WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Hups. Siis jos Kimiltä olisi viety voitto.Äläpäs suurentele asioita. Ei Lewisiä diskattu
Hups. Siis jos Kimiltä olisi viety voitto.Äläpäs suurentele asioita. Ei Lewisiä diskattu
Olisi Kimi kuitenkin joutunut tekemisiin Nakakiiman kanssa ja kuka tietää millaista romua ja jyskettä olisi nähty vaikka Hamilton olisi ajanut shikaanin "oikein". Radalla oli kuitenkin sen verran vettä että Hamiltonkin ajeli niin kieli keskellä suuta viimeisellä kierroksella, ajattele sitten tilannetta jossa Kimi johtaa ja Lewis kakkosena peesissä tuossa säässä. Varmaan vielä bussipysäkillä olisi väännetty kunnolla kättä voitosta, who knows.Jos Hamilton ei olisi päässyt ohi, ei Kimin olisi todennäköisesti tarvinnut puristaa niin kovaa että auto lähtisi lapasesta.
Justiinsa ja jooh. Vakoilupaska paisui suhteettomiin mittasuhteisiin kun Ferrarin taustahenkilöt nostivat asiasta äläkän ja Dennis nöyryytettiin tavalla jota ei haluaisi kenenkään kokevan. Kuten Mika Salokin asiassa totesi, on Fykkösissä aina vakoiltu toisten innovaatioita ja tullaan vastakin vakoilemaan. McLarenin sarjasta sulkemiseen ei ollut mitään perusteita kiitos Dennisin täydellisen tunnustuksen ja oikeudenkäyntien. "Pikku sakot" ei olleet mitään ihan pieniä vaan kattavat McLarenin tapauksessa keskisuuren-suuren sponsorin vuosittain tuoman rahasumman. Lisäksi MM-sarjan kakkossijasta/mestaruudesta tulleet tv-rahat vedettiin FIAn herrojen kurkusta alas kauden päätyttyä, sakkorahat sentään taisivat mennä jonnekin luonnonsuojeluun.Formuloissa tuntuu muistinpituus olla samaa luokkaa kuin politiikassa?
viime kaudella:
- McLaren vakoilu jupakka, pikku sakot ja isot kilpailunumerot.
- Lewis, maailman paras sadekelinkuljettaja jouduttiin kantamaan traktorilla radalle kun ei latu riittänyt. Ihmettelen vieläkin mitä traktori radalla teki, kun kisa oli käynnissä? Liuzzi meni aika läheltä traktoria...
- Kikkailu turva-auton takana, aiheutti muiden keskeyttämisen, Vettel ja Webber muistaakseni.
Ja taas mennään. Hamiltonin ei nykyään tarvitse kuin kääntää rattia väärään suuntaan niin on FIA kirjoittamassa sakkoja milloin mistäkin ja päälle lätkäistään ruuturangaistusta, läpiajopenalttia, takautuvia aikasakkoja... Viime vuonna Hamilton ajoi suorastaan nuhteettomasti verrattuna joihinkin muihin tulokkaisiin. Esimerkiksi Rosberg törttöili useita ulosajoja avauskaudellaan ja pyöri Kimikin hiekalla kun aloitti ja vieläpä päätti Alesin uran väkivaltaisesti Japanin GP:n kolarilla 2001. Tuo mainitsemasi väärä tuomio nyt on kärpäsenpaskaa verrattuna Hamiltonin kärsimään oikeusmurhaan.Itse pelasin aikoinani pallopelejä ja muistuu mieleen väärät tuomiot (pallo kentässä ja tuomari näytti ulkona), kun valmentajalle sanoi, että väärä tuomio niin valmentaja vastasi, että hoida homma ensi kerralla niin hyvin, että tuomarilla ei ole mahdollisuutta väärään tuomioon
Tottakai se menee jossitteluksi. Lewis olisi voinut mokata varikon sisääntulossa tai ulostulossa, mutta kun rangaistusta ei olisi voinut enää kärsiä kisan aikana, vaan Lewis olisi voittanut varikolla, kuten Schumi Silverstonessa. Eikä FIA muutenkaan voi noita rangaistuksia jakaa sellaisella mutumenetelmällä, että kauanko se juuri tämänhetkisissä sääolosuhteissa kestäisi juuri tällä kuskilla.Myönnän, että liiottelin tuon ajan kanssa, mutta olisi se kuitenkin melko lähellä ollut. Tuo varikon ulostulo ei ole varmaan kovin herkullinen ajaa sateella, joten siinä olisi mennyt lisäaikaa kuten myös kiihdytyksessä ja varikolle tullessa hidastamisessa.
Anteeksi tietämätön kommenttini, mutta se johtuu vain siitä, etten osaa forumin jokaista topicia ulkoa toisin kuin sinä, mikä on kyllä sinänsä perverssiä:thumbup:Eikö se nyt ole käyty jo riittävän monta kertaa läpi, ettei siinä ollut mitään senhetkisten sääntöjen vastaista? FIA muutti sääntötulkintaa siitä nousseen kohun jälkeen, kuten muutti tallimääräykset laittomiksi Ferrarin Itävallan 2002 pelleilyn jälkeen.
Ei tietenkään, mutta joku rangaistus oli annettava, koska sääntöjä oli rikottu. 10 sekuntia taas olisi ollut aivan liian pieni rangaistus. Ehkä järkevämpi rangaistus olisikin ollut 15 tai 20 sekuntia.Tottakai se menee jossitteluksi. Lewis olisi voinut mokata varikon sisääntulossa tai ulostulossa, mutta kun rangaistusta ei olisi voinut enää kärsiä kisan aikana, vaan Lewis olisi voittanut varikolla, kuten Schumi Silverstonessa. Eikä FIA muutenkaan voi noita rangaistuksia jakaa sellaisella mutumenetelmällä, että kauanko se juuri tämänhetkisissä sääolosuhteissa kestäisi juuri tällä kuskilla.
Menee vähän liikaa kauniiksi ja rohkeiksi jo.Oma mielipiteeni tähän keissiin on melko selkeä. Ron Dennisin ja Max Mosleyn välit ovat aina olleet ihan helvetin kireät. Viime vuonna Mosley tonki McLarenin vakoilusotkun päivänvaloon, mikä ei tietenkään sopinut Ronille (vaikka ylpeytensä niellen tunnusti kaiken). Sitten tällä kaudella Mosleyn nolot natsileikit nousivat lehtien palstoille kun joku (Dennis) vähän vihjasi News of the Worldille jymyskuupista. Mosley katkerana miehenä sitten maksaa kaksin verroin takaisin. Saa nähdä mihin näiden kahden nokittelu vielä johtaa, aikooko Dennis ratkaista mestaruuden likaisilla otteilla ja aikooko Mosley käyttää uudestaan sarjasta sulkemis-korttinsa? Aika näyttää.
Hih hei ja taas mennäänvieläpä päätti Alesin uran väkivaltaisesti Japanin GP:n kolarilla 2001.
En tienytkään, että ulosajaminen tai hiekalla käynti on ollut säännöissä kiellettyä?Hookah sanoi:Esimerkiksi Rosberg törttöili useita ulosajoja avauskaudellaan ja pyöri Kimikin hiekalla kun aloitti
Heh. Minä mitään topiceja muista, muistan tilanteen, koska olen F1-friikki. No, ei sen terveempää.Anteeksi tietämätön kommenttini, mutta se johtuu vain siitä, etten osaa forumin jokaista topicia ulkoa toisin kuin sinä, mikä on kyllä sinänsä perverssiä:thumbup:
Autolla on oikeus (oli silloin) jatkaa kisaa, jos se on käynnissä. Hamiltonin auto oli ainut, joka oli käynnissä. Se nostettiin takaisin radalle, muut nostettiin turvalliseen paikkaan. En muista siirrettiinkö Hamiltonin auto ensin, mutta tilanteessa, jossa se on ainut käyvä auto se olisi loogista. Vastaava, joskaan ei yhtä kärjistetty tilanne oli, kun Schumi oli juttunut kanttarin päälle melkein samassa paikassa ja työnnettiin takaisin kisaan mukaan.Silti on mielestäni käsittämätöntä mistä traktorin kuljettaja sai päähänsä lähteä nostamaan Hamiltonia takaisin radalle, tallimääräys
Ei tuossa kyllä ajateltu muiden turvallisuutta vaan Hamiltonin etua.
Kaikki mikä ei ole kiellettyä todella on sallittua. Jos se on hengen vastaista, niin se kielletään jatkossa. Näin on tehty useaan otteeseen. Ferrarin pohja tulee ensimmäisenä mieleen.Mutta tiedän, että sinä luet/tulkitset näitä yhtä mustavalkoisesti kuin kaikki muutkin tällä foorumilla, siinä ei ollut mitään sääntöjen vastaista, totta ja uskomatonta. Kaikki mikä ei ole erikseen kieletty on sallitua.
Cabin Loungessa varmaan karaoken jälkeen pientä karhunpainia. :ahem:Hih hei ja taas mennään
Minä kun olen elänyt siinä uskossa, että Sauberista petti takaripustus, mutta se, että Räikkönen on käyttänyt väkivaltaa Alesia kohtaan on ihan uusi tieto. Oliko ihan perinteinen baaritappelu, kun oli kauden viimeinen kisa vai mitä tapahtui?
No sehän oli 25 sek. Oletko siis sitä mieltä, että se olikin liikaa? Aluksi sanoit, että läpiajorangaistukseen olisi mennyt enemmän.Ei tietenkään, mutta joku rangaistus oli annettava, koska sääntöjä oli rikottu. 10 sekuntia taas olisi ollut aivan liian pieni rangaistus. Ehkä järkevämpi rangaistus olisikin ollut 15 tai 20 sekuntia.
Tiedän kyllä ja tiedät läppää tuo vain.Heh. Minä mitään topiceja muista, muistan tilanteen, koska olen F1-friikki. No, ei sen terveempää.
Se oli arvaus, mutta kuten sanoit, niin FIA ei voi mututuntumalta antaa rangaistuksia, eikä mistään voi tietää, paljonko läpiajorangaistuksessa olisi todella mennyt aikaa märällä kelillä. Se kuitenkin tiedetään, että kuivalla kelillä siihen menisi 15-20 sekuntia.No sehän oli 25 sek. Oletko siis sitä mieltä, että se olikin liikaa? Aluksi sanoit, että läpiajorangaistukseen olisi mennyt enemmän.
Valitettavasti. Ja minä sitten yritän ampua niitä alas. Mutta kuten muualla todettua, en aina ole samaa mieltä FIA:n kanssa noista tulkinnoista. Tuossa kuitenkin olen. Mutta moisen kieltäminen jatkossa oli ihan järkevä päätös, koska käytännössä Hamilton kyllä oli ulkona kisasta. Olosuhteet toki olivat poikkeukselliset, eikä ensimmäisen mutkan selvittäminen ollut oikein taidosta vaan tuurista kiinni. Anyway, eipä Lewis siitä mitään hyötynyt, pisteittä jäi kuitenkin.Tiedät kyllä kuinka helposti noita tulee "tarvittaessa" käytettyä kuljettajaa/tallia vastaan
No eiköhän kisan jälkeen ole tutkittu telemetriatietoja juotu kahvia ja pesty välillä kätösiä - kyllä siinä aikaa kuluu. Nykyään F1 on vielä vähän suurempaa nappikauppaa kuin '89, joten aikataulun puitteissa mennään ja tuloksia rustataan uuteen uskoon tarvittaessa vielä jopa kauden jälkeen...Minulla ei Hamiltonin rangaistusta vastaan sinällään mitään ole, mutta miksi näin raju sanktio niin myöhään kisan jälkeen? Luulisi selkeän tilanteen kyseessä ollessa päätöksenkin olevan helppo. Näin homma olisi "korjattu" ja podiumkin olisi ollut tuomariston päätöksen mukainen. Näin esimerkiksi Suzukassa 89 toimittiin kun Senna hylättiin ennen juhallisuuksia ja Nannini nostettiin voittajaksi.
Siis tä. Mielestäsi Lewiksellä oli mahdollisuus ajaa rataa myöten Kimin perässä ja vielä nopeaa linjaakin. Miksi helvetissä se sitten oikaisi turva-alueen kautta rinnalle keskelle suoraa? Ei turva-alue ole mikään oikopolku tai vaihtoehtoinen reitti edetä kilpailussa, niitä käytetään kun muuta mahdollisuutta ei ole. Sen tähden turva-alueen käytöstä ei saa saada kilpailussa pysymisen lisäksi muuta hyötyä.Toki Lewis olisi ollut aika lähellä, koska olisi kuitenkin seurannut Kimiä ihan laatikossa kiinni, jos olisi jättäytynyt taakse. Ei yhtä lähellä, mutta lähellä. Kimi jarrutti La Sourceen niin älyttömän aikaisin, että Lewis olisi siitä huolimatta saattanut ehtiä sukeltamaan sisälinjalle.