sc
Well-known member
- Liittynyt
- 16.3.2008
- Viestit
- 419
Sehän riippuu aika paljon siitä missä nopeudessa nykyinen F1 alkaa tuottamaan downforcea. Jos downforcea on jo 100-150km/h nopeudessa, niin eipä niitä "peesaus" mutkia paljon jää jäljelle.Kyllä minäkin ymmärtäisin asian niin, että nopeissa mutkissa peesaminen on nimenomaan vaikeampaa kuin hitaissa koska silloinhan aerodynaamisen pidon merkitys korostuu mekaaniseen (renkaat) nähden, päinvastoin kuin hitaissa mutkissa. Ja tämä peesaamisen vaikeushan perustuu käsittääkseni siihen, että auto saa ns. likaista eli pyörteistä ilmaa edessä ajavan auton takia, mikä taas johtaa siihen, ettei auto toimi kuten se on suunniteltu.
Jotenkin on jäänyt muistikuva, että 150km/h vauhdissa downforcea löytyisi kiitettävästi. Joku varmaan voi linkittää faktaa asiasta? Tietenkin riippuu kuinka paljon siipeä käytetään, mutta jos otetaan esimerkiksi nyt nämä katuradat, missä käytetään paljon siipeä.
Viimeksi muokattu: