Toivossa on hyvä elää - vaikka sitten pienessäkin. Kimi ja RB. Sen toteutumisesta olisi valmis jopa maksamaan jotain.Kimin paluuhan on vähintään yhtä todennäköinen kuin mitä Schumin paluu oli, mutta on eri asia mitä Kimi tykkäisi jos se olisi myös yhtä mitäänsanomaton. Jos Kimi haluaa palata ja ajaa, niin se minulle kelpaa. En mitään huippusuorituksia odottaisikaan. Mulla on vaan ikävä Kimin ajamista. Sitä oli kiva kattoo.
Kärjen tuntumaan ehkä mutta en millään jaksaisi uskoa yltävän Vettelin vauhtiin. Yli 2 vuoden tauko formuloista varmasti näkyisi jotenkin vauhdissa.Webber on 76-syntyny ja Kimi 79. Ihan 100% varmasti kunto ja ominaisuudet riittää kärkivauhtiin edelleen, jos vaan halua löytyy?
Tätä ideaa olen miettiny moneen tempaukseen, mutta kuinka moni on todellisuudessa sit valmis laittamaan omia ropoja? ja eikös joku ruotsalainen rallikuljettaja ajanut yhden kisan tällä periaatteella.Toivossa on hyvä elää - vaikka sitten pienessäkin. Kimi ja RB. Sen toteutumisesta olisi valmis jopa maksamaan jotain.
Kimillä on valtavasti faneja ympäri maailmaa. Kymmeniä, satoja tuhansia. Pitäisi perustaa joku nettisaitti/ -adressi, jolla halukkaat voisivat sijoittaa tarkoitukseen muutaman euron. Rahoilla maksettaisiin osa Kimin palkasta RB:llä. Rahaa voisi helposti kertyä satoja tuhansia - jopa miljoonia. Lisäksi allekirjoittaneet lupaisivat ostaa seuraavan vuoden aikana pari tölkkiä Red Bullia... Jos homma ei onnistuisi niin rahat menisivät hyväntekeväisyyteen.
Heh, hauska ajatus. Voisi toimia. Saa nauraa. En pahastu.
Kimillä hatut onkin itseasiassa harvinaisen tyylikkäitä (jos olen nähnyt oikean kuvan), joten jopa itse en niinkään Kimi-fanina voisin kohtuuhintaan moisen lätsän heittää päähäni.On muuten Kimin hattubisnes mennyt hiton hyvin. Varma tieto. Meinasin tipahtaa penkiltä, kun kuulin minkä verran niitä myytiin vuosi sitten Suomen rallin aikaan (juu, en heitä julkisesti tänne tietoja - pitäkää vaikka trollina. Markkinointiehdot ym. jutskat ovat edelleen helkutin tarkkaan määritettyjä enkä omalla toiminnallani halua aiheuttaa millekään osapuolelle ongelmia).
Citroenin jatkon suhteen pidän eniten peukkuja :thumbup:
Samaa mieltä. Veikkaan että alussa ollaan yli 0,5s jäljessä. Puolessa välissä kautta saattaisi olla muutaman kympän päässä, mutta siitä eron kurominen ja Vettelin ohittaminen lienee haasteellista, jopa mahdotonta. Eli minusta Webber-kamaa.Kärjen tuntumaan ehkä mutta en millään jaksaisi uskoa yltävän Vettelin vauhtiin. Yli 2 vuoden tauko formuloista varmasti näkyisi jotenkin vauhdissa.
Veikkaa ihan vapaasti. Minä veikkaan sinun olevan pahasti väärässä. Oikein huolella metsässä. Katollaan.Samaa mieltä. Veikkaan että alussa ollaan yli 0,5s jäljessä. Puolessa välissä kautta saattaisi olla muutaman kympän päässä, mutta siitä eron kurominen ja Vettelin ohittaminen lienee haasteellista, jopa mahdotonta. Eli minusta Webber-kamaa.
Veikkauksiahan nämä on. Perustan veikkaukseni Schumacherin paluuseen, joka on lähin esimerkki ja vastuksena suhteellisen kilpailukykyinen kuljettaja. Schumilla meni noin yksi kausi saavuttaessaan Nicon vauhdin. Uskoisin Kimin suoriutumisen olevan hiukan nopeampaa, koska taukoa vähemmän ja Kimillä enemmän kilometrejä tauon aikana. Tosin auto kehitys saattaa mennä taas herrojen kanssa vastoin päin, koska Mersua on kehitetty Schumille ja RB:tä Vettelille.Veikkaa ihan vapaasti. Minä veikkaan sinun olevan pahasti väärässä. Oikein huolella metsässä. Katollaan.
Ja nämä kaikki pitää paikkaansa? Onko Kimi ajanut Pirellin renkailla (poisluettuna jotain siviiliautoja)? Kaikki esittämäsi väitteesi on vain teorioita, jotka eivät takaa menestystä, mutta mahdollistaa sen.No ensinnäkin Kimi lopetti huipulta eikä ikä paina. Hänelle Ferrarilla ongelmalliset renkaat vaihtuivat pirelliin. Kimin tarkka ja jouhea ajotyyli säästää renkaita josta nyt saa hyödyn. Kimin kyvystä päästä heti kylmilläkin renkailla vauhtiin saa nyt hyödyn. Kimin sopeutumisesta erilailla ajettaviin kuormiin ja renkaisiin saa nyt hyödyn. Kimin kyvyllä ajaa raskaalla bensakuormalla saa nyt hyödyn. Robersonin mukaan nykyiset formulat ja säännöt on kuin Kimille tehty. Newey tietää mitä Kimi haluaa. Kimi tietää mitä Newey tarjoaa. Kimi osaa hyödyntää kerssiä. Varmasti oppii siivenkin. Ja osaa ohittaa. Kimin selkä on nyt hoidettu. Kunto on nopeasti entisellään. Kimi eroaa valovuoden nykySchumista.
Tämä ja Nicolen viittaus nascar "menestykseen" = Kimin valitukset tiimiradioon olivat kisan hitti, kuvaa hyvin tätä päivää. Wanhoina hyvinä aikoina kuskin hyvyys mitattiin vain ja ainoastaan sekuntikellolla, ei muulla. Nyt BB-kulttuuri tunkee tännekin.On muuten Kimin hattubisnes mennyt hiton hyvin. Varma tieto. Meinasin tipahtaa penkiltä, kun kuulin minkä verran niitä myytiin vuosi sitten Suomen rallin aikaan (juu, en heitä julkisesti tänne tietoja - pitäkää vaikka trollina. Markkinointiehdot ym. jutskat ovat edelleen helkutin tarkkaan määritettyjä enkä omalla toiminnallani halua aiheuttaa millekään osapuolelle ongelmia).
No rallissa vissiin viime kaudella.. Kyllähän tuo nyt paikallisella logiikalla Kimin kaltaiselle über-mestarille antaa täydellisen kuvan Pirellin vormulagummeista.Onko Kimi ajanut Pirellin renkailla (poisluettuna jotain siviiliautoja)?
No joo, itsekin arvioisin Vettel 60% Kimi 40% jos Kimi nyt tulisi Vettelin tallikaveriksi. Ihan vaan siksi että Kimillä alkaa vähitellen tulla ikää (ei paljon, mutta paljoa ei tarvitakaan) ja erityisesti siksi että taukoa F1:stä on jo jonkin verran. Kuitenkin, kyseessä olisi yksi kaikkien aikojen lahjakkaimmista - ellei peräti lahjakkain - versus tämän hetken selvästi paras F1-kuljettaja. Tämä olisi todellista mannaa, olisi kumpi tahansa sitten lopulta parempi.Kärjen tuntumaan ehkä mutta en millään jaksaisi uskoa yltävän Vettelin vauhtiin. Yli 2 vuoden tauko formuloista varmasti näkyisi jotenkin vauhdissa.
Tässä tekstissäsi on niin paljon tuulesta temmattua hevonp*skaa, etten jaksa kaikkea kommentoida, mutta kaikkien aikojen ylivoimaisin F1 auto oli vuoden 1988 McLaren.No joo, itsekin arvioisin Vettel 60% Kimi 40% jos Kimi nyt tulisi Vettelin tallikaveriksi. Ihan vaan siksi että Kimillä alkaa vähitellen tulla ikää (ei paljon, mutta paljoa ei tarvitakaan) ja erityisesti siksi että taukoa F1:stä on jo jonkin verran. Kuitenkin, kyseessä olisi yksi kaikkien aikojen lahjakkaimmista - ellei peräti lahjakkain - versus tämän hetken selvästi paras F1-kuljettaja. Tämä olisi todellista mannaa, olisi kumpi tahansa sitten lopulta parempi.
Olen tässä parina päivänä katsellut Kimin F1-otoksia youtubesta. Tuli tämä http://www.youtube.com/watch?v=3QbJf99mjA0 mieleen. Tuo on kyllä mielestäni Kimin F1-kisoista legendaarisin. Keskikastin F1-autolla (ehjänäkin) jonka aerodynamiikka vaurioitui jo lähdössä (osuma Massan kanssa vaurioitti auton pohjaa ja aerodynamiikkaa), moottorijarrutus lakkasi toimimasta pian kisan alkukierrosten jälkeen, vastassa kaikkien aikojen ylivoimaisin F1-auto (Ferrari F2004), se kuljettajan rata (Spa), Kimin lähtöruutu 10. ja voitto tuli. Tämä on jotain niin legendaarista etten oikein keksi kenenkään muun F1-kuljettajan vastaavaa koskaan tehneen.
Spa 2009 oli aivan uskomaton suoritus myös, lähtöruudukon huonoimpia autoja ja silti voitto, mutta kyllä 2004 oli jotain aivan erityistä silti. Schumin kehonkieli kisan jälkeen (2004) kertoi myös paljon. Schumi varmisti tuossa kisassa mestaruuden, mutta kehonkieli kertoi omaa tarinaansa: "voi v... mulla on tällainen tykki autona, mun lempirata ja turpiin tuli niin että tukka lähti, ei ...tana!"
Kimi ei koskaan tullut Spassa muulla sijoituksella maaliin kuin voittajana. Eipä taida kukaan muu F1-kuljettaja voida sanoa samaa.
No kaikkien aikojen toiseksi ylivoimaisin auto...Tässä tekstissäsi on niin paljon tuulesta temmattua hevonp*skaa, etten jaksa kaikkea kommentoida, mutta kaikkien aikojen ylivoimaisin F1 auto oli vuoden 1988 McLaren.
Tässä tekstissäsi on niin paljon tuulesta temmattua hevonp*skaa, etten jaksa kaikkea kommentoida, mutta kaikkien aikojen ylivoimaisin F1 auto oli vuoden 1988 McLaren.
Huikee asiavirhe hei.No kaikkien aikojen toiseksi ylivoimaisin auto...