Tuossa varmasti on perää, varsinkin, jos hitaita mutkia on useampi peräkkäin (esim. pelkkä hiusneula Kanadassa ei estä ohituksia sitä seuraavalla suoralla). Useampi mutka varmistaa sen, että mennään kiltisti peräkanaa, jolloin kuminauhaefekti syntyy. Takanaolevalta edellytettäisiin siis huomattavasti kovempaa suoranopeutta ohi päästäkseen. Avattava takasiipi auttaa tähän.
Teoria ei kuitenkaan toimi Istanbulissa, jossa lopun triplakolmosen jälkeen silti nähdään ohituksia lyhyehkön maalisuoran päässä.
Singaporella on kyllä parempi ohituskeskiarvo kuin Yas Marinalla tai Valencialla, mutta silläkin se on surkea 13,3. Vuoden 2009 kisassa tilastoitiin vain kaksi ohitusta. No, Valenciassa jäätiin samana vuonna nollaan, joten Yas Marinan 6 ohitusta oli tuonna vuonna kolmikosta paras.