AnttiL
Reittinörtti
Itse komppaan kanssa Mirafiori-kantta
No tuohon kriteriaan sopis kyllä ainakin omasta mielestäni esim. salaperäisen Mr. Alexanderin Opel Commodore GS/E tai Pärre Eklundin Trumppa TR7Olen itse samaa mieltä, että tuo Alenin kuvan on hieno, mutta ei siitä silti välttämättä tehdä kantta. Mulla on oma strategiani kansien suhteen. Pyrin valitsemaan auton, jolla tottakai ajettiin sillä aikakaudella, mutta joka oli jollain lailla erikoinen ja ainutlaatuinenkin. Ei voittaja-auto, mutta mieleenjäävä. Siksi Abarth 124 ekassa osassa.
Joo, TR7, 99 EMS, Chevette, Kadett GT/E, Celica, 911 Carrera, ... Joku noista sen pitäisi olla.No tuohon kriteriaan sopis kyllä ainakin omasta mielestäni esim. salaperäisen Mr. Alexanderin Opel Commodore GS/E tai Pärre Eklundin Trumppa TR7
EDIT: Groblewskin FSO tai Jean-Paul Luc'in Citroen CX olis toki ainutlaatuisia, joskaan ei mitenkään erityisen mieleenpainuvia.
Kinnusen Leksakin taitaa olla sevverran heikossa hapessa ettei mitää syväanalyysia tuon aikaisista ajeluistaan Porgella kykene antamaan. Toivosen Henkkakin on estynyt... Vatasen Duckhams-Escorttia on jo käytetty ties kuinka monen painotuotteen kansikuvana, joten se on vähän kulahtanutta kamaa. Mahtuukos se Mikkolan Corolla Levin -vuosi tähän kirjaan? Sellaisellahan ei kaiketi ajettu kuin tuona yhtenä vuonna.Joo, TR7, 99 EMS, Chevette, Kadett GT/E, Celica, 911 Carrera, ... Joku noista sen pitäisi olla.
Sitten on semmoinenkin ajatus, että etukannen kuvassa olevalta saataisiin takakanteen sitaatti, kuten Alénilta tuohon ekaan. Tämä poissulkee Chevetten. Toisaalat sama mies ei voi olla kahden peräkkäisen kirjan kannessa, joten Alénkin putoaa..
Joku on sanonut, että kannessa pitää olla suomalainen, eli se sotisi tuota Eklundia vastaan. Valitettavasti Blomqvistista ei ole niin hyvää 99-kuvaa, joka kelpaisi kanteen. Hänet siihen haluaisin. Hänelle toisaalta taitaa olla tiedossa sitten vuosien 80-86-osan kansi S1:llä.
Ei pidä tehdä tästä liian isoa numeroa, mutta kyllä se tärkeä juttu on.
Mitenkäs se vanha 1000 lakes rally logo,hyppäävä triumph tr7?Olen itse samaa mieltä, että tuo Alenin kuvan on hieno, mutta ei siitä silti välttämättä tehdä kantta. Mulla on oma strategiani kansien suhteen. Pyrin valitsemaan auton, jolla tottakai ajettiin sillä aikakaudella, mutta joka oli jollain lailla erikoinen ja ainutlaatuinenkin. Ei voittaja-auto, mutta mieleenjäävä. Siksi Abarth 124 ekassa osassa.
Lisäksi kansikuva on oltava juuri tietyltä pätkältä, joka on yksi keskeinen idea. Nyt se pätkä taitaa olla Laajavuori, ellei sitten muutu Seppälänkankaaksi..
Kustantajalla on oma painava sanansa tässäkin asiassa...Saa nähdä mihin päädytään. Mukavaa kun aihe herättää keskustelua.
Kelkkani kääntyi Triumphin suuntaanEi voittaja-auto, mutta mieleenjäävä.
Tienpinta näyttää asvaltilta,olisko otettu marjoniemen pätkältä?Juu, ajoin eilen Kössi Hämäläisen kanssa Suurajoja, erityisesti vuotta 1977. Sain hänen hienot leikekirjansa lainaan. Sain myös suurajovoittajalta kyydin pienen matkaa. Eräässä liikennevalomutkassa diesel-Mersu lähti yllättäen rankkasateessa sivuluisuun 30 km/h vauhdissa. Hienosti rattimies korjasi liikkeen...
voittovuonna 1Ohessa KAri Näätäsen otos Kössistä 977
Joo Marjoniemestähän se on, jyrkkä alamäkiristeys asfaltilta hiekalle. Valitettavasti kuva vähän suttuinen, alkuperäinen on parempi mutta scannaustekniikka on vähän hakusessa.Tienpinta näyttää asvaltilta,olisko otettu marjoniemen pätkältä?