mustakaari
"Se on juurikin näin"
Juuri siksi tämä kuulostaa taas lähes sillyseason jutulta. Miksi Renault? Syön hatullisen Kouvolan lakritsia, jos Kimi Rellulla ajaa ensi vuonna.Rellu nyt ei millään ole mikään voittajatalli, en usko.
Juuri siksi tämä kuulostaa taas lähes sillyseason jutulta. Miksi Renault? Syön hatullisen Kouvolan lakritsia, jos Kimi Rellulla ajaa ensi vuonna.Rellu nyt ei millään ole mikään voittajatalli, en usko.
Mietis, anteeksi vain - uudestaan mitä tuossa väität. Kimi on välttänyt haasteita kun pongattii superlahjakkaana muutaman sarjan yli suoraan F1-testeihin. Ja sarjaan ehdollisella lisenssillä näyttämään onko todella niin lahjakas. Kimi on välttänyt haasteita kun Sauberin talliin päästyään ja muiden päästessä käsityksiin hänen datastaan siitä tulikin kilpajuoksu kuka hänet saa. Kimi on välttänyt haasteita kun tuulitunneleilla ja rahoilla Sauberia hyvitellen hänet vei McLaren - toinen tai kolmas ehdoton kärkitalli. Ja heidän listoillaan varmasti oli sarjan huippukuskit vaikka Kimin rinnalla heistä hohto katosikin. Kimi on välttänyt haasteita kun siirtyi Schumin jalanjälkiin ilman hänen lakeijoitaan tai ykköskuskisopimuksia ja niistä saatuja etuja. Kimi on välttänyt haasteita kun Macin, RB:n tai Mersun sijasta siirtyi ralliin ajelemaan sarjan parhaalla autolla Loebin tekemillä säädöillä huonoja Fordeja vastaan.Nyt olet mielestäni täysin väärässä! Kimihän on ajanut huipputalleissa poisluettuna ensimmäinen kausi. Räikkönen siirtyi McLarenille (joka oli voittajatalli) ja sen jälkeen Ferrarille (Schumilla eniten mestaruuksia 2000-luvulla Ferrarilla). Minun mielestä Kimi ei ole etsinyt erityisen kovaa haastetta vaan loikkaamalla toiseen huipputalliin toisesta kärkitiimistä.
Sensijaan Michael Schumacher siirtyi voittajatallista juuri ja juuri pistevauhdissa olleeseen Ferrari-talliin, joka rämpi useita vuosia alhaalla. Schumacher myös nosti Benettonin mestaritalliksi 90-luvun alussa. Alonso myös teki Renaultista voittajan sekä palasi niukin naukin pistesijoista tappelevaan talliin takaisin, muttei onnistunut palauttamaan entiseen loistoon sitä.
Minusta tässä oli perustetta sille, ettei Räikkönen nyt ole F1-urallaan niin erityisiä haasteita vastaan ottanut. Kimin rallikokeilu on tehnyt moneen varmaan sellaisen vaikutuksen. Minusta Kimin ralliura onkin alkanut niin mitä epäilinkin eli tuskin voittaa mestaruutta koskaan, jos ei tahkoa kymmentä vuotta. Valitettavasti kokemus ei riittäne siihen. Vauhti on hyvää, mutta sellaista mitä monet muutkin tuolla kokemuksella pystyy esittämään. Varmuus yhtä heikkoa mitä tuolla kokemuksella voi olettaakin.
Kyllä Montoya vaikutti ihan lupaavalta. Sai vain liian kovan tallikaverin Macillä.No eipä nuo Coulthard ja Montoya varsinkaan näin jälkikäteen katsottuna mitään erityisen kovia kuskeja olleet.
Näinköhän? Jopa Massa on kärsinyt renkaiden lämmityksen kanssa tämän vuoden Ferrarilla, asia jota ei tapahtunut koskaan aiempina vuosina. Kimi todennäköisesti kärsisi vieläkin enemmän aiempien vuosien kokemuksiin perustuen, joten saattaisi olla kyyti kylmää Alonsoa vastaan tämän vuoden autolla.Santander halusi ostaa nimenomaan Räikkösen ulos Alonson tieltä, koska sehän ei olisi ollut kiva juttu sponsorille, että Alonso jäisi tasaisesti Kimin jalkoihin kisoissa. Kuten olisi epäilemättä käynyt.
Käsittääkseni Kimi ei juuri renkaiden lämpöjä valitellut muulloin kuin 2008 kevät-kesällä Ferrarin eturipustus-sotkun yhteydessä. Taisi olla ainut kerta kun Kimi yleensä valitti mitään. Silloin ilmeet olivat aika tuskaisia...Näinköhän? Jopa Massa on kärsinyt renkaiden lämmityksen kanssa tämän vuoden Ferrarilla, asia jota ei tapahtunut koskaan aiempina vuosina. Kimi todennäköisesti kärsisi vieläkin enemmän aiempien vuosien kokemuksiin perustuen, joten saattaisi olla kyyti kylmää Alonsoa vastaan tämän vuoden autolla.
Näin on. Uskon, että Kimi on Alonsoa nopeampi ja tekee vähemmän virheitä. Alonson etu on hänen luontainen psyykkinen kykynsä saada tiimi pelaamaan puolelleen. Aina on ihmisiä, jotka kokevat olonsa paremmaksi palvellessaan tietynhenkistä tyyppiä. Kysykää vaikka maailmansodan ajan saksalaisilta.Käsittääkseni Kimi ei juuri renkaiden lämpöjä valitellut muulloin kuin 2008 kevät-kesällä Ferrarin eturipustus-sotkun yhteydessä. Taisi olla ainut kerta kun Kimi yleensä valitti mitään. Silloin ilmeet olivat aika tuskaisia...
Taitaisi Kimillä olla enemmän pisteitä kun Alonsolla tässä vaiheessa tuolla autolla.
Oli todellinen harmi ettei Schumi tullut korvaamaan Massaa. Olisi ollut hauska katsoa sitä räpeltämistä. Silloin ei varmaankaan olisi tarvinnut katsella sitä tänä vuonna - joku tulevaisuuden tähti olisi ehkä saanut mahdollisuuden.Kimi ajoi viime syksynä paremmin kuin koskaan.
Voiko tähän muuta sanoa, että huhTaitaisi Kimillä olla enemmän pisteitä kun Alonsolla tässä vaiheessa tuolla autolla.
Eipä kai kun juuri sanoit, että Kimi välttää ottamasta haasteita.Voiko tähän muuta sanoa, että huh
Itse asiassa ei ole. Ei tuo AS:n uutinen todista mitään muuta kuin sen, että Renun pomo on kertonut Kimin porukoiden olleen yhteydessä heihin. Mikä ei sinällään todista mitään, eikä tee AS:n juttua huuhaaksi. Mistään neuvotteluista ei ole mitään todisteita, sen enempää kuin siitäkään, että Kimin poppoo olisi varsinaisesti ollut yhteydessä Renuun.Kuitenkin kun Autosport tämän jutun julkaisi niin on helppo uskoa että Kimillä ja Renaultilla on todelliset neuvottelut käynnissä.
:jaska: Ei edes jaksa vaivautua kommentoimaan tätä OT:taOT Kimin ralliautoilusta: Kimihän on selviytynyt alusta ihan malliikkasti, mutta monelta on unohtunut yksi oleellinen asia: Kimille on tarjottu kaikki kultalautasella: ylivoimainen auto ja ERITYISESTI: Loeb on aina säätänyt sen Kimille valmiiksi (tämähän ei ole väite vaan lehdissä ollut fakta).
Kun menestystä alkaa tulemaan ja autotkin muuttuu, Kimin on ns on his own. Auto on osattava rakentaa ja säätää itse, apua ei tule. Toisin kun F1:ssä, jossa insinöörit säätävät auton hyvin pitkälle valmiiksi, rallissa kuski joutuu kertomaan hyvin paljon millaiseksi auto pitää millekin kelille/tielle/renkaalle. Voi olla kova rasti. Onko Kimiä alkanut askarruttamaan tulevaisuus.
Heh, voisihan tuohon kommentoida paljonkin mut ei jaksa vängätä aika pitkälle itsestään selvästä asiasta. Toteanpahan vain, että Kimi siinä missä Alonsokin kuuluvat niihin parhaisiin omana aikanaan. Kimillä ei olisi ollut niitä paineita mitä Alonsolla tällä hetkellä uutena kuskina Ferrarilla. Olisi kaikin puolin todennäköisempää, ettei Kimi olisi sortunut niin useisiin virheisiin mitä Alonso on paineiden, minkä on itsekin myöntänyt, sortunut. Mut huh, on se hyvä, että joku muu tietää nämäkin asiat muita paremmin :alppu:Voiko tähän muuta sanoa, että huh
Tuosta en osaa sanoa mitään, mutta jos Räikkönen olisi ajanuti Vettelin tilalle, molemmat Red Bullit olisivat luultavasti MM-sarjan kolmen parhaan joukossa. Ja erittäin pienillä eroilla.Taitaisi Kimillä olla enemmän pisteitä kun Alonsolla tässä vaiheessa tuolla autolla.
Onko USAssa paljonkin Formula-sarjoja?Olis helmee jos Kimi menis valloittaan jenkkilän johonkin sikäläiseen formulaan.
CART ja Indy mitä nyt tiedän, siinäpä ne varmaan. Ei se CART kauhean huono vaihtoehto olisi. En tiedä mitä mies meinaa.Onko USAssa paljonkin Formula-sarjoja?
Ja varsinkin Bernien, joka on junaillut asioita luultavasti paljon enemmän kuin julkisuuteen on tietoja tihkunut.Pah. Fani82 vetää nyt kyllä provosoiden. Kimi tuli F1:n hirvittävin kovin haastein täysin kokemattomana ja Fia oli jopa vastaan. Mutta pärjäsi. Hän meni seuraavaan tallin hirvittävin tulostavoitten - rookiena mestaristalliin huippukuskien tallikaveriksi. Mutta pärjäsi. Ja oleellista on, ettei Kimin ympärillä ollut mitään dynastiaa, ei ykköskuskiasemaa eikä helpotettuja tallikaverivastuksia. Pelkästään raaka nopeus. Ferrarikin oli hyvin ennakoimaton kortti: talli jonka avainhenkilöt on hajaantuneet ja jossa tieltä pois potkittu mestari kuitenkin jää kapulaksi rattaisiin. Sielläkään Kimi ei yrittänyt puhumalla vähentää haasteitaan kuten esim. tallikaverin suhteen.
Kyllähän Schumi oli paljolti enemmän tiiminsä ja markkinakoneistonsa tuote ja tukema ihan Fiaa myöden.
Ei näistä julkisuuspeleistä tiedä. Kaikkia vääriä huhuja ei välitetä kumota koska niistä voi olla jotain hyötyäkin. Esim. rallineuvotteluissa voi olla jotain hyötyä siitä imagosta, että Kimiä kysytään vähän joka puolelle. Hyvä esimerkki on myös vuodesta toiseen kuskien palkat. Väitän, että ne eivät oikeasti ole niin suuria kuin mitä lehdistö väittää, mutta niitä ei välitetä kumota koska ensinnäkin halutaan pitää asiat salassa ja toiseksi kun niitä paisutellaan, niin sehän näyttää hienolta. Jos joku sun puolituttu kovaan ääneen puhuu vaikkapa ravintolassa jätkäporukassa että sinä saat helvetin suurta palkkaa kun olet niin kova jätkä, niin oletko ensimmäisenä huutelemassa että ei pidä paikkaansa, oikeasti saat tosi pientä palkkaa? Välillä väärinkäsitykset halutaan pitää väärinkäsityksinä useammastakin syystä.Hämmentävä uutinen tosiaan. Tuossa uutisesahan se pointti nimenomaan on se, että Rellu väittää Kimin olleen aloitteellinen. Mikäli tuo ei pidä paikkansa, kai nyt Robersonit sen alkaisi pian kumoamaan.