Nick Heidfeld

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Esimerkiksi Hülkenberg jäi tällä kaudella rannalle ainakin osittaisen maksukuskin tieltä, vaikka ajotaitojensa perusteella Hülkenberg olisi varmempi vaihtoehto. Heidfeldin ongelmat työpaikan saannissa tuskin ovat ajotaidoista kiinni.
Tuo maksukuskijuttu on varsin kaksipiippuinen juttu. Usein he tuovat vähemmän selvästi vähemmän pisteitä ja sitä kautta palkintorahoja, toisaalta maksukuskin rahat tulevat heti. Periaatteessa diskonttaus ja likviditeettiasia.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tuo maksukuskijuttu on varsin kaksipiippuinen juttu. Usein he tuovat vähemmän selvästi vähemmän pisteitä ja sitä kautta palkintorahoja, toisaalta maksukuskin rahat tulevat heti. Periaatteessa diskonttaus ja likviditeettiasia.
Ihan sama mikä viestin sisältö on, tulen vakuuttukeesi jos samassa lausessa on diskonttaus ja likviditeettiasia.

Olet siis oikeassa.
 

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
Tuo maksukuskijuttu on varsin kaksipiippuinen juttu. Usein he tuovat vähemmän selvästi vähemmän pisteitä ja sitä kautta palkintorahoja, toisaalta maksukuskin rahat tulevat heti. Periaatteessa diskonttaus ja likviditeettiasia.
Olen samaa mieltä. Maksukuski ei aina ole kannattava sijoitus, vaikka he ovat yleistyneet viime aikoina.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Eivät Buttoninkaan tilastot näyttäneet kovin lupaavilta ennen Brawn-vuotta, mutta sitten sarjan parhaalla autolla tuli voittoja kuin liukuhihnalta. Auto ratkaisee enemmän kuin kuljettaja, joten ei Heidfeldilta mestaruuksia voi tuolla kalustolla odottaa.
Jätin pois Vuodet 2009 ja 2010 ettei tulee kitinää Brawnin ylivoimaisuudesta ja Nickin vajaasta kaudesta.

Button:***********Heidfeld:
Vuosi Pisteet Sijoitus*******Vuosi Pisteet Sijoitus

2000**12*****8*********2000***0****20
2001***2****17*********2001**12*****8
2002**14*****7*********2002***7****10
2003**17*****9*********2003***6****14
2004**85*****3*********2004***3****18
2005**37*****9*********2005**28****11
2006**56*****6*********2006**23****9
2007***6****15*********2007**61****5
2008***3****18*********2008**60****6

Pisteet yhteensä:232**********Pisteet yhteensä:200
Keskimääräinen sijoitus:10,22****Keskimääräinen sijoitus:11,22

Button on saanu keskimäärin 3.5 pistettä enemmän kaudessa kuin Heidfeld
Kyllä mä väittäisin, että Buttonin tilastot näyttävät lupaavimmilta kuin Heidfeldin. Buttonilla ei ole kuin kolme todella surkeaa kautta ja ainakin yksi niistä selittyy sillä, että talli oli siirtänyt kaiken painotuksensa jo seuraavaan kauteen. (2008)
Keneen viittaat nuorella tallikaverilla? Kubicaan? Heidfeld pärjäsi häntä vastaan hyvin.
Robert Kubicaan.
Kyllähän kokeneemman kuskin pitäisi pärjätä nuorta tallikaveriaan vastaa paremmin kuin "ihan hyvin". Juuri siinä vaiheessa kun Nickillä oli parhaat mahdollisuudet näyttää osaamistaa jäi hän nuoren lupauksen varjoon. Kyllähän se nyt jotain kertoo kuljettajan ajotaidoista. Kubica nuorena ja kehittyvänä kuljettajana tuskin vielä tuolloin hyödynsi koko potenttiaaliaan.
Monella muullakin hyvällä kuskilla on nykyään vaikea saada hyviä tallipaikkoja ilman huomattavia sponsorisopimuksia. Esimerkiksi Hülkenberg jäi tällä kaudella rannalle ainakin osittaisen maksukuskin tieltä, vaikka ajotaitojensa perusteella Hülkenberg olisi varmempi vaihtoehto. Heidfeldin ongelmat työpaikan saannissa tuskin ovat ajotaidoista kiinni.
Kyllä Heidfeld on hyvä kuljettaja, enhän minä sitä kiellä, mutta hän ei ole sellainen "voittaja" kun esimerkiksi Alonso, Hamilton, Schumacher tai edes Button. Nickin kannalta huonoa tuuria on se, että tallien nykyisessä raha tilanteessa maksukuskit syövät nimenomaan näitten varmojen kakkoskuskien paikkoja suurella kädellä. Eli Nick on juuri maineensa veroinen kuljetta ja siksi hänellä ei ole kilpakuljettajan paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Button on saanu keskimäärin 3.5 pistettä enemmän kaudessa kuin Heidfeld
Kyllä mä väittäisin, että Buttonin tilastot näyttävät lupaavimmilta kuin Heidfeldin.
Mä taas väittäisin, että noi sun tilastovertailusi eivät ole minkään arvoisia, jannut kun eivät ole ajaneet samassa tallissa samaan aikaan.

Buttonilla ei ole kuin kolme todella surkeaa kautta ja ainakin yksi niistä selittyy sillä, että talli oli siirtänyt kaiken painotuksensa jo seuraavaan kauteen. (2008)
Eli siis suomennettuna, selityksiä löytyy kyllä Buttonin hyväksi, mutta Heidfeldille ei.

Kaikille on käynyt selväksi, että sinä et pidä Heidfeldiä minään, mutta jos tosiaan yrität perustella kantaasi, niin suosittelen yrittämään vähän kovemmin.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Mä taas väittäisin, että noi sun tilastovertailusi eivät ole minkään arvoisia, jannut kun eivät ole ajaneet samassa tallissa samaan aikaan.


Eli siis suomennettuna, selityksiä löytyy kyllä Buttonin hyväksi, mutta Heidfeldille ei.

Kaikille on käynyt selväksi, että sinä et pidä Heidfeldiä minään, mutta jos tosiaan yrität perustella kantaasi, niin suosittelen yrittämään vähän kovemmin.
Mä kans väittäsin et sä et oo lukenu ees mun skrivausta kokonaan ja yrität vaan provota. Better luck next time.:rolleyes:

P.S. Ihan mielenkkiinnosta kysyisin, että kumpi tuottaa suurempia vaikeuksia sinulle, lukeminen vai ymmärtäminen?
 
Viimeksi muokattu:

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Selittäkääpä nyt rautalangan kera, miksi Heidfeld olisi Kubican tuuraajaksi oivallinen?
Heidi ei ole koskaan kuulunut omiin "suosikkikuskeihin" kovin tavanomaisen ajotyylinsä perusteella.

On vähän samanlainen varmanpäälle ajelija kuin muutama muukin nykykuski..
Toki, varmanpäälle ajelevalla kuskilla pisteitä kertyisi pottiin enemmän, kuin riskejäottavalle nuorukaiselle..

Jos LRGP:n vaihtoehdot ovat DLR, Fisi tai Heidi, niin sitten kyllä istuttaisin autoon Heidin..
 
Viimeksi muokattu:

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Selittäkääpä nyt rautalangan kera, miksi Heidfeld olisi Kubican tuuraajaksi oivallinen?
Heidi ei ole koskaan kuulunut omiin "suosikkikuskeihin" kovin tavanomaisen ajotyylinsä perusteella.

On vähän samanlainen varmanpäälle ajelija kuin muutama muukin nykykuski..

Jos LRGP:n vaihtoehdot ovat DLR, Fisi tai Heidi, niin sitten kyllä istuttaisin autoon Heidin..
- Kokenut
- Varma
- Kohtalaisen nopea
- Vapailla markkinoilla
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
- Kokenut
- Varma
- Kohtalaisen nopea
- Vapailla markkinoilla
Sekä Pirellit ovat Heidille tuttuja kun niitä testaili viime vuonna. Heidillä olisi varmaan kovimmat halut korvata Kubica kun otti Pirellin testaajan paikan sen takia että helpottaisi tietä takas kiskakuskiksi. Mun mielestä Heidi ainoo järkevä vaihtoehto ja ilman sopimustakin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Button on saanu keskimäärin 3.5 pistettä enemmän kaudessa kuin Heidfeld
Ei kai kukaan tosissaan vertaile eri talleissa ajaneiden kuljettajien paremmuutta pistekeskiarvon perusteella? No viihdyttäähän se kanssalukijoita, mutta kuljettajien hyvyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Robert Kubicaan.
Kyllähän kokeneemman kuskin pitäisi pärjätä nuorta tallikaveriaan vastaa paremmin kuin "ihan hyvin". Juuri siinä vaiheessa kun Nickillä oli parhaat mahdollisuudet näyttää osaamistaa jäi hän nuoren lupauksen varjoon. Kyllähän se nyt jotain kertoo kuljettajan ajotaidoista. Kubica nuorena ja kehittyvänä kuljettajana tuskin vielä tuolloin hyödynsi koko potenttiaaliaan.
Kun nyt kumminkin tähän pistevertailuun niin kovasti tukeuduit, niin Heidfeld tosiaan keräsi Kubicaa enemmän pisteitä yhteisen BMW-taipaleensa aikana.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Ei kai kukaan tosissaan vertaile eri talleissa ajaneiden kuljettajien paremmuutta pistekeskiarvon perusteella? No viihdyttäähän se kanssalukijoita, mutta kuljettajien hyvyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Kun nyt kumminkin tähän pistevertailuun niin kovasti tukeuduit, niin Heidfeld tosiaan keräsi Kubicaa enemmän pisteitä yhteisen BMW-taipaleensa aikana.
Ja toinen valopää. Nuo tilastot olivat perusteluina sille, että Buttonin tilastot näyttivät lupaavimmilta kun Heidfeldin. Mielipiteeni Heidfeldin ajotaidoista ei perustu niille. Tämä olisi varmaan selvinnyt sinulle jos olisit lukenut koko tekstin ja Hawken kanssa käymäni keskustelun sen sijaan, että puutut yhteen lainaukseen jonka irrotat kokonaan kontekstistaan. :jaska:

P.S. Asteikolla 1-10 kuinka koville otti kun Heidi jäi ilman kilpakuljettajan pestiä?
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kun nyt kumminkin tähän pistevertailuun niin kovasti tukeuduit, niin Heidfeld tosiaan keräsi Kubicaa enemmän pisteitä yhteisen BMW-taipaleensa aikana.
Jep, näin teki. Tässä taulukko:

Vuosi - Nick / Kub -- GP:t
2006 - 23p. / 6p. -- 18/6
2007 - 61p. / 39p. -- 17/16
2008 - 60p. / 75p. -- 18/18
2009 - 19p. / 17p. -- 18/18

yht. - 163p. / 137p. - 71/58
pistekeskiarvo: Heidfeld 2,29 / Kubica 2,36p

Eli joo, pisteissä eroa 26p.,kisoja Kubicalla 13kpl vähemmän
(2006 oli kuitenkin rookie-vuosi, kesken kauden hyppäsi mukaan)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ensinnäkin, Mika hävisi silti vielä -97 lopussakin valtaosan aika-ajoista Davidille.
Eh, Häkkinen voitti -97 Davidin aika-ajoissa Britanniasta lähtien joka kisassa. Eli 9 viimeistä kisaa. Usein vielä varsin murskaavalla erolla. Silloin puhuttiin, että Mikan vauhti löytyi, kun hän otti uudelleen käyttöön vasemman jalan jarrutuksen. Voisi selittää enemmän kuin jonninjoutava voittotekeemiehen-mutuilu.

edit. tästä olikin mainittu, sori toisto.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ja toinen valopää. Nuo tilastot olivat perusteluina sille, että Buttonin tilastot näyttivät lupaavimmilta kun Heidfeldin.
No tämä valopää ei todellakaan ymmärrä, että miten ne keskimäärin 3,5 pistettä enemmän per kausi onnistuvat tekemään Buttonin tilastoista jotenkin lupaavammat kuin Heidfeldin. Mitä tuollainen tilasto yleensäkään todistaa?

Ja kyllä, muiden kirjoittajien nälvimisen sijaan voisit keskittyä itse aiheeseen.

Jep, näin teki.
Jos huomasit, niin mainitsin sanan yhteinen tuossa viestissä. Tarkoitin siis kisoja, joissa ajoivat tallikavereina.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
No tämä valopää ei todellakaan ymmärrä, että miten ne keskimäärin 3,5 pistettä enemmän per kausi onnistuvat tekemään Buttonin tilastoista jotenkin lupaavammat kuin Heidfeldin. Mitä tuollainen tilasto yleensäkään todistaa?
Ja kyllä, muiden kirjoittajien nälvimisen sijaan voisit keskittyä itse aiheeseen.
Jos pelkän merkityksettömän pilkun nussinan sijaan puuttuisin ihan asiallisesti relevantteihin asioihin saattaisit saada minulta asiallisempia vastauksia.

Se 3.5 pistettä oli siellä vain tuomassa nippelitietoa, ei todistamassa varsinaista pointtia. Luulin, että kuka tahansa normaalijärkinen olisi sen ymmärtänyt. Sen olisi sitä paitsi kuitenkin joku laskenut ja päätin säästää vaivan. Jos on yhdeksänä vuonna keskimäärin yhden sijan korkeammalla tilastoissa, puhumattakaan saavutetuista podiumeista (15-10 Buttonille), niin kyllä väittäisin Buttonin tilastoja lupaavimmiksi.

Tarkennetaan vielä, että itse noita tilastoja tulkitessani huomioin hondan rämpimisen kaudella 2008, koska jos Brawn ei olisi tullut talliin ei Button olisi enää tallissa tuolloin ajanut. Tuskin olisi myöskään eksynyt sellaiseen talliin jossa olisi saanut niin huonoja tuloksia kun hondalla. Jos jotain tähän verrattavaa on tapahtunut Heidfeldin uralla, kertokaa toki, kun en itse ainakaan ole siitä tietoinen.
 
Viimeksi muokattu:

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
Jätin pois Vuodet 2009 ja 2010 ettei tulee kitinää Brawnin ylivoimaisuudesta ja Nickin vajaasta kaudesta.

Button:***********Heidfeld:
Vuosi Pisteet Sijoitus*******Vuosi Pisteet Sijoitus

2000**12*****8*********2000***0****20
2001***2****17*********2001**12*****8
2002**14*****7*********2002***7****10
2003**17*****9*********2003***6****14
2004**85*****3*********2004***3****18
2005**37*****9*********2005**28****11
2006**56*****6*********2006**23****9
2007***6****15*********2007**61****5
2008***3****18*********2008**60****6

Pisteet yhteensä:232**********Pisteet yhteensä:200
Keskimääräinen sijoitus:10,22****Keskimääräinen sijoitus:11,22

Button on saanu keskimäärin 3.5 pistettä enemmän kaudessa kuin Heidfeld
Kyllä mä väittäisin, että Buttonin tilastot näyttävät lupaavimmilta kuin Heidfeldin. Buttonilla ei ole kuin kolme todella surkeaa kautta ja ainakin yksi niistä selittyy sillä, että talli oli siirtänyt kaiken painotuksensa jo seuraavaan kauteen. (2008)
Ero yhteispistemäärässä ja keskimääräisessä sijoituksessa on hyvin pieni, eikä sen perusteella voi sanoa, että Buttonin tilastot näyttäisivät erityisen valoisilta Heidfeldiin verrattuna. Myös Heidfeldilla on vain neljä surkeaa kautta (ilmeisesti siis kaudet, joilla pisteitä alle 10), ja syy niihinkin on kilpailukyvyttömässä kalustossa.

Se 3.5 pistettä oli siellä vain tuomassa nippelitietoa, ei todistamassa varsinaista pointtia. Luulin, että kuka tahansa normaalijärkinen olisi sen ymmärtänyt. Sen olisi sitä paitsi kuitenkin joku laskenut ja päätin säästää vaivan. Jos on yhdeksänä vuonna keskimäärin yhden sijan korkeammalla tilastoissa, puhumattakaan saavutetuista podiumeista (15-10 Buttonille), niin kyllä väittäisin Buttonin tilastoja lupaavimmiksi.

Tarkennetaan vielä, että itse noita tilastoja tulkitessani huomioin hondan rämpimisen kaudella 2008, koska jos Brawn ei olisi tullut talliin ei Button olisi enää tallissa tuolloin ajanut. Tuskin olisi myöskään eksynyt sellaiseen talliin jossa olisi saanut niin huonoja tuloksia kun hondalla. Jos jotain tähän verrattavaa on tapahtunut Heidfeldin uralla, kertokaa toki, kun en itse ainakaan ole siitä tietoinen.
Kuten totesin, myös Heidfeldin kalusto on ollut kilpailukyvytöntä huonosti menneillä kausilla. Sekä Buttonin että Heidfeldin kohdalla tulokset ovat ilmeisen verrannollisia auton iskukykyyn nähden.

Robert Kubicaan.
Kyllähän kokeneemman kuskin pitäisi pärjätä nuorta tallikaveriaan vastaa paremmin kuin "ihan hyvin". Juuri siinä vaiheessa kun Nickillä oli parhaat mahdollisuudet näyttää osaamistaa jäi hän nuoren lupauksen varjoon. Kyllähän se nyt jotain kertoo kuljettajan ajotaidoista. Kubica nuorena ja kehittyvänä kuljettajana tuskin vielä tuolloin hyödynsi koko potenttiaaliaan.
Tilastot Heidfeldin suorituksista Kubicaan nähden postattiinkin jo. Kaudella 2006 Kubica tuli kesken kauden mukaan, joten se on syytä jättää pois vertailusta. Kausilla 2007-2009 Heidfeld voitti yhteispisteissä 140-131 ja kausissa 2-1. Kaudella 2008 Heidfeld hävisi Kubicalle vain 15 pistellä ja tämä on yleensäkin ainoa täysi kausi, jolla Nick on hävinnyt tallikaverilleen. En siis näe, miten tämän perusteella Heidfeld olisi jäänyt tuloksissa Kubican varjoon.

Kyllä Heidfeld on hyvä kuljettaja, enhän minä sitä kiellä, mutta hän ei ole sellainen "voittaja" kun esimerkiksi Alonso, Hamilton, Schumacher tai edes Button. Nickin kannalta huonoa tuuria on se, että tallien nykyisessä raha tilanteessa maksukuskit syövät nimenomaan näitten varmojen kakkoskuskien paikkoja suurella kädellä. Eli Nick on juuri maineensa veroinen kuljetta ja siksi hänellä ei ole kilpakuljettajan paikkaa.
Näille voittajille on yhteistä se, että he ovat saavuttaneet suurimmat meriittinsä nimenomaan huippuautoilla. Kuitenkin muutkin tekijät kuin tulokset vaikuttavat tallipaikan saamiseen. Esimerkiksi Trulli potkittiin Renaultilta kaudella 2004, vaikka hän johti Alonsoon nähden pisteissä ja oli voittanut yhden osakilpailun.
 
Viimeksi muokattu:

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Ero yhteispistemäärässä ja keskimääräisessä sijoituksessa on hyvin pieni, eikä sen perusteella voi sanoa, että Buttonin tilastot näyttäisivät erityisen valoisilta Heidfeldiin verrattuna. Myös Heidfeldilla on vain neljä surkeaa kautta (ilmeisesti siis kaudet, joilla pisteitä alle 10), ja syy niihinkin on kilpailukyvyttömässä kalustossa.

Kuten totesin, myös Heidfeldin kalusto on ollut kilpailukyvytöntä huonosti menneillä kausilla. Kausina 2008 ja 2009 BMW oli suhteellisen hyvässä iskussa, mikä näkyi tuloksissa vastaavasti kuin BAR-Hondan nopeus vuonna 2004 näkyy Buttonin tilastoissa.
En ole mistään erityisen valoisasta koskaan puhunutkaan. Sanoin vain, että olivat lupaavammat kuin Hedfeldillä.
Silti pitäisin Buttonin 15 podiumia, yhtä voittoa ja kolmatta sijaa MM-taistossa vakuuttavimipina kuin Heidfeldin suoritukset. Tähän lisätään Heidfeldin tasavertaisuus kokemattoman Kubican kanssa ja tallipäälliköiden kiinnostumattomuus, niin ei tarvitse edes mennä värittömyyteen radalla, kun jo saadaan hyvä kakkoskuski ja loistava auton testaaja josta ei kuitenkaan ihan ole mestariksi. Vaikea minun on tätä paremmin perustella, melkein yhtä vaikea kuin uskoa, että joku alisuorittaa kymmenen vuotta putkeen pelkästään huonon tuurin takia.

Onko sinulla tarjota jotain muita selityksi Heidfeldin heikomalle menestykselle kun pelkkä auto? Tallipäälliköiden kiinnottomuus ei ainakaan sillä selity. Ei mielestäni kyllä pelkällä pr aspektillakaan. Jos Nick olisi oikeasti niin nopea kun täällä jotkut haluavat antaan ymmärtää, kyllä hänestä oltaisiin kiinostuneempia vaikkei pr hommia kunnolla hoitaisikaan. Kyllä loppukädessä kuljettajan nopeus ratkaisee ja niillä keillä se ei riitä, tarvitaan rahaa avittamaan tallipaikan saannissa.
 
Viimeksi muokattu:

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Uskokaa jo, että tilastojen valossa Nick Heidfeld on ihan hyvä kuljettaja ja varmasti aliarvostettu. On vaan niin helvetin tylsä kuljettaja, varmaan yks näkymättömimmistä. Haluisin ite jonkun tulevaisuuden lupauksen, kuten Hulkin. Vaikka Renaultille on tärkeintä saada paljon pisteitä, niin minulle ei, koska en sympatisoi kyseistä tallia.

Jos Bobakin viesti Sennasta, Liuzzista ja Heidfeldista piti paikkaansa niin ehdottomasti Quick-Nick, mutta harmi, että ei ketään hienompaa kuljettajaa löydetty tohon paikalle. Oi kuinka kaipaan jo Kubicaa. Parane pian!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Jos Bobakin viesti Sennasta, Liuzzista ja Heidfeldista piti paikkaansa niin ehdottomasti Quick-Nick, mutta harmi, että ei ketään hienompaa kuljettajaa löydetty tohon paikalle. Oi kuinka kaipaan jo Kubicaa. Parane pian!
Kyl se pitää sillä Autosport siitä uutisoi ja itselläni Quick/Shit Nick Heidfeld ykkösvaihtoehto niinkuin aiemmin olen jo ilmoittanut.
 
Ylös