Eipä ollut suomalaisittain Saksan GP mikään huippukisa. Päinvastoin. Räikkösen turva-auton jälkeistä ohitusshow'ta lukuun ottamatta kisa oli aika vaisu esitys suomalaisilta. Ilman turva-autoa kisasta olisi muutenkin tullut aika tylsä.
Ferrari näyttäisi olevan aika hukassa tällä hetkellä ja McLaren on mennyt nopeudessa ja kehitystyössä Ferrarin edelle. Huonolta näyttää. Kun vielä Hamilton on loistavassa iskussa muutenkin, niin ei näytä kukaan olevan hänen pysäyttäjäkseen. Vaikka Hamiltonin nopeus oli loistavaa, olisi Massa saanut hieman enemmän vaikeuttaa Hamiltonin urakkaa, mutta näin nyt kävi.
McLaren oli ihan ylivoimainen etenkin Hamiltonilla heti alusta lähtien, eikä Massalla ollut mahdollisuuksia siihen vastata. Eikä Räikköselläkään alussa kulkenut, vaikka yritystä tuntui olevan. Vaikeaa tulee olemaan, jos ei jotan Maranellossa keksitä ja äkkiä. Kun vielä muistetaan, että McLaren on ollut aina vahva Unkarissa, niin mestaruustaistelu näyttää erittäin pahalta Ferrarin kannalta. Ei kuitenkaan vielä luovuteta, kautta on paljon jäljellä. Vielä.
Piquetin tilanteen sen sijaan ymmärrän, kun hän oli kuitenkin ajamassa uransa ensimmäistä F1-palkintopallia ja Piquet luonnollisesti halusi varmistaa sen. Mahtaa muuten Alonsoa harmittaa, kun Juniori otti Renaultin ensimmäisen palkintopallin sitten Kovalaisen Fujin kakkossijan viime vuonna. Ketähän Alonso tällä kertaa syyttää? Turva-auto tulee ensimmäisenä mieleen, muttei nyt ainakaan itseään... Hieno juttu kuitenkin Piquetille kakkossijasta, vaikka siihen tuuria tarvittiinkin.
Kovalaisen asema ei näytä kovin kehuttavalta. Varsin keskinkertaista ajoa koko kisan ajan ja sitten Hamiltonin ohitus siihen päälle. Kakkoskuljettajan paikka on nyt viimeistään tullut selville. Sinänsä ihan ymmärrettävä ratkaisu McLarenilta pelata paremmissa asemissa olevan kuljettajan pussiin, mutta silti tilanne harmittaa.
Uskotaan kuitenkin, että Ferrari vielä nousee. Mainitaan tähän vielä, että ilmeisesti Glock selvisi säikähdyksellä ulosajostaan, vaikka hänet vietiinkin sairaalaan tarkastuksiin. Toyota ei kuitenkaan ole vielä selvittänyt, miksi oikea takaripustus hajosi, joka aiheutti ulosajon.