CrouchingTiger
Well-known member
- Liittynyt
- 2.4.2009
- Viestit
- 233
Hienosti kopioitu Suzukan radan ykkössektori...
Että sillä tavalla. :thumbfh: Kyllä nyt jotain omaa pitäisi osata kehitellä...Hienosti kopioitu Suzukan radan ykkössektori...
Mitähän tuo olisi, n. 700 metriä? Varmaan ajateltu ohituskelvottomia autoluokkia. Muut voivat tylsyyden välttämiseksi ajaa sitten keskellä suoraa olevan shikaanin kautta.Takasuora(?) näyttää tarpeettoman pitkältä.
S-mutkat näyttävät olevan hieman loivempia kuitenkin kuin Suzukan "vastaavat", joten en pidä tuota minään kovin suurena syntinä.Että sillä tavalla. :thumbfh: Kyllä nyt jotain omaa pitäisi osata kehitellä...
Vähän otettu mallia, mutta ei todellakaan mikään kopio. Näyttää huomattavasti paremmalta kuin yksikään Tilken tekele. Tuossa on jonkinlaista luonnollista virtaa, ei mikään viivottimella ja kulmaharpilla kasattu kyhäelmä. Monesti hyvällä radalla takasuora on pääsuoraa pidempi. Niin tässäkin.Että sillä tavalla. :thumbfh: Kyllä nyt jotain omaa pitäisi osata kehitellä...
:ahem:Naureskelen täällä reaktioita heti kun kyseessä ei ole Tilken rata
Onko tuo kehu vai moite?Tuohan on oikeesti melkeinpä kamala tekele (paitsi tietenkin Suomeen, jossa kaikki radat on sieltä jostain hämärän rajamailta). Mutta kun ei ole Tilken tekemä, niin sen sitten täytyy olla jotain aivan fantastista. Itse asiassa suurin osa niista Tilken radoista on ihan hyviä. F1 vaan on huono luokka mille tahansa radalle.
Moite, ja puitteista oli puhe. Mutta tietty onhan se ymmärrettävää, kun rahatilanne ja kiinnostus kotimaisiin on mitä on (tosin kehnot puitteet tuhoaa sen pienenkin mahdollisen kiinnostuksen mitä jollain saattaa olla)Onko tuo kehu vai moite?
Ahvenistolla ja Motoparkissa kannattaisi käydä joskus ajamassa niin saisi ehkä hieman paremman kuvan Suomen ratojen haastavuudesta. Kemora, Botniaring ja Alastaro ovat lähes tasamaalle tehtyjä ratoja, mutta hyviä kisoja niissä kuitenkin nähdään. Ja varsinkin Alastarolla on korkeuserojen vähäisyydestä huolimatta loistavia mutkia.
Puitteet Suomen radoilla on kyllä perseestä. Mutta se johtuukin siitä, että talkootyö on ollut eräs määräävimmistä tekijöistä ratojen teon suhteen. Näin varikkorakennukset ja katsomot ovat mitä ovat.
Eiköhän itse rata soveltuisi formuloihin ihan kelvollisesti. F1-tasoon päästäkseen katsomopaikkoja pitäisi olla enemmän ja varikkopuitteiden ym. fasiliteettien olla toista luokkaa. MotoGP:tä ja DTM:ää tuolla varmaan voisi ajaa. Tuntuu kuitenkin erittäin utopistiselta, kun Spakin on vaarassa menettää osakilpailunsa öljyihmeille, että tänne härmälään kaiken vastustajien ihannemaahan mitään voromuloita ikinä tulisi.Harmi ettei tuokaan projekti johda ilmeisesti sellaiseen moottorirataan, missä voitaisiin Formuloillakin brömistellä. Toisihan se aivan pirusti lisää kustannuksia ja kaikkea sellaista, mutta olisi kyllä se fantastista. Tehtäisiin sitten kerralla sellainen pirun iso ja siisti rata? No, helppohan se toki täältä on huudella, kun tuo on niin kallista.
Jossain taidettiin sanoa, että rata olisi soveltuva kaikille huipputason sarjoille, poislukien F1. Tiedä sitten mitä sekin tarkoittaa...Eiköhän itse rata soveltuisi formuloihin ihan kelvollisesti. F1-tasoon päästäkseen katsomopaikkoja pitäisi olla enemmän ja varikkopuitteiden ym. fasiliteettien olla toista luokkaa. MotoGP:tä ja DTM:ää tuolla varmaan voisi ajaa. Tuntuu kuitenkin erittäin utopistiselta, kun Spakin on vaarassa menettää osakilpailunsa öljyihmeille, että tänne härmälään kaiken vastustajien ihannemaahan mitään voromuloita ikinä tulisi.
Meinaa FIA:n luokitusta. En tiedä mitä nuo eri luokat pitää sisällään, mutta F1-kelpoisen radan tekeminen maksaisi mansikoita.Jossain taidettiin sanoa, että rata olisi soveltuva kaikille huipputason sarjoille, poislukien F1. Tiedä sitten mitä sekin tarkoittaa...
Nää löytyy aika salettiin jostain kohtaa tätä ketujua. Oiskohan ne ollu jotain tänne päin:En tiedä mitä nuo eri luokat pitää sisällään