WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Fiktiiviset kirjoitelmat, jotka eivät ole asiaa eivätkä keskustelua, voi postata jatkossa F1-Fiktiot-ketjuun F1-vapaan puolelle. Löytyvätpähän paremmin.
Ei ole, ei. Amerikoissa on Indyt, Indy Lightsit ja sitten sitäkin pienempiä formuloita.Eihän CARTia ole ollut olemassa moneen moneen vuoteen... vai mitä mä olen missannut?
Mä uskon vähän samala tavalla, ne lehdistön arviot voivat hyvinkin olla lähellä kuskin "liikevaihtoa", siitä sitten nyppäistään managerien palkkiot ym kulut, se mitä jää jäljelle on sitten kuskin palkkaa. Managerien palkkiot ja kulut lohkaisevat useita kymmeniä prosentteja.Hyvä esimerkki on myös vuodesta toiseen kuskien palkat. Väitän, että ne eivät oikeasti ole niin suuria kuin mitä lehdistö väittää,
Kuskin palkalla tarkoitetaan yleensä sitä rahasummaa, jonka talli maksaa kuskille. Se, että manageri lohkaisee tästä osan ei pienennä palkkaa. Kuskin käteen jäävää osaa toki pienentää, mutta niin tietysti pienentävät muutkin menot.Mä uskon vähän samala tavalla, ne lehdistön arviot voivat hyvinkin olla lähellä kuskin "liikevaihtoa", siitä sitten nyppäistään managerien palkkiot ym kulut, se mitä jää jäljelle on sitten kuskin palkkaa. Managerien palkkiot ja kulut lohkaisevat useita kymmeniä prosentteja.
Kimi: Steve, mihin se nimi tulikaan...?Renault'n F1-tallista enemmistön omistavan Genii Capitalin johtaja Gerard Lopez vakuuttaa, että talli on ensi kaudella mukana MM-taistossa.
Renault voitti valmistajien maailmanmestaruudet kausilla 2005 ja 2006, mutta ryvettyi sittemmin kahden vuoden takaisen Singaporen GP:n tahallisessa kolaroinnissa.
- Talliin on palannut voittava mentaliteetti. Haluaisimme taatusti taistella mestaruudesta ensi vuonna. Sen saavuttamiseksi vaaditaan kuitenkin enemmän kuin sanoja. Siihen vaaditaan kulttuuria ja niin edespäin, Lopez vakuuttaa Reutersin haastattelussa.
Renault-talli joutui järjestäytymään uudelleen, kun tallipäällikkö Flavio Briatore ja insinööriosaston johtaja Pat Symonds saivat potkut kolarijupakan takia.
- Olemme nyt ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa voimme jälleenrakentamisen sijaan keskittyä tulosten tekemiseen, Lopez kertoo.
Italian GP:ssä Renault'n Robert Kubica ajoi kahdeksanneksi, mutta se ei tallia tyydyttänyt.
- Olemme palanneet sellaiseen kulttuuriin, jossa tämänkaltainen viikonloppu on pettymys, ei pelkästään minulle, vaan koko tallille, Lopez havainnoi Monzassa.
Renault'n ensi kauden kuljettajaehdokkaiden joukossa ovat sekä Kimi Räikkönen että Heikki Kovalainen.
MTV3 - Jani Merimaa
Ei ole Kimi noin tyhmä. Varma tieto.Kimi: Steve, mihin se nimi tulikaan...?
Steve: Ööööö...Sivu 15 - vasempaan alakulmaan.
Kimi: Selvä.
:alppu:
Jaahas - olen tainnut sanoa WS pahasti tai onko tää tosiaan noin p-€&kanjäykkää? Enpä vaivaa teitä fiktiollani sitten enää!Fiktiiviset kirjoitelmat, jotka eivät ole asiaa eivätkä keskustelua, voi postata jatkossa F1-Fiktiot-ketjuun F1-vapaan puolelle. Löytyvätpähän paremmin.
Montezemolo puhelimessa!
No Kimi tässä terve !
Kimi? Kattos - morjens. Mitäs rallimiehelle kuuluu?
Kiitos hyvää, tosin en taida enää ensi vuonna jatkaa.
No en minäkään jatka ensi vuonna, mutta... et vai - onko F1 huhuissa siis perää. Vaiko jenkkeihin, sellaistakin puhutaan?
En jenkkeihin. Renaultin F1 talli kyllä kosii kovasti. Mitäs itse meinaat.
Siirtyä pitää. Angellit tulee tilalle. - Jaa vai Rellu. Saakos ne rahaa kasaan, entäs auto?
Saa ne. Ja edellisen kuskin jäljiltä autoa on nyt saatu paljon paremmaksi.
No - no, johan meidänkin auto rupeaa kulkemaan.
Niin, sehän on ollut nopea alusta asti mutta teidän nykyinen tähti tekee virheitä eikä Massa saa samaa palvelua ja tehoja alleen. Toipuukin vielä.
Kyllä se siitä. Yhdellä kärjellä mennään terävämmin eikä taida Rellu meitä uhata.
Mutta saan ruletin taas pyörähtämään, kun Schumikin lopettaa.
Schumin sietääkin lopettaa - mokoman. Mutta ethän Mersulle siis?
Jaa -a. Jos ne saisi pakettinsa taas kuntoon sääntöjen muuttuessa. Brawnilla on jotain tietoa sääntöjen detaljeista...
Brawn on kyllä hyvä.
Niin on, Buttonkin haluaisi sinne takaisin jos vain saavat auton kuntoon.
Mutta sittenhän Macille tulee paikka?
Joo macci tykkää kyllä mun taidoista kovasti!
Älä nyt sinne. Massan tilalle olisi hienoa, mutta Alonso, niin no.
Jaa mitä?
No me ei ehkä olla niin vahvoja - tarkoitan kova vuosi tulossa.
Joo - paljon vaihtuu tavaraa autossa, renkaista alkaen. Nopeasti pitäisi saada auto kehitettyä ja ajaa tiukasti mutta virheettä.
Kyllähän se on kova vastus sitten meille, mutta en voi sua palkata kyllä. Etkö jatkaisi rallissa - hei siellähän muuttuu kanssa paljon.
Mutta kun jos Webber voittaa tittelin - se lopettaa. Ja rallissa en tienaa enää paljoakaan ensi vuonna.
Jaa Red Bull? No johan. Jos kumminkin jatkaisit rallissa?
Että paljonko sitten?
No se on viimeinen vuoteni. Ei niin paljoa enää - mutta jos kyppi meiltä?
10 milliä ja kertasuorituksena. Yksi vuosi?
Mamma mia - ok, etkä tule sitten ykkösiin.
En tule ensi vuonna. Homma sovittu - oli mukava rupatella. Robertsonit tulee käymään - suoraan rellulta sinne.
Jaa. Niin no. Hyvää jatkoa Kimi.
Hyvää sinnekin. Soitellaan.
Eiköhän se Petrov-höpinä ole tarkoitetrru ensisijaisesti venäläisille sponsseille.Voiskohan toi Rellun uskottelu Petrovin olemisesta ykkösprioriteetti, olla vain sitä kuuluisaa peliä, jonka tarkoitus on viestittää Kimille ettei hän voi vaatia mitä tahansa ja ole ainoa nappula laudalla?
Nähdäkseni tuossa ei ollut niinkään kyse fiktiosta, vaan vain tavasta esittää tietyt ajatukset, puettuna fiktion kaapuun.Fiktiiviset kirjoitelmat, jotka eivät ole asiaa eivätkä keskustelua, voi postata jatkossa F1-Fiktiot-ketjuun F1-vapaan puolelle. Löytyvätpähän paremmin.
Kyllä se silloin on fiktio.Nähdäkseni tuossa ei ollut niinkään kyse fiktiosta, vaan vain tavasta esittää tietyt ajatukset, puettuna fiktion kaapuun.
Irvine haistoi, mitä olisi ollut luvassa, jos olisi jatkanut Ferrarilla: lisää kyykytystä saksalaisen aseenkantajana. Irlantilaista ei vain napannut, ja päätti antaa tuon roolin Jordan-aikojen tallikaverilleen Rubens Barrichellolle. Mies olisi kruunannut uransa 1999 maailmanmestaruuteen, joten paras ratkaisu oli joka tapauksessa jättää Maranello, voittajana tai ei.No ensimmäinen esimerkki Schumi 96. Mites oli Irvinen laita kun lähti Jaguarille?
Jos näillä mennään, niin sitten kaikki F1-keskustelu täällä on fiktiota.Kyllä se silloin on fiktio.
Se on kaikkien etu - niin sinun kuin lukijoiden, että nuo kirjoitelmat ovat omassa ketjussaan. Selvästikään ne eivät ole asiakeskustelua vaan fiktiivistä runoilua, joten ne ovat offtopicia tässä ketjussa. Tai niissä muissa ketjuissa, joihin niitä olet kirjoitellut. Jos se, että eri asioille on omat paikkansa on paskanjäykkää, niin sitten on. Se on kuitenkin tällaisten foorumien perusluonne. Aika vapaasti tänne on kyllä saanut kirjoitella läppää, jolla ei ole mitään tekemistä asiakeskustelun kanssa.Jaahas - olen tainnut sanoa WS pahasti tai onko tää tosiaan noin p-€&kanjäykkää? Enpä vaivaa teitä fiktiollani sitten enää!
En ota kantaa tuohon muuhun fiktio keskusteluun, mutta tähän quoteen voisin ottaakin.Veikkaisin, että 99+% tällä foorumilla keskustelevista perustavat näkemyksensä pelkästään tiedotusvälineistä saatuun 'tietoon'. (kuten esim. minä)
Käsi ylös se jolla on Kimi Räikkösen puhelinnumero, tai jolla on kasvotusten mahdollisuus keskustella hänen kanssaan mikä on asioiden todellinen laita.
;-] Olen täydellisesti eri mieltä. Olen ajatellut tuollaisten piristävän asiapuolenkin keskustelua ja kokenut että muitakin on jotka niitä lukevat. Sitäpaitsi, vaikka se on ns fiktiivinen niin se voi olla mielipide. Vai pitääkö tehdä fiktiivinen proosa, liittää se mukaan ja kertoa siitä mielipiteensä - tiukasti kuitenkin formuloista. Tuollainen moderaattori-poliisi intoilu mielestäni tappaa keskustelua ja vähentää muutenkin hiljaista chattia. Siihenkö pyrit. Ja miten määritellä fiktio tai fiktiiviseltä kuulostava mielipide. Olen sitä mieltä, että monte ja kimi on käynyt seuraavan keskustelun. Mielestäni monte vastasi haloo ja Kimi siihen...Se on kaikkien etu - niin sinun kuin lukijoiden, että nuo kirjoitelmat ovat omassa ketjussaan. Selvästikään ne eivät ole asiakeskustelua vaan fiktiivistä runoilua, joten ne ovat offtopicia tässä ketjussa. Tai niissä muissa ketjuissa, joihin niitä olet kirjoitellut. Jos se, että eri asioille on omat paikkansa on paskanjäykkää, niin sitten on. Se on kuitenkin tällaisten foorumien perusluonne. Aika vapaasti tänne on kyllä saanut kirjoitella läppää, jolla ei ole mitään tekemistä asiakeskustelun kanssa.
Vähän sama juttu kuin niiden Turrini-blogien kanssa. Olisi paljon selkeämpää kaikille, jos niillä olisi oma ketjunsa. Kun niitä nyt kuitenkin suhteellisen säännöllisesti tänne ilmestyy.
.
Kannatan Turrini-blogien siirtoa omaan ketjuun. Itse en jaksa edes lukea niitä.... Ei nappaa!Vähän sama juttu kuin niiden Turrini-blogien kanssa. Olisi paljon selkeämpää kaikille, jos niillä olisi oma ketjunsa. Kun niitä nyt kuitenkin suhteellisen säännöllisesti tänne ilmestyy.
-Edit- Mahdollinen jatkokeskustelu ylläpitolinjasta Ylläpitoketjuun, kiitos.
Se oli ihan hauska kirjoitus. Mutta eikö sen sisältä ollut suurinpiirtein: "Kimi yrittää kiristää Ferrarilta valtavasti rahaa uhkaamalla palata F1:iin ja Ferrariltahan maksetaan..." Eli en usko kirjoittavan olevan tuota mieltä, vaan se on kärjistetty versio siitä, mitä viime vuonna tapahtui ja voisi tapahtua jatkossakin.edit. Mielestäni toi mikaelin lainaus 'puhelinkeskustelusta' oli aika... avartava.
Lähinnä viittasin kommentillani siihen, että rellun pomo Eric B kertoi medialle joka taas kertoi meille Kimin ITSE ottaneen yhteyttä heihin.Jos kuski sanoo jotain tiedotusvälineille, olemmeko silloin tiedotusvälineiden tiedon varassa? Vissiin ollaan.
Hattua nostan, että sinulla on ollut mahdollisuus kommunikoida suoraan kuljettajan kanssa. Mutta kuten kerroitkin, kuljettajasta ei saa oikeastaan sen enempää irti kuin mediastakaan, koska heille on laitettu 'sanat suuhun'.Kovalaisen kans tuli aikoinaan juteltua GP2 sarjasta jonka se hävis niukasti Nicolle, ei se "paljastanu" sen enempää kuin mitä mediassa oli jos ruodittu. Jousituksesta kysyin ym. mutta ei sen tähellisempää.