F1 on aina ollut joukkuelaji. Lajin alkuaikoina saattoi käydä jo niin että, jos tallin ykköskuljettajan autoon tuli vika, hänen tallikaveriaan saatettiin pyytää luovuttamaan oma autonsa hänen käyttöönsä. Fangio ja Moss voittivat kilpailuja tällä tavoin. Ehkäpä epäitsekkäin GP-historian teko tapahtui Peter Collinsin luovuttaessa autonsa Fangiolle, koska hän menetti silloin mahdollisuutensa maailmanmestaruuteen. Tallimääräyksiä käytetään yleensä silloin, kun tallin toisella ajajalla on paremmat mahdollisuudet voitta maailmanmestaruus. Tälläinen tilanne sai FIA:n kieltämään tallimääräykset 2002. Ferrarilla ajajien kesken oli sovittu, että Michael Schumacherin tallikaveri ei saanut vaarantaa Schumacherin asemaa MM-sarjassa. Kun Barrichello noudatti tallimääräystä uskollisesti ruutulipun lähestyessä ja luovutti ansaitsemansa voiton, asiaan piti puuttua. Vuonna 1982 tallimääräyksistä syntyi toisenlainen episodi. Didier Pironi rikkoi sopimuksen ja vei voiton tallin ykköskuljettajalta Gilles Villeneuvelta San Marinon GP:n viimeisellä kieroksella. Seuraavassa kilpailussa hän sai surmansa. Voidaan vain spekuloida, missä määrin Villeneuven kohtalokas onnettomuus johtui mielentilasta, joka hänellä oli imolan tapahtuman jälkeen.
Rene Arnoux ei halunnut luopua voitosta paul Ricardin radalla 1983, vaan jätti tallikaverinsa Alain Prostin Toiseksi. Petetty: Renaultin tiimikaveri Alain Prost ei ollut tyytyväinen ratkaisuun.
Carlos Reutemann Riossa 1981 teki selväksi jo kierroksella 2, että hän ei kunnioita tallimääräyksiä. Hallitseva maailmanmestari tiimikaveri Alain Jones ei ilahtunut jäädessään toiseksi Williamsin kaksoisvoitossa.
Gilles Villeneuve taipui kakkostilaan Monzassa 1979, mikä tuhosi hänen mestaruus haaveensa. Hyötyjä Ferrarin ykkösajajasta Jody Scheckteristä tuli vuoden 1979 maailmamestari.
Ronnie Peterson taipui Zandvoortissa vuonna 1978 neljännen kerran kakkostilaan. Hyötyjä: Lotuksen ykkösajajasta Andrettista tuli vuoden 1978 maailmanmestari.