Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ihmettelen, jos Marko oletti Kimin heti nousevan rallin kärkipaikoille ilman kupruja. Ei ralli nyt niin helppoa ole.
No jos siellä laitetaan koko rallihomma puihin, niin taitaa olla isommat asiat kyseessä. Markoa vain ylipäätään vituttaa.

Tuolla ajatusmallillahan Red Bull on tyytymätön Loebin menestykseen - ja vetäytyy koko rallista!
 
Viimeksi muokattu:

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Marko ilmeisesti purki vain turhautumistaan Kimiin. Tai sitten huomasi mitkä hillot Räikkönen vetää.
Luultavasti kyseessä on puhtaasti raha, Red Bullin ei kannata sponssata "marginaalilajia" yhtä voimakkaasti kuin ennen. Paskapuhetta tuo näkyvyyden puute, sarjan kärjessä on Loeb ja Ogier sensaatiomaisesti toisena. Kimin syyttäminen on tyhmää, mutta onhan siihen menneinä vuosina totuttu. :D
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Itse vedän tuosta uutisesta sen johtopäätöksen, että Kimi ei Red Bullilla aja ensi kaudella.

Ferrari -> Citikka -> Fiesta?

Mielenkiintoinen urakehitys :eek:
Kun ajattelee, että tällä kaudella olisi ollut mahdollisuus ajella ykkösiä McLarenilla tai Red Bullilla, niin ei tuo nyt ihan putkeen ole mennyt. Olisiko sittenkin kannattanut olla hieman joustavampi viime kauden sopimusneuvotteluissa.

No tehkööt mitä lystää, mutta se yhteydenotto Renaultin suuntaan laittaa miettimään, että tekeekö Kimi tällä hetkellä sitä mistä pitää?
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Itse vedän tuosta uutisesta sen johtopäätöksen, että Kimi ei Red Bullilla aja ensi kaudella.

Ferrari -> Citikka -> Fiesta?

Mielenkiintoinen urakehitys :eek:
Kun ajattelee, että tällä kaudella olisi ollut mahdollisuus ajella ykkösiä McLarenilla tai Red Bullilla, niin ei tuo nyt ihan putkeen ole mennyt. Olisiko sittenkin kannattanut olla hieman joustavampi viime kauden sopimusneuvotteluissa.

No tehkööt mitä lystää, mutta se yhteydenotto Renaultin suuntaan laittaa miettimään, että tekeekö Kimi tällä hetkellä sitä mistä pitää?
Nyt kun käännät sen noin.. eikö se ole enemmänkin Fiat -> Citikka -> Ford? Onhan tuossa selkeää nousua tapahtunut. Eiköhän kimi tee juuri sitä mitä haluaa. Sillä on kuitenkin varaa joka suhteessa sanoa fykkösille että ei v&¤&¤tu kiinnosta jos en saa tällästä sopparia :alppu:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Itse vedän tuosta uutisesta sen johtopäätöksen, että Kimi ei Red Bullilla aja ensi kaudella.

Ferrari -> Citikka -> Fiesta?

Mielenkiintoinen urakehitys :eek:
Kun ajattelee, että tällä kaudella olisi ollut mahdollisuus ajella ykkösiä McLarenilla tai Red Bullilla, niin ei tuo nyt ihan putkeen ole mennyt. Olisiko sittenkin kannattanut olla hieman joustavampi viime kauden sopimusneuvotteluissa.

No tehkööt mitä lystää, mutta se yhteydenotto Renaultin suuntaan laittaa miettimään, että tekeekö Kimi tällä hetkellä sitä mistä pitää?
No ajaisihan Kimi nytkin formuloissa jos haluaisi. Tietenkin viimevuotista päätöstä on tänä vuonna hankalampi katua, mutta niitä katujia lienee kuitenkin lähinnä formulayleisössä - ei Kimin suunnalla. Halutessaanhan hän olisi voinut aloittaa neuvottelut koska tahansa. Jos RB vetäytyy rallista - se tietenkin pisti asetelmat hieman uusiksi. Toisaalta RB ja Loeb vetäytyvät varmasti osin siksi, että pelimerkit jaetaan uudestaan ja citikankin ylivoima on muun ohessa mennyttä. Toisaalta sarjasta tulee varmasti mielenkiintoisempi joten RB vetäytyminen voi olla puhtaasti raha-kysymys. Ja mitä Renaultiin tulee - taisi toimia vain Robertsonien tiedotuskanavana ja sitä kiukkuahan se Renaultin pomokin on motivaatiopuheillaan purkanut. Marko puolestaan purkaa koko rallin poistumista RB-valikosta ja osin siis omaakin asemaansa.

Uusjako rallissa. Kimillä uusi osoite jota voi vain arvata - Monster? F1- yllätyskorttina enää jäljellä Schumin paikka ( ja satsaus autoon ) tai tosi puun takaa McLaren -paikka tahi Webberin lopetus. Niin ohkaisia saumoja, ettei taida olla kuin fanien unta vaikka Haug Jennin luona kävikin.

Kimi tosin jos joku - osaa näissä yllättää ja Robertsonien lumeneuvottelut saa median sopivan sekaisin, että yllätys siitä aina kehkeytyy.
 
Viimeksi muokattu:

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Itse vedän tuosta uutisesta sen johtopäätöksen, että Kimi ei Red Bullilla aja ensi kaudella.

Ferrari -> Citikka -> Fiesta?

Mielenkiintoinen urakehitys :eek:
Kun ajattelee, että tällä kaudella olisi ollut mahdollisuus ajella ykkösiä McLarenilla tai Red Bullilla, niin ei tuo nyt ihan putkeen ole mennyt. Olisiko sittenkin kannattanut olla hieman joustavampi viime kauden sopimusneuvotteluissa.
Vai käytiinkö neuvotteluja ollenkaan?
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Vai käytiinkö neuvotteluja ollenkaan?
Nykytietojen mukaan Macin kanssa neuvoteltiin, Mersu myöhästyi vaikka sheikit keräsi jo rahat ja RB ei ehtinyt edes liikahtaa vaan päämies siellä teki paprut jo ralliin. Se, että RB -formulat ei olisi päässyt Kimin kanssa kontaktiin on aika kaukaa haettu kun samainen päämies kuitenkin palkkasi Kimin ralliin. Veikkaanpa, että heidän kuskisopimukset vain oli niin kiinni, ettei Kimin aikataulussa tarjousta tullut ja ralli oli jo asiassa edellä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vai käytiinkö neuvotteluja ollenkaan?
No eihän niitä juurikaan ole käyty, kun kuuntelee mitä kaikki sanovat. Missä kohtaa Kimi olisi pitänyt neuvotella toisin? Mahdollisesti siinä kohtaa kun RB sanoo, et ei ei kuule Kimi sinä ajat nyt formulaa, vaikka et haluais. Haloo? :rolleyes:

Heti Ferrari sopparin loputtua, Kimi on selkeästi päättänyt mennä ralliin ja tämä asia järjestyi parhaiten siinä vaiheessa RB:n kans. Vaikka RB olisi halunnut miehen ykkösiin. Kuten kaikki muutkin kärkitallit, tietty lukuunottamatta Ferraria. Jolla on varmaan ollut pientä sisäpiirin tietoa siitä, että Kimi haluaa ralliin. Ainakin kun kuuntelee Dyerin juttuja.

Helmut tekee itsestään typerän kommenteillaan, joista selkeästi paistaa läpi se, ettei Kimi itse halua ajaa enää RB:n väreissä, vaan on saanut paremman sopparin toisaalta. Luultavasti Monsterilta.

Kivahan se on Kiminkin kannalta päästä ajamaan sellaisen tallikaverin kanssa jonka voi nykyisellä kokemuksellaan välillä päihittää. :ahem: Lisäksi en usko, että Fordin ja Citikan ero on niin paha ensi kauden autoilla.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
No jos siellä laitetaan koko rallihomma puihin, niin taitaa olla isommat asiat kyseessä. Markoa vain ylipäätään vituttaa.

Tuolla ajatusmallillahan Red Bull on tyytymätön Loebin menestykseen - ja vetäytyy koko rallista!
Kun katsoo melkein mitä tahansa moottoriurheilua niin aina joku heiluu vähintään RB:n lippis päässä eli toisin sanoen tällä hetkellä RB jakaa markkinointipanostuksensa haulikolla ampumalla - kunhan on vauhtia niin Red Bull on kiinnostunut. Nyt voi olla että kun RB Racing on päässyt näin pitkälle F1:ssä, jossa näkyvyys on aivan toista luokkaa kuin missään muussa moottoriurheilulajissa on saatettu tehdä päätös keskittää markkinointipanostusta enemmän juuri F1:een. Olen ymmärtänyt että myös Toro Rosso olisi periaatteessa kaupan.

Lisäksi voi olla, että vaikka energia juomien maailmanlaajuinen kysyntä olisikin kasvanut niin kilpailu on kiristynyt uusien merkkien myötä. Jokainen voi tämän huomata kun menee kauppaa. Energia juomia on jos jonkinlaisia. Kilpailu tekee tunnetusti hallaa katteille ja voi olla ettei enään ole mahdollista panostaa niin paljon markkinointiin - ei ainakaan ampumalla rahoja haulikolla ympäri planeettaa.

Itse epäilen taustalla olevan jotain tälläistä.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Lisäksi voi olla, että vaikka energia juomien maailmanlaajuinen kysyntä olisikin kasvanut niin kilpailu on kiristynyt uusien merkkien myötä. Jokainen voi tämän huomata kun menee kauppaa. Energia juomia on jos jonkinlaisia. Kilpailu tekee tunnetusti hallaa katteille ja voi olla ettei enään ole mahdollista panostaa niin paljon markkinointiin - ei ainakaan ampumalla rahoja haulikolla ympäri planeettaa.

Itse epäilen taustalla olevan jotain tälläistä.
Kilpailun kiristyminen vaatii enemmän markkinoinnilta ja brändin merkitys kasvaa. Markkinoinnin kustannustehokas kohdistaminen on tärkeintä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kilpailun kiristyminen vaatii enemmän markkinoinnilta ja brändin merkitys kasvaa. Markkinoinnin kustannustehokas kohdistaminen on tärkeintä.
RB tuolla normaaliin verrattuna tolkuttoman suurella markkinointibudjetillaan nousi kuitenkin maailmanlaajuiseksi markkinajohtajaksi - joten tuskin ovat konseptiaan muuttamassa. Edelleen rahaa lapioidaan erilaisiin lifestyle ja muihin imagoa tukeviin tapahtumiin sekä samaistutaan moniin urheilu- tai muihin tyyliniekkoihin. Kiminkin suhteen varmasti ralli ei ollut se pointti vaan imago/lifestyle ja fanit. Jos tuon menettää monsterille, niin kyllä se korpeaa.

Vaikka energiajuomamarkkinat pirstaloituvatkin, niin edelleen RB on vahva. Sen sijaan uusien kilpailijoiden tullessa yhtiö voi olla huolissaan imagostaan = onko kyllin nuorekas, tuore, uusi, edelläkävijä jne. Tältä pohjalta ralli on voinut saada tuomion olkoonkin, että suurin kuluttajaryhmä on noin kolmikymppiset.

Toivottavasti käy toisin. Uudet rallisäännöt ja minit, saabit sun muut tekisikin lajista uuden dynaamisen ja rennon.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei energiajuomat loppujen lopuksi eroa paljonkaan muista tuotteista. Jos läheltä liippaava tuote valitaan,niin otetaan cola-juomat, niissä on kaksi globaalia valtamerkkiä ja pilvin pimein pieniä, joista osa saattaa olla jossakin maassa ihan merkittävä toimija.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei energiajuomat loppujen lopuksi eroa paljonkaan muista tuotteista. Jos läheltä liippaava tuote valitaan,niin otetaan cola-juomat, niissä on kaksi globaalia valtamerkkiä ja pilvin pimein pieniä, joista osa saattaa olla jossakin maassa ihan merkittävä toimija.
Kolamarkkinat on jo aika pitkällä aikavälillä vakiintuneet ja käyttäjäryhmät on tiedossa. Energiatjuomien markkinat on suht uusia ja yhtenään murroksessa. Energiajuomia ei osteta maun vuoksi ( toistaiseksi ) joten mielikuvilla on keskeinen merkitys.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Olisiko sittenkin kannattanut olla hieman joustavampi viime kauden sopimusneuvotteluissa.
Niin tai sit jos haluaa tehdä ihan sitä mitä ITSE haluaa ? Tällöin päädyttiin ralliin. Kimiä vaan sattui kiinostamaan tällä kaudella ralli enemmän kun f1. Porukka tuntuu unohtavan että ei tässä nyt ole "meidän" haluista ja toiveista kyse. Kimi ihan itse tekee päätökset ja tietää kyllä luultavasti ihan itse mistä tykkää ?
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kilpailun kiristyminen vaatii enemmän markkinoinnilta ja brändin merkitys kasvaa. Markkinoinnin kustannustehokas kohdistaminen on tärkeintä.
Joo, Kotlerin kirjoissa näin mutta raaka tosi asia on että yrityksen (etenkin pörssiyritysten) pitää tuottaa voittoa/ säilyttää tasainen voitonteko kyky myös lyhyellä aikavälillä tai muuten tulee omistajilta ikävää palautetta ts. markkina-arvo laskee. Jos myynti laskee niin silloin kyllä leikataan/ tehostetaan myös myynti- ja markkinointipanostuksia vaikka se ei ehkä viisasta aina olisikaan.

En ole Red Bullin lukuihin perehtynyt mutta sanon vain että taustalla voi olla ihan mitä vain. Kimi on helppo kohde syyttää huonosta menetyksestä ja väittää että sopimuksia ei jatketa sen takia. Ei Kimi tullut korjailemaan Ferrarinkaan aikana julkisuudessa pyörineitä paska-juttuja. Ei Marko voi kommentoida että firmalla ei mene ihan yhtä hyvin kuin aiemmin ja siksi näistä jutuista leikataan tai jotain sellaista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Joo, Kotlerin kirjoissa näin mutta raaka tosi asia on että yrityksen....
Eihän RB rallista vetäydy Kimin vuoksi - jotain muuta on asioiden taustalla. Jos näkyvyys ja julkisuus jäi tavoitteista Citikka + RB yhteistyöllä, niin eihän se siitä ensi vuonna kyllä parane. Eri asia sitten paraneeko sarja niin paljon, että katsojamäärä kasvaisi. Toisaalta LG uutena sponsorina RB:n formuloissa varmasti auttaa siellä joten ei painopistettä luulisi sen vuoksi muutettavan.

Veikkaanpa, että markkinajohtajana muutetaan agressiivista markkinointia hillitymmäksi eikä enää hassata tolkuttomia prosenttimääriä liikevaihdosta mainontaan kun oma siivu on jo hallussa. Nyt on voiton ulosmittauksen aika.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Niin no nämä nyt menee ihan naurettavaks nämä uutiset kaiken kaikkiaan. Ku tässä jauhetaan sellasia asioita mitkä on uutisoitu jo enemmän tai vähemmän pari viikkoa sitten.

Kuten aikasemmin sanoin, niin jopa FIA:n johto on ollut tyytyväinen Kimin tuomaan nosteeseen. Kumma ku tämä info ei ole Helmutille menny perille? Ja kuten oletan, niin tieto on mennyt perille vaan nyt syyt ovat jossain muualla. Ja vaikka osittain olen samaa mieltä Sam The Manin kans niin jos olisi vain tarkoitus vetäytyä bisness mielessä, niin miksi mollata Kimiä? Ei siinä ole järjen hiventä, ellei Kimi ole kieltäytynyt jostain, kuten jatkosopimuksesta ja sen lisäks tietty aikasemmin ykkösissä jatkamisesta.

Lapsellinen ukko tuo tuntuu kaiken kaikkiaan olevan ja säälittäviä ovat nämä pellet jotka täällä seuraavat mukana kyseisen hepun viitoittamaa tietä. Kimi kuuluu kaiken kaikkiaan moottoriurheilun seuratumpiin ja halutuimpiin kuljettajiin. Sehän otetaan lähes väkisin ihan mihin sarjaan vaan. Mut ei täällä sitä vaan selitellään jotain ihan kummallista soopaa alamäestä vääntämällä näitä hyviä kuvioita Ferrari -> Citikka -> Fiesta. Aargh :yuck::jaska: Missä ymmärrys :confused:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös