F-1 Forumin elokisan lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Mahdolliseen kisaan saavat osallistua vain Ruunarin Mäkiautolupiin kuuluvat jäsenet: ILMAINEN osallistumiskorvaus on 500e, sisältää kahvin ja dallaspullan lähihuoltamollasi (varaa pikkurahaa siis mukaan).

;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mahdolliseen kisaan saavat osallistua vain Ruunarin Mäkiautolupiin kuuluvat jäsenet: ILMAINEN osallistumiskorvaus on 500e, sisältää kahvin ja dallaspullan lähihuoltamollasi (varaa pikkurahaa siis mukaan).

;)
mitenkäs ruunarin mäkiautolupiin pääsee jäseneksi? Tuo ilmaisuus kieltämättä houkuttelee! Paljon parempi ilmaislahja kuin pokersavvyllä! :ahem:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Noniin, olisikohan se aika kertoa omatkin fiilikset ja tunnelmat Toijalan kisasta.

Harjoitukset:

Ei ollut heti hinkua radalle, vaan tyydyin katselemaan ja vähän miettimään miten rataa oikeasti ajellaan.

Kun sitten toinen puolikas kuskeja radalle lähti, itse autolla nro 6, oli ihmetys melkoinen. Kovasti metsästin sitä jarrupaikkaa, mutta kaikkiin mutkiin auto kyllä tuntui kääntyvän ilman käyntiä jarrulla.

Ajoista ei tuon harjoitussession osalta ole mitään haisua, sillä auton mittari löi ensimmäisen kierroksen jälkeen ajaksi 48,88 ja sitten 1.37.xx ja sitten ei enää päivitellytkään aikoja.

Hieman harmitti tuo aikojen puuttuminen, koska ei saanut ihan selvää käsitystä mikä ajolinja olisi nopein ja paras.

Aika-ajot:

Aika-ajoon lähdettiinkin sitten hakemaan suoraa A-finaalipaikkaa, jotta pisteitä ropisisi taas hyvään malliin.

Autoksi valikoitui nro 1, joka tuntui heti ensimmäisestä mutkasta paremmalta kuin 6.

Itse aika-ajo meni suurimmalta osalta hieman ruuhkassa ajeluksi, sillä nro 4 (?) ajanut Alppu tuntui tulevan aina perä edellä vastaan vaikka kuinka yritin jättää väliä jotta saisin puhtaita kierroksia.

Yhden puhtaan kierroksen sain ajettua ja kellot pysähtyivät aikaan 47,77. Tiesin ajaneeni hyvin, mutta en kabiinissa kyllä heti arvannut että tuolla irtoaisi paalu. Kehtaan väittää että muutamalla lisäyrityksellä (sillä nyt oikeita nopeita aikoja tuli ehkä kaksi) tuosta olisi vielä voinut puristaa kymmenyksiä pois.

No, hyvillä mielin kohti A-finaalia.

A-Finaali:

Niin. Jo puolellatoista lämmittelykierroksella tajusin, että nyt oli haukattu ja syvältä. Arvonnassa onnetar oli suonut minulle auton nro 4 ja pikku hiljaa minulle alkoi valjeta, miksi Alppu tuli todellakin perä edellä vastaan.

Starttiviivalla viimeisetkin toivonrippeet alkoivat hävitä, kun tajusin että kakkos- ja kolmospaikat lähtevät täsmälleen samalta viivalta. Kun tuntui että autossa ei muutenkaan riittänyt veto, niin miten sitten räjähtävä startti onnistuisi?

Ja niinhän siinä kävi. Eija paahtoi aivan vastustamattomasti vierestä kärkeen, mutta onneni oli että Andyllä kolmospaikalla oli, jos mahdollista, vieläkin vetelämmät vehkeet alla.

Siinä sitten yritin seurata parhaani mukaan ykköspaikalla paahtanutta Eijaa, mutta mutkista lähdettäessä jo niin paljon, ettei juuri mitään ollut tehtävissä.

Pää kääntyili (liikaakin) kun huomasin että puskurissa on kolme autoa tulossa ohi minä hetkenä hyvänsä. Oli hieman masentavaa, että aloin jo kolmannen kierroksen tietämillä peittelämään, sillä tiesin että jos joku ohi pääsee, ei minulla ole mitään jakoa pistää vastaan.

Tämän kokikin Jussi, joka tuli vasurissa jo rinnalle, mutta sain sen verran leveämmän ajolinjan ja sisämutkan kahteen seuraavaan, että pystyin painamaan Jussin taakseni. Tämä ilmeisesti ratkaisi sen, etten jäänyt toiseksi viimeiseksi A-finaalissa.

Muutamaan kierrosta myöhemmin auto nro 3 (jonka tässä vaiheessa luulin kuuluvan Markulle) painoi pääsuoralla heittämällä ohi. Lähtönopeus oli aivan eri luokkaa ja oma nelonen jäi sitten ihmettelemään.

Kärkikaksikko paineli karkuun ja itse nakuttelin sellaista 48,5 tasoa olevia aikoja. Koska luulin että 3:sta ajeli Markku, luulin olevani vielä forumin pistelaskussa ykkösenä. Tavoitteena olikin pitää tämä paikka, jos vain mahdollista.

Oli minun onneni, että Jussi ja Markku alkoivat takanani ajaa kilpaa keskenään, sillä paremmalla taktikoinnilla (olisitte hetken ajaneet ilman jatkuvaa ohittelua) olisitte molemmat päässeet minusta helposti ohitse.

Edessä ei näkynyt ketään, ja takana ajeltiin muutaman sekunnin päässä, joten oma kisa meni pitkälti ajeluksi. Eipä siinä muuten mitään, mutta kun auto ei edes kulkenut, ei ajelukaan oikein tuntunut hyvältä.

Hetken jo mietin, että sitä voisi radiolla ilmoittaa varikolle "There's everything wrong with the car - I'm coming in". Ajelin kuitenkin loppuun ja sijoitus oli se kolmas.

Pronssipaikka ei oikein nyt tuntunut miltään, sillä tiesin että nyt oli ollut oikeasti voittoa tarjolla, jos olisi osunut edes hitusen parempi auto alle. Nelosella nyt kuitenkin pystyi pääsuoran jälkeisen lusikkamutkan nimittäin ajamaan talla pohjassa, niin surullista kuin se onkin.

Paras aika finaalissa oli 48,2x joka tuli ajettua pariin kertaan.

Mutta ei mitään, this is motorsports. Välillä autot kulkee ja välillä ei.

Onnittelut Cabreralle ja Eijalle ja sympatiat Andylle.

ps. Toijala ihan jees rata jos autot olisivat himpun verran tehokkaampia. Tai edes tasaväkisiä. Niillä tasaväkisillä autoilla kun selvästi pystyy ajamaan keskenään kilpaa, kuten öö ruz / alppu b-finaalissa ja Jussi / Markku a-finaalissa todistivat.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Raportti lauantailta

Pätkän startti oli Kannelmäen aseman sillan alla ja aikataulu Toijalaan tiukka. Arvioin siirtymäosuuden Vuosaari-Kannelmäki ruuhkatilanteen väärin ja myöhästyttiin startista yhdeksän minuuttia. No, onneksi aikasakkoa ei tullut. Ei muuta sitten kuin kuromaan menetettyä aikaa umpeen. Navigaattoria ei tullut mukaan, joten lätkäisin PeePeelle käteen netistä printtaamani nuotit Toijalaan.

Vauhti oli heti varsin hyvää. Pari kertaa juututtiin muutamiksi sekunneiksi hitaamman luokan (pakettiautot ja ajoneuvoyhdistelmät) autojen taakse, mutta pääasiallisesti hitaammat antoivat hyvin tietä. Siitä iso kiitos Hämeenlinnanväylän lauantailiikenteen osanottajille. Hyvinkäällä oli edessä pakollinen varikkopysähdys öö ruzin ottamiseksi kyytiin. Vielä yhdestä kierroksellaohitettavasta ohi juuri ennen varikon sisääntuloa. Valkoisesta viivastahan ei varikolle sisääntullessa tarvitse välittää, vaan sinne saa koukata viime tingassa. Öö ruz ei ollut täysin hereillä vaan piti palaveria vielä huoltamon varikkohenkilökunnan kanssa, joten stopissa meni viitisen sekuntia ylimääräistä hukkaan.

Lähellä pätkän maalia jäätiin muutamaksi sekunniksi ilmeisesti jonkinlaisen toimitsijan Transitin taakse, mutta ei siinä kovin paljon aikaa mennyt hukkaan. Aivan lopussa PeePeen lukema nuotti yli-nypyn-120-vasen-ahdas-älä tuli hieman liian myöhään ja missattiin radalle kääntyvä risteys. Tai sitten nypyn jälkeen ei olisi enää pitänyt ohittaa sitä moottoripyöräilijää vaan alkaa jarruttaa käännöstä varten. Aikaa meni auton kääntämisessä ympäri varmasti muutama kymmenen sekuntia, mutta luulen, että Ralliartilla olisivat varmasti tyytyväisiä pätkän aikaan. Varsinkin ottaen huomioon, että ajettiin vapaastihengittävällä kaksivetoisella Lancerilla.

Tulevaisuudessa olisi tarkoitus yrittää saada rahoitusta Evoa varten. PeePee:n kartanluku sujui myös varsin mallikkaasti. Kerran hän ansioituneesti havaitsi kisatuomareiden siniset valot edempänä, eliminoiden näin rahalliset sekä aikarangaistukset.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
...sympatiat Andylle.
Joooh, tästä tulikin mieleen...
Taisin käydä A-finaalin jälkimainingeissa taputtamassa Andya olalle ja onnittelin hyvästä väännöstä =
luultiin radan reunalla että Markku husaa viimesenä ja Andy kisaa Jussia vastaan...
Pahoittelut tästä, ei ollut tarkotus **ttuilla, luultiin tosiaan että olit eri paikassa kisassa :/
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Joooh, tästä tulikin mieleen...
Taisin käydä A-finaalin jälkimainingeissa taputtamassa Andya olalle ja onnittelin hyvästä väännöstä =
luultiin radan reunalla että Markku husaa viimesenä ja Andy kisaa Jussia vastaan...
Pahoittelut tästä, ei ollut tarkotus **ttuilla, luultiin tosiaan että olit eri paikassa kisassa :/
Joo ajattelin aluksi niin, että **ttuilua. Eikä silti, ihan hauska tuonlainen hurtti huumori olisi tarkoituksellisenakin ollut :D Siis en pahalla sitä olisi ottanutkaan
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo ajattelin aluksi niin, että **ttuilua. Eikä silti, ihan hauska tuonlainen hurtti huumori olisi tarkoituksellisenakin ollut :D Siis en pahalla sitä olisi ottanutkaan
nojoo, ei noin huonoa huumoria tule edes multa :D
(varsinkin kun muistaa millanen patti otsassa on itselläkin huonosti sujuneen kisan jälkeen)

tosiaan oltiin ihan satavarmoja että sä kisaat jussia vastaan, ei tullut mieleenkään toisinpäin kun sen viimesen auton ajolinjat oli vähän leveitä (Jussi muisti ennen kisaa mainita Markun leveistä linjoista ja harjotuksissakin sillä oli sama meno)

noh pääasia että huumorilla kuitattu kuitenkin, mutta ajattelin tarkentaa vielä varmuuden vuoksi :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
nojoo, ei noin huonoa huumoria tule edes multa :D
(varsinkin kun muistaa millanen patti otsassa on itselläkin huonosti sujuneen kisan jälkeen)

tosiaan oltiin ihan satavarmoja että sä kisaat jussia vastaan, ei tullut mieleenkään toisinpäin kun sen viimesen auton ajolinjat oli vähän leveitä (Jussi muisti ennen kisaa mainita Markun leveistä linjoista ja harjotuksissakin sillä oli sama meno)

noh pääasia että huumorilla kuitattu kuitenkin, mutta ajattelin tarkentaa vielä varmuuden vuoksi :)
Vedin sillä ihan tarkoituksella kaasu pohjassa lähes koko ajan, jos moottorin tukot sillä vähän aukeaisi. Sen takia ajolinjat vähän leveemmät
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vedin sillä ihan tarkoituksella kaasu pohjassa lähes koko ajan, jos moottorin tukot sillä vähän aukeaisi. Sen takia ajolinjat vähän leveemmät
ah ok, ymmärrettävää kyllä. :)
toisaalta, oli se sun auto varmaankin paremmassa kuosissa kun tuo mun käyttämä nr 1 joka puutui suorilla täysin :D
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
ah ok, ymmärrettävää kyllä. :)
toisaalta, oli se sun auto varmaankin paremmassa kuosissa kun tuo mun käyttämä nr 1 joka puutui suorilla täysin :D
Ois voinut tulla tiukka kisa autojen nr. 1 ja seiskan välillä. Turhauttavaa tuonlainen. Sulla ei tainnut olla edes eka kerta kun auto hajoaa
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ois voinut tulla tiukka kisa autojen nr. 1 ja seiskan välillä. Turhauttavaa tuonlainen. Sulla ei tainnut olla edes eka kerta kun auto hajoaa
hm, miten sen ottaa, hyvinkäällä autoon tuli jotain joka koneen sammutti, mutta sitten lähti käyntiin normaalisti kuitenkin
(Hamilton härdelli siis :D)

veikkaan että ykkösellä olis jääty sun seiskalle kunnolla, se ei tosiaan kulkenut lähellekään huippuvauhtia enää suorallakaan, ja lusikkamutkassa vauhti putos ihan järjettömästi...

noh, näitä sattuu ja tää on motospurttia, mutta harmittaahan nämä hiukan :/
 

Örfil

Guest
Tiedustelu mäkiautokisasta lähetetty Påminneen.

Perästä kuuluu...
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Missäs tää myllypuro olikaan? Anyway koitan päässä edes päätöskisaan. Kic tosin ei ole lemppareitani mutta kenties kalusto ja rataprofiili on muuttunut sitten 2005. :alppu:

Viimeksi ajanu kartingia klubilla(kic) siinä 2006 kesä-syys vaihteessa. Huhhuh joutuu taas saada tuntumaa noihin vehkeisiin. Musta kartingia ajetaan liian paljon kaasu pohjassa(Ainakin sisäradoilla tosin ulkoradoilta jossa kovempi nopeus voi olla hieman eri ja ei ole kokemusta ulkoradoista). Mua suosis sellanen rata missä mutkissa ei voi vetää ihan pohjassa vaan just ja just kuten Suzukassa. :) Tosin kartingeilla kaikki mutkat menis melkeenpä pohjassa mutta vertailin sellaseen kartingille tehtyyn Suzukaan. :D
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Missäs tää myllypuro olikaan? Anyway koitan päässä edes päätöskisaan. Kic tosin ei ole lemppareitani mutta kenties kalusto ja rataprofiili on muuttunut sitten 2005. :alppu:

Viimeksi ajanu kartingia klubilla(kic) siinä 2006 kesä-syys vaihteessa. Huhhuh joutuu taas saada tuntumaa noihin vehkeisiin. Musta kartingia ajetaan liian paljon kaasu pohjassa(Ainakin sisäradoilla tosin ulkoradoilta jossa kovempi nopeus voi olla hieman eri ja ei ole kokemusta ulkoradoista). Mua suosis sellanen rata missä mutkissa ei voi vetää ihan pohjassa vaan just ja just kuten Suzukassa. :) Tosin kartingeilla kaikki mutkat menis melkeenpä pohjassa mutta vertailin sellaseen kartingille tehtyyn Suzukaan. :D
Tuossa linkki Myllypuron radalle
http://www.formulacenter.com/

Käpylän rata ei tainnut oikein kenenkään muunkaan lemppari olla, mitä vähän juteltiin Toijalassa. Eikä toisaalta Myllypurokaan. Myllikän rata niin liukas ja kapea, että siellä taitaa paras kierrosaika tulla silleen ettei lämäise heti jarrutuksen jälkeen kaasua pohjaan, että saattaisi suosiakin sinua. Mutta olosuhteethan on samat kaikille, eli mukaan vaan! Ja ehkä foorumin tytötkin saattaisi tulla ainakin katsomaan kun kuulevat että tulet paikalle :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Missäs tää myllypuro olikaan? Anyway koitan päässä edes päätöskisaan. Kic tosin ei ole lemppareitani mutta kenties kalusto ja rataprofiili on muuttunut sitten 2005. :alppu:

Viimeksi ajanu kartingia klubilla(kic) siinä 2006 kesä-syys vaihteessa. Huhhuh joutuu taas saada tuntumaa noihin vehkeisiin. Musta kartingia ajetaan liian paljon kaasu pohjassa(Ainakin sisäradoilla tosin ulkoradoilta jossa kovempi nopeus voi olla hieman eri ja ei ole kokemusta ulkoradoista). Mua suosis sellanen rata missä mutkissa ei voi vetää ihan pohjassa vaan just ja just kuten Suzukassa. :) Tosin kartingeilla kaikki mutkat menis melkeenpä pohjassa mutta vertailin sellaseen kartingille tehtyyn Suzukaan. :D
Myllypuro on itähelsingissä. :)

Ja päätöskisaa ei ajeta KIC:ssä vaan VM-karting centerissä.
 

Örfil

Guest
Hei te puusilmät: kuten jakkues mainosti -​
PÄÄTÖSKISA ON VM-KARTING CENTERISSÄ
 
Ylös