Lancer
Realisti
Kyllähän Massa sai kolme pistettä enemmän kuin viime kaudella. Jotain se kuitenkin kertoo, että voittoja tuli kuitenkin tuplasti verrattuna viime kauteen + kisoja 1 enemmän.
Kyllähän Massa sai kolme pistettä enemmän kuin viime kaudella. Jotain se kuitenkin kertoo, että voittoja tuli kuitenkin tuplasti verrattuna viime kauteen + kisoja 1 enemmän.
Miksi Massaa ois Rossiin verrattu, eihän se ole voittanut vielä mitään. Räikkönen on, nyt ei onnistunut mutta tulee vielä voittamaan -> Rossi-vertaus. Mutta nämä on keksitty Italian mediaa varten lähinnä joka on kyllä surkuhupaisa, haukkuu Kimiä ja kehuu Hamiltonia, wtf.. Ei kannattais niidenkään unohtaa kuka on sen ainoan Ferrarin mestaruuden tuonu neljään vuoteen.Ferrarillakin verrattiin Kimiä jo Rossiin (mikä oli kieltämättä vähän outoa, kun Massa oli kuitenkin se ykköspoju koko loppukauden)...
En usko että hallitsevalle mestarille muuttivat tahallaan autoa huonommaksi. Auto sopi alkukaudesta, evoluutio meni päin persettä mutta testikielto kesällä esti saamasta säätöjä kuntoon kuten Kimi sanoi, ja kausi oli sitä myöten selvä.Mulla on hiukan semmoinen fiilis, että Ferrarilla ajateltiin Kimin pärjäävän hyvin autolla, joka ei hänen ajotyyliinsä täysin sovellu. Sitten oli Kimillä huonoa tuuria sekä mahdollisesti ei-sopivasta autosta johtuneita kämmejä ja yhtäkkiä Felipe olikin ykköskuskina kisaamassa mestaruudesta.
heh, saas nähdä löytyykö sopimuksesta joku sopiva purkupykälä vai siirtyykö kimin epäonni vain massalle...Saas nähdä miten tämä vaikuttaa...
No kyllä se Massakin on saanut tänä vuonna apuja niin paljon, että tuskin tulee samanlaista vuotta.Jälleen on pakko ottaa esiin tapaus Hungaroring. Montako samanlaista Hamiltonille tällä kaudella? Ei niin ainuttakaan.
Tai jossain välissä kautta autoa saatetaankin kehittää Massalle huonompaan suuntaan ja "huomataan" se vasta kauden lopussa. Epäillään kuskia tietysti ensin ja hänen motivaatiota ajamiseen.heh, saas nähdä löytyykö sopimuksesta joku sopiva purkupykälä vai siirtyykö kimin epäonni vain massalle...
Anteeksi nyt, mutta tuo menee jo niin absurdiksi ettei mitään rajaa. Jos tuolla tavalla aletaan laskemaan, niin voidaan samantien jossitella koko F1-historia uusiksi.No kyllä se Massakin on saanut tänä vuonna apuja niin paljon, että tuskin tulee samanlaista vuotta.
Viimeisin tietysti se Kiinan ja Fujin 2 pistettä ja Hamiltonin pyöräytys ympäri, en voi varmasti sanoa paljonko olisi voinut menettää enemmän pisteitä, mutta enemmän kuitenkin. Unkarissa Hamiltonilta hajosi rengas. SPAssa rangaistuksen avulla voitto, kun Kimi ja Hamilton taistelivat voitosta. Ranskassa Hamilton rangaistus ja Kimin pakoputki +2 pistettä. Taas Montrealissa Kimi ja Hamilton ulkona. Jne.
Sanotaan se nyt jälleen kerran: älkää aliarvioiko Massaa. Miehestä on kasvanut mestarisarjan kuljettaja.Massalla oli huonoa tuuria, mutta myös paljon hyvää tuuria kun nämä kaksi ajoivat kilpaa. Plus vielä lisäksi hyvänä tallikaverin ongelmat. Jos kerta tuolle linjalle lähdetään. Olen edelleen sitä mieltä, että Massalla oli ehkäpä ainut tilaisuus ottaa se mestaruus tänä vuonna. Aika paljon saa tapahtua ja mennä asiat; suoraan sanottuna perseelleen muilla, mikäli ensivuonna Massalla olisi helpompaa.
Näin on, samaan sarjaan kuuluu myös nuo konerikoilla ym. jossittelu. Kimikin olisi kolminkertainen MM ilman konerikkoja.Anteeksi nyt, mutta tuo menee jo niin absurdiksi ettei mitään rajaa. Jos tuolla tavalla aletaan laskemaan, niin voidaan samantien jossitella koko F1-historia uusiksi.
Ei ollut tarkoitus aliarvoida, vaan sanoin, että ensi vuosi tuskin on ainakaan helpompi urakka. Lähinnä sen takia vähän listasin tämän kauden tapahtumia.Sanotaan se nyt jälleen kerran: älkää aliarvioiko Massaa. Miehestä on kasvanut mestarisarjan kuljettaja.
Tässä ei ole kysymys Kimistä, vaan vuoden 2008 mestaruustaistelusta Massan ja Hamiltonin välillä. Hamiltonille keskeytyksiä teknisiin vikoihin ei sattunut ainuttakaan, Massalle kaksi. Toinen näistä keskeytyksistä vei satakymmenprosenttisen varmat 10 pistettä kalkkiviivoilla.Näin on, samaan sarjaan kuuluu myös nuo konerikoilla ym. jossittelu. Kimikin olisi kolminkertainen MM ilman konerikkoja.
Jokaisella F1-kaudella mestaruuden saavuttamiseen tai mestaruudesta taistelemiseen tarvitaan jonkin verran muiden alisuorittamista ja selviä virheitä.Ei ollut tarkoitus aliarvoida, vaan sanoin, että ensi vuosi tuskin on ainakaan helpompi urakka. Lähinnä sen takia vähän listasin tämän kauden tapahtumia.
Tämä on nyt vähän turhaa jossittelua mielestäni, jos Hamiltonin rengas ei olisi räjähtänyt Unkarissa olisi hän voinut vaikka voittaa jne. Muistaakseni Mclarenilta Tennis kertoi näin, se ei tietysti tarkoita mitään, mutta sanoinpahan vain. Se on aina hienoa näissä 110% kommenteissa, kun unohdetaan toisen epäonni.Tässä ei ole kysymys Kimistä, vaan vuoden 2008 mestaruustaistelusta Massan ja Hamiltonin välillä. Hamiltonille keskeytyksiä teknisiin vikoihin ei sattunut ainuttakaan, Massalle kaksi. Toinen näistä keskeytyksistä vei satakymmenprosenttisen varmat 10 pistettä kalkkiviivoilla.
McLarenin pomminvarma luotettavuus oli se ratkaiseva tekijä mikä toi Hamiltonille mestaruuden. Edellä lueteltu Lewisin suhteellisen kunnioitettava henkilökohtainen virhemäärä ei olisi tarvinnut seurakseen kuin yhden ratkaisevan konerikon tai muun teknisen ongelman, ja mestaruus olisi karannut käsistä. Eikä konerikoilla tietenkään turhaan kannatakaan jossitella, ellei se varastaisi kuljettajalta täysin varmoja pisteitä. Massan Unkarin tapaus on sama sarjaa kuin Mika Häkkinen ja Espanja 2001.
Näin on ja yleensä onni / epäonni jakautuu loppujenlopuksi aika tasan kauden aikana. Pistää pahasti silmään kun julistetaan yksipuolisesti, että sen ja sen mestaruus meni siihen ja siihen. Kimillä oli onnea 2007 ja myös epäonnea. Myönnän, että hieman enemmän sitä onnea. Aika tasan kuitenkin jakautuivat? Mutta ei se kuitenkaan sitä mestaruuden arvoa vähennä mitenkään.Jokaisella F1-kaudella mestaruuden saavuttamiseen tai mestaruudesta taistelemiseen tarvitaan jonkin verran muiden alisuorittamista ja selviä virheitä.
Niin, Ron Dennis sanoi niin. Se riittäköön tuosta asiastaTämä on nyt vähän turhaa jossittelua mielestäni, jos Hamiltonin rengas ei olisi räjähtänyt Unkarissa olisi hän voinut vaikka voittaa jne. Muistaakseni Mclarenilta Tennis kertoi näin, se ei tietysti tarkoita mitään, mutta sanoinpahan vain. Se on aina hienoa näissä 110% kommenteissa, kun unohdetaan toisen epäonni.
Menee jälleen toistoksi, mutta mikäpä siinä. Tähän on jo totuttu.Massa oli yksinkertaisesti liian hidas tänä vuonna, Hamilton / Mclaren korjasi tuollaisella virhemäärälläkin mestaruuden. Mclaren oli kuitenkin Brasiliassakin kärkivauhdissa, eli voitostakin olisi voinut tarvittaessa ajaa. Nyt oli vain varaa ottaa varman päälle. Todellisuudessa se piste-ero olisi ollut suurempi.
Avut? Massa sai Japanissa kilpailutilanteessa sattuneesta kolarista rangaistuksen joka pilasi hänen kisansa täysin. Myöhemmin Bourdais sai kilpailutilanteessa sattuneesta kolarista rangaistuksen joka pilasi hänen kisansa. Yhteenlaskettuna tulos on +-0En kyllä ymmärrä miksi kuittaat Massan "avut" pois laskuista, ihan yhtä ratkaisevia tekijöitä nekin on. Mm. FIAn Massa/Bourdais rangaistus ym. Heikiltä Hamilton ei sen sijaan saanut mitään apua koko kauden aikana itse kilpailussa? Tähän tietysti löytyy syy mielestäni selvästä ykköskuskin paikasta, mutta siltikin.
Yksi konerikko joka vei 110% varmat 10 pistettä.Yksi konerikko samassa kilpailussa missä vastustajalta hajoaa ensin rengas, ei ole mielestäni mitään verrattuna kaikkeen siihen apuun mitä Massa sai tänä vuonna. Mestaruus olisi pitänyt mielestäni ottaa ilman muuta.
Yleensä jakaantuukin, mutta mestaruuksia on otettu todella, todella harvoin sellaisilla virhemäärillä mihin Lewis tällä kaudella ylsi.Näin on ja yleensä onni / epäonni jakautuu loppujenlopuksi aika tasan kauden aikana. Pistää pahasti silmään kun julistetaan yksipuolisesti, että sen ja sen mestaruus meni siihen ja siihen. Kimillä oli onnea 2007 ja myös epäonnea. Myönnän, että hieman enemmän sitä onnea. Aika tasan kuitenkin jakautuivat? Mutta ei se kuitenkaan sitä mestaruuden arvoa vähennä mitenkään.
Noh, itseasiassa en varsinaisesti aloittanut, mutta mikäpä siinä.Jossittellaan nyt sitten kunnolla kun kerta alettiin tai aloitit jossittelemaan. Ei kait tässä muutakaan ole.
AhaaJokaisella F1-kaudella mestaruuden saavuttamiseen tai mestaruudesta taistelemiseen tarvitaan jonkin verran muiden alisuorittamista ja selviä virheitä.
Unohtui perhana. Mutta muistaakseni Heikin ja Hamiltonin nopeusero oli melkoinen, joten kait se olisi ohi mennyt muutenkin. Fujissa Massa myös pilasi Hamiltonin kilpailun. Massa siinä hyötyi, mielestäni aika selvä asia. Massa olisi hyvin todennäköisesti menettänyt pisteitä verrattuna Hamiltoniin, nyt sai kuitenkin +2.Avut? Massa sai Japanissa kilpailutilanteessa sattuneesta kolarista rangaistuksen joka pilasi hänen kisansa täysin. Myöhemmin Bourdais sai kilpailutilanteessa sattuneesta kolarista rangaistuksen joka pilasi hänen kisansa. Yhteenlaskettuna tulos on +-0
Niin, tapaus Heikki ja Lewis: unohtuikos Saksan "ohitus" samantien?
Itseasiassa Hamiltonin menettämät -4 pistettä ovat vielä varmemmat, koska hän kuitenkin selviytyi maaliin rengasrikosta huolimatta. Nouseekohan prosentit sitten jo 150% ?. Olisihan siinä Massan viimeisellä kierroksella voinut sattua vaikka mitä.Yksi konerikko joka vei 110% varmat 10 pistettä.
Ja niin, kamalaa kertakaikkiaan. Peräti kerran kaudessa Lewiskin sai kärsiä muista syistä johtuen kuin itsestään ja kuitenkin tuolloinkin pistetili karttui.