F1-Forumin (VMKC) päätöskisan lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hyvä tietää. Sitten ei ole ihmekään, että auto tuntui kulkevan mahdottoman lujaa :eek:. Jos ottaisin pientä treeniä ennen kisaa, niin enköhän jotenkin pärjää.

Onko muuten joku käynyt viime aikoina Myllypurossa ajamassa? Olin siellä viime viikolla ja oma meno tuntui aika tahmealta. Aikani oli noin 30,1 s, mikä tuntuu aika hitaalta verrattuna muihin viime vuosina ajamiini aikoihin, oli auto tai profiili mikä tahansa.
Siellähän vaihtelee pito tosi paljon.. välillä on tosi liukasta ja välillä tosi hyvä pito.. Riippuu ihan siitä miten paljon on ajettu..

Me tullaan käymään myllypurossa testaamassa sitten Forssan kisan jälkeen pari kolme kertaa.. Tule toki mukaan.. Lisätietoa siitä tulee sitten Myllypuron kisan ilmoittautumistoikissa, jonka julkistan sitten kun Forssaan ilmoittautuminen päättyy.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Kerro nyt vain omin sanoin, miten haluaisit että noissa foorumiporukalle varatuissa yksityistilaisuuksissa ajetaan :)
Ajakoot kukin hahmo kykyjensä mukaan, mutta jotain olet nyt ymmärtänyt väärin?! Ekassa kommentissani ihmettelin vain, kuinka vakavasti (leikkimielinen uho tai jälkipuintihan on ihan ok ja jopa yksi homman suola) jotkut tämän ottavat/ottivat.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ajakoot kukin hahmo kykyjensä mukaan, mutta jotain olet nyt ymmärtänyt väärin?! Ekassa kommentissani ihmettelin vain, kuinka vakavasti (leikkimielinen uho tai jälkipuintihan on ihan ok ja jopa yksi homman suola) jotkut tämän ottavat/ottivat.
Niin.. En usko että kukaan kauhean vakavasti tätä ota, mutta tokihan sitä kilpailuvietti aina nousee kun aletaan ajamaan kilpaa, ja pettymykset harmittavat..

Sen enempää en viitsi kommentoida asioihin, joihin viittaat, koska ne ovat jo loppuunkäsiteltyjä. :)
Privalla voin kertoa enemmän, jos asia askarruttaa mieltäsi. :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Siellähän vaihtelee pito tosi paljon.. välillä on tosi liukasta ja välillä tosi hyvä pito.. Riippuu ihan siitä miten paljon on ajettu..

Me tullaan käymään myllypurossa testaamassa sitten Forssan kisan jälkeen pari kolme kertaa.. Tule toki mukaan.. Lisätietoa siitä tulee sitten Myllypuron kisan ilmoittautumistoikissa, jonka julkistan sitten kun Forssaan ilmoittautuminen päättyy.
Viimeksi pitoa ei tuntunut olevan juurikaan ja auto luisti aivan mahdottomasti. Monet keskinopeat mutkat oli pakko mennä puolikaasulla. Lisäksi auto ei tuntunut kääntyvän kunnolla neulansilmiin.

Saatampa hyvinkin tulla mukaan, tällöin saisi myös hieman vertailupohjaa omalle vauhdille. Muutenkin ennen Myllypuron kisaa olisi mun pakko käydä siellä ajamassa muutaman kerran, että musta olisi edes jotain vastusta. Taidot kun tuntuu olevan melkoisessa ruosteessa parin viime vuoden vähäisen ajamisen takia.
 

Örfil

Guest
taitaapi olla nykyisin VM:llä täysin uusi kalusto (nyt talvella uusittu jos en väärin muista, moottorit ainakin on uudet kun käyvät jollain etanolilla tjsp)
eli välttämättä ajat ei ihan vertailukelpoisia enää ole :wink:
Meillä on VM:ssä tänään firman kartkerhon kauden eka tuplakisa klo 17-18 eli tuleepi ensituntumaa uusiin autoihin.
 

Örfil

Guest
Lyhyttä rapoa:

Autot oli rungoiltaan samat kuin ennenkin eli osa on vanhoja pitkärunkoisia ja osa uusia lyhytrunkoisia (siis akseliväli) autoja.
Renkaat oli mallia Dunlop -jotain...ja niissä oli todella hyvä pito.
Lisäksi en tiedä oliko koneet pelkästään jollain modauksella muutettu käymään metanolilla/biobensalla vai oliko uudet koneet (?).

Vauhtia oli tullut roimasti lisää ja autot oli raskaampia ajaa kun pitoa oli enemmän. Ajoimme kaksi kisaa aika-ajoineen ja tokaan lähtöön mulla oli olkapäistä voimat jo loppu. Sellaista ei ole tapahtunut miesmuistiin.

Ekan kisan aika-ajo ja kisan parhaani (rata oikein päin ajettuna):
39.401 ja 39.065 (paalu ja voitto)
Nippa nappa jäi 39 haamuraja rikottua :jaska:
Auto (#1) oli lyhytrunkoinen eli uudempaa sorttia.

Toka kisa vastaavasti (väärinpäin ajettuna):
40.154 ja 39.796 (4. ja 4.)
Auto (#11) oli vanhalla rungolla.
Otin sitten stop & go:n vikassa kisassa shikaanin rengasvallia pökättyäni. Onneksi sain ajettua kuitenkin oman sijani takas.

Eli vauhtia autoihin on tullut 1-1.5 sekkaa lisää. Rata on sama vanha.
Wopen ajasta nipistin yli sekunnin eli autot ovat nopeampia. Mies vaan on vanhempi ;)
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Lyhyttä rapoa:
Vauhtia oli tullut roimasti lisää ja autot oli raskaampia ajaa kun pitoa oli enemmän. Ajoimme kaksi kisaa aika-ajoineen ja tokaan lähtöön mulla oli olkapäistä voimat jo loppu. Sellaista ei ole tapahtunut miesmuistiin.
Mulla oli kädet aivan loppu sen vaivaisen 10-minuuttisen jälkeen, mitä siellä ajoin. Erityisesti radan vikan shikaanin jälkeen alkava 3-4:n (laskutavasta riippuen) oikealle kääntyvän mutkan sarja tuntui erityisen raskaalta käsille.
 

Örfil

Guest
Tsekkasin piruuttani firman kerhon kierrosaikarankingia ja vuodelta 2006 löytyy vanhoilla rungoilla ajettu aika 38.68 (myötäpäivään) jonka on ajanut Toijalasta tuttu Markku.

Eli ei toi mun aika ole edes vielä kova aika verrattuna vanhoihin aikoihin :thumbfh:

Kovin aika taasen vastapäivään ajettuna on ollut v.2006 39.42

Mulla olin firman nopein vastapäivään 2007 hallussa, mutta aika oli hikiset 40.16 eli autot ovat olleet jo hidastumaan päin siinä vaiheessa. Samana vuonna myötäpäivään ajettu nopein on ollut 39.90 eli trendi on ollut aika selvä.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lisäksi en tiedä oliko koneet pelkästään jollain modauksella muutettu käymään metanolilla/biobensalla vai oliko uudet koneet (?).
Muistaisin että Nelosen Startissa puhuttiin RE85 korkeaseosetanolista, ja näin ollen moottorin ja varsinkin polttoaineen syöttöön
yms pitäis tehdä isojakin modauksia jotta vahat koneet olis voitu käyttää uudelleen...
Epäilisin että on siis uudet myllyt kokonaan, jotenkin muistelisin myös että siinä ohjelmassakin
oli nimenomaan puhetta uusista koneista mutten 100varmaksi muista...
 

Örfil

Guest
Se yhdessä renkaiden kanssa kuitenkin takas hyvän ajan ja voiton.

Tolla #1 autolla en ollut edes ihan sinut, koska ajan mieluummin vanhalla rungolla mutta ei passaa valittaa. Paalu, voitto ja nopein ikinä oli ihan hyvä aloittaa firman kausi. Pieni myrskyvaroitus kerhoin junnuille ;)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
juu väliäkö sillä miten sitä nopeutta tulee, pääasia että tulee, kuitenkin ne vanhat autot tuntui vähän lussuilta tuonne VM:lle, tuo 1-1,5s pois ajasta kuulostaa ihan hyvältä kehitykseltä :ahem:
 
Ylös