Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Italialaislehdistö on jatkanut Fernando Alonson arvostelua heikosti sujuneen Belgian GP:n jälkeen.

- Alonso floppasi. Kimi Räikkönen ajoi aina loisteliaasti Spassa, mutta hänen seuraajansa liukastui vesilammikkoon, Il Giornale -lehti kirjoitti.

La Repubblica puolestaan kertoi Alonson saaneen tifosojen keskuudessa haukkumanimen Fernando Santander. Tämä viittaa espanjalaispankkiin, joka osti Räikkösen ulos Ferrarilta Alonson tieltä.

Useiden italialaisten sanomalehtien yhteisellä Quotidiano.net-uutissivustolla blogia pitävä F1-toimittaja ja kirjailija Leo Turrini kutsuu samasta syystä Alonsoa nimellä "El Banco".

- Uskon Räikkösen nauravan tällä hetkellä. Ei toisaalta ollut mikään uutinen, että Ardenneilla espanjalainen on ollut aina kakkosroolin esittäjä. Tästä päästäänkin Messias-myyttiin. El Banco on hyvä kuljettaja, ei mikään teräsmies. Muuten hän olisi vuonna 2007 pitänyt Lewis Hamiltonin kurissa, Turrini kirjoitti.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/08/1178581

Mahtavaa! :alppu:
Tämä on kerrankin mahtaavaa settiä italialaislehdiltä. Hyvä että ovat tasapuolisia, kun kerran Kimiäkin haukuttiin niin kyllä Alonsokin ansaitsee vähintään samalla mitalla. Ja on se mahtava tunne olla välillä oikeassa jossain Formuloihin liittyvässä. Nyt kävin niin kuin moni arveli: espanjalaiset haukkuu tallia, italialaiset kuskia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Aika korkealle sinäkin rankkasit Alonson kauden alussa. Puhumattakaan siitä millaisena messiaana hänet tuotiin Ferrarille ja kuinka hän itsekin on tulostavoitteistaan hehkuttanut. Kun tähän päälle vielä kuorrutetaan minkälaisen kuskin korvaajaksi hänet tuotiin ja kiellettiin sponsorin osuus "kaupassa" niin onhan se selvä, että tämä konttaus on kaikkea muuta. Etenkin kun Alonso on nostettu ykköskuskin korokkeelle ja suurimmat mokat on tehnyt hän itse.
Kykapa ei suosikkia korkealle kauden alussa rankkaisi, kyllähän tämä kausi Alonsolla on mennyt ihan persiilleen ja jos tulisikin yllätys mestaruus niin ei se kovin paljon tuonlaisen kauden jälkeen lämmittäisi katseet ovat itselläni jo aika paljon ensi vuodessa. Ois Alonsosta tullut tällä kaudella yhtä iso melu varmaankin vaikka Räikkönen olisi hänen tiimikaverinaan Ferrarilla Massan sijasta ajanut, tosin sillon ei ehkä olisi ollut niin paljon huutoa Santanderin maksukuski lauseesta.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Ylipäätänsä Domenicalin pestaaminen oli sanoisinko liian hätäistä, Ferrarin olisi pitänyt tarkoin katsoa kenetkö olisivat ottaneet Todtin seuraajaksi...paras vaihtoehto olisi voinut olla Luca Baldisserri tai Ross Brawn joka olis silloin myös "ehdokkaana", kyllähän Domenkin aikana mestaruuteen voidaan päätyä mutta loppujen lopuksi paremman luokan käskyttäjä Ferrarilla pitäisi olla.
Ei kukaan ulkomaalainen vaatinut Domelle potkuja vaikka nämä nykyiset mokat ovat pieniä verrattuna viimevuotisiin munauksiin.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3851
Kovasti on täällä toruttu kun Alonso ei pärjää (mestaruutta voita), mutta muistakaapa Schumin ensimmäisiä Ferrari kausia Schumilla kesti viisi vuotta ennen kuin voitti sen mestaruuden Ferrarilla luulempa että Alonsolla mestaruuden voittamiseen punaisissa ei anna odottaa viittä vuotta.

