Ei taida KSML:ssa olla enään sen ikäisiä ihmisiä töissä, jotka tuon kirjan ajalle sattuvista rallitouhuista mitään tietäisivät. Ja onkohan siellä ketään rallista ymmärtäviä enään ylipäätään?Rallikirjani teosta Majunin ja mun kirjoittamaa juttua tarjottiin eilen Suur-Jyväksylälehden ralliliitteeseen. Lupasivat harkita. Keskisuomalaiseen ei kelvannut (ei kuulemma ole ralliliiteasiaa...? Olivat kyllä oudon tylyjä... )
Toivottavasti vielä äkkäävät hyvän idean. Perinteistä kun on kysymys sinunkin tulevassa kirjassasi. Keskisuomalaista täytyy on pakko sen verta kehua, että ovat vuosikymmenien varrella ihan kiitettävästi laatineet ralliliitteitänsä ja raportoineet kilpailusta kynät l. tangentit sauhuten. Mutta että ei kirjasi olisi "ralliliiteasiaa"? Täytyy olla toimituksessa katto korkealla. Tai sitten niin matalalla, että siihen on kallopallo ehtinyt osua jo turhan monta kertaa.Rallikirjani teosta Majunin ja mun kirjoittamaa juttua tarjottiin eilen Suur-Jyväksylälehden ralliliitteeseen. Lupasivat harkita. Keskisuomalaiseen ei kelvannut (ei kuulemma ole ralliliiteasiaa...? Olivat kyllä oudon tylyjä... )
...olinkohan mää oikeella tiellä? Jotenkin ei tuntunut yhtään siltä, mitä täällä monet kirjoittaa. Tää Äijälä on se tie, joka oikaisee Konnevesi-Suolahti- tieltä Tankolampi-Laukaa- tielle. Täytyy joku kerta ajaa uudestaan...
Kun oon ajellut Ouniinpohjaa, Myhinpäätä, Urriaa tässä viime aikoina, niin ei se oikeen vaikuttanu...
Kyl sää varmaan oikealla tiellä olit, mutta vauhtia vaan pitäs olla 100km/h lisää niin alkaa ihmeesti olemaan haastetta...
Mulla on Suttonin osoite kyllä, mutta laita nyt ihmeessä kuvat ensin näytille tänne foorumille kun kerrankin on uutta suurajomateriaalia. Skannaat ja laitat photosopissa kuvafirman logon tms. kuvien päälle sillai ettei niitä voi kukaan julkaista ominaan , käyttää väärin tms.Oliskohan se David Suttonin sijoitus vuonna 1974 ollut kuitenkin 76. ja Jill Robinsonin 4 sijaa heikompana 80.
"Lähde: Jyväskylän Suurajot 1951 - 1990, toimittanut Olavi Ukkonen".
Oheisen kuoren meinasin laittaa tänään juuri postiin, mutta en ollut varma osoitteesta niin jäi vielä haltuuni
...
Ja selvennykseksi, että kuvat kuoressa eivät ole minun ottamiani, vaan virallisen kuvaajan.
Joo, minäkin arvostan Keskisuomalaista todella paljon, kirjoitti ennen ja vielä nytkin rallista todella hyvin, että sen puoleen ei mitään. Ja onhan se niin, että he päättävät mikä kiinnostaa ja mikä ei. Täytyy tarjota juttua uusiksi sitten kun kirja on valmis.Keskisuomalaista täytyy on pakko sen verta kehua, että ovat vuosikymmenien varrella ihan kiitettävästi laatineet ralliliitteitänsä ja raportoineet kilpailusta kynät l. tangentit sauhuten. M.
Kyllä se Gallin paikka on kohtalaisen selvästi havaittavissa, ei siellä hirmu montaa sellasta jontkaa oo tien vieressä.Ajelin Ouninpohjan läpi. Se on aina yhtä hieno kokemus. En löytänyt sitä vasuri-siltapaikkaa n. 5 km Kakaristosta, jossa V Nieminen ajoi ulos 1974, ja missä se Galli meni viime vuonna...
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Uusi+yritys&y=6854145&x=2556930&lang=FIAjelin Ouninpohjan läpi. Se on aina yhtä hieno kokemus. En löytänyt sitä vasuri-siltapaikkaa n. 5 km Kakaristosta, jossa V Nieminen ajoi ulos 1974, ja missä se Galli meni viime vuonna...
Muuten hyvä mutta linkki heittää jonnekki Oulun seudulle..http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=Osapuilleen+tässä&y=6854134&mode
Osapuilleen tuossa. Kaidetta ei ole ollut paikalla vuosiin. Ainakin tässä paikassa kaislikko suhisi viime vuonna by Galli, vuodesta 1974 en sitten edelleenkään ole varma...
No niin, korjasin linkin. Karttapaikka ei näköjään tykkää siitä että viittaukset tehdään ilmakuviin karttapohjan sijasta. Pahoittelen, olisi pitänyt tarkastaa linkki ensin ite. No, nyt on oikee paikka linkin takanaMuuten hyvä mutta linkki heittää jonnekki Oulun seudulle..
No nyt myö ollaan samaa mieltä. Onneks en menny kahtomaan niinkun ennen kisaa meinasin, ois nähny runkia.No niin, korjasin linkin. Karttapaikka ei näköjään tykkää siitä että viittaukset tehdään ilmakuviin karttapohjan sijasta. Pahoittelen, olisi pitänyt tarkastaa linkki ensin ite. No, nyt on oikee paikka linkin takana
Joo, joskus asian menee sekaisin. Täytyy käydä kattoon silti tuo juttu.Tää juttu ei suoranaisesti liity 70-luvun Suurajoihin, mutta uusimmassa Tekniikan Maailmassa oli juttu Ouninpohjasta. Käykää lukemassa jos kiinnostaa.
Ei tuonut hirveästi mitään uutta ko juttu, Juha Repoa oli haastateltu pätkään liittyen, hän on ajanut sen kahdeksan eri kuskin kanssa (!).
Ja ettei kaikki olisi täydellistä, niin artikkelin mukaan Jussi Kynsilehto teloi Escorttinsa kesketyskuntoon hypppäämällä 70 metriä Humalamäessä...
Mitäs kun se tuli alas, jatkoiko se vaan muina miehinä, vai oliko yhtään varoivaisempa meno??Monenlaista loikkaa on tullut livenä nähtyä mutta tämä oli kyllä kaikista hurjin. Tuli mieleen vaan Kynsilehdon Raikuun suoritus, oli hieman samaa henkeä...VM:n mittataulut loppuivat 55 m kohdalle ja tämä suoritus oli n. 70 m, edessämme sattui olemaan myös VM:n tutkamies joka mittaili nopeuksia ja tälle leiskautukselle saatiin nopeutta 143 km/h. Sordo vetäisi hallitun 50 m loikan nopeudella 130 km/h....On se hullu....:eek!:
http://www.youtube.com/watch?v=ycy75vcdcT4
Pienempää vaan silmään ja homma jatkui, tosin ei pitkään päässyt kun veti sitten ulos. Olisiko tullut jotain vikaa tai muuten vaan intoa liikaa....Mitäs kun se tuli alas, jatkoiko se vaan muina miehinä, vai oliko yhtään varoivaisempa meno??
Mites teidän Saabille kävis jos se lentäis noin?
Jatkui yhtä holtittomana koska myöhemmin samalla pätkällä kävi näin:Mitäs kun se tuli alas, jatkoiko se vaan muina miehinä, vai oliko yhtään varoivaisempa meno??