Toisaalta, Vettel voitti kisan kuivan kelin säädöillä. Kyse on siis enemmän auton toimivuudesta.
Kuitenkin Kimin ja Hamiltonin vaisua vauhtia aika-ajossa selitettiin sillä, että olivat molemmat kuivan kelin säädöillä. Hamiltonin vaisuutta a-a:ssa on hankala selittää, jos miehellä oli keliin sopivat säädöt.
Eikös Hamilton sotkenut aika-ajot rengas-hazardinsa takia? Vettel ajoi kuitenkin kisan kärjessä koko ajan jolloin näkyvyys on vähän toista luokkaa kuin Kimillä. Tämä varmaankin helpottaa jarrutuksissa.
Toro Rossolla ei kuitenkaan taida olla sitä kuuluisaa Kimin rengasongelmaa myöskään ja tätä varmaan tarkoititkin? Kuivalla Ferrari olisi ollut varsin kilpailukykyinen, kun valtaosa edellä ajavista olisi ollut suuremmalla down-forcella (oletettavasti) ja näin ollen ohittelu olisi ollut helpompaa. Siltikin podiumille olisi Räikkösellä ollut pitkä matka.
Pisteille olisi ollut mahdollisuutta, mutta niin olisi ollut kyllä jos olisi aika-ajoissa ajettu sadesäädöilläkin. Joka tapauksessa auto on paska sateella, ei sitä tarttis tehdä huonommaksi säätämällä se kuivalle kelille kun vettä tulee kuin Suomen suvessa. Tässä mielestäni kiteytyy se, että tämä Domenicali on vähän purjeessa nytten ja mopo keulii jo, ei lupaa hyvää loppukisoihin kun radatkin on vähän uusia.