Ymmärrän, jos alkaa Kimin nykykuntoon usko loppua (henk. koht. se tuskin koskaan loppuu), mutta edellinen lausahdus on vähän hassu viime vuosi muistaen.
Kimi nousee vielä.
Viimekauttahan tässä alkaa olla ikävä. Fakta on nyt vaan se, että tallikaveri on ihan 6-0 parempi tällä hetkellä ja tällaista tilannetta ei Räikkösellä ole aiemmin F1-uralla ollut. Auto on hyvä, talli antaa Kimin tehä mitä huvittaa ja palkkakin on ihan kohillaan. Vika on ihan miehessä.
Lisäksi viimeisissä kisoissa lauantaina kun pitäisi olla hommat hanskassa niin Räikköselle osuu se viikonlopun paskin suoritus virheineen Q3seen. Eli mielestäni on perusteltua sanoa, että kantti on pettänyt silloin kun ollaan ratkaisun paikoissa.
Se on ihan sama ajaako kisassa nopeimman kierroksen vai ei, sitä siellä ei olla yrittämässä vaan kisan voittoa. Siitä tässä lajissa on kyse. Siihen kuuluu nykyformuloissa se, että aika-ajoissa ollaan eturivissä, johon puolestaan auttaa se, että pystyy vetämään yhen kierroksen tiukassa paikassa ihan haamurajoilla. Tähän ei Räikkönen ole pystynyt. Tässä tallikaveri on ihan eri planeetalta ja sen tekemisistä kannattaisi ottaa oppia, jos meinaa vielä ajaa muustakin kuin kk-liksasta.
Selitykseksi ei riitä, että auto ei sovi Kimin ajotyylille. Ei se varmaan sopisi meikäläisenkään ajotyylille. Kaverille ei varmaankaan makseta 30 meur siitä, että hokee jokaisen kellotetun session jälkeen tätä. Auto on selvästi sarjan paras tai tokaks paras, joten se, ettei tulosta synny on vaan äijästä kiinni. Ihan varmasti joku Vettel olis tehnyt ilmaiseksi samanlaista jälkeä kuin Kimi tällä kaudella. Räikkönen lähti kuitenkin tähän kauteen MM:nä, parhaan tallin ykköskuskina ja asiantuntijoiden mielestä eräänä kaikkien aikojen lahjakkaimmista tässä lajissa. Siitä ollaan päästy tähän tilanteeseen, missä aina "toivotaan, että löydettäis jotain". Melkomoista potentiaalin hukkaamista.
Aika nopeasti tuli Räikkösestä kylläinen poika.