Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

keewee

Well-known member
Liittynyt
22.8.2008
Viestit
536
Ketkähän hullut haluavat nykytilanteessa ostaa F1-tallin? Onnenonkijoita varmasti löytyy mutta tuskin sellasia, joilla on mielenkiintoa ja ennenkaikkea rahaa pyöriä lähtöruudukon peräpäässä vaikka seuraavat 10-vuotta, autoteollisuudesta ei näillä osakekursseilla ja myynneillä ainakaan löydy. Toki siis lähtöruudukon täyttöä kalliiseen hintaan on jollekkin tarjolla ensikaudeksi.
Ihme ettei lähi-itämiljardöörit ole jo ostaneet, hehän ostavat valioliigajoukkueita ja pelaajia kuin appelsiineja marketista.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Ihme ettei lähi-itämiljardöörit ole jo ostaneet, hehän ostavat valioliigajoukkueita ja pelaajia kuin appelsiineja marketista.
Huhujen mukaan Dubailainen sijoitysyhtiö olisi ostamassa pois Honda-tallin kuleksimasta. Haluaisivat pitää Ross Brawnin tallipäällikkönä. Hondan palkanmaksuvelvollisuus olisi kuullemma tuonne maaliskuuhin asti.
Huhujen mukaan on kyseessä sama rypäs joka oli jo ostamassa Super Aguri-tallia.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Autoteollisuus on tällä hetkellä kansainvälisesti todella ahtaalla ja supistuksia tehdään joka puolella. Varmasti muutama muukin talli on johdon kanssa pitänyt tiukkia palaverejä tulevaisuudesta. En ihmettelisi jos Hondalle tekisi seuraa toinenkin talli.

Paska homma, mutta ymmärrän Hondan päätöksen varsin hyvin...

E: Erkki Mustakarin mietteitä asian tiimoilta: http://www.urheilulehti.fi/formula1/uutiset/article155394-1.html
 
Viimeksi muokattu:

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Autoteollisuus on tällä hetkellä kansainvälisesti todella ahtaalla ja supistuksia tehdään joka puolella. Varmasti muutama muukin talli on johdon kanssa pitänyt tiukkia palaverejä tulevaisuudesta. En ihmettelisi jos Hondalle tekisi seuraa toinenkin talli.

Paska homma, mutta ymmärrän Hondan päätöksen varsin hyvin...
Eikun romuksi koko sarja ja vuodeksi kerämään voimia ja uudestaa liikkeelle terveemmältä pohjalta. Mitä sossun luukku maksaisi työttömälle F1-kuskille?
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Vai, jo kolme ostajaehdokasta 12 tunnin sisällä.
Onpa kiinnostusta F1 alalle.
Onhan se seurattu urheilumuoto ja sadat miljoonat ainakin joskus seuraavat sitä.

Välimeri - Tyynivaltameri alueelta luulisi löytyvän jotain ostajaehdokkaita.
Entä Brasiliasta??
 

Kasero

Well-known member
Liittynyt
16.3.2006
Viestit
150
Melko puun takaa tuli, vaikkakin ymmärrettävistä syistä. Toivottavasti nyt ostaja löytyy ja muut tallit pysyvät kasassa.

Kenelläkään tietoa millon viimeksi jokin talli on ajattanut kolmea autoa kisassa?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
urheilulehti.fi sanoi:
Kysymys kuuluukin onko Heikki Kovalaisen paikka McLarenilla uhattuna brittikuljettajan vapautumisen myötä?

"On selvää, että Hondalle ajateltu Bruno Senna jää nyt ilman ajopaikkaa ja Barrichellon ura todennäköisesti tulee tätä myöten päätökseen. Buttonin tilanne on avoin. En usko, että brittitalli McLaren häntä pestaa, sillä heillä on jo hyvä kuljettajakaksikko, joista toinen on vieläpä britti."

"Mutta Force Indialla, jota nykyään McLarenin B-talliksikin voi kutsua, on pakka mahdollisesti vielä auki. Button voi hyvinkin puhua itsensä vielä sinne."
No johan höpisee omituisia Erkki? Millä perusteilla Button syrjäyttäisi Heikin? Macillä on jo Lewis ja Heikki otti paikkansa usean saksalaisen kuljettajan edestä. Joten miksi Button olisi minkääntason vaihtoehto McLarenille?

Mielestäni Button paran ura alkaa kyllä olla aika finaalissa, ikääkin on ja ei tuo FI vaihtoehtokaan kuulosta mitenkään realistiselta. Edelleen Mersun saksalaisuus painaa varmasti enemmän vaakakupissa. Lewis on brittitähti, ei sinnekkään tarvita lähes kehäraakki nappia. Luulenpa ettei Jensonille löydy oikein sponssejakaan, kun ei ole enää nouseva tähti ja mitäpäs Britit "kakkoskuskilla" tekee?
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Vai, jo kolme ostajaehdokasta 12 tunnin sisällä.
Onpa kiinnostusta F1 alalle.
Onhan se seurattu urheilumuoto ja sadat miljoonat ainakin joskus seuraavat sitä.

Välimeri - Tyynivaltameri alueelta luulisi löytyvän jotain ostajaehdokkaita.
Entä Brasiliasta??
Tai arabianniemimaalta jossa rakentelevat tekosaaria yms. mutta öljynhinnan romahtaminen iski sinnekin ja onko tällä pallolla enää paikkaa missä talouskasvu ei olisi hidastunut enemmän tai vähemmän.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Voi melkein kysyä onko F1:llä tulevaisuutta?
Eiköhän, mutta ei ehkä nykymuotoisena missä säännöt ja autojen tekniikka vaihtuu joka kaudelle.

Back to basics. Autotehtailla on laman takia vähemmän varaa syytää rahaa F1 tiimeihinsä -> kustannustaso laskee ja mukaan voi tulla uusia yrittäjiä. Autot voisi yksinkertaistua tekniikaltaan ja samalla halventua.

Jenkkien kolme autonvalmistajaa on menossa nurin ja japanin talousihmeetkin yskii. Tämä varmasti näkyy jonkin ajan päästä myös kilpa-autoilussa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jaa, se siitä sitten. Eipä ole ensi kaudella sitten paljoa mitään mielenkiintoa enää lajin seuraamiseen :nope:
 

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
Pakko sanoa, että aika yllätyksenä tuli minulle tämä Hondan vetäytyminen.

Noh, nyt vain Schumacher ostamaan tallin. :)


Tai Rosberg?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mites muuten, jos Hondan jämät joku ostaa, niin voiko heidän kehittämää KERS systeemiä edes käyttää, jos auton muut osat vaihtuu? Kuten kone yms?

Lisäksi tämä paljon puhuttu Hondan lähes valmis autohan täytyy edelleen suunnitella siltä osin uusiksi, jos tallille tulee esim. Ferrarin koneet.

Sellanen aiheuttaa pohdintaa, että miksei Hondan nykyisen koneen kehitystä tai ylläpitoa voisi ryhtyä kehittämään joku muu taho? Kuten Mugen teki aikoinaan.

Jospa kävisikin niin, että Eddie(Jordan) saudi-miljonäärien avulla tulisi ja ostaisi Hondan. Muuttaisi sen Jordaniksi ja Mugen-Honda palaisi konepuolelle. Siihen päälle vielä joku "keltainen" sponssi, kuten DHL :ahem:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jaa, se siitä sitten. Eipä ole ensi kaudella sitten paljoa mitään mielenkiintoa enää lajin seuraamiseen :nope:
Häh? Montakohan kertaa Honda näky menneellä kaudella TV:ssä?

Mun silmissä tuo Hondan lähtö ei muuta mitään vaikka tilalle ei tulisikaan ketään. Tietysti ostajat ja uudet omistajat / tallit on tervetulleita, mutta ei tästä meikäläinen kyllä koe minkäänlaista Ykkösten loppua. Hondahan alkoi jo olla melkein kuin Super Agrui.

Tietysti sellaiset kaverit kuin Ross Brawn, Nick Fry ja miksei Jenson Button ois ok nähdä mukana formuloissa..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Häh? Montakohan kertaa Honda näky menneellä kaudella TV:ssä?
Liian vähän.

Tarkoitin tuolla sitä että lempitiimini on kuollut ja ellei ostajaa tule myös sen kuskit/muu väki poistuvat areenalta. Ei ole paljoa jännäämistä jos ei ole kuskeja/tallia jota sitten kannattaisin yhtä suurella innolla.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Häh? Montakohan kertaa Honda näky menneellä kaudella TV:ssä?
Mun mielestä taas on ihan sama, kuinka monta kertaa jotain tallia telkassa näytetään, kuten tuskin kuljettajiakaan se kiinnostaa, vaan se, että siellä radalla on niitä autoja joiden kanssa kilpailla :rolleyes:
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Ferrarin koneen kanssa käytetään Ferrarin Kersiä. Hondan viritelmä tuskin toisi mitään lisäarvoa, kun sen kehitystyö jää nyt väistämättä kesken. Olisi aika uskomatonta, jos Hondan Kers nykyisessä muodossaan olisi sellainen universaali paketti, joka toimii minkä tahansa moottorin kanssa.

Uudella ostajalla on sekin ongelma, että Hondan koneiston pyörittäminen on maksanut sen päälle 400 miljoonaa kausi. Kun uusi omistaja todennäköisesti liikkuu paljon pienemmällä budjetilla, ei välttämättä Hondan jäämistöä pystytä hyödyntämään kokonaisuudessaan. En myöskään usko, että Hondan tarjoamaan supuhintaan sisältyisivät tallin 3 tuulitunnelia tai mitään muutakaan sellaista teknologiaa tai materiaalia, jota voidaan käyttää jossain muualla konsernissa.

Aikapula tuhonnee tehokkaasti kaikkien innovatiivisten Honda-Mugen tyylisten ratkaisujen kehittämisen mahdollisuuden. Toki ne tällä hetkellä kaatuisivat muutenkin rahoituksen puutteen takia.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Lopettavista talleista puheenollen, Audi näkyi vetäytyneen sekä LMS että ALMS-sarjoista. Eikä heidän sivuun heittäytymisensä johtunut menestyksen puutteesta! Honda vuorostaan tuskin jäi pois "pelkästään" rahapolitiikan takia.

Kuka tietää, moottoriurheilulla voi kokonaisuudessaan olla lajina paljonkin mietintämyssylle käyttöä tulevaisuudessa?

En tarkoita, että laji itsessään olisi pois kuolemassa, mutta loputtoman tuntuinen kilpavarustelu, kulissien takainen politikointi, kaiken mahdollisen lajiin liittyvän harhanomainen hypettäminen ja ilmeisille ristiriidoille silmänsä sulkeminen on kenties tulemassa tiensä päähän.

Back to the roots, baby!
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Veikkaan, että ensi kauden sarjasta vetäytyvät Hondan lisäksi Toyo, Renu ja Mercedes. Mclaren ostaa koneet Juddilta, jolla on jo kuulema valmiit piirustukset 14000 kiertävästä myllystä. Siinä on Hamilla ja Koviksella tekemistä pysyä Toro Rossojen kyydissä. Super Indiakin joutuu todennäköisesti tyytymään Juddin tai Ilmorin V8-vinkkeleihin.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72339

Epäilemättä ei olisi järkeä mikäli uusi ostaja tulisi myöhään ja talli pystyisi aloittamaan vasta kesken kauden. Uusia potentiaalisia ostajia on joka tapauksessa näkyvissä, mutta koska oston halutaan tapahtuvan jo ennen joulua (tai ainakin jonkinlaisen varmistuksen siitä) niin kiire tulee.

Fry yrittää vaikuttaa positiiviselta, mutta taitaa tietää hän itsekin että asiat ovat surkealla tolalla. Tallin kuskeilta ei vielä ole kommentteja herunut.

Jonkinlainen budjettihan on vielä kasassa ja henkilökunnalle maksetaan yhä jonkin aikaa:

They have agreed to provide us with a budget, not quite the budget we had, but the budget which will enable us to be on the grid in Melbourne, and they will be paying staff for three months before we move into the redundancy phase if that should happen. So we've got a little bit of time. It is going to be difficult, but we have had three different serious groups approach us overnight with a view to taking on the team. So, we will see what happens over the next few weeks.
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Jos tämä on totta niin loistava homma, olikin käsittämättömän surkeaa työskentelyä Brackleyn tiimiltä - miten helvetissä siellä voitiin tyytyä esim tänä vuonna nähtyyn tasoon vain olkapäitä kohauttamalla. Toivottavasti tämä tapahtumassa oleva muutos ei vedä tallin kuskien uraa pahaan lamaan ja toivottavasti taloustilanteesta huolimatta löytyisi joku kykenevä jatkaja.
Pientä se on kuskien ura kun miettii, montako tallin työntekijää saa mahdollisesti lähteä...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös