Väitän tulostaulukon perusteella että Massa oli nopeinKilpailun nopein oli lopulta Hamilton
Väitän tulostaulukon perusteella että Massa oli nopeinKilpailun nopein oli lopulta Hamilton
Okei. Tarkotin sitä, kuka tuli maaliin nopeiten. Toki tulostaulukon mukaan oli Massa. Varmaan ymmärsit, mitä tarkoitin...Väitän tulostaulukon perusteella että Massa oli nopein
Väitän tulostaulukon perusteella että Kimi oli nopein ( nopein kierros -tilasto ).Väitän tulostaulukon perusteella että Massa oli nopein
Nopein kierros -taulukko ei kerro kisan nopeinta kuskia, kertoo ainoastaan yhdellä kierroksella nopeimman. Ei kisapituudella nopeinta.Väitän tulostaulukon perusteella että Kimi oli nopein ( nopein kierros -tilasto ).
Nopein kierros -taulukko ei kerro kisan nopeinta kuskia? hihiihNopein kierros -taulukko ei kerro kisan nopeinta kuskia, kertoo ainoastaan yhdellä kierroksella nopeimman. Ei kisapituudella nopeinta.
Kylläpä nyt saivarrellaan täällä puolin ja toisin. Kimi teki nopeimman kierroksen, Hamilton aika-ajojen... Kimillä oli iso kaula pehmeillä ja Hamilton sai kiinni kovilla. Sade sitten sotki kaiken...Nopein kierros -taulukko ei kerro kisan nopeinta kuskia, kertoo ainoastaan yhdellä kierroksella nopeimman. Ei kisapituudella nopeinta.
Ite otin tuon ainakin osittain huumorilla Eihä tuota nyt vakavissaan kai kukaan ottanu.Kylläpä nyt saivarrellaan täällä puolin ja toisin. Kimi teki nopeimman kierroksen, Hamilton aika-ajojen... Kimillä oli iso kaula pehmeillä ja Hamilton sai kiinni kovilla. Sade sitten sotki kaiken...
Luonnollisestihan maaliin ekana tuleva on nopein, sitä nyt on turha alkaa ees vääntään.
Loppukaneetti - Mielestäni Kimi oli kisan nopein, hahahaha
Kimillä on vielä se probleema kylmien renkaiden kanssa, siksi odotinkin että Lewis tulee lähelle kun alkoi satelemaan. Lisäksi saattaa olla että Ferrari Kimin kohdalla otti riskin ja lähti puhtaammin kuivan säädöillä kisaan. Säätömahdollisuudethan ovat rajoitetut lauantain aika-ajon jälkeen.
Tilanne on nyt tämä. Johtuuko paremmasta renkaiden lämmönhallinnasta vai pehmeämmästä vääntökäyrästä (ECU etu McLarenilla) on epäselvää...McLarenin F1-tallin päällikkö Ron Dennis totesi Belgian GP:n vahvistaneen McLaren-auton paremmuuden Ferrariin verrattuna sateen liukastamalla radalla ajettaessa.
Näinhän tuo Denniskin sanoo:Kuten kirjoitin, Ferrarin auton ajettavuus sateella ei taida olla McLarenin luokkaa. Monessa sadekilpailussa ollaan nähty.
Ja lisäksi nuo Ferrarin ongelmat kovalla seoksellaSe oli sensaatiomainen Grand Prix, joka piti kaikki katsojat penkin reunalla riippumatta siitä, ketä he kannattivat. Meidän automme on hieman parempi kuin kilpakumppanillamme liukkaissa olosuhteissa, joten sateen alettua olimme melko luottavaisia siitä, että Lewis pystyisi hyödyntämään etunsa
EDIT. Talakem kirjoitti jo samat asiat...:Pehmeät renkaat toimivat erittäin hyvin, kun taas kovempien renkaiden kanssa etenkin Kimillä oli hieman vaikeuksia. Meidän täytyy tutkia, mistä ne aiheutuivat, Baldisserri sanoi.
Ferrari-kuski Felipe Massa vahvisti kovempien renkaiden ongelmat.
- Mielestäni kovempi rengas oli liian kova. Pitoa ei ollut. Auto liukui eikä ollut niin nopea, Massa totesi.
Repsottiko etusiipi? Aamulla katsoin kisan uudestaan ja kuvassa näytettiin pitkään Kimin autoa edestäpäin tuon hipaisun jälkeen ja ihan symmetriseltä näytti molemma puolet. Veikkaisin kyllä suurimmaksi syyksi ulosjaoon yliyrittämisen, mutta yrittää pitää vaikka nyt tuotti huonoimman mahdollisen tuloksen.Kimi oli saanut kipeää etusiipeensä ennen ulosajoa ( Hämiksen perästä ). Kyllä repsottava etusiipi varmasti oli osallisena hallinnan menetykseen, sateen ja renkaiden ohella. Sen verran sähäkästi lähti. Sen sijaan rengasrikosta Kimi ei ole maininnut mitään ja sen varmasti olisi huomanut joten oletan kumin tyhjenneen vasta ulosajossa.
Kyllä voi olla näinkin. Mutta selkeä osuma siipeen oli tullut, eikä niiden siipien kulman tarvitse paljoa muuttua kun etenkin Kimin aerodynaamisesti etupainoisen ajokin käytös yllättää. Oletinkin tässä olevan vain mahdollisen osatekijän siihen, että lipsahti ( + sade, rengassarja, likainen rata, 110 lasissa ). Mutta anyway - lipsahti mikä lipsahti. Väliäkös tuota nyt tarkemmin analyseeraamaan.Repsottiko etusiipi? Aamulla katsoin kisan uudestaan ja kuvassa näytettiin pitkään Kimin autoa edestäpäin tuon hipaisun jälkeen ja ihan symmetriseltä näytti molemma puolet. Veikkaisin kyllä suurimmaksi syyksi ulosjaoon yliyrittämisen, mutta yrittää pitää vaikka nyt tuotti huonoimman mahdollisen tuloksen.
Ilmakuvassa näytti siltä että etusiipi jousti hieman, vaikka hiilikuitu ei taida olla niitä maailman joustavimpia aineita. Jotain siitä todennäköisesti murtui, mutta vaikea sanoa miten paljon se lopulta vaikutti.Kyllä voi olla näinkin. Mutta selkeä osuma siipeen oli tullut, eikä niiden siipien kulman tarvitse paljoa muuttua kun etenkin Kimin aerodynaamisesti etupainoisen ajokin käytös yllättää. Oletinkin tässä olevan vain mahdollisen osatekijän siihen, että lipsahti ( + sade, rengassarja, likainen rata, 110 lasissa ). Mutta anyway - lipsahti mikä lipsahti. Väliäkös tuota nyt tarkemmin analyseeraamaan.
Tässä taas salaliittoteorioista tykkääville bensaa liekkeihin. Domenicali vaatii kumminkin Span kisan lyhentämistä 42:een kierrokseen :wink:mtv3.fi sanoi:Tallipäälliköt pohtivat F1-kisojen lyhentämistä
08.09.2008 12:08
Formula ykkösten tallipäälliköt pitävät torstaina Italian Monzassa lajin tulevaisuutta linjaavan kokouksen.
Esityslistalla on Gazzetta dello Sport -lehden tietojen mukaan mm. ehdotus F1-kisojen ajomatkan lyhentämisestä nykyisestä 305 kilometristä.
- Puolitoista tuntia on liian pitkä kesto kisalle. Aikaa pitää yrittää lyhentää, Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali totesi
Ruikutusta, perusteleekohan se mitenkään miksi kisa on liian pitkä? Nopeammat autot vaan niin vierähtää kisakin nopeammin nykyisillä matkoilla...Tässä taas salaliittoteorioista tykkääville bensaa liekkeihin. Domenicali vaatii kumminkin Span kisan lyhentämistä 42:een kierrokseen :wink:
Vähän epäreilu vertaus, koska Massan ei kuitenkaan lopussa tarvinnut tapella sijastaan niin kuin Räikkönen ja Hamilton.Olikos se viisasti tehty? Kun katsoi miten Hamilton pyöri, Bourdais kämmäsi ja tallikaveri paukautti seinään.
Pitemmässä lainauksessa oli perustelu, ettei loppuhetkillä yleensä tapahdu mitään. Mikä on tottakin. Toisten stoppien jälkeen homma on yleensä bueno. Sitten välillä sinne sattuu sade tai turva-auto, mutta se ei muuta yleistä asiantilaa.Ruikutusta, perusteleekohan se mitenkään miksi kisa on liian pitkä? Nopeammat autot vaan niin vierähtää kisakin nopeammin nykyisillä matkoilla...