


Ei välttämättä samassa luokassa, mutta riittävällä tasolla olevia taatusti. Suurin osa noista kuljettajista pystyisi ajamaan Pirellille riittävän hyvät (=se taso, mitä parempia ei monopolitilanteessa ole mitään järkeä tehdä) renkaat. Miksi Pirellin omistajat suostuisivat siihen, että yhtiö polttaa heidän rahojaan kalliimpaan testikuljettajaan kuin olisi tarvis? No siksi, että Räikkösen muita kuskeja paremmalla PR-arvolla ylimääräisellä rahalle saadaan vastinetta. Räikkösen muita paremmilla testitaidoilla ylimääräiselle rahalle ei saada vastinetta, koska riittävät hyvät renkaat saadaan halvemmallakin suharilla aikaiseksi. Kimi-uskonnon puolelle menee se argumentti, että Kimi olisi niin ylivoimainen testikuljettaja, että testikustannukset alenisivat hänen ansiostaan merkittävästi.
No voi herranjumala, jos oot todella noin huolissaan siitä, ettei Pirelli tuhlaa rahojansa Räikköseen, niin lähetä nuo argumenttisi Pirellille sähköpostilla...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös