Sama se on kaikille. Vettelillä on paljon tuoreemmassa muistissa slickseillä ajaminen kuin näillä F1:ä vuosia tahkonneilla. Sikäli on vähän hassua sanoa, että muut olisivat jotenkin joutuneet opettelemaan nykyisten renkaiden niksejä. Vettelinhän se on täytynyt totutella urarenkaisiin. No, nyt mentiin koko kisa saderenkailla, joten sitä etua ei sinällään muilla ollut. Ehkä jonkin verran pidempi kokemus F1-saderenkaista kuitenkin.Saa nähdä miten poika pärjää ensi kaudella slikseillä, nyt on moni muu kuski antanut tasoitusta, opetellessaan näiden surkeiden saippurenkaiden niksejä.
Vaikuttaneeko asiaan, että testit ajettiin Doningtonissa, jossa F1:llä ei tuohon aikaan juuri ajettu muita kuin shakedown -tyyppisiä testejä. Jos niitäkään.Mutta tuo otsikon "kaikkien aikojen sensaatio?"... Mielestäni eräs 1983 vuoden Englannin F3-mestari on vielä suurempi sensaatio kuin Vettel. Vai mitä kertoo ensimmäisessä F1-testissä Silverstonessa, Williamsin kalustolla, tehty epävirallinen rataennätys?
Entäs tämä toinen kaikkien aikojen sensaatio - Monacon GP:n 1984 kolmas? Tämä mies joka lähti ruudukon viimeisimmältä sijalta, mies joka kampitti turboja olan takaa vapaastihengittävällä koneella samana vuonna monessa eri kilpailussa, mutta jouduttiin hylkäämään tallikaverinsa kanssa loppupisteistä hieman laittoman auton vuoksi? Sama henkilö jolla on Nürburgring Nordschleifen rataennätys, 6:11 C-ryhmän Porsche 956 -superauton ratissa? Mies jolla oli seuiraavana vuonna 1985 sama alitehoinen auto kuin viime vuonna, mutta onnistui silti saavuttamaan 4 pistettä sadekelitaidoillaan? Joka 1985 menehtyi Porsche 956:n rattiin Spassa lähdettyään ohittamaan urheiluautojen mestaria - Jacky Ickxiä Eau Rougen ulkokautta? Hänellä oli myös taskussaan sopimus Ferrarille kaudeksi 1986?Mutta tuo otsikon "kaikkien aikojen sensaatio?"... Mielestäni eräs 1983 vuoden Englannin F3-mestari on vielä suurempi sensaatio kuin Vettel. Vai mitä kertoo ensimmäisessä F1-testissä Silverstonessa, Williamsin kalustolla, tehty epävirallinen rataennätys? Tai seuraavan kauden Monacon GP, jossa hän jäi kilpailun keskeydyttyä toiseksi? Tai kolmas sija niin Britannian kuin Portugalinkin Grand Prix'ssa? Tämä mies otti kaudella 1984 Tolemanilla saman verran pisteitä kuin Nigel Mansell - hänen nimensä oli Ayrton Senna da Silva. Loppu onkin historiaa.
Ja 90-luvun alussa oltaisiin kyselty onko nuori Schumacher uusi Bellof. Tosin, kaverin kyvyt olisivat kyllä menneet vähän hukkaan Ferrarilla merkin vaisuvuosina.Tämän miehen nimi oli Stefan Bellof - mutta olisipa hänellä ollut vielä muutama vuosi aikaa todistaa taitonsa paremman auton ratissa.
Niin, ja kaikkien kärkitallien kuskien - ja yhtä lukuunottamatta kaikkien muidenkin - ajaessa maaliin (toisin kuin Kubican ja Kovalaisen debyyttivoitoissa).Monzan voitossa huomiotaherättävää on se että Vettel otti sen ajamalla, ilman SC-episodeja.:thumbup::thumbup:.
Olen samaa mieltä.....
Sitten on tietysti Räikkönen, joka tunnetusti tuli melkein suoraan kartingista Ykkösiin ja laittoi melkein Heidfeldia pataan pisteissä.
kyseenalaistan mielipiteesi "umpisurkeasta" autosta.
Millä kaudella Vettel voittaa mestaruuden?
Laskeskelet, että Vettel korvaa Ferrarilla Kimin tai Massan?Veikkaan viimeistään 2011.
Ellei Mersu tule väliin,ja nappaa nopeaa saksalaista,eikä sitä oikein pysty ennustamaan tallien voimasuhteita kolmen vuoden päähän,älkää unohtako Japanin jättiläisiä...:idea:Laskeskelet, että Vettel korvaa Ferrarilla Kimin tai Massan?
No ei mielestäni, Sennakin meni melko hyvän matkaa edellä, ja kovaa (nopeimmissa kisakierroksissa Senna oli 0,6s Bellofia nopeampi).Bellofhan olisi voittanut Monacossa, jos kisa olisi viety loppuun asti, myönnän sen mutta nyt puhuttiinkin kaikkien aikojen sensaatiosta joka on käynyt toteen, itselleni ainakin Senna aikanaan oli vähän eri luokan sensaatio kuin Bellof. Senna sentään teki tasaisesti hyvää jälkeä. Makuasia.
Ei pidäNiin ja: Webber pitää Vettelin ensi vuonna aisoissa