Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Briatore toivoo Alonsolle schumimaista Ferrari-aikaa

Entinen F1-linjanvetäjä Flavio Briatore ei koskaan ole peitellyt vakaumustaan, että hänen entinen suojattinsa Fernando Alonso on tämän hetken paras kilpa-ajaja maailmassa.

Kauden kolmannen Grand Prix -täysosuman jälkeen Briatore arvioi, että Alonsolla 50 prosentin mahdollisuus voittaa tämän vuoden maailmanmestaruus.

Avausvoitto Bahrainissa tuli lahjana Sebastian Vetteliltä, toinen voitto Hockenheimissa lahjana Felipe Massalta. Nyt kolmas tuli vahvasti Alonson omasta ansiosta.

– Voitto oli juuri se, mitä Fernando tarvitsi tähän kohtaan. Hän kyllä tekee eron, kunhan alla on auto, jolla voi pysyä kärkivauhdissa.

Briatore inttää, että Alonso voi Ferrarilla avata samanlaisen pitkän menestysputken kuin Michael Schumacherkin.

– Michaelilla oli loistava ajanjakso Ferrarilla, mutta toisin kuin nyt Fernandolla, hänellä oli vähemmän vastusta. Nykyisin kärkikuskien kokonaistaso on paljon laajempi.

– On selvää, että Fernando on tiiminsä johtokuski. Red Bull on heittänyt satakunta pistettä hukkaan, eivätkä Monzassakaan heidän kuljettajien taktiikat häikäisseet. Jos Red Bull oppii äkkiä, mitä tekee isona, heillä on 50 prosentin mahdollisuus mestaruus.

– Samoin – 50 prosenttia – on McLarenin laita. Lewis Hamilton käyttäytyi todella typerästi, kun hänelle olisi riittänyt ajaa siinä kohtaa rauhallisesti jonossa. On kuljettajia, jotka paineen alla tulevat yhä kovemmiksi. Ei pidä unohtaa, miten Hamilton hukkasi mestaruutensa kolme vuotta sitten Kiinassa, Briatore tukisti.

Turun Sanomat 14.9 2010 23:09:42
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Flavion matikkapää on yhtä terävä kuin Alonsolla.
Fifty-fifty-fifty. :thumbup:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mitäs se pöhöttynyt Flavio-pappa oikein sopertelee? Schumin Ferrari-aikaan kuljettajien taso tuskin oli paljoa nykypäivää pöllömpi, ajoivathan Coulthard, Häkkinen, Montoya, Räikkönen ja velipoika huipputalleissa. Tuolloin vain Ferrari oli autona niin ylivoimainen, että hyvien kuljettajien hyvätkin suoritukset jäivät yksittäisiksi valonpilkahduksiksi.

Kärkikuskien kokonaistaso riippuu puhtaasti kärkiautojen kokonaistasosta. Jos yksi talli dominoi ylitse muiden, on tuloksena joko Senna-Prost -tasoisia klassikkovääntöjä tai Schumacherin Ferrari-ajan tapaista tyranniaa. Tällä kaudella alkukaudesta neljä, loppukaudestakin kolme tallia on jatkuvasti ajanut osakilpailuvoitosta. Viime kaudella voitti toki neljä ja 2008 jopa viisi tallia, mutta mestaruudesta ajaneiden tallien jälkeen ne loput saivat tyytyä 1-2 voittoon per nenä.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Mitäs se pöhöttynyt Flavio-pappa oikein sopertelee? Schumin Ferrari-aikaan kuljettajien taso tuskin oli paljoa nykypäivää pöllömpi, ajoivathan Coulthard, Häkkinen, Montoya, Räikkönen ja velipoika huipputalleissa. Tuolloin vain Ferrari oli autona niin ylivoimainen, että hyvien kuljettajien hyvätkin suoritukset jäivät yksittäisiksi valonpilkahduksiksi.

Kärkikuskien kokonaistaso riippuu puhtaasti kärkiautojen kokonaistasosta. Jos yksi talli dominoi ylitse muiden, on tuloksena joko Senna-Prost -tasoisia klassikkovääntöjä tai Schumacherin Ferrari-ajan tapaista tyranniaa. Tällä kaudella alkukaudesta neljä, loppukaudestakin kolme tallia on jatkuvasti ajanut osakilpailuvoitosta. Viime kaudella voitti toki neljä ja 2008 jopa viisi tallia, mutta mestaruudesta ajaneiden tallien jälkeen ne loput saivat tyytyä 1-2 voittoon per nenä.
Ei kai kukaan toivo, että millään tallilla on niin ylivoimainen menopeli kuin oli vuosituhannen alkupuolen Ferrari. Vuosina 2002 ja 2004 ei itse asiassa ollut F1-kilpailua.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ei kai kukaan toivo, että millään tallilla on niin ylivoimainen menopeli kuin oli vuosituhannen alkupuolen Ferrari. Vuosina 2002 ja 2004 ei itse asiassa ollut F1-kilpailua.
Briatore on sen sortin veijari että sille sopis mitä parhaiten jos Alonso hallitsisi Ferrari F:ykkösia samalla tavalla kuin Schumi aikoinaan (sen verran kiero Flavio on että omaan pussiin pelaa peliä jne).
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Flavio vain yrittää horjuttaa manageroimiensa kuljettajien kilpakumppaneita noilla helevetin tyhmillä jutuillaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Alonso: Sitä parempi, mitä enemmän inhoatte minua

mtv3.fi sanoi:
Alonso on ollut vuosien varrella osallisena monissa eri skandaaleissa, ja Espanjassakin hänen persoonansa jakaa ihmiset kahteen leiriin.

- Sitä parempi, mitä epämiellyttävämpänä ja outona kaverina minua pidetään. Sitten kun ihmiset myöhemmin tutustuvat minuun, teen heihin yleensä aika hyvän vaikutuksen, koska he odottavat tapaavansa paljon ikävämmän ihmisen, espanjalaisen tv-kanavan El Hormiguero -talk show'ssa tiistaina vieraillut Alonso sanoi.

- Koteihin välittyy yleensä se, kun minua haastatellaan viisi minuuttia ennen autoon istumista ja viisi minuuttia autosta nousemisen jälkeen. Silloin jännitys on huipussaan eikä kuljettaja ole aina huumorituulella. Luojan kiitos en olekaan omistautunut huumorille, Alonso jatkoi ja sai studioyleisön nauramaan.

Rennosti tv-kameroiden edessä esiintynyt Alonso kommentoi myös suhdettaan Lewis Hamiltoniin.

- Emme tietenkään ole parhaita ystäviä kilparadoilla, mutta kaikkea liioitellaan, Alonso sanoi.

Harvoin julkisuudessa esiintyvän Alonson vierailu keräsi Cuatro-kanavan ohjelmalle sen ennätysyleisön, vaikka samaan aikaan televisiosta tulivat Barcelonan ja Valencian ottelut Mestarien liigassa.
Että näin. Ei tarvitse pitää Alonsosta, koska Fernandoa ei haittaa hänestä maailmalla näkyvä kuva. Oon vähän toista mieltä kyllä Lonson väitteistä. Taatusti haittaa, jos ei haittais niin ei moista kommentoisa vaan olis niinku Kimi.

Eikä taida nämä skandaaleissa rypemiset olla jostain viiden minuutin haastiksista kiinni.

Mut eipä siinä, totta Alonso varmasti siinä kohtaa puhuu, kun hänen kans normaalisti juttelis, niin voishan se hyvinkin olla varsin joviaali heppu :)

Pienesti keulivia ja nokkavia tyyppejä nuo ykkössuharit on oikeestaan kaikki. Kumma kyllä mut tähän ei tarvita edes suomilaseja mut Heikki, Kimi ja Häkä ovat niitä joilla ei kyllä lähteny pahemmin keulimaan. Salo ja JJ oli vähä enemmän sellasia perus nokka pystyssä menijöitä, samoin hieman Kekekin mut se taas on täysin ymmärrettävää. Koskapa Keijo teki valtaisin työn lähes täysin vailla tukea noustakseen ykkösiin.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
perus nokka pystyssä menijöitä, samoin hieman Kekekin mut se taas on täysin ymmärrettävää. Koskapa Keijo teki valtaisin työn lähes täysin vailla tukea noustakseen ykkösiin.
Sanoisin, että ilman rajua itseluottamusta ja hieman arroganttia luonnetta hän ei olisi saavuttanut sitä mitä saavutti urallaa. Kuten sanoit, todennäköisyydet olivat lähtökohtaisesti häntä vastaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Kekellä ei tosiaan ollut helppoa etenkään vielä mestaruuden jälkeenkään hänen paikkansa ei ollut täysin selvä kuvioissa. Kaudeksi 83 Frank yritti houkutella Alan Jonesia kuskiksi ja Keken palkka oli alhainen mikä herätti Enzon huomion. Keke olisi saanut kaksin tai kolminkertaista minimipalkkaa verrattuna Willamsin maksamiin palkkoihin. Äärimmillään palkkio olisi ollut viisinkertainen. Henkilökohtaiset sponsorit estivät Keken menon Ferrarille tuolloin ja lisäksi Laffiten ja tiimin kanssa oli hieman ongelmia. Monacossa tämä tuli ilmi. Kaudella 84 Keke jäi Williamsille sen takia kun minimipalkka nousi mestarin tasoiseksi ja turbomoottori tuli tiimiin. Keken alhainen palkka oli suunnilleen James Huntin tasoa ennen McLarenille tuloa. Kaudella 85 Kekellä oli vain vähän huolia, mutta sopimus päättyi ja Keke halusi McLarenille.

Todennäköisesti Keke olisi jäänyt Laudan suostuessa minimipalkkion alennukseen Williamsille sillä Ferrarilla olisi ollut kulttuurierot erilaiset ja lisäksi Enzon miehet vaativat kahta vuotta mieluummin kuin yhtä vuotta. Enzo teki kuitenkin merkittävän poikkeuksen suostumalla Keken henkilökohtaisiin sponsoripalkkioihin.

Aikoinaan muista tiimeistä Benetton ja Lola-Haas olivat toisia tiimejä joihin Keken olisi pitänyt mennä. Benettonia vähäteltiin tuon ajan asiantuntijapiireissä, mutta kauden mittaan erehdykset opitttiin myöntämään. Itävallan kisassa Benettonit ottivat paalupaikan ja kyseinen kisa tuli aikoinaan suorana TV1:ltä. Lola-Haasia ei myöskään pidetty hyvänä, mutta turbodiiliä yksinoikeudella pidettiin asiantuntijoiden keskuudessa hyvänä. Kekellä oli myös kiusaus jatkaa uraansa vielä yhden kauden ajan McLarenilla johtuen 10 miljoonan markan minimipalkasta ja sponsoripalkoista jotka olisivat olleet 20 miljoonaa markkaa ja yhdeltä vuodelta.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Harmi tosiaan, että Keke kituutti niinkin pitkään nälkäpalkan turvin surkealla Williamsilla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Williams oli kuitenkin erittäin hyvä tiimi huonommasta palkasta huolimatta ja Keke piti sen tuomista vapauksista ja kautta 84 lukuunottamatta Williamsilla Kekellä meni hyvin. Palkka oli vain pieni sen takia kun oli Andrettia, Reutemannia ja Jonesia ja muita tälläisia isojen rahojen kuskeja. Lisäksi Kekellä nimeenomaan nousi palkka kausiksi 84 ja 85. Lisäksi kaudella 86 Keke oli sponsorien parhaiten ansaitsevin kuljettaja ja toiseksi eniten kaikkiaan.

Lisäksi Kekeen ei vain niin paljoa uskottu ennen mestaruutta vaikka lahjat tiedettiin mistä tuli lempinimi Parhaiten tunnettu työtön. Kekellä loppupeleissä talousmotiivit eivät sanelleet ajamisia. Vaikka vielä kauden 81 ajan ja 82 kauden alussa Kekeä haukuttiin rahanahneeksi ja sitten kun Williamsin sopimus tuli julki niin sitten alkoi valittaminen liian pienestä palkasta ja siitä, että Keke tuo maailman paras kuljettaja ajelee lähes ilmaiseksi.:D Suomen medialla oli tuohon aikaan erityisen heikko sopimuksien ja formulan taustojen takana tapahtuvan toiminnan tietämys.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Itsessään ei mitenkään, mutta Alonsolla on Espanjassa nyt eräänlainen Keken asema sillä Alonso on luonut Espanjaan formulabuumin ja tukea tulee Espanjan mediasta ja Alonso on vielä Santanderin sponsoroima ja suhdetoiminta Ferrarille on erinomaista sillä Ferrari on legendaarinen tiimi ja raha on ollut F1:ssä vaikuttimena tietyllä tapaa aina, mutta viimeistään sponsoroinnin alettua ja sitten kun kuskit osasivat vaatia oman osansa kakusta. Kekestä vielä sen verran, että Suomessa media oli kyllä erittäin kaksijakoista Keken voittaessa mestaruuden ja toimittajakunta oli erittäin värikästä. Toimittajien kokemus vaihteli ihan sarjan alusta asti seuranneisiin, mutta käytännössä siitä lähes mitään tietämättömistä horiskoista aina sen ajaan nuoreen uuteen toimittajapolveen joka alkoi osata hehkuttaa ja tietää enemmän formulan tasosta ja asioista. Matti Kyllönen kuului tähän uuteen polveen joka nyt on tulossa vanhaksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Ei ne Keken palkat fiktioita ole. On niistä juttua ollut aikoinaan lehdissä ja televisiossa ja netin etenkin ulkomaisilla foorumeilla on ollut juttuja Keken palkoista sillä aikoinaan ja yleensäkin kuin vertaa muiden huippukuskien kuten Häkän tai Kimin palkkoihin niin Keken palkoista ei vain useimmiten ole puhuttu kuin aikoinaan ei lehdissä rahoista yleisemmin puhuttu.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Ettei olisi Alonsoa taas pyörryttänyt, oli vaimeat tuuletukset ja muutenkin kalpean oloinen. Oli kyllä paalu hauska yllätys, jee, jännä kisa luvassa :D
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Alonso ajoi kyllä tällä kertaa todella ansaitusti paalupaikan. Kisassa voittajasuosikki voi juurikin olla Alonso. Toki muitakin on varsin lähellä ja Alonsolla on paineita mestaruuden suhteen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös