Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ihan hyvä muutos, 'uuden' osan mutkat vaikuttaa ihan mielenkiintoisilta. Bahrain taitaa tämän muutoksen seurauksena ainoa rata, jonka pituus alkaa kutosella?
Ihan mukavannäköinen mikkihiiriosuus, mutta en näe tuossa niitä rataisännän hehkuttamia ohituspaikkoja.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ihan mukavannäköinen mikkihiiriosuus, mutta en näe tuossa niitä rataisännän hehkuttamia ohituspaikkoja.
Ei taatusti mitään ohituspaikkoja tule, mutta vaihtelua. Ohituspaikan hiukka paraneminen saattaa tapahtua ton nelosmutkan osalta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Pikaisen laskutoimituksen mukaan kierroksia tulee 49 (koko pituudeksi 308,651km). Notta eipä ole enää kaikki Tilkeradat 5,555555555555km pitkiä :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei taatusti mitään ohituspaikkoja tule, mutta vaihtelua. Ohituspaikan hiukka paraneminen saattaa tapahtua ton nelosmutkan osalta.
Nimenomaan. Nelosmutka toki oli kelvollinen ohituspaikka jo ennestään, mutta nyt siinä on samanlainen vastakäännös kuin ykkösmutkankin jälkeen. Yhdessä levennetyn radan ansiosta niissä saatetaan nähdä samanlaisia rengas rengasta vasten-taistelua kuin ykkösmutkan jälkeenkin.

Loppu tuosta uudesta osasta ei mielestäni ohituksia tule tarjoamaan. Sääli, että 5-6-7-mutkat hidastuvat, mutta muutoin ihan mukava nähdä vaihtelua. Ainahan voi palata alkuperäiseen, jos ei tuo toimikaan.

Kierrosmäärän vähentyminen ei Bahrainissa paljon haittaa, kun ei siellä radalla niitä katsojia kuitenkaan ole kuin kourallinen. ;)

Kyllähän siellä asfalttia ja maalattua betonia ihan riittävästi on tuolla uudellakin osalla:

 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Mielenkiintoista, mikkihiirirenkula aavikolle. Saas nähdä miten vaikuttaa auton säätöihin, lisätäänkö siipeä paljon vai luistellaanko noitten mutkien läpi että suorillakin kulkee.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Voi herranje

Eihän tossa ole yhtään uutta ohituspaikkaa. Siellä mennään "Trullijunassa" kuin köyhän talon porsaat noita mikkihiirenkorvamutkia ja edellä ajavat ajaa sekuntitolkulla karkuun.:jaska:

Itse olisin tehnyt jonkinlaiset kiristykset ennen tuota keskisuoraa ja tokavikaa suoraa, niin olisi saatu paremmin kisaa suorille lähdettäessä.

Ei näin, kaikki vaan ei osaa.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Hyvä tai ei, vaihtelu kelpaa aina. Tuon lisälenkin loppuvaikutus koko rataan on lopulta melko pieni. Olisi kiva nähdä enemmänkin tuollaista pientä vaihtelua radoissa, koska ainahan noi voi tuoda jotain uutta hyvää ratoihin. Katotaan miten käy.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Rata itsessään oli jo ennestään aika tylsä (vaikkakin tarjosi ohituspaikkoja), joten uudistus oli ihan tervetullut. Uusi osa radasta näyttää myös aika haastavalta, kun siellä on muutamia erikoisia mutkayhdistelmiä. Positiivista on myös se, että radan mitta pitenee yli kuuteen kilometriin, kun yleensä uusien ratojen mitta on ollut noin 5,5km. Ei tuo uudistus kuitenkaan tee Bahrainin radasta vieläkään säväyttävää, mutta se on kuitenkin sopiva piristysruiske tylsälle radalle.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Sakhirissa joka mutka ja suora näyttää nyt muutenkin niin tavattoman samalta ja mitäänsanomattoman harmaalta, että eipä tuota mikkihiiriosuuden tuomaa muutosta tule varmasti paljoa huomaamaan.

Voisivat samantien käyttää tätä versiota:

 

lankine

Well-known member
Liittynyt
1.3.2005
Viestit
71
Sijainti
fin
ja tuolla viimeksi ehdotetulla kierrosaika olisi jotain 40 sekkaa :)
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Hyvä tai ei, vaihtelu kelpaa aina. Tuon lisälenkin loppuvaikutus koko rataan on lopulta melko pieni. Olisi kiva nähdä enemmänkin tuollaista pientä vaihtelua radoissa, koska ainahan noi voi tuoda jotain uutta hyvää ratoihin. Katotaan miten käy.
I agree. Lisäksi taidan olla suunnilleen ainoa foorumilla, joka tykkää Bahrainin radasta. Toki sekin on raiskattu asvaltilla, mutta tämähän on käynyt jo lähes joka radalle. Ohituksia nähdään paljon ja paikkakin on spesiaali, vaikka hiekkaa ei rata-alueella liiemmin näykään, eikä katsojia. Kolahtaa joka tapauksessa minulle erittäin hyvin, vaikkei moni muu tunnukaan tykkäävän.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
I agree. Lisäksi taidan olla suunnilleen ainoa foorumilla, joka tykkää Bahrainin radasta. Toki sekin on raiskattu asvaltilla, mutta tämähän on käynyt jo lähes joka radalle. Ohituksia nähdään paljon ja paikkakin on spesiaali, vaikka hiekkaa ei rata-alueella liiemmin näykään, eikä katsojia. Kolahtaa joka tapauksessa minulle erittäin hyvin, vaikkei moni muu tunnukaan tykkäävän.
Et toki ainut ole, minä pidän Bahrainista myös. Ehdotonta eliittiä kalenterissa ja Tilken radoista pidän siitä eniten. Samoin se on ainut Tilken rata, josta tunnistan tv-kuvista heti missä kohtaa mennään (paitsi ehkä tänä vuonna ;)). Jotenkin olen siinä käsityksessä, että Sakhirin kritisointi johtuu enemmän Tilkestä, ympäristöstä ja kulttuurin ja "tunnelman" puutteesta kuin itse radasta.

Sakhir on ollut matalan downforcen rata, mutta tuo syheröosuus tosiaan saattaa hieman kasvattaa siipiä. No, täydet tankit lähdössä taitavat tehdä niin muutoinkin. Siinä on talleilla pohtimista, kun aika-ajoissa kannattaisi olla enemmän siipeä, mutta sitten autolla ei pääse kisassa suorilla ohi.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
No ei tuo Bahrain mikään huono rata ole, mutta kun katselin tuota Vicen ehdottamaa versiota, niin jotenkin tuli mieleen vanha Silverstone. Ei ainakaan omasta mielestä olisi pahitteeksi jos sirkukseen tulis vaihteeksi vähän tuollaisia suoraviivaisempiakin nopeita ratoja. Ei ihan joka radalla tarttis mennä mikkihiireilemään keskisektorille ja sitten paahtaa kilmetrin pituista pääsuoraa. Vaihtelu virkistäisi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
No ei tuo Bahrain mikään huono rata ole, mutta kun katselin tuota Vicen ehdottamaa versiota, niin jotenkin tuli mieleen vanha Silverstone. Ei ainakaan omasta mielestä olisi pahitteeksi jos sirkukseen tulis vaihteeksi vähän tuollaisia suoraviivaisempiakin nopeita ratoja. Ei ihan joka radalla tarttis mennä mikkihiireilemään keskisektorille ja sitten paahtaa kilmetrin pituista pääsuoraa. Vaihtelu virkistäisi.
Jep. Lisäksi päästäisiin toisen kerran ikinä aika-ajossa alle minuutin tuloksia. Puolisekkaa kärjestä ja out of Q2 :)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No ei tuo Bahrain mikään huono rata ole, mutta kun katselin tuota Vicen ehdottamaa versiota, niin jotenkin tuli mieleen vanha Silverstone. Ei ainakaan omasta mielestä olisi pahitteeksi jos sirkukseen tulis vaihteeksi vähän tuollaisia suoraviivaisempiakin nopeita ratoja. Ei ihan joka radalla tarttis mennä mikkihiireilemään keskisektorille ja sitten paahtaa kilmetrin pituista pääsuoraa. Vaihtelu virkistäisi.
Tämähän näissä Tilken kötöstyksissä eniten mättää. Keskinopeudet ja pituus ovat samoilla kinkamilla, eikä yksikään ehkä Turkkia lukuunottamatta erotu millään muotoa. Katuratoihin siirtyminen oli tervetullut muutos, mutta sekin valitettavasti tössittiin, kun niille ominainen tarkkuuden ja autonhallinnan korostuminen on täysin vesitetty asfalttisilla turva-alueilla radan ja kaiteen välissä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
No ei tuo Bahrain mikään huono rata ole, mutta kun katselin tuota Vicen ehdottamaa versiota, niin jotenkin tuli mieleen vanha Silverstone. Ei ainakaan omasta mielestä olisi pahitteeksi jos sirkukseen tulis vaihteeksi vähän tuollaisia suoraviivaisempiakin nopeita ratoja. Ei ihan joka radalla tarttis mennä mikkihiireilemään keskisektorille ja sitten paahtaa kilmetrin pituista pääsuoraa. Vaihtelu virkistäisi.
Samaa mieltä. Jäi harmittamaan myös Hockenheimin radan pilaaminen. Siinäkin oli jotain poikkeuksellista verrattuna ns.normaaliratoihin. Tosin siinäkin oli silloin se stadionosuus, mutta oli niin pieni pätkä kuitenkin, kun sen jälkeen viisi peräkkäistä suoraa.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
I agree. Lisäksi taidan olla suunnilleen ainoa foorumilla, joka tykkää Bahrainin radasta. Toki sekin on raiskattu asvaltilla, mutta tämähän on käynyt jo lähes joka radalle. Ohituksia nähdään paljon ja paikkakin on spesiaali, vaikka hiekkaa ei rata-alueella liiemmin näykään, eikä katsojia. Kolahtaa joka tapauksessa minulle erittäin hyvin, vaikkei moni muu tunnukaan tykkäävän.
Et ole ainut =) mä oon ollu siellä aina peleissä luonnollisen nopea, joten mulla on tiettyjä tunteita sitä kohtaan...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös