Heh, Teksasiin kesäkuussa. Eikö ne koskaan opi. :nope:Promoottori: Austinin F1-radan oltava mestariteos
Kaudelle 2012 kaavaillun USA:n F1-osakilpailun promoottori Tavo Hellmund lupaa Austinin radan tarjoavan kuljettajille tukun haasteita. Kisaa seuraavat katsojat on kuitenkin asetettu tärkeysjärjestyksessä ykköseksi.
Formulasirkus on palaamassa kaudella 2012 takaisin Yhdysvaltoihin viiden vuoden tauon jälkeen. Austiniin rakennettavan radan piirustukset ovat jo pian Kansainvälisen autoliiton FIA:n syynissä.
Kisan promoottori Tavo Hellmund ei luonnollisestikaan säästele ylisanoja projektia kuvaillessaan.
- Rata näyttää ällistyttävältä. Olen välittänyt ideani Hermann Tilkelle ja Peter Wahlille, jotka ovat aikakautemme arvostetuimpia ratasuunnittelijoita, hehkutti Hellmund formulasarjan virallisilla verkkosivuilla.
- Alueella on luonnollisia korkeuseroja, jotka lupaavat nopeaa rataa haastavien mutkien kera. Ennen kaikkea radan on kuitenkin oltava mestariteos kisaa seuraaville katsojille. Heillä tulee olemaan vapaa näkyvyys suurimmalle osalle radasta katselupaikasta riippumatta. Olemme pian valmiita ja pääsemme esittelemään radan piirustukset FIA:lle syyskuussa, jatkoi Hellmund.
F1-sarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Bernie Ecclestone kaavailee Austinia kisakalenteriin Montrealissa ajettavan Kanadan GP:n yhteyteen.
- Meidän täytyy vielä odottaa, mutta olisi loogista sijoittaa osakilpailu lähelle Montrealin kisaa. Tämä tarkoittaisi kesäkuuta, suunnitteli Ecclestone.
(MTV3)
Bernie taas vauhdissa. Joko Interlagosin lähtölaskenta on alkanut. Tilalle saadaan varmaan jokin uusi tilkecircuit jostakin päin maailmaa. :nope:Ecclestone antoi ukaasin F1:n "huonoimmalle radalle"
Formula ykkösten kaupallisten oikeuksien haltija Bernie Ecclestone on antanut piikikkään kommentin Brasilian GP:n kilparataa Interlagosia koskien.
Formulamoguli ei ole tyytyväinen perinteikkään radan nykytilaan.
- Kauan sitten vuonna 1972 uskoin Brasiliaan ja toin formula ykköset tänne, mutta enää en halua olla tallien tentattavana MM-sarjan huonoimmasta radasta. Kisan tulevaisuus riippuu huomattavista parannuksista, Ecclestone lateli Estada de São Paulo -lehdelle.
Brasilian GP:llä on sopimus vuoteen 2015 saakka, mutta jatkosta ei ole varmuutta etenkään, kun usea uusi osakilpailu kärkkyy MM-sarjasta pysyvää paikkaa.
(MTV3)
Maikkarin laatu-uutisointi vaan jätti uutisesta pois sen jutun, että Bernien (ja muiden) kritiikki koskee lähinnä vain ja ainoastaan varikkorakennelmia. Itse rataan tuskin kosketaan.Bernie taas vauhdissa. Joko Interlagosin lähtölaskenta on alkanut. Tilalle saadaan varmaan jokin uusi tilkecircuit jostakin päin maailmaa. :nope:
Missä kohdassa tuota juttua Bernie uhittelee jotain?Taas se aika vuodesta, kun Ecclestone uhittelee vanhojen, perinteisten ratojen järjestäjille. Pappa on nyt imenyt - taas - vallonialaisten rahat omiin taskuihinsa ja jälleen kerran on Belgian GP:n järjestäminen kalenterin parhaalla radalla vaakalaudalla: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/08/1170184
Asia ei ole noin mustavalkoinen kuten esität. Alueen liikenneyhteyksillä tuo 40k katsojaa on edelleen aika kova luku. 2000-luvun alussa schumi toi varmasti jättimäistä boostia lipunmyyntiin koska Kerpen sijaitsee läheisen moottorietien varrella saksan puolella. En uskalla edes ajatella minkälainen sumppu alueen kärrypolut ovat olleet tapahtumien alla ja jälkeen tuolla yleisömäärällä.Minusta tuosta on varsin selvästi luettavissa, että syy ahdinkoon on yleisömäärien dramaattinen tippuminen. Yleisöä ei näytä Spa kiinnostavan kuin telkkarista.
Monaco ei tarvii lisenssiä?Tuossa on muuten linkki tämän vuoden lisenssioiduille radoille:
http://www.fpak.pt/homologacoes/2010/CIRCUITOS LICENCIADOS FIA.pdf.
Ilmeisesti ei. Se tosin ei sais mitään hirveen hyvää lisenssiä, joten parempi näinMonaco ei tarvii lisenssiä?
Ferradura on yksi lempimutkistani :mad_old:Mun mielestä nykynenkin Interlagos on erittäin hyvä rata. Hidas keskiosa on ehkä vähän tylsä joten väänsin nopeeseen version, jossa keskivaiheesta on tehty vähän nopeampi. Lisäksi loppua paranneltu ja lisätty pieni lisälenkki.
Ensimmäiset viisi mutkaa on vanhaa tuttua. Sitten tulee ylimääränen sisälenkki, joka johtaa hitaaseen neulansilmään. Tuo kohta voisi olla hieman nopeampi, jos rata lähtisi jo kaartumaan ton Interlagos Clubin jälkeen sisälle jolloin mutkat olis loivempia ja nopeampia.
No jatketaan kuitenkin suoralla, jonka jälkeen nopea mutkayhdistelmä josta vanhaan kymppimutkaan jota kuitenkin hieman muutettu. Mutka 11 vanha tuttu, mutta seuraava mutkaa on venytetty ja tiukennettu jolloin jo toivottavasti ylämäkeen ajettaessa saatais vääntöä päälle jolloin ohitusta vois lähteä yrittämään radan parhaassa ohituspaikassa eli vanhassa kunnon ekassa mutkassa.