Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Pitäisköhän tehdasväen suunnitella jotain kotikäyntejä Alonson luokse, jos porukalla oikein menis sinne Fernandoa motivoimaan. "Älä nyt synkistele Fredi, hei. Onhan nuo kisat menneet sun osalta aika reisille ja nollaa pistettä on tullut vaikka on duunattu sulle loistoauto tehtaalla. Mutta ei me sua syytetä, vaikka kaikki onkin enää susta kiinni. Noni, tsemiä nyt hei, kyllä me uskotaan suhun."
Ihan sigumateriaalia tämäkin. :D
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Tuo on totta, Kimi kun oli sammunut jo klo 12.00, niin eipä siinä motivointi onnistu ei.
Hyvä läppä! En tunne Italialaisia mutten usko, että kuski kulkemassa naama mutrussa ja vahtimassa tehtaalla, työmotivaatiota ainakaan pitkäjänteisesti parantaa. Kimi oli siinä mielessä hyvä, että teki hommansa, eli ajamisen, niin hyvin kuin kalusto salli. Todennäköisesti telemetrian analysoijat raportoivat havaintojaan ja niiden lahjomaton tieto oli kaikkien kiinnostuneiden tiedossa tallissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonsolla ikävä rehtiä Räikköstä

Turun Sanomat 22.7 2010 20:52:37

Talvitestien jälkeen Fernando Alonso vakuutti, että Ferrarin F10 on paras auto, mitä hän on ikinä F1-urallaan ajanut. Torstaina Turun Sanomien haastattelussa, espanjalaiskuski vakuutti edelleen olevansa samaa mieltä, vaikka onkin MM-taistossa vasta viidennellä sijalla.

– Kyllä. Ehdottomasti tämä on paras auto, mitä olen päässyt ajamaan. Moottori, aerodynamiikka, sen tuottama tunne... Kaikki toimii paljon paremmin kuin niissä autoissa, mitä olen ennen ajanut.

– Olen tyytyväinen, mutta täytyy muistaa, että myös vastustajilla on vahvat autot. Se, että tämä Ferrari on paras auto, mitä olen ajanut, ei merkitse, että se olisi paras auto MM-sarjassa 2010, Alonso korostaa.

Vain onni ei
balanssissa


Alonso voitti debyyttikisansa Ferrarilla Bahrainissa, mutta sittemmin on mennyt heikommin. Missä on vika – onnessa, autossa vai virheissä?

– Mielestäni onni on ollut avaintekijä alkukaudella. Toisenlaisella onnella voisin johtaa sarjaa. Olen tehnyt virheitä – aavistuslähtö Kiinassa ja törmäys Monacon harjoituksissa – mutta se puoli on balanssissa, kun myös vastustajani ovat menettäneet pisteitä virheiden vuoksi.

– Onni on ainoa, mikä ei ole missään balanssissa. Minulla on ollut paljon vähemmän onnea kuin päävastustajillani. Odotankin parempaa onnea kauden jälkipuoliskolta – ja vähemmän turva-autotilanteita.

Heikompi jakso ei ole nujertanut Alonsoa. Hän uskoo täysin olevansa edelleen MM-taistossa tiukasti mukana.

Takaa-ajajana
erilaiset asemat


Tilanne on kuitenkin erilainen verrattuna siihen, kun Alonso voitti mestaruudet 2005 ja 2006. 2005 hän taisteli tittelistä Kimi Räikkösen ja 2006 Michael Schumacherin kanssa niin, että johti koko kauden ajan.

Nyt voitoista ajaa neljä muutakin kuljettajaa ja Alonso on joutunut takaa-ajajaksi.

– Nyt on selvästi enemmän kilpailua kuin aiemmilla mestaruuskausillani. Neljä kuljettajaa on edelläni ja minun täytyy pystyä kohentamaan asemaani.

– Hankalaksi tilanteen tekee se, etten voi keskittyä yhteen vastustajaan. Toisaalta tilannetta helpottaa, että nuo neljä eivät voi voittaa yhtä aikaa kisaa ja silloin napsimalla palkintosijoituksia pystyn parantamaan sijoitustani. Kun pisteet menevät ristiin, voin nousta nopeastikin ylemmäs, Alonso suunnittelee.

– Tärkeintä on voittaa mestaruus marraskuussa.

Kimistä tulee
myös rallivoittaja


Entä mitä Alonsolle sitten merkitsee pitkäaikaisen kilpakumppanin Kimi Räikkösen katoaminen F1-radoilta?

– Kimi oli aivan erityinen F1-kuski, erilainen luonne, loistava kuski ja reiluin vastustaja, jonka tiedän. Kimi on kunnioitettava ja kunnioittava kilpa-ajaja. Jokaisessa taistelussamme tai ohituksessamme Kimin kanssa oli aina tunne, että olemme turvassa, koska hän ajoi aina niin reilusti, Alonso suitsuttaa.

– Selvää on, että tämä 24 kuljettajan pórukka kaipaa Kimiä. Luulen, että hän nauttii siellä, missä ajaa, mutta kivaa olisi, jos hän tulisi vielä takaisin.

Oletko seurannut Räikkösen ralliuraa?

– Kyllä. Kimistä on tullut jo hyvä rallikuski. Ei se helppoa ole hänelle, kun vastustajilla on vuosien etumatka kokemuspuolella. Uskon kuitenkin, että Kimistä tulee pian voittaja rallissa ja vilpittömästi myös toivon, että hän voittaa maailmanmestaruuden myös siinä luokassa.

Entä riittäisi Alonson kärsivällisyys Räikkösen lailla ottamaan haasteen, johon kasvamiseen vaaditaan vuosien työ?

– En rakasta rallia niin paljon, että lähtisin sinne koskaan. Enkä luultavasti olisi riittävän kärsivällinenkään, koska ralli on niin kilpailullinen ja vaatii paljon oppimista. Se on vähän sama kuin DTM. Molempia on mukava katsoa, mutta kun yrität itse mukaan, vaatii 1-2 vuotta ennen kuin tietää, miten siellä toimitaan.

Varsinkin suomalaisjännärit ovat hämmästelleet, miksi Felipe Massa pystyi niin tasapäiseen suoritustasoon aika-ajoissa Räikkösen kanssa, kun Alonso on höyhentänyt brasilialaisen 7-2.

– En osaa vastata, mutta mielestäni Kimi löysi viime vuoden lopulla luottamusta autoon, kun Felipe ei pystynyt ajamaan. Jos Felipe olisi ollut mukana, uskon, että Kimi olisi ollut samalla lailla edellä kuin minä nyt.

– Tänä vuonna Felipellä on lipsunut, kun hänellä on ollut vaikeuksia saada renkaat lämpötilaan aika-ajokierroksella. Harjoituksissa ja kisoissa olemme olleet hyvin tasaväkisiä. Korkeammat lämpötilat nyt kesän aika-ajoissa auttavat varmasti Felipeä, Alonso pohtii.

Turun Sanomat, Hockenheim

HEIKKI KULTA
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Hyvin laitettu - niin HK:lta kuin Alonsolta etenkin.

Mutta tästä ei saa mitenkään vilpittömän miehen kuvaa:

............
Katse alhaalla

Turun Sanomat 22.7 2010 20:36:47

Saksan GP-kolumni 22.7.

Fernando Alonso tunnetaan röyhkeänä huippukuljettajana, joka suuremmin surematta tallaa vaikka tallikaverinsa varpaille, kun oma etu kilpailussa sitä edellyttää.

Yleisissä haastattelutilaisuuksissakin espanjalaistähti useimmiten laukoo silmää räpäyttämättä suoraan, mitä ajattelee.

Mutta pienemmässä porukassa Alonson olemus muuttuu: yhtäkkiä edessäsi onkin kuin ujo koulupoika.

Sain ainutlaatuisen tilaisuuden Ferrarin supertähden yksityishaastatteluun ja puhuimme useista ajankohtaisista ja vähemmän ajankohtaisista asioista.

Kuljettajan vastaukset ovat hyvin perusteltuja, hän ottaa kantaa – mutta ei katso vahingossakaan kysyjää silmiin. Katse on koko ajan painettu alas kuin maailmantähti ujostelisi kuin ummikko ulkomailla.

Tuli tunne, että pääsin tutustumaan siihen oikeaan Fernandoon, joka julkisemmin piiloutuu aina karskimman ulkokuorensa taakse.

Lähemmin Alonson tuntevat, että käytös johtuu siitä, kun hän ei luota kehenkään ja on varautunut, että kaikki ovat häntä vastaan.

Se on varmaa, että Alonson mieltä ei kalva suomalaisseurassa millään lailla se, miten hänestä tuli Ferrarin kuljettaja vuotta etuajassa.

Alonso aloitti F1-uransa tismalleen samasta Australian GP:stä 2001 kuin Kimi Räikkönenkin. Poistuakin hän lupaa välittömästi, kun huomaa, ettei enää voita.

Rallikuskiksi Alonso ei sen jälkeenkään rupea. Hyvin rehellisesti espanjalainen tunnusti, ettei hänen kärsivällisyytensä riittäisi siihen kuin Kimillä. Mitä ikinä Alonso tekeekin, hän haluaa voittaa välittömästi.

Hockenheim/Heikki Kulta
 
Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Hyvin laitettu - niin HK:lta kuin Alonsolta etenkin.

Mutta tästä ei saa mitenkään vilpittömän miehen kuvaa:

............
Katse alhaalla

Turun Sanomat 22.7 2010 20:36:47

Saksan GP-kolumni 22.7.

Fernando Alonso tunnetaan röyhkeänä huippukuljettajana, joka suuremmin surematta tallaa vaikka tallikaverinsa varpaille, kun oma etu kilpailussa sitä edellyttää.

Yleisissä haastattelutilaisuuksissakin espanjalaistähti useimmiten laukoo silmää räpäyttämättä suoraan, mitä ajattelee.

Mutta pienemmässä porukassa Alonson olemus muuttuu: yhtäkkiä edessäsi onkin kuin ujo koulupoika.

Sain ainutlaatuisen tilaisuuden Ferrarin supertähden yksityishaastatteluun ja puhuimme useista ajankohtaisista ja vähemmän ajankohtaisista asioista.

Kuljettajan vastaukset ovat hyvin perusteltuja, hän ottaa kantaa – mutta ei katso vahingossakaan kysyjää silmiin. Katse on koko ajan painettu alas kuin maailmantähti ujostelisi kuin ummikko ulkomailla.

Tuli tunne, että pääsin tutustumaan siihen oikeaan Fernandoon, joka julkisemmin piiloutuu aina karskimman ulkokuorensa taakse.

Lähemmin Alonson tuntevat, että käytös johtuu siitä, kun hän ei luota kehenkään ja on varautunut, että kaikki ovat häntä vastaan.

Se on varmaa, että Alonson mieltä ei kalva suomalaisseurassa millään lailla se, miten hänestä tuli Ferrarin kuljettaja vuotta etuajassa.

Alonso aloitti F1-uransa tismalleen samasta Australian GP:stä 2001 kuin Kimi Räikkönenkin. Poistuakin hän lupaa välittömästi, kun huomaa, ettei enää voita.

Rallikuskiksi Alonso ei sen jälkeenkään rupea. Hyvin rehellisesti espanjalainen tunnusti, ettei hänen kärsivällisyytensä riittäisi siihen kuin Kimillä. Mitä ikinä Alonso tekeekin, hän haluaa voittaa välittömästi.

Hockenheim/Heikki Kulta
Eihän tuossa kolumnissa ole mitään järkeä.. Kulta sanoo, että pääsi tutustumaan "siihen oikeaan Fernandoon", mutta kuitenkin jo seuraavassa kohdassa toteaa Alonson olleen varautunut ja, että hän ei luota kehenkään.

"Se on varmaa, että Alonson mieltä ei kalva suomalaisseurassa millään lailla se, miten hänestä tuli Ferrarin kuljettaja vuotta etuajassa.", Kulta myös toteaa. Toteamus vaan on aivan irrallaan kolumnin muusta sisällöstä, eikä siinä kyllä muutenkaan ole mitään järkeä. Miksi sen pitäisi kalvaa Alonson mieltä?

Kolumnin lopussa Kulta vielä toteaa, että "mitä ikinä Alonso tekeekin, hän haluaa voittaa välittömästi", vaikka mitään sen suuntaista Alonso ei tuossa suinkaan sano. Kolumni näytti enemmän jonkin juorulehden toimittajan käsialalta kuin, että se olisi lähtöisin Suomen kenties arvostetuimman f1-toimittajan kynästä..
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
En tiedä onko tosiaan noin totta että Alonson paras ajettava auto. Noh kai se tietää kun itse ajaa että miltä tuntuu mutta musta 2003 Rellu oli varmaan se kivoin ajettavana kun ei sladitellut ikinä se sitten millään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
En tiedä onko tosiaan noin totta että Alonson paras ajettava auto. Noh kai se tietää kun itse ajaa että miltä tuntuu mutta musta 2003 Rellu oli varmaan se kivoin ajettavana kun ei sladitellut ikinä se sitten millään.
Alonso ei varmaan muista miten hyvä auto se oli :D

Heh, tuota Kultaa. Alkaa olemaan vähä sellasen huru-ukon kirjoituksia osin :alppu:

Mitä järkeä tuossakaan kirjoituksessa on? No jos otetaan nämä pätkät:

Katse on koko ajan painettu alas kuin maailmantähti ujostelisi kuin ummikko ulkomailla.
Se on varmaa, että Alonson mieltä ei kalva suomalaisseurassa millään lailla se, miten hänestä tuli Ferrarin kuljettaja vuotta etuajassa.
Voisin väittää, että juurikin siitä syystä katse siirtyy hieman sivuun ja myös samasta syystä Alonso hehkuttaa Kimiä enemmän ku tarpeeksi, että mieltä kalvaa hieman miten hän tuli Ferrarille. Eikä se ole mikään ihme. :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voisin väittää, että juurikin siitä syystä katse siirtyy hieman sivuun ja myös samasta syystä Alonso hehkuttaa Kimiä enemmän ku tarpeeksi, että mieltä kalvaa hieman miten hän tuli Ferrarille. Eikä se ole mikään ihme. :rolleyes:
:eek:

Aikamoisia psykologeja täällä. Ei riitä, että arvioidaan kuskin kehonkieltä tv-lähtyksistä, vaan sitä osataan tulkita myös lehtijuttujen kirjoituksista.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
:eek:

Aikamoisia psykologeja täällä. Ei riitä, että arvioidaan kuskin kehonkieltä tv-lähtyksistä, vaan sitä osataan tulkita myös lehtijuttujen kirjoituksista.
Sä et kato vaan osaa. Se on evoluutiota nääs. Niin kuin harjaantunut silmäkin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Jees, asioita olisi helppoa nähdä mairittelevammin omaa suosikkia silmälläpitäen :)
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Mä laitoin sille kans pari:

1:miltä tuntui hävitä tulokaskuskille mäkillä 07
2.miltä tuntui voittaa singapore 08, kun se tuli huijaamalla
3. miltä tuntuu kun Santander joutui maksamaan kimin ulos jotta sinä pääsit ajamaan?
4. Miltä tunuu nyt kun sinun tallipaikkasi on maksettu ja silti et pärjää ja teet huonoa tulosta?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mä laitoin sille kans pari:

1:miltä tuntui hävitä tulokaskuskille mäkillä 07
2.miltä tuntui voittaa singapore 08, kun se tuli huijaamalla
3. miltä tuntuu kun Santander joutui maksamaan kimin ulos jotta sinä pääsit ajamaan?
4. Miltä tunuu nyt kun sinun tallipaikkasi on maksettu ja silti et pärjää ja teet huonoa tulosta?
Vastauksia odotellessa:D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonson vauhti kuin taikatemppu

Turun Sanomat 24.7 2010 21:21:59

Fernando Alonso pääsee ensimmäistä kertaa Ferrarilla eturiviin. Hän riemuitsi huomattavasti parantuneesta kilpailukyvystä, mutta väkisin mieltä kalvaa fakta, että Hockenheimissa kärsii likaisesta lähtöpuolesta kakkosuruudussa.

Ferrarin iskukyvyn kehittymisestä viestitti yhtä hyvin Felipe Massan nousu kolmanteen ruutuun. Mark Webber teki virheen ensimmäisessä mutkassa ja putosi kiroillen neljänteen ruutuun.

Tässä vaiheessa Ferrari pelaa MM-taistossa Red Bullin pussiin, kun tuli sopivasti Vettelin ja MM-sarjaa johtavien kahden McLarenin väliin. Jenson Button löi tallikaverinsa Lewis Hamiltonin ensi kerran sitten Kiinan aika-ajon.

Ferrari toi ison kehitysversion autostaan Silverstoneen, mutta ero Red Bulliin ei juuri kaventunut. Nyt Hockenheimiin tuli vain pieni päivitys, mutta ero Red Bulliin kaventui olemattomiin.

Mistä moinen?

– Ratojen erilainen luonne on ratkaiseva tekijä. Silverstonessa tiesimme, että siitä tulee vaikeaa. Nopeissa mutkissa emme pärjää Red Bullille. Hockenheimissa ja ensi viikolla Hungaroringillä nopeita mutkia on vähemmän tai ei lainkaan ja tiesimme, että näillä radoilla meillä on parempi mahdollisuus.

– On kuitenkin yllätys, että pääsimme näin hyviin asemiin. Ensimmäisen kerran meillä oli mahdollisuus paalulle, Alonso tuumaili.

Vasta voittaminen kisassa merkitsee Alonsolle ja Ferrarille.

– Bahrainissa meillä oli mahdollisuus voittaa ja käytimme sen hyväksemme. Kanadassa oli mahdollisuus, mutta emme pystyneet siihen. Nyt kolmannen kerran meillä vauhti riittää ajamaan voitosta ja yritämme käyttää sen hyödyksemme.

– Parantunut vauhtimme on paras uutinen koko kaudella, Alonso kiitteli.

Turun Sanomat, Hockenheim
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hyvin kulkee Ferrarilla, tosin niinkuin Alonso toteaa, niin hyvin on kulkenut myös muilla hitaiden mutkine radoilla, missä RB ei saa suurta etuaan nopeissa mutkissa hyödynnettyä.

Joten odotellaanpa miten käy kun mennään taas nopeiden mutkien radoille. Esim. Spa:ssa luulen McLarenin olevan suoranopeuksien vuoksi se kovin haastaja. Ja tiedä sit miten Renu saa F-putken siellä toimimaan.

Mut hyvä, että Ferrari nyt edes muutamassa kisassa pääsee haastamaan. :ahem:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Juu mukavaa, että Alonsokin joskus onnistuu. Mestaruustappelun kannalta olisi hyvä, jos Ferrari ottaisi Alonson johdolla kaksoisvoiton, mikä onkin se todennäköisin skenaario. Startissa Alonso on tosin hieman ikävässä paikassa, kun pitäisi ohittaa kovaotteinen mutta reilu Vettel ja siinä samalla yrittää välttää kolarointi Massan kanssa. Kyllä Alonson taidot vielä ovat tallella, vaikka välillä meno onkin saattanut vaikuttaa epävarmalta. Onnistunut kisaviikonloppu varmasti nostaisi Alonson takaisin omalle tasolleen. Jos Saksassa sataa vetää, niin sadekisan voitolla Alonsolla on vieläpä mahdollisuus tiputtaa keskikokoinen apina selästään, joka siellä on harmillisesti roikkunut Fujista 2007 asti.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös