...Klien, Fisichella, Heidfeld, Coulthard, Wurz, Davidson, Paffet, Nakajima, Karthikeyan. Siinä nyt joitakin kuljettajia, joista varmasti monikin pystyisi nuo testityöt Pirellille yhtä hyvin vetämään. Suurin erottava tekijä Räikköseen? PR-arvo..
muistaakseni:
Klien - noh, ehkä. Ei kokemusta huipulta - ei podiumeja.
Fisi - nähtiin suhteessa Kimiin viime kaudella.
Heidi - ok, toki ei Kimin vertainen.
Coulthard - sopii jo paremmin hotellinpitäjäksi ikänsäkin puolesta.
Wurz - ok, testikokemusta on toki mutta esim vain yksi kisan nopein kierros. Tasainen ja tarkkakin - ei nopea. Kisoista 3-4 vuotta.
Paffet - ei GP-kokemusta.
Nakajima - kuten Klien.
Karthikeyan - viimeksi 2005 F1 ratissa, muuten kuten edellinen.
Eli kyllä työhevosen näistä voisi löytää, mutta ei sellaista testaajaa jolla on hyvä tuntuma, kiistaton vauhti ja tarkka analyysi. Tähdennän nyt vielä, että kuski joka näihin pystyy - säästää testiaikaa ja melkoista koneistoa. Pirelli kuitenkin lähtee lähes nollasta vain Britzat malleinaan ja onnistuminen sekä imagokysymys on tärkeä ensimmäisenä vuonna. Siis ihan ajotaidoiltaan ja tarkkuudeltaa tässä ei ole ketään samassa luokassa Kimin kanssa.
Tottahan sirkus saa renkaat alle kuskin vaatimattomallakin cv:llä. Mutta tietenkin Pirelli miettii ensiksi kuka olisi tehtävään paras. Ei siis ihme, että päätyivät Kimiin.
Sitten pitää vielä mainita tämä FIAn rengasvalmistajalle antama kummallinen vaatimus ja dilema. Renkaat eivät saa olla liian hyviä?! Enpä tiedä tarkalleen missä haarukassa tuota toteutetaan, mutta voin kuvitella, että jos vaikka Fisi pääsee jollakin rengasseoksella suht lujaa ja rengas kestää - niin kuinka lujaa Kimi pääseekään. Ja ensi vuonna muut mestarit. Renkaista kun on tullut melkoinen tekijä kisaan ja tämän tupladiffun poiston myötä se edelleen korostuu ( mekaaninen pito ).
.......................
copypaste:
Huhut Räikkösen ympärillä eivät hälvene (01.07.)
Kimi Räikkösen manageri Steve Robertson on odotetusti kiistänyt huhut, joiden mukaan hän olisi neuvotellut Räikköselle sopimusta Renaultin F1-tallista. Robertsonin mukaan asiasta ei ole enempää kommentoitavaa.
Managerin puheista huolimatta huhut Räikkösen paluusta F1-sarjaan elävät sitkeästi. Renault olisi saamassa sponsorikseen luottokorttiyhtiö Mastercardin, jonka tuella Räikkönen saataisiin talliin. Sopimus takaisi Räikköselle mahdollisuuden osallistua myös muutamaan rallikisaan.
Räikkönen tehnee päätöksensä ensi kaudesta heinäkuussa. Toisena vaihtoehtona hänellä on jatkaminen rallin MM-sarjassa.
Toisessa Renaultia koskevassa huhussa Robert Kubica olisi jättämässä tallin ja siirtymässä Mercedes-talliin Michael Schumacherin tilalle. Schumacher lopettaisi samalla uransa ja tällä kerralla lopullisesti.
Sport Content Oy