Kausi 2009, pre-höpinät, alustavaa aikataulua

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Tervetuloa - viisaas päätös! Ja kun olet näköjään naapurikunnan miehiä, kyyditykset järjestyy kätevästi!
 

Örfil

Guest
Sopii toki.

Meitä lähtee Treeltä myös Myllypuron syyskuun kisaan 3 kuskia eli yksi mahtuu vielä mukaan. Harkitse asiaa :ahem:

Kisan hinta varsin edukas!
 

Örfil

Guest
Sellaista puhetta oli jossain vaiheessa että porukka perustaisi ens kaudeksi omia tiimejä (1-3 kuskia per talli?) ja samalla kuskipisteiden ohessa jaettaisiin tallipisteitä.

Mitkä olisivat jakoperusteita (edellisen kauden pistetilanne, vapaa jako "kavereiden" kesken jne), ei ole vielä selvillä tai onko ideassa edes älliä.

Mutta näin keskustelua herättääksemme, mitäpä väki sanoo?
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kivan kuuloinen lisä, tuolla tuskin on suurta vaikutusta itse kilvanajoon, mutta toisihan se lisäjännitystä (ja jännitteitä :wink:) tapahtumiin. Mielestäni kokeilemisen arvoista!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Minua tosiaan ilahduttaa ja motivoi jos foorumikauteen 2009 sisällytetään yksi rinneautokilpailu mukaan :) Eilen oli Pohjan Påminnessa SM-kilpailut, ja olin 2./11. Kärkikaveri oli koko ajan 2-3 kymppää/kierros edellä, ja hopeaa sain jännätä viimeiseen laskuuni asti. siinä vaadittiin noin 45,2 aikaa, ja alun pari mutkaa menivät noin 20cm pitkäksi mutta muuten hyvin. Riskillä sitten hieman kovempaa loopuosan nopeat mutkat ja jostain ihme syystä auto pysyi juuri ajolinjalla, ja kello alhaalla näytti 45,21. Jännitystä pidettiin yllä palkintojenjakoon asti jossa vasta sain kuulla voittaneeni kisan kolmosen 3 sekunnin tuhannesosalla. Aika pieni ero 4 ja puolen minuutin loppuajoilla, sekä reilun 2 kilometrin kisamatkan jälkeen. Kärkimies saikin loppuun mennessä noin 15 metrin kaulan, eli käytännössä ratkaisi ennen viimeisiä kierroksia homman edukseen. Lahjakortin arvolla tuli jälleen kerran netottua yli 100 euroa osallistumismaksusta huolimatta :thumbup:
 

Örfil

Guest
Tuohan tarkoittaa ettei muilla ole mitään mahkuja ;) Voi tulla motivaatiovaikeuksia :ahem:
 

Örfil

Guest
Mäkikisat jätetään valitettavasti KKWCS sarjan ulkopuolelle, mutta jos joku haluaa sellaisen järjestää (Cmoney?) niin uskon että porukkaa saadaan tarpeeksi liikkeelle! :ahem:

Meillä on kädet täynnä hommia noiden kartkisojen kanssa joten pysymme mieluiten niiden parissa ainakin ensi kauden.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mäkikisat jätetään valitettavasti KKWCS sarjan ulkopuolelle, mutta jos joku haluaa sellaisen järjestää (Cmoney?) niin uskon että porukkaa saadaan tarpeeksi liikkeelle! :ahem:

Meillä on kädet täynnä hommia noiden kartkisojen kanssa joten pysymme mieluiten niiden parissa ainakin ensi kauden.
juu peesaan tätä. ei vastaankaan laiteta jos joku moisen järkkää, mutta pidetään karting ihan omana sarjanaan ainakin ensi vuoden vielä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Joo mustakin on fiksua pitää mäkikisat erillään, onhan se eri lajikin.. Ja siinä on sekin, että niihin saattaa olla sellaisia kiinnostuneita, joita karting ei kiinnosta.

Tuosta ensi kauden kalenterista.. Tuosta puuttuu vielä Toijala, joka pitäisi mielestäni ehdottomasti mahduttaa mukaan. Se oli mun mielestä ihan kiva rata autojen epätasaisuudesta huolimatta. Ehkä se tulee sitten MSC:n tilalle, jos MSC jätetään väliin?
 

Örfil

Guest
Tuosta ensi kauden kalenterista.. Tuosta puuttuu vielä Toijala, joka pitäisi mielestäni ehdottomasti mahduttaa mukaan. Se oli mun mielestä ihan kiva rata autojen epätasaisuudesta huolimatta. Ehkä se tulee sitten MSC:n tilalle, jos MSC jätetään väliin?
Varteenotettava ehdotus.

Ps. Jakkues, follo: vaihtakaa sigut ;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tiimeistä..
Koska muistaakseni olin tuon tiimi-idean isä niin tässä yksi ehdotukseni sen suhteen:
  • Tiimipäällikköjen tulisi mielellään olla sellaisia, jotka eivät itse halua ottaa osaa ajamiseen
  • Tiimipäällikkö saa toki osallistua kilpailuihin ajajanakin, mutta hänen pisteitään ei lasketa tiimipisteisiin mukaan (henkilökohtaiseen pistetaulukkoon kylläkin).
  • Halukkaat tiimipäälliköt kerätään talven aikana omassa toikissaan tiettyyn päivämäärään mennessä.
  • Tiimipäällikön pitää keksiä tallilleen nimi
  • 'FIA' sijoittelee tällä kaudella mukana olleet kuljettajat 3 eri valintakoriin ajajien tason mukaisesti.
  • Tiimipäälliköt valitsevat koreista yhteensä kolme kuljettajaa, siten, että jos ottaa parhaasta korista, pitää kaksi muuta olla ns. heikoimmasta korista. Näin muodostuisi tiimejä joissa on selkeä ykköskuski, sekä tiimejä joissa on kaksi ennalta kovaa kuskia.
  • Ne kuljettajat, jotka eivät tule valituksi mihinkään talliin, toimivat freelancereina ja taistelevat vain henkilökohtaisista pisteistä.
  • Kisoissa tiimipisteisiin lasketaan tiimin kahden parhaan kuskin sijoitukset.
  • Aina kun tiimipäällikkö on mukana kisapaikalla, hänen tiiminsä saa yhden pisteen (= aktiivisuuspiste).

Yksi vaihtoehto olisi sekin, että tiimipäälliköt neuvottelisivat kuljettajien kanssa siitä kuka ajaa missäkin tiimissä? Kuitenkin siten, että yllämainittu kori-ajattelu säilyy, jotta ei tule liian ylivoimaisia tiimejä.

Mitä olette mieltä? Onko liian monimutkainen systeemi? :D Olisiko parempi että kuskit voisivat itse sopia tiiminsä? Ajattelin tuota tiimipäällikkö-ajatusta sillä, että näin saataisiin kaikkiin kisoihin yleisöä mukaan (myllypurossa sitä olikin kiitettävästi jo) ja ehkä vähän mielenkiinnon herätystä niille, jotka eivät halua itse ajaa. Jos kauden päätteeksi jaetaan palkintopystejä, niin mestaritiimin päällikkö saisi tietty myös omansa?
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Joo vähän erikokoisista/-laisista lajeista rinne- ja kartingautoilussa kyse. Haastetta saan itsekin paremmin kartingista tässä porukassa. Enkä usko että täällä monikaan edes lähtisi rinteeseen, moottorinpärinää se vaatisi:)
Edit: Tai ennemminkin kyse lienee siitä että rinteessä ajetaan vain vuoronperään kelloa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Täytyy alkaa herättelemään tuota tallipäällikköasiaa kauden alun lähetessä.

Itse haluaisin tietää kyllä tallipäällikköni jo hyvissä ajoin, jotta pääsis noissa palkka- ja tallikaveriasioissa vaikuttamaan mahdollisimman pian.
(Tulevana) hallitsevana mestarina isken tietysti pöytään kovimman palkkavaatimuksen :thumbup: :wink:
 

Örfil

Guest
Sellainen hieno uutinen tuli ylläpidon taholta että ensi vuonna radalla on mahdollisuus saada mahdollisesti näkyvyyttä Forumilla pienen ilmoituksen merkeissä, jos saamme samalla kartkisasta alennusta.

Nämä käsitellään/neuvotellaan aina kisakohtaisesti, mutta tälläinen neuvotteluvaltti meille tuli nyt ensi kaudeksi käyttööni.

Suurkiitos siitä Antille :ahem: :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
[*] 'FIA' sijoittelee tällä kaudella mukana olleet kuljettajat 3 eri valintakoriin ajajien tason mukaisesti.

Onko liian monimutkainen systeemi?
Kannatan korisysteemiä. Sehän oli käytössä jo Dipolissa EYTK-kokouksessa. On sanottu, että juuri se oli yksi tekijä, joka aloitti kommunismin luhistumisen Euroopassa. Tuskin se voi nytkään sitten epäonnistua.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kannatan korisysteemiä.
Niin, hyvä juttuhan se on, kuten jo Myllypuro todisti.
Kolmeen "koriin" ei voida väkeä laittaa kuin korkeintaan Forssassa mikäli saadaan 15henkee minimissään kisaamaan, muualla jako pitää olla kahteen.
 
Ylös