Kun Schumi saapui Ferrarille 96 niin tiimi piti kokonaan organisoida uudelleen, Alonso saapu paljon ammattilaisempaan Ferrariin kuin Schumi aikoinaan, Alonson täytyy vain saada oikeat ihmiset ympärilleen ja palasten loksahtavan kohdalleen niin kyllä niitä tuloksia rupeaa tulemaan pidemmän päälle.
Hah, tallin taso silloin oli HIEMAN eri luokkaa :D
Tänä vuonna on ollut auto jolla ihan hyvin pystyisi taistelemaan mestaruudesta, mutta meno muistuttaa liian usein viimevuotisella "pöntöllä" ajelua, mikä kertoo aikas paljon.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Keskikastikaan ei ole niin vaarallinen kuin Vettelin edessä ajaminen, sijoituksella ei ole niin väliä.
:D

Kovasti on täällä toruttu kun Alonso ei pärjää (mestaruutta voita), mutta muistakaapa Schumin ensimmäisiä Ferrari kausia Schumilla kesti viisi vuotta ennen kuin voitti sen mestaruuden Ferrarilla luulempa että Alonsolla mestaruuden voittamiseen punaisissa ei anna odottaa viittä vuotta.

Kun Schumi saapui Ferrarille 96 niin tiimi piti kokonaan organisoida uudelleen, Alonso saapu paljon ammattilaisempaan Ferrariin kuin Schumi aikoinaan, Alonson täytyy vain saada oikeat ihmiset ympärilleen ja palasten loksahtavan kohdalleen niin kyllä niitä tuloksia rupeaa tulemaan pidemmän päälle.
Schumin tullessa talliin, oli Todt ottanut jo pari kautta sitten homman haltuun ja keräsi parhaimpia päältä pistääkseen kisaorganisaation siihen kuntoon mikä tuotti lopulta useita voittoja ja mestaruuksia.

Alonson tullessa talliin homma on luisumassa italialaisten käsissä siihen kaaokseen mitä se oli ennen Todtin ohjaksia.

Samaa tässä hommassa on se, että -96 ja pitkälti siitä eteenpäin, talli keskitti kaiken yhteen mieheen. Sama meno nyt mutta eipä suju. Missä siis vika, eikö Alonsosta ole Schumiksi vai voisiko syy olla muualla tallissa?

Schumin aikana menestys perustui paljolti myös siihen, että testata sai mielinmäärin ja Ferrari testasikin talleista selkeästi eniten. Muiden vetäessä lonkkaa, Schumi veti valaistulla ja välillä keinokastellulla radalla lähes yötä päivää ja siihen väliin kun ei ajanut istui palaverissa vääntämässä rautalangasta, mistä sitä vauhtia ja luotettavuutta saa lähes täydelliseen autoon vielä hieman lisää.

Ei ole samaan Alonsosta kun ei voi sääntöjen puitteissa ollakkaan. Mutta voisi olla, luultavasti enemmän mitä Kimistä mutku homma ei toimi samalla mallilla enää, vaan on siirryttävä nykyaikaan ja se ei kyllä nykyisen johdon tavoilla onnistu. Talli on yksinkertaisesti hidas ja kankea käänteissään.

Vaikka en Briatoresta pidäkkään, niin kyllä se heppu sais käännettyä asiat toisin. Monte ei ole oikea mies muutaku markkinamielessä. Dome ei ole riittävän vahva, joten pullat ja puurot on tyystin sekasi.

Jos Monte pysyis siellä taustalla ja Briatore meuhkais edessä, niin talli olis varmasti voittojen tiellä. Siellä on kuitenkin aero guruistakin yksi parhaista taustalla.

No miten tämä nyt sit Alonsoon vaikuttaa? Paineet tekevät tehtävänsä. Tapa millä Fernando tuli talliin ja mikä asema hänellä siellä on, varmasti vaikuttavat siten, että niitä virheitä tulee noinkin varmalle kuskille mitä Alonso yleensä on.

Sateella Alonso ei koskaan ole ollut niin varma mitä esim. Schumi mut muuten tasaisuus on yksi molempien valteista.

Kyllä se siitä, kunhan on tarpeeksi tupeltanut niin tulee sellanen seesteinen meno jolloin valitukset ja paineiden tekijät sujahtavat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sillon tulee tulosta ja Alonsoa on parasta varoa:doubtful::D
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Schumin tullessa talliin, oli Todt ottanut jo pari kautta sitten homman haltuun ja keräsi parhaimpia päältä pistääkseen kisaorganisaation siihen kuntoon mikä tuotti lopulta useita voittoja ja mestaruuksia.

Vaikka en Briatoresta pidäkkään, niin kyllä se heppu sais käännettyä asiat toisin. Monte ei ole oikea mies muutaku markkinamielessä. Dome ei ole riittävän vahva, joten pullat ja puurot on tyystin sekasi.

Jos Monte pysyis siellä taustalla ja Briatore meuhkais edessä, niin talli olis varmasti voittojen tiellä. Siellä on kuitenkin aero guruistakin yksi parhaista taustalla.
-Schumi kun tuli tiimiin niin eka kauden hän joutui ajelemaan ilman Brawnia ym, sillä Ross ja pari muuta henkilöä tuli tiimiin vasta kauden 96 lopulla mutta hyvinhän ne vuodet rupesivat siitä eteenpäin sujumaan.

-Olen täällä jo aijemminkin sanonut että Briatore olisi oikea ainut Domenicalin seuraaja Ferrarille, hän ainakin osaisi laittaa hommat ohjaukseen ja menestystä alkaisi tulemaan, kyllä ilman Monteakin Flavio homman osaisi saattaisi saada jopa enemmän valtuuta jos Agnelli oisi Monten tilalla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonson tullessa talliin homma on luisumassa italialaisten käsissä siihen kaaokseen mitä se oli ennen Todtin ohjaksia.

Ei ole samaan Alonsosta kun ei voi sääntöjen puitteissa ollakkaan. Mutta voisi olla, luultavasti enemmän mitä Kimistä mutku homma ei toimi samalla mallilla enää, vaan on siirryttävä nykyaikaan ja se ei kyllä nykyisen johdon tavoilla onnistu. Talli on yksinkertaisesti hidas ja kankea käänteissään.

No miten tämä nyt sit Alonsoon vaikuttaa? Paineet tekevät tehtävänsä. Tapa millä Fernando tuli talliin ja mikä asema hänellä siellä on, varmasti vaikuttavat siten, että niitä virheitä tulee noinkin varmalle kuskille mitä Alonso yleensä on.

Kyllä se siitä, kunhan on tarpeeksi tupeltanut niin tulee sellanen seesteinen meno jolloin valitukset ja paineiden tekijät sujahtavat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sillon tulee tulosta ja Alonsoa on parasta varoa:doubtful::D
Alonsolla just miinuksena on se että tiimissä ei ole enää Brawnia ym vaan spagettikulttuurin pojat jotka toki olivat jo Schumin aikaan mutta hieman taka vasemmalla, Fernandohan tällä kaudella jo vaati että testata pitäisi saada enemmän ja jotenkin Ferrari ei ole enää entisellään juuri tuon ei testaamisen takia, sillä Schumin aikaan monet vuodet sillä tavalla tulosta saatiin enemmän ja enemmän aikaan mutta eipä enää.

Kyllä Alonsolla varmaankin jonkunlaiset paineet ovat olleet Ferrarille tullessa, mutta mistään motivaationgelmista siinä ei ole kyse mutta toivotaan että paremmat päivät ovat edessä päin.

Alonso on aina ollut hyvin varma kuljettaja mutta ne nykyiset virheet johtuvat ehkä yliyrittämisen johdosta, ihan sama Alonso se on kuin 05, 06, 07 ajo taidoiltaan.
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Kyllä Alonson kanssa kaksi seuraavaa kautta pitäisi ainakin mennä ja nyt niitä johtaja muutoksia kehiin talven aikana ja katsoa sitten ensikaudella että jos ei ala sujumaan niin Alonsonkin pois laittamista kannattaisi jo harkita.
Tulevatko ne paremmat johtajat sitten istumaan Alonson syliin autoon, ja valvomaan, että rattia käännetään oikein, eikä lätäköistä luistella seiniin? Jos ei, niin en ymmärrä, miten johtajan vaihtaminen muuttaisi kaiken paremmaksi. Varsinkin, kun lässytetään, että Alonso on itse se Suuri Johtaja.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tulevatko ne paremmat johtajat sitten istumaan Alonson syliin autoon, ja valvomaan, että rattia käännetään oikein, eikä lätäköistä luistella seiniin? Jos ei, niin en ymmärrä, miten johtajan vaihtaminen muuttaisi kaiken paremmaksi. Varsinkin, kun lässytetään, että Alonso on itse se Suuri Johtaja.
No olihan auton säätövirheetkin Domenicalin vika, kysy vaikka espanjalais-lehdistöltä.:eek:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Samaa tässä hommassa on se, että -96 ja pitkälti siitä eteenpäin, talli keskitti kaiken yhteen mieheen. Sama meno nyt mutta eipä suju. Missä siis vika, eikö Alonsosta ole Schumiksi vai voisiko syy olla muualla tallissa?
Tähänhän on helppo vastata, että Alonsossa. Auto ei ole missään tapauksessa paras, mutta kärkitallien voimasuhteiden vaihtelun ja muiden kuljettajien virheiden johdosta sillä voitaisiin valitulla taktiikalla johtaa MM-sarjaa. Ja johdettaisiin, jos valittu ykköskuski ajaisi edes liki samalla tasolla kuin mestaruusvuosinaan. Mielenkiintoinen kysymys onkin, mikä Fernandoa vaivaa - kaikki on periaatteessa juuri niinkuin Teflonso tahtoo ja silti mikään ei toimi. Nostaako punainen väri verenpainetta, tuoko taianomaisessa Ferrarissa istuminen paineita vai käykö Alonso läpi keskimääräistä pahempaa kolmenkympin kriisiä? Mitään yhtä selkeää syytä näin rajuun suoritustason laskuun kun ei kuitenkaan näy.

Mitä tulee Alonson jatkoon, niin minun mielessäni vertailu tallikaveriin pelastaa sen, mitä tässä katastrofissa pelastettavissa on. On syy nyt sitten jousessa tai missä vaan, niin Massa on ollut täysi lapanen.

Ferrarin "kaaos" ja "johtamiskriisi" ovat minusta täysin ihmeellistä puhetta. Tallin suistumista 1990-luvun vaihteen sekamelskaan on maalailtu Brawnin ja Byrnen lähdöstä asti, ja silti tallin kilpailukyky on ollut siinä hilkulla mestaruuden suhteen joka vuosi 2009 lukuunottamatta. Vertaukset Enzon kuoleman jälkeiseen aikaan kertovat lähinnä siitä, ettei monellakaan tunnu olevan kummoista ymmärrystä siitä suosta, johon talli silloin ajautui. Vaikkei tulos olekaan toivottu, puhaltaa talli silti tällä hetkellä yhteen hiileen.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kyllä Alonsolla varmaankin jonkunlaiset paineet ovat olleet Ferrarille tullessa, mutta mistään motivaationgelmista siinä ei ole kyse mutta toivotaan että paremmat päivät ovat edessä päin.

Alonso on aina ollut hyvin varma kuljettaja mutta ne nykyiset virheet johtuvat ehkä yliyrittämisen johdosta, ihan sama Alonso se on kuin 05, 06, 07 ajo taidoiltaan.
Juu ei motivaatiossa varmasti ongelmia ole vielä tässä vaiheessa. Paineiden ottamisella ja motivaatio ongelmilla kun ei sinänsä ole mitään tekemistä keskenään. Paineita voi rakennella itselleen syystä tai toisesta, vaikka motivaatio olisi huipussaan. Sitku sitä motivaatiota ei enää ole, niin tuskin ottaa juuri paineitakaan mistään, kun voi ajella lähinnä hällä väliä asenteella.

Osittain virheet varmasti johtuvat juurikin näiden paineiden aiheuttamista yliyrittämisistä. Osittain voi tietty olla sattumaakin. Lähes jokaiselle kuskille sattuu 1-3 joskus ratkaisevaa, joskus vähemmän ratkaisevaa virhettä tallin ja kalusto-ongelmien lisäksi. Pitkässä juoksussa nämä yleensä enemmän tai vähemmän tasottuu. Paitsi tietty noiden luetettavuusongelmien osalta.

Motivaatio ongelmia Alonsolle voi kuitenkin hyvinkin tulla, jos talli jatkaa riittävän pitkään sillä tiellä minkä ovat valinneet ja valittavat valittamasta päästyään. Alonsolla on kuitenki jo ne parit mestaruudet sun muut ja Schumin kaltaiseen uraan en usko enää kenenkään jaksavan keskittyä. Tai noh, Hamilla on siihen hyvät mahdollisuudet, kun suoraan huipulle pääsi. Alonso on kuitenki enemmän tai vähemmän sellanen vanhanaikainen puurtaja, ja lähes jo vanhakin.

Paineita kuitenkin kertyy koko ajan lisää, sitä mukaa mitä enemmän virheitä tekee ja jos Monzassa ei tulosta tule, niin sit ollaan jo siinä kääntöpisteessä, että paineilta joko katkeaa selkä tai sit menee vielä huonompaan suuntaan.

Nyt saatiin kuitenkin ensimmäinen merkki siitä, että jopa espanjan lehdistö myönti Alonson tehneen virheen. Vaikkakin kertoi syyn virheeseen olleen Domessa.

Mut Monza tulee olemaan paha. Ferrari on Monzassa Schumin toimesta voittanut viimeksi kaudella -06. Kimi ajoi sentään palkintopallille -07 ja -09. -08 oli lähes katastrofi, joten Alonso on pahassa saumassa.

Massa voi sitä vastoin ajella oikeastaan paineitta, kun kaikki taakka on laitettu Alonson selkään. Eipä taida Fernandon selkä kestää samaa taakkaa Ferrarin ykköskuskina mitä Schumin kesti. :eek:
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
No olihan auton säätövirheetkin Domenicalin vika, kysy vaikka espanjalais-lehdistöltä.:eek:
Heh, tuosta puuttuu enää se, että Domenicali raahataan kameran eteen katuvana nyökyttelemään ja ottamaan vastuu Alonson kisan pilaamisesta...

Tuossa Bobakin viestissä tulikin hyvä kooste siitä, mikä siellä saattaa olla eniten pielessä. Jos oltaisiin jatkettu viime vuoden kuljettajilla, niin tulos saattaisi olla aivan toisenlainen. Tulosten paranemiseen saattaa olla helpompikin tapa kuin koko johtoryhmän pois potkiminen. Siellä toisessa Renaultin autossa istuu kuljettaja, joka luultavasti tuottaisi hieman parempaa jälkeä nykyisellä Ferrarilla. Voitaisiin vaihteeksi keskittyä asiaan, eikä herkkänahkaisten herrojen egojen suojeluun ja nostatukseen koko tallin voimin. Voisi vaihteeksi tulla tulostakin, kun panostettaisiin kilpailemiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ei ole samaan Alonsosta kun ei voi sääntöjen puitteissa ollakkaan. Mutta voisi olla, luultavasti enemmän mitä Kimistä

Vaikka en Briatoresta pidäkkään, niin kyllä se heppu sais käännettyä asiat toisin.
Vaikka monelta osin asiaa kirjoitatkin niin näissä kahdessa kohdassa valitettavasti joutuu olemaan erimieltä.

Itse en ole lainkaan vakuuttunut, että Alonso pystyisi yhtään parempaan kuin Kimi mutta tästä nyt voi jokainen olla mitä mieltä haluaa.

Onhan Briatorella meriittejä, mutta eipä sekään edes yhdessä super-Alonson kanssa saanut sitä Rellua kulkemaan ja hommaa toimimaan 2008 ja 2009. Aivan yhtä kestämätön argumentti kuin väitteet Alonson autonkehitystaidoista verrattuna muihin kuljettajiin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Minulla on yhä 50 prosentin mahdollisuus voittaa mestaruus, Alonso kuittasi.

Jos tuo on tosiaan käännetty suomeksi oikein, aika surkiaa omantunnon pönkitystä Espanjan mieheltä. Ne toiset 50% olevinaan jakaantuu sitten Hamin, Webberin, Vettelin ja Buttonin kesken :rolleyes:

Ennen Belgiaa:
MW 161 p, LH -4, SV -10, JB -14, FA -20 ja 7 kisaa jäljellä.

Nyt:
LH 182, MW -3, SV -31, JB -35, FA -41 ja 6 kisaa jäljellä.

Ei-tässä-hätää -lohtupuheita vaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ferrari organisaationa ja varoineen on ihan toista luokkaa ku Renu, joka pyristeli edelliset pari kautta vaivoin mukana. Rahat taisi mennä pääasiassa Alonson ja Briatoren palkkaan. Kyllä Briatore on tallipäällikkönä osoittanut omaavansa huomattavasti enemmän johtajan ominaisuuksia mitä Dome ja siitähän tuossa nyt on kyse, että johdossa on sellainen lällykkä.

Minun väitöstä Briatoren paremmuudesta Domeen nähden ei voi millään mittarilla verrata Alonso "autonkehitystaitoihin". Toinen on huuhaata ja toinen on ihan faktapohjaista asiaa. On se Briatore kahteen otteeseen nostanut tallinsa mestaruustaistoon ja voittojen tielle. Mitä Dome on tehnyt? Ei oikeastaan mitään kun päätökset on tehnyt joku muu taustahenkilö ja Kimin mestaruuden aikaan päällikkönä oli Todt.

Mitä tulee Alonso vs Kimi tilanteeseen, niin en missään vaiheessa puhunut auton ajamisesta tai "kehitystaidoista". Puhuin siitä, että joku, kuten Schumi, jaksaa testata ja istua palavereissa aamusta iltaan puhumassa varmasti asiaakin. Kimi ei ihan Kimin omiinkin sanoihin viitaten ole sellainen. Alonso taas voisi olla. Ei ole kyse siitä kumpiko antaisi palautetta paremmin tai kumpi "kehittäisi" autoa paremmin, vaan siitä työstämisen ja rupattelun määrästä.

Osin sama asia ku Patrick Head vertasi aikanaan Montoyaa ja pikku-Schumia. Monty vaan tulee ja ajaa kotterolla ku kotterolla niin kovaa ku pääsee mut Ralfin piti säätää ja vääntää saadakseen autosta mieleinen ja sit se meni jopa kovempaa ku Montoya. Montyä ei vaan napannu se säätäminen ja vääntäminen

Tässä nyt ei ole minun kirjoittamana kyse myöskään siitä, että kumpi olisi parempi tai pystyisi parempaan omia työtapojaan noudattamalla tai niitä kehittämällä.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ferrari organisaationa ja varoineen on ihan toista luokkaa ku Renu, joka pyristeli edelliset pari kautta vaivoin mukana. Rahat taisi mennä pääasiassa Alonson ja Briatoren palkkaan. Kyllä Briatore on tallipäällikkönä osoittanut omaavansa huomattavasti enemmän johtajan ominaisuuksia mitä Dome ja siitähän tuossa nyt on kyse, että johdossa on sellainen lällykkä.

Minun väitöstä Briatoren paremmuudesta Domeen nähden ei voi millään mittarilla verrata Alonso "autonkehitystaitoihin". Toinen on huuhaata ja toinen on ihan faktapohjaista asiaa. On se Briatore kahteen otteeseen nostanut tallinsa mestaruustaistoon ja voittojen tielle. Mitä Dome on tehnyt? Ei oikeastaan mitään kun päätökset on tehnyt joku muu taustahenkilö ja Kimin mestaruuden aikaan päällikkönä oli Todt.
Aijemmin sanoin jo seuraavanlaisesti Briatore on sen tyyppinen kaveri että tilaisuuksia ilmaantuu eteen ja hän tarttuu niinhin ja tuntuu yleensä voittavan, toki huonompiakin vaiheita ollut. Briatoren siirtyminen Ferrarille tarjoisi aivan uuden haasteen, tavallaan hänellä ei kuitenkaan olisi mitään uutta voitettavaa. Henkilökunta muutoksiakin alkaisi heti tapahtumaan jos joku työntekijä esim ei olisi riittävän hyvä hän palkkaisi sen tilalle paremman jne.

Dome on kyllä ollut itsestäkin yhtä tyhjän kanssa ainakin tallipäällikkö aikansa Ferrarilla ja jos Briatore tulisi niin eiköhän Domenicali kenties jäisi Ferrarin leipiin? ja palaisi niihin hommiin mitä hän teki ennen tallipäällikkö uraa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Briatorehan ei tiennyt formuloista yhtään mitään kun 80-luvulla tuli Benettonille. Muutamassa vuodessa hän silti nosti tallin maailmanmestaruuteen. Voi olla että parissa kymmenessä vuodessa on tarttunut mukaan vähän enemmän ymmärrystä kuin Mustakiikarille samassa ajassa, mutta pointti oli se että Briatore on aika hyvä johtaja, vaikkei teknisestä puolesta välttämättä niin paljon ymmärräkään. Ja Ferrari kaipaa nimenomaan vahvaa johtajaa, joka pitää langat käsissään.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Kauhean haloon heittää porukka täällä tuosta Alonson 50% mahdollisuudet heitosta. HAH HAH mitä hemmetin väliä vaikka olisi 99% mahdollisuudet??
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Kuka heittää "kauhean haloon"? :cool:

Tervetuloa tavalliselle keskustelupalstalle :rolleyes:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös