Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Vaihtuneeko Button/Hamilton akselilla sitten enemmän Buttonin suuntaan, jos renkaita pitää säästellä. Mielenkiintoista olisi jos agressiivisella ja rauhallisella ajotyylillä olisi kisan lopussa suunnilleen samoilla sijoilla, mutta agressiivisella tyylillä olisi joutunut käymään useamman kerran varikolla.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tätähän tässä on jo useamman vuoden peräänkuuluteltu. Siis sitä, että ajotyylillä pystyisi vaikuttamaan renkaankulutukseen merkittävissä määrin.

Ei haittaisi kyllä ollenkaan.
Joo, ihan samaa mieltä kunhan ei mene arpomiseksi eli renkaat on tasalaatuisia. Toisaalta sitten aerodynamiikan vähentäminenhän toisi juuri mekaanisen pidon merkityksen esille joka sekin olisi hyvä - enkä nyt ihan tiedä onko tällä osuutta asiaan tai kuinka paljon nyt tästä kyse. Eli aerodynamiikan riisuminen tekee autoista kevyemmin radalla istuvia joka tuottaa luistatusta joka kasvattaa rengaskulutusta. Tämä olisi ehkä se paras suunta.

Ja sitten on se rengaslämpöjen lotto. Jos renkaat toimivat vain ohuessa ikkunassa niin kuka siihen osuu ja onko se taidoista kiinni vain sattumasta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siirretääs tämä sivujuonne paremmin sopivaan ketjuun. Kyse on siis siitä ostiko Santander Alonson paikan. Vai olisiko Alonso siirtynyt Ferrarille ilmankin.
Olikos sulla tälle faktalle jotain luotettavaa lähdettä?
Luotettavaa lähdettä näille kulissien takaisille asioille tuskin on ja koskaan tulee olemaan. Jokseenkin yleistä tietoa lienee (osapuolien omiinkin puheisiin perustuen), että Alonso ja Ferrari ovat katselleet toisiaan "sillä silmällä" jo pitkään.

Mutta jos haluat jonkin artikkelin, jossa aikajärjestys esitetään niin päin, että ensin Alonso, sitten Santander, niin GrandPrix.comista löytyy ainakin tämä. Etsimällä löytäisi varmaan muitakin. Huhuja ja spekulointia toki, mutta niin on väitteet päinvastaisestakin kuviosta.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
että Alonso ja Ferrari ovat katselleet toisiaan "sillä silmällä" jo pitkään.
Tiettävästi ei kuitenkaan Todtin aikakaudella, eli "pitkään" on ehkä väärä sana. Mutta eihän näistä varmaa tietoa saada.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Tiettävästi ei kuitenkaan Todtin aikakaudella, eli "pitkään" on ehkä väärä sana. Mutta eihän näistä varmaa tietoa saada.
Ferrari katsoi Alonsoa jo silloin kun hän voitti Rellulla mestaruuksia mutta valitsivat Kimin kun Todt halusi hänet (kauden 2005 aikana jotain kytköksiä). Montezemolo oli ollut Alonson kannalla ainakin jo silloin, jos hänen puheet ovat totta mitä on sanonut jälkeen päin. Alonson Mclaren vuodeksi Ferrari huhut laantuivat mutta 2008 Malesian viikonlopun aikana ne taas alkoivat uudelleen. 2009 Monacon kisaviikonloppu oli itselleni viimeinen sinetti jolloin tiesin Alonson siirtyvän Ferrarille vaikka ei silloinkaan se niin varma ollut. (oli vain huhua luottotoimittaja Allievilta että oli kuulemma Maranellossa käyny)

Todt on kerran myöntänyt olikohan kaudella 2008 että Alonso olisi voinut tulla Ferrarille hänen aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ottamatta selvää, mitä olette tuossa aiemmin keskustelleet, niin Kimi itse sanoi, että ilman Santaderin rahoja hän ajaisi Ferrarilla edelleen ( tarkoitti silloin 2010 ).

Alonson siirrosta sanoi Montezemolo sovitun jo 2008 keväällä. Tämän voi myös lukea muotoon Santanderin tuesta. Todt oli juuri potkittu pois ja Kimi oli mestari.

Alonson oli kaiketi ensin määrä tulla vuotta myöhemmin. Alonson suosio kuitenkin putosi koko ajan Renaultin kilpailukyvyn myötä. Renaultin f1 -yhtiö ja johtajamuutokset varmasti merkitsivät jotakin. Ajankohtaisena oli myös Piquet -case josta Alonson selviäminen ei ollut varmaa. Ja sitten tuli vielä Massan loukkaantuminen. Tästä vyyhdistä selvittyään Alonson tuloa aikaistettiin.

Alonso ei halunnut Kimiä tallikaverikseen. Tästä ei kaiketi ole suoraa näyttöä, mutta Kimistä luopuminen oli huomattavasti kalliimpi ratkaisu. Ja toisaalta jo 2008 oli merkkejä, että Ferrari nimenomaan vaihtaa Räikkösen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Eikös se mennyt näin että Todtilla ja Alonsolla oli suullinen sopimus testikuljettajan paikasta jossain 2000 ja Alonso tästä välittämättä meni Minardille/Renaultille tms. Todt ei tietenkään tykännyt tästä ja hänen aikanaan ei ollut Alonsolla Ferrarille tulemista
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Eikös se mennyt näin että Todtilla ja Alonsolla oli suullinen sopimus testikuljettajan paikasta jossain 2000 ja Alonso tästä välittämättä meni Minardille/Renaultille tms. Todt ei tietenkään tykännyt tästä ja hänen aikanaan ei ollut Alonsolla Ferrarille tulemista
F3000 kauden Alonso kilpaili Team Astromegan riveissä telefonican värityksellä olevalla autolla, kaudeksi 2001 Minardi paikka ei ollut Aluksi kovinkaan varma kerkesi käydä esim testaamassa F3000 sarjan Colonia joka oli kaudella 2001 Minardin junior team.

Briatore otti 2000 vuoden loppupuolella Alonson hoiviinsa, tarkemmin ottaen syyskuun loppupuolella. Alonsohan kerkesi testata ennen Minardi pestiä, Minardi M01, M02, Benetton B200 ja B201 autoja, oli vielä 2001 Benettonin esittelytilaisuudessakin tiimin vermeet päällä.

Sellaisen tarinan olen kuullut että Todt kutsui Alonson silloisen managerin Adrian Camposin illalliselle ja sanoi haluavansa nuorukaisen Ferrarille. Kun Alonsolla kuitenkin oli kuulemmma viisivuotinen sopimus Minardin kanssa, Todt perääntyi, koska ei halunnut maksaa miljoonakorvauksia nuorukaisen vapauttamisesta. Briatore ei Todtin sijasta aikaillut vaan päätti tehdä sopimuksen Alonson kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos vähänkin osaan aavistella oikein, niin Pirellien takia Massa saattaa kyykyttää El Bancon.:ahem:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos vähänkin osaan aavistella oikein, niin Pirellien takia Massa saattaa kyykyttää El Bancon.:ahem:
En usko että hitaamman kuljettajan on mahdollista kyykyttää nopeampaa tallin suosimaa kuljettajaa. Kimin aikana hitaampaa kuskia suosittiin ja siksi oli tasaista :frank:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Jos tallin paremmalle kuljettajalle tulee epäonnea tai auto on tasapuolisesti huono niin silloin Massaa tuskin niin paljoa kyykytetään ja erityisesti jos Alonsolla kausi alkaisi todella huonosti ja huono onni jatkuisi pidemmän päälle niin Massalla olisi siinä tilaisuus päästä ainakin ajoittain niskan päälle.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
Alonsohan kerkesi testata ennen Minardi pestiä, Minardi M01, M02, Benetton B200 ja B201 autoja, oli vielä 2001 Benettonin esittelytilaisuudessakin tiimin vermeet päällä.
Alonso sai ensimmäisen testin Jerezissä 1999 joulukuussa Minardi M01 ratissa, toiset testimahdollisuudet tulivat joulukuussa 2000, ensiksi Fioranon radalla Minardi M02 ja sitten Benettonia muutamaan otteeseen Barcelonassa B200 ja B201 malleilla.
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
(...)Alonson oli kaiketi ensin määrä tulla vuotta myöhemmin. Alonson suosio kuitenkin putosi koko ajan Renaultin kilpailukyvyn myötä. Renaultin f1 -yhtiö ja johtajamuutokset varmasti merkitsivät jotakin. Ajankohtaisena oli myös Piquet -case josta Alonson selviäminen ei ollut varmaa. Ja sitten tuli vielä Massan loukkaantuminen. Tästä vyyhdistä selvittyään Alonson tuloa aikaistettiin.(...)
Niin kai ehkä, mutta kyllähän Kimin suosio putosi koko ajan, kun tuli pataan Massalta, ja paineet kuskivaihtoon olivat hirveät Tifosojen ja mm. Italian median suunnasta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonso sai ensimmäisen testin Jerezissä 1999 joulukuussa Minardi M01 ratissa, toiset testimahdollisuudet tulivat joulukuussa 2000, ensiksi Fioranon radalla Minardi M02 ja sitten Benettonia muutamaan otteeseen Barcelonassa B200 ja B201 malleilla.
Vuonna 1999 Jerezin testeissä Alonso oli kuudenneksi nopein ajalla: 1:43.474.(mukana seitsemän autoa)

Fioranossa vuonna 2000, Alonso ajoi Minardilla ajan: 1:02.650. (Gene ajoi toista Minardia testeissä hänen aikansa: 1:02.550)

Barcelonassa vuonna 2000, B200 autolla oli Alonso kahdeksanneksi nopein eka päivänä ajalla: 1:23.010 (mukana kymmenen autoa) ja toisen päivän aika oli 1:21.479 jolloin hän oli toiseksi nopein (mukana yhdeksän autoa).

Barcelonassa Alonso testasi mys B201 mallia myöhemmin, joissa testeissä oli kuudentena tuloslistalla mutta ei aikaa. (mukana kuusi autoa)

Ajoi myös 2002 vuonna Renault testi hommien lisäksi yhden testin Silverstonessa Jaguarilla. Alonson aika oli 1:22.780 ollen joukon neljänneksi nopein. (mukana kuusitoista autoa)
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Alonso kiirehti Kubican tueksi
07.02.2011 00:05
Alonso kiirehti Kubican tueksi

Ferrari-kuljettaja Fernando Alonso menossa tapaamaan Robert Kubicaa Santa Coronan sairaalan pihalla

Espanjalainen F1-kuljettaja Fernando Alonso kävi tapaamassa puolalaista ystäväänsä Robert Kubicaa Santa Coronan sairaalassa Italian Pietra Liguressa.

Lotus Renault GP -kuljettaja Kubica loukkaantui sunnuntaina rallionnettomuudessa ja häntä operoitiin Santa Coronassa seitsemän tuntia.

Ferraria ajava Alonso kehotti aiemmin päivällä Twitter-kirjoituksessaan kaikkia tukemaan Kubicaa.

- Hän on paitsi mahtava kuljettaja, niin myös mahtava persoona, Alonso viestitti ystävästään.

MTV3 - Risto Palojoki
Muistutus siitä, miten hieno kuljettaja on kyseessä. Sydän paikallaan.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Muistutus ennemminkin siitä, että jopa Alonso osaa joskus käyttäytyä.
Muistutus siitä , että median ja kuljettajista median ja radallalla saadun kuvan takana todennäköisesti yleensä on kuitenkin , ihan inhimillinen ihminen . Ei tuo Lonsoa edelleenkään omaksi suosikiksi tuo , mutta oli mielestäni kivasti tehty.
 

FIAT

Womanpower
Liittynyt
27.6.2010
Viestit
355
Sijainti
in Finland
F3000 kauden Alonso kilpaili Team Astromegan riveissä telefonican värityksellä olevalla autolla, kaudeksi 2001 Minardi paikka ei ollut Aluksi kovinkaan varma kerkesi käydä esim testaamassa F3000 sarjan Colonia joka oli kaudella 2001 Minardin junior team.

Briatore otti 2000 vuoden loppupuolella Alonson hoiviinsa, tarkemmin ottaen syyskuun loppupuolella. Alonsohan kerkesi testata ennen Minardi pestiä, Minardi M01, M02, Benetton B200 ja B201 autoja, oli vielä 2001 Benettonin esittelytilaisuudessakin tiimin vermeet päällä.

Sellaisen tarinan olen kuullut että Todt kutsui Alonson silloisen managerin Adrian Camposin illalliselle ja sanoi haluavansa nuorukaisen Ferrarille. Kun Alonsolla kuitenkin oli kuulemmma viisivuotinen sopimus Minardin kanssa, Todt perääntyi, koska ei halunnut maksaa miljoonakorvauksia nuorukaisen vapauttamisesta. Briatore ei Todtin sijasta aikaillut vaan päätti tehdä sopimuksen Alonson kanssa.
Ihan mukavasti on Alonso saanut ennen F1 uraa testimahdollisuuksia.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Muistutus siitä , että median ja kuljettajista median ja radallalla saadun kuvan takana todennäköisesti yleensä on kuitenkin , ihan inhimillinen ihminen . Ei tuo Lonsoa edelleenkään omaksi suosikiksi tuo , mutta oli mielestäni kivasti tehty.
Ihan samaa mieltä. luin eilen Atlakselta puolalaistoimittajan ja Kubican ystävän juttua sairaalasta ja hän kertoi, että Robert todellakin taisteli hengestään ja lääkärit yrittivät aluksi vain pitää hänet hengissä, joten tilanne oli paha. tämänkin takia Alonso varmaan kiiruhti ystävänsä luo.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös