Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Ohittihan Alonso sentään ajamalla Virginit ja Lotukset. Eikä edes joutunut huitomaan käsillään kovinkaan paljoa. Jiihaa!
Kyllä. Mutta eipä voi kehua Virgineitä tai Lotuksia kun eivät pystyneet ees vetämään tunnelia kaasu pohjasssa tai ainakaan kisabensa tankissa mutta muutenkin huima ero tuli siinä tunnelin tiukimmassa kohdassa joka periaatteessa pitäisi mennä aina pohjassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Silläkin voi olla jotain tekemistä asian kanssa, että Alonso vaihtoi renkaansa suurin piirtein tokalla kierroksella. Ne tuppaa nääs kulumaan...
Ensimmäisen kierroksen jälkeen. Alonso näki Hülkenbergin onnettomuuden aitiopaikalta ja varmaan ehti hyvissä ajoin kuulla SC:stä.

Safety Car(it) auttoi taktiikassa huomattavasti, mutta luultavasti päätös vaihtaa renkaat heti oli jo alkuperäinen suunnitelma. Alonso olisi saanut ajaa tyhjällä radalla omaa vauhtiaan ilman Safety Caria. Häntäpää hidasti aluksi vauhtia, mutta tien ollessa vapaa Alonso veti käytännössä ihan kärjen vauhtia, mitä live timingista katsoin. Ainakin jollain kierroksella vain Webber oli nopeampi. Lopussa tietysti renkaat olivat kuluneet.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ei vaan Alonso toivoi itse, että hänen ei olisi tarvinnut edes yrittää, vaan muut olisivat antaneet tietä "El Bancolle". :thumbdown

Luulenpa, että mm. Virginin tallipäällikkö toivoi samaa, sillä se alonson edessä luistelu ja pujottelu ainoastaan maksoi aikaa. Ei sillä, että mahdollinen etu tästä ohitse päästämisestä olisi pisteitä tuonut, mutta kuitenkin. 10 kierroksen ajan peittelemällä olisivat vain saaneet muiden vihat ylleen ja lisää näitä FIA:n hienoja "uusien tiimien ajettava kierrokset alle ajan xx:xx.xxx, jotta he eivät hidasta liikaa muiden menoa ja aiheuta vaaratilanteita" sääntöjä. :p

Eikä sillä, että minua Alonson menestys kiinnostaisi millään lailla, mutta ei hän eikä Satanderkaan ole teille taikka idoolinnelle Kimillekään mitään väärää tehnyt. :D
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Häntäpää hidasti aluksi vauhtia, mutta tien ollessa vapaa Alonso veti käytännössä ihan kärjen vauhtia, mitä live timingista katsoin. Ainakin jollain kierroksella vain Webber oli nopeampi. Lopussa tietysti renkaat olivat kuluneet.
Vaikutti jossakin vaiheessa siltä, että jos SC olisi tullut radalle kun kärki ei ollut vielä ihan käynyt varikolla, niin Alonso olisi voinut vaikka voittaa koko roskan?!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikutti jossakin vaiheessa siltä, että jos SC olisi tullut radalle kun kärki ei ollut vielä ihan käynyt varikolla, niin Alonso olisi voinut vaikka voittaa koko roskan?!
Jos toinen SC olisi tullut kierroksella 16-20, niin tuollainenkin munkki olisi saattanut olla tosiaan mahdollista.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onneksi tuo skenaario jäi näkemättä. Massa ei ole Lonson bitch kuten eräs toinen brassi oli.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Hyvin vastattu IWE. Sitähän se Alonso varmaan lauseillaan tarkoitti. Ei ollut ehkä järkevää, mutta saipahan Virgin tv-aikaa. ;);)

Mutta tarkoitti myös, että Alonso olisi halunnut päästä vähemmällä ja me taas ajattelimme, että koska hän järjesti itsensä peräpäähän, niin ajamalla ne hitaatkin on ohitettava. Ja hitaatkin saavat kilpailla nopeampia vastaan, vaikka se järkevää ei olekaan jne..

Ja huomasin juuri, että ehkäpä minun ei kannata tuhlata aikaa tähän...;)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No niin, nyt sitten Santardon ennustus kävi toteen. Vanhan mulkeron ohitus nuoresta mulkerosta johti rangaistukseen.:eek:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonso sivusi ennätystä

Espanjalainen AS kertoi Alonson sivunneen ennätystä parantaessaan lähtöruutuaan 18 pykälällä. Samaan on Monacossa pystynyt vuosien saatossa vain kolme kuljettajaa.

- Alonso paikkasi virheensä ajamalla huippukilpailun tavaramerkkeinään tunnetuilla nopeudella, varmuudella, aggressiivisuudella ja älyllä.

- Tulos oli ansaittu palkinto suorituksesta, joka todisti jälleen Alonson suunnattoman lahjakkuuden ja kertoi hänen palaavan maailmanmestariksi ennemmin tai myöhemmin. Hän ei lakkaa yllättämästä omaa talliansa eikä anna ikinä periksi. Monacossa nähtyyn suoritukseen pystyvät vain harvat ja valitut.

El País -sanomalehden mielestä Alonso tarjosi katsojille viihdettä koko rahan edestä.

- Alonson lähettäminen matkaan joukon hänniltä on katumusharjoitus hänelle mutta siunaus faneille: näin he pääsevät näkemään, miksi heidän idolinsa ansaitsee valtavan palkkansa.

- Alonso lähti Monte Carlon kaduille valtavalla raivolla, jonka uhriksi joutui viisi kuljettajaa: Karun Chandhok, Lucas di Grassi, Jarno Trulli, Timo Glock ja Heikki Kovalainen. Kaikki epäonnistuivat karkeasti yritellessään peitellä espanjalaisen hyökkäyksiä

----------------------------------------------------------------------------------

Kilpailuun toi väriä Fernando Alonson taistelu joukon hänniltä kuudenneksi.

- Nousu oli kuin teinien suosimasta Playstation-pelistä Gran Turismo. Paitsi että Alonson fantastinen ajo ei tapahtunut kaksi- eikä edes kolmiulotteisessa bittimaailmassa. Viimeisenä matkaan lähtenyt Ferrari numero 8 oli kuudentena 29 kierroksen jälkeen! Nousu olisi ollut vielä nopeampi, mikäli punainen TGV-luotijuna ei olisi jäänyt useamman kierroksen ajaksi di Grassin Virgin-auton taakse, Monaco-Matin kirjoitti.

Italialaisen Il Tempon mielestä Alonson suoritus antoi anteeksi virheen lauantaiaamun harjoituksissa.

- Fernandon show: viimeiseltä sijalta kuudenneksi ohitusten ja turva-auton ansiosta, lehti hehkutti.

- Alonson suoritusta voi pitää urotyönä. Ruhtinaskunnan kaduilla ohittaminen on käytännössä mahdotonta ja jopa Virginin ja Hispanian kaltaiset autot saattavat osoittautua liian vaikeiksi vastustajiksi.

Milanossa ilmestyvä Il Giornale muistutti Alonson hyötyneen melkoisesti turva-auton tulosta radalle heti kilpailun alussa. Alonso kävi tekemässä pakollisen varikkokäyntinsä ja ajoi koko loppukilpailun samoilla renkailla.

- Päivä oli ennen kaikkea Ferrarin varikkotiimin, jonka päätös kutsua Alonso renkaanvaihtoon ensimmäisen turva-autojakson aikana antoi espanjalaiselle mahdollisuuden voittaa 15 sijaa.

Myös italialaislehdissä käsiteltiin Schumin saamaa rangaistusta.

- Hill ei varmasti myönnä saaneensa päätöksestä tyydytystä. Tämä ei tuo menetettyä mestaruutta takaisin mutta sai kuitenkin englantilaisen lordin suun hymyyn, Il Giornale arvioi.

Torinolainen La Stampa piti tilannetta suorastaan ironisena.

- Damon Hill tuomarina Fernando Alonson ja Michael Schumacherin kiistassa. Tällainen kertomus kuulostaa ajattomalta lastensadulta, mutta Monte Carlossa epätodellinen muuttuu todelliseksi.

- Alonso oli luvannut nousta viimeiseltä sijalta pisteille. Tehtävä ei ollut helppo millään radalla, saati sitten Monacon kaltaisella katuradalla. Hän kuitenkin onnistui siinä, kiitos ohitusten ja taktiikan, La Stampa suitsutti.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Nuo kolme muuta kuskia muuten ovat Andrea de Adamich (1973, 25->7), Guy Edwards (1974, 26->8) ja Eric Bernard (1990, 24->6).
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Vakavasti otettavissa F1-julkaisuissa ei mitään übermench-imagoa ole.
Kiitos tästäkin jyväsestä koska olen idiootti joka ei ymmärrä mitään ilman, että sinun täytyy tulla se suurena viisautena kertomaan.

Se, että Alonso-rummutusta tekee pääasiassa Espanjan lehdistö ei poista sitä tosiasiaa, että se on tarkoitushakuisuudessaan vastenmielistä. Samaa tehtiin Schumin kanssa ja monelle se tuntuu uponneen.

Tämä vakavasti otettavan F1-julkaisun käsite tuntuu käytännön diskurssissa tarkoittavan samaa kuin F-1 julkaisu, jota minä luen. Kovin usein tuntuvat ne hahmot, jotka tekevät kovaan ääneen eroa vakavasti otettavien ja ei-vakavasti otettavien julkaisujen välille olevan niitä hahmoja, jotka asettavat itsensä muiden ja koko keskustelun yläpuolelle.

Itse kukin pitää varmasti joitakin julkaisuja joitakin muita parempina, mutta kaikki eivät koe tarpeellisena käyttää näitä näkemyksiään argumentteina keskustelussa.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Nuo kolme muuta kuskia muuten ovat Andrea de Adamich (1973, 25->7), Guy Edwards (1974, 26->8) ja Eric Bernard (1990, 24->6).
Alonso on tasoisessaan seurassa. :D

Tämä vakavasti otettavan F1-julkaisun käsite tuntuu käytännön diskurssissa tarkoittavan samaa kuin F-1 julkaisu, jota minä luen. Kovin usein tuntuvat ne hahmot, jotka tekevät kovaan ääneen eroa vakavasti otettavien ja ei-vakavasti otettavien julkaisujen välille niitä hahmoja, jotka asettavat itsensä muiden ja koko keskustelun yläpuolelle.
Hyvin sanottu.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
^ Turhaa tuota ylempää on tahalliseksi ohitukseksi keltaisten lippujen aikana leimata; ainut mahdollisuus tuossa oli mennä ohi Chandhokista.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
^ Turhaa tuota ylempää on tahalliseksi ohitukseksi keltaisten lippujen aikana leimata; ainut mahdollisuus tuossa oli mennä ohi Chandhokista.
Kyllä Ferrarissa on jarrut, keltaisilla lipuilla ei saa ohittaa, eikä lieventävä asianhaara ole vahingossa ohittaminen.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kyllä Ferrarissa on jarrut, keltaisilla lipuilla ei saa ohittaa, eikä lieventävä asianhaara ole vahingossa ohittaminen.
Auton väri on kuitenkin lieventävä asianhaara. Onneksi sattui olemaan punainen auto, joten njet problem!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä Ferrarissa on jarrut, keltaisilla lipuilla ei saa ohittaa, eikä lieventävä asianhaara ole vahingossa ohittaminen.
Katsopa tuo tilanne normaalinopeudella, niin huomaat, ettei reagointiaikaa valoihin ole tuossa tilanteessa oikein ollut. Semminkin kun katse ihan järkisyistä oli keskittynyt vähän toisaalle kuin valoihin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Katsopa tuo tilanne normaalinopeudella, niin huomaat, ettei reagointiaikaa valoihin ole tuossa tilanteessa oikein ollut. Semminkin kun katse ihan järkisyistä oli keskittynyt vähän toisaalle kuin valoihin.
Ei kun me nyt dissataan Alonsoa niin ei silloin tuollaisia saa ajatella.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös