Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mahrollisesti tyhmä kysymys, mutta mitä eroa tuossa siihen MotoGP-rataan edes on?
Ilmeisesti et tarkoita varsinaista profiilia, koska MotoGP-versio on helppo löytää ja olen sen edellisellekin sivulle linkittänyt? Noin yksinkertaistettuna tässä versiossa uudella osuudella on myös pari nopeaa mutkaa, MotoGP-versiossa oli vain pari hidasta.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ihmeen jouhevalta näyttää Tilken(?) suunnittelemaksi.. Ratapohja näyttää hyvältä. Eipä ole minulla mutistavaa tähän "Silverstonen raiskaukseen", vaikkakin sillan poisto harmittaa. Alku ja loppu kuitenkin jätettiin ennalleen.

Turva-alue valitusoption toki jätän.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mitenköhän tuo Silverstonen uudistus nyt sitten lopulta toteutetaan? Rakennetaanko nuo uudet mutkat site, että sekä F1- että MotoGP-versio toteutuu, vai joutuuko mopomiehet tyytymään tähän viimemmäksi julkaistuun malliin?

Mä oon muuten ymmärtänyt (mahdollisesti väärin), että FIM ei ole ollenkaan niin innostunut turva-alueiden asvaltoinnista kuin FIA, joten sikäli kai olisi perusteltua tehdä vähän eri linjaukset autoille ja pyörille, jotta kummankin liiton turvallisuusvaatimukset täyttyy... Joskaan en ole ihan varma, onnistuuko se millään järkevällä tavalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitenköhän tuo Silverstonen uudistus nyt sitten lopulta toteutetaan? Rakennetaanko nuo uudet mutkat site, että sekä F1- että MotoGP-versio toteutuu, vai joutuuko mopomiehet tyytymään tähän viimemmäksi julkaistuun malliin?
Ei ne täysin edes voi olla olemassa rinnakkain, joten näyttää siltä, että MotoGP joutuu tyytymään F1-ratkaisuun. En tosin menisi sanomaan, että tämä uusin olisi moottoripyörillekään sen huonompi versio.
Mä oon muuten ymmärtänyt (mahdollisesti väärin), että FIM ei ole ollenkaan niin innostunut turva-alueiden asvaltoinnista kuin FIA, joten sikäli kai olisi perusteltua tehdä vähän eri linjaukset autoille ja pyörille, jotta kummankin liiton turvallisuusvaatimukset täyttyy... Joskaan en ole ihan varma, onnistuuko se millään järkevällä tavalla.
Varmaan totta, koska prätkillä vaikutus on jokseenkin päinvastainen kuin autoilla.

Olisihan se toteutettavissa ainakin Silverstonessa, jossa tuolla infield-alueella on tilaa vaikka muille jakaa. Itse asiassa niin paljon, ettei formuloillekaan tarvitsisi tehdä sinne asfalttiturva-alueita (ainakaan heti radan viereen).
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mikä vika muuten nyky-Doningtonissa on ettei se sitten kelvannut Setä-Bernielle? Rataprofiili vaikuttaa ihan jännältä ilman Tilken nenämutkaakin.

Nykyinen:

Suunniteltu:


Okei toi varikkoalue näyttää "vähän" ahtaalta, mutta mitä muuta tässä nyt on?
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Mikä vika muuten nyky-Doningtonissa on ettei se sitten kelvannut Setä-Bernielle? Rataprofiili vaikuttaa ihan jännältä ilman Tilken nenämutkaakin.

Nykyinen:

Suunniteltu:


Okei toi varikkoalue näyttää "vähän" ahtaalta, mutta mitä muuta tässä nyt on?
Vanhalla profiililla ei paljoa ohiteltaisi. Ainoa suora on nyky-ykkösille liian tynkä. Rata on myös turhan lyhyt
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Rataa pitäis minusta myös aikatavalla leventää, että ykkösillä tuolla edes mahtuisi ohittamaan, ohituspaikoista nyt puhumattakaan.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Donington oli paskaa jo -93. Sade ja Senna tekivät kilpailusta ikimuistoisen, mutta rata ei sopinut formuloille silloinkaan. Ehkä uudistuksilla oltaisi saatu homma kuntoon, mutta nykydoningtonille ei kannata lähteä leikkimään.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Jännä, ettei F1Fanaticin profiilissa ole ollenkaan kiristyvää puolipalloa:



Ja jutun otsikko on Silverstone 2010 F1 track layout. (päivätty 7. joulukuuta)

Mutta lähtösuoraa ja varikkoja ei olla (ainakaan vielä) siirtäämässä yhtään mihinkään. http://www.silverstone.co.uk/track/circuit-maps/upcoming-developments/ (katos vaan, siellähän onkin se puolipallo...)
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ja muuten Magyaarin kisasta ei olla pääsemässä eroon vähään aikaan:
At the 2009 Hungarian Grand Prix, it was confirmed that Hungary will continue to host a Formula 1 race until 2016.
:jaska: (okei on vähä vanha juttu jo)
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jännä, ettei F1Fanaticin profiilissa ole ollenkaan kiristyvää puolipalloa:

Ja jutun otsikko on Silverstone 2010 F1 track layout. (päivätty 7. joulukuuta
Otsikko on väärä (tai kuva, ihan miten vain). Kyseessä on aikaisempi ehdotus MotoGP-radaksi.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tämän toikin sivulla 15 on linkit kaikkiin kolmeen rataprofiiliin, jotka on julkistettu
 

vilzu88

Well-known member
Liittynyt
15.12.2009
Viestit
51
En ymmärrä miksei niitä vanhoja hyviä ratoja voitas ottaa takaisin. Ei enää uusia ja eikä varsinkaan mitään katuratoja ne on vaan yksinkertaisesti tylsiä kattoa.

Kuinkas muuten kun toyota on nyt lähteny formuloista. Ajetaanko enää Fuyjia? vai siirtyykö japanin gp suzukaan?
 
Viimeksi muokattu:

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Japanin GP ajetaan vastedes aina Suzukassa, koska Toyota läks lätkimään.

Toyota siis omistaa Fujin
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös