Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Heti alkuun varoitus, jos ei Kimi-spekulaatio, osa 701, kiinnosta niin jätä tämä viesti lukematta.

Mielenkiinto on taas herännyt Kimi-spekulaatioihin, ja mikäs sen hauskempaa. Ilman sitäkin olisi kiva tietää kärkikuskien sopimustilanteesta.

Red Bullin molemmilla kuskeilla on sopimukset, jotka pitänevät (eli Vettel ei tietenkään lähde ja kun Webberillekin sopimus juuri tehtiin niin tuskin sitä puretaan).

Ferrarilla Alonsolla on sopimus, miten on Massan tilanne? Milloin sopimus tehty? Nykyisen ajon valossa voi olla purettavissa (tuskin kuitenkaan Kimiä varten)?

McLarenkuskien sopimuksista en itse tiedä. Olisiko Hamiltonilla vielä ensi kaudesta sopimus? Tämän uutisen mukaan Buttonilla ei olisi, mutta en kyllä tuota sivustoakaan tunne yhtään. Mikä siis Buttonin tilanne?

Nicosta tuossa puhuttiin että onko sopimusta, ilmeisesti on? Schumillakin on mutta nähtäväksi jää ajaako.

Nämä lienevät ne tallit joihin Kimi voisi lähteä. Jos Autosport uutisoi että Robertson kartoittaa tilannetta niin se pitänee paikkansa, mikä ei tietysti tarkoita vielä että Kimi olisi tulossa takaisin. Kyllähän Kimin kommenteista on viime aikoina puuttunut se negatiivisuus ykkösiä kohtaa, mikä niissä oli. Nähtäväksi jää..
 

Mauno Ahonen

Well-known member
Liittynyt
8.10.2010
Viestit
80
Sijainti
Perähikiä
Jos kimi tulee takaisin niin näkisin hänen tulevan schumin paikalle.
Voisi ajatella häkän hiukan kertoneen sisäpiirin juttuja kun tiedetään molempien mersu yhteydet....
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyllähän suomalainen kärkitaistossa tekisi terää parin väljähtyneen vuoden jälkeen.

Kimillä saattaisi tosiaan olla tsäänssit Mersulle jos Schumi kyllästyy ja lopettaa lopullisesti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vaikea on kyllä nähdä, että Mersulla ajaisi Nico ja Kimi. Kaksi liian suomalaista kuskia. Eihän Nico kovin suomalainen ole, mutta lieneekö saksalaisten mielestä braatwursteihin menevä nahkahousuinen saksalainenkaan?

Häkä sanoi aika hyvin, että Kimi ei enää halunnut noudattaa F1:sten (etiketti?)sääntöjä, vaan mestaruuden voittamisen jälkeen alkoi tekemään asioita vähän niinkuin oman mielensä mukaan. Tämä lienee yks asia, mitä ei vissiin hirveän hyvällä katsottu piireissä? Takaisin paluu tavallaan vaatisi nöyrtymistä ja lakin ottamista käteen, ja luulen että se voi olla aika vaikeaa Kimille.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Vaikea on kyllä nähdä, että Mersulla ajaisi Nico ja Kimi. Kaksi liian suomalaista kuskia. Eihän Nico kovin suomalainen ole, mutta lieneekö saksalaisten mielestä braatwursteihin menevä nahkahousuinen saksalainenkaan?

Häkä sanoi aika hyvin, että Kimi ei enää halunnut noudattaa F1:sten (etiketti?)sääntöjä, vaan mestaruuden voittamisen jälkeen alkoi tekemään asioita vähän niinkuin oman mielensä mukaan. Tämä lienee yks asia, mitä ei vissiin hirveän hyvällä katsottu piireissä? Takaisin paluu tavallaan vaatisi nöyrtymistä ja lakin ottamista käteen, ja luulen että se voi olla aika vaikeaa Kimille.
Saksalaisille Schumi on numero yksi. Edes Vettel ei ole niin kova juttu saksassa. Nicon ensimmäisen maailmanmestaruuden jälkeen saksalaiset alkavat "harkitsemaan" ja toisen jälkeen ottavat omakseen. Nico on aivan tarpeeksi saksalainen kunhan muut asiat natsaavat.

Kimillä on hyvät yhteydet Haugiin mistä ei liene haittaa. Ja on todettava että superkuskeja ei juuri ole tarjolla. Tavallaan Kubican loukkaantuminen oli Kimin markkina-arvoa nostava tekijä.

Mersulla on nyt kaksi voitonta vuotta. Voimme esittää kysymyksen olisiko Kimi ottanut Mersulla voiton Spasta. Mikä olisi ollut tämän voiton arvo.

Kimiä vastaan puhuu se että Mersu on jo kokeillut entistä mestaria ja huonosti on käynyt. Toisaalta (ehkä Kiminkin) onneksi Schumi tuntuu ajavan koko ajan kovempaa ja kovempaa.

Näihin seikkoihin vedoten uskon Mersun tavoittelevan Kimiä. Kimi olisi se terävä keihään kärki.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Niin oishan se hubaa, jäämies syrjäyttää rehtorin jo toista kertaa uransa aikana. :thumbup:

Ja mitä voimme päätellä jos Kimi korvaa taas Shumin niinkuin ferrarilla..
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Että kenkää tulee kolmen kauden sisään?
Mahdollisesti..mutta sitä ennen lähetetty eläkeläinen lopullisesti eläkkeelle, pyyhitty Nolonsolla lattiaa ja hoidettu hommat kotiin ja tilipussi kohilleen. :alppu:
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Kyllähän se nyt on vain niin, että Kimin (moottoriurheilu-)ura alkaa olla ehtoopuolella. Rallissa on tärvätty tolkuttomia summia rahaa ja nyt alkaa rahahanat sulkeutua, koska tulosta ei ole sijoitettuun rahaan nähden saavutettu. Kimin markkina-arvo ei ole enää sama, kuin mikä se oli esim. vielä 2 vuotta sitten. Konkreettisena esimerkkinä tästä on se, että Kimi ei enää saanut tälle kaudelle Citikan tehdas- tai tytärtallin autoa, vaan ajaa "omassa" tiimissä. Eli jostain olisi töitä löydettävä ensi kaudeksi, jos meinaa vielä autolla ajella. :cool:

Ns. alemmat moottoriurheiluluokat ovat aivan varmasti innoissaan, jos Kimi menisi koluamaan niitä, mutta on vaikea kuvitella, että Kimi oikeasti olisi enää aidosti kiinnostunut mistään paskasarjoista oltuaan F1-maailmanmestari ja rallissa ylimmällä mahdollisella tasolla. Amerikankortti on toki yksi mahdollisuus, mutta se on sitten eri tavalla hieno mahdollisuus. Eurooppalaista näkökulmasta arvostusta ei juurikaan tule. Ja jenkkilässä Kimi on melkeinpä noubadi.

Heitänpä vielä oman arvaukseni kehiin tämän vuotisessa "Kimi palaa F1-luokkaan" spekulaatiossa. Lähtökohta omassa mielessäni on se, mistä olen pitänyt kiinni siitä lähtien kun Kimi sai Ferrarilta kenkää, että Kimi ei enää koskaan palaa F1-luokkaan. Mutta spekuloinpa silti.

On muistettava, mikä oli tilanne heti Kimin Ferrari-potkujen jälkeen. Kimi itse sanoi: "se on McLaren tai ei mikään". Tällä hän tarkoitti sitä, että motivoituakseen ajamaan F1-luokassa hänellä pitää olla allaan huippuluokan auto ja takanaan talli, joilla pystytään ajamaan voitoista ja mestaruuksista. Muu ei kiinnosta.

Mikä tekee sitten tästä vuodesta 2011 sen kummallisemman, kuin aikaisemmatkaan Kimin paluuspekulaatiot. Felipe Massa. Kimin Ferrarilta lähdön jälkeen Massan suoritustaso on romahtanut. Enkä tarkoita tässä pelkästään suoritustasoa Fernando Alonsoon verrattuna, vaan ihan miehen omista lähtökohdista. Vaikka Massalla on nimellisesti sopimus vielä kaudesta 2012 Ferrarilla, niin on selvää, että Massa on helposti korvattavissa kuljettajalla, jonka Ferrari haluaa Alonson rinnalle.

Ehei. Se mies ei ole Kimi Räikkönen. Kimi ei enää koskaan aja Ferrarilla. Mutta se voisi olla Sebastian Vettel. Ajatelkaapa, mies joka voittaa nuorella iällä 2 maailmanmestaruutta tallissa nimeltä Red Bull. Ihan hyvä, mutta miltäpä se enää tuntuisi jatkossa. Pitää päästä ajamaan legendaarisella Ferrarilla. Vettel on jo tehnyt selväksi Italian GP:n lehdistötilaisuudessa, että olisi ollut hienoa voittaa punaisessa haalarissa. Eihän tätä voi kovin paljoa suoremmin sanoa.

Muistuttaisin myös siitä, että kaikki sopimukset ovat purettavissa. Niin kävi Kimillä Ferrarilla ja niin voi käydä Vettelillä Red Bullilla. Jos Ferrari oikeasti haluaa Vettelin ensi kaudeksi, niin Ferrari saa Vettelin. Jo ensi kaudeksi. Olisi melkoinen panostus ajattaa kahta tuplamaailmanmestaria Ferrarilla. Onkohan semmoista tilannetta koskaan ollutkaan ennen??

Eipä sen kauheasti väliä. Käytännössä se tarkoittaisi sitä, että Red Bullilla, joka nyt kuitenkin on ylivoimaisesti nopein talli tällä hetkellä, olisi ykköskuskin paikka avoinna. Ja tässä on Kimin ainut sauma.

Ai niin, onhan se Kimi ajanut Red Bullin logolla varustetuissa kamoissa jo aika monen vuoden ajan. :D
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
Ainahan sitä voi spekuloida mutta miksi Vettel itse olisi niin tyhmä, että tässä kohtaa vaihtaisi tallia? Punainen haalari ei siihen riitä ainakaan tämän vuoden näytöillä. Lisäksi saisi vastaansa suuren johtajan jonka nimeen Ferrarilla on vannottu Kimin jälkeen. Jep jep.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllähän se nyt on vain niin, että Kimin (moottoriurheilu-)ura alkaa olla ehtoopuolella. Rallissa on tärvätty tolkuttomia summia rahaa ja nyt alkaa rahahanat sulkeutua, koska tulosta ei ole sijoitettuun rahaan nähden saavutettu. Kimin markkina-arvo ei ole enää sama, kuin mikä se oli esim. vielä 2 vuotta sitten. Konkreettisena esimerkkinä tästä on se, että Kimi ei enää saanut tälle kaudelle Citikan tehdas- tai tytärtallin autoa, vaan ajaa "omassa" tiimissä. Eli jostain olisi töitä löydettävä ensi kaudeksi, jos meinaa vielä autolla ajella. :cool:
Ei se markkina-arvo formuloissakaan ole enää sama, mitä se joskus 2005-2007 oli. Eikä sama, mitä se oli 2009. Kaksi välivuotta on tekee tehtävänsä. Huipputalliin ykköskuskiksi on ihan utopiaa. Kakkoskuskiksi saattaisi olla arvoa, mutta on niitä muitakin vaihtoehtoja formuloissa. Paluun kannalta realismia olisi jokin keskitason tiimi. Mutta niistä paikoista aika monesta joutuu nykyään maksamaan. Force Indialle, Sauberille tai Williamsille voisi halutessaan päästä jäähdyttelemään uraansa pientä korvausta vastaan. Kimin pitää vain ensin tajuta, ettei hänelle huippuovet enää aukea huippusarjoissa. Joku Lemanssi tai Nascari nyt on ihan pelleilyä.

Ei ole mitään takeita, että Kimi pärjäisi paremmin kuin esim. Webberi tai Alkusuhari.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Helmut Marko tweettaa? :confused: Miksiköhän Kimi kävisi Sam Michaelin läksiäisjuhlissa? Ilmasta viinaa?
Eikös noi formulakuskit ja tallit ole kaikki yhtä suurta perhettä? Tuskin siellä ammutaan kilpailijoita tai vapaita agentteja portille, jos tulevat kylään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös