Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Q: Toyota is very quick too and just like Brawn they are running without KERS. Do you worry that these teams could be even quicker once they get their KERS?[/B]

FM: On a lap KERS can bring 2-5 tenths, depending on the track. Imagine how quick Brawn would be if they had KERS![/I]
Onko niin että kerssittön auto voittaa kymmenyksen joka mutkassa? Toi 2-5 kymmenystä varmaan tarkoittaa että käyttääkö kerssiä autossa jossa se on.

Kerssin miinuksia:
-painojakaumahaitat
-energian tallennuksen vaikutus balanssiin epästabiloiva?
 

F1 Keisari

Well-known member
Liittynyt
10.2.2009
Viestit
88
On tuolla Brawn gp:llä hurja vauhti testeissä ollut päällänsä:thumbup:

Mutta entä ne syyt mikä tuon vaudin aiheuttavat??

Aluksi veikkasin että ovat pelkkiä Pr kierroksia (sponsoreiden toivossa) mutta, jos se on oikeaa nopeutta ilman mitään sääntojen vastasia apu välineitä kuten esim: mootori jarrutus, luiston esto & jne..

Tässä alla luettelen syitä hyvään vautiin
- Auton suunnitelu on onnistunut (kuten Brawn jo sanoikin Hondan vetäydyttyä)
- Mersun Mootorit ovat kilpailu kykyisempiä kuin Hondan.
- Slicksi renkaat toivat hyvin Brawnissa


Mietin että hidastuuko Brawnin vauhti jos Mclaren rämpii keskikastissa kuten Super Agurin vauhti hidastui (vähän käskettettynä hondan taholta)
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ross Brawnilla ei ole tapana epäonnistua. Tuo tuli mainittua useampaan otteeseen edellä topicissa. Jos nyt mennään tuota vauhtia, niin missä oltaisiinkaan jos takana olisi Honda ja testejä olisi ajettu muiden tapaan?
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Siis ne autot jotka ei käytä KERSiä, saako ne lätkiä sen painon mihin vaan kohtaan autoa vai laitetaanko sinne jotkin painoklöntit? Luulisin, että paino saa olla missä vain koska Ferrarikin arpoi vielä vähän aikaa sitten mihin KERS sijoitetaan ja tuli siihen tulokseen, että lähellä kuskia se olisi liian vaarallinen.

Tuohon autoon on joka tapauksessa panostettu enemmän kun muiden tallien autoihin. Nyt ne haluaisivat yllättäen sponsorin. Jos sinne nyt pitää lisätä 30 kilon klöntit KERSin sijaan, niin en ihmettelisi, että välillä ne on otettu pois. Eikös 10 kiloa ollut 0,3 sekunttia eli noihin lukuihin voisi lisätä 0,9 sekunttia. Lujaa siis menevät mikä ei ole ihme kun muut tallit tekivät käyttivät resursseja viimevuotisiin autoihinsakin.

Osaisiko joku arvioida tuota auton aerodynamiikkaa? Onko siinä sellaisia osia, jotka voi samantien todeta laittomiksi? Jos kausi menee Brawnin ja Mäkin kaksinkamppailuksi miltä ei näytä, niin en kyllä ihmettelisi jos Brawnin Mersu kone tuprahtaisi vikassa kisassa:D

Väite siitä, että isommat tallit menevät kovaa ohi kauden aikana ei kuulosta realistiselta koska tallit eivät juuri saa testata pula-ajasta johtuen.

Ross teki kyllä hyvän diilin.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kun lueskelee noiden kuskien ja tallipäälliköiden ihastelua Brawn GP:n vauhdista, niin kai se on itsekin ruvettava uskomaan.

Ferrarin Marc Gene myös sanoi, että vaikka Ferrariin laitettaisiin vain pieni tippa polttoainetta tankkiin, eivät he pääsisi noihin aikoihin.:yuck:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Tais käydä niin, että Mäkki pääsi Mersun kakkostalliksi.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Kun lueskelee noiden kuskien ja tallipäälliköiden ihastelua Brawn GP:n vauhdista, niin kai se on itsekin ruvettava uskomaan.

Ferrarin Marc Gene myös sanoi, että vaikka Ferrariin laitettaisiin vain pieni tippa polttoainetta tankkiin, eivät he pääsisi noihin aikoihin.:yuck:
Samaa sanoi Felipen Massakin
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Turun Sanomat:

Brawn Grand Prix is barely one week old but the team formerly known as Honda is already shocking the establishment. If Button and Barrichello had shown a lot of promise in the first two days of testing, running in very competitive times, no one was prepared to see the Brit shatter the 2009-spec cars lap record and beat everyone else by a full second! And that on a day where Felipe Massa did a low fuel run at the end of the morning, as Ferrari was doing a qualifying simulation!

On top of being quick the new BGP001 proved to be reliable, as Jenson Button managed to complete 127 laps, including a Grand Prix simulation, with two pit stops to get the race team up to speed and he was, obviously, delighted with the way things are going: "It's been good, isn't it? The car was straight out of the box and on top of that we managed to complete a lot of laps today. Up to now the car has completed 1700 kilometres and the more miles we manage to get, the better. We're obviously doing well, but we have to bare in mind that what we have here and will have in Jerez next week is what we'll have in Melbourne, while I'm sure the other teams will bring quite a few new parts. In any case we're obviously surprising people and I love surprising people!"

On the long runs, though, the BGP001 was not as impressive as in qualifying runs, as Button admitted: "It's true that we do struggle a bit with tyre degradation and that's something we'll have to work on, with Bridgestone, to improve the situation before the Australian Grand Prix."
Elikkä pitoa löytyy, mutta ehkä liikaakin? Kisavedoilla kuluu kumia liikaa.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Pari viikkoa kun odotellaan ollaan tässäki asiassa viisaampia. Jotenkin nuo sponsoreiden puuttumiset vaan häiritsee mua.

Kun miettii järjellä rahoituskriisin aikana tallin (Honda) vaikeuksia niin prioriteetit tulevaisuuden suhteen menisivät näin.

1. RAHA! Sponsorit!
2. Muut...

Joten melko simppeli tilanne. PR kierroksia alipainoisella tjms. autolla.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Autoahan saa kulkemaan kun jättää ballastit pois tai nostaa kierrosrajoittimen 18000:sta 19000:een, tai korkeammalle, ei Brawnin tarvi paljoa testimoottoreita säästellä...

Itse tosin alan pikkuhiljaa jo kallistua siihen suuntaan että BGP001 on todella hyvä biili.
 

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
Autoahan saa kulkemaan kun jättää ballastit pois tai nostaa kierrosrajoittimen 18000:sta 19000:een, tai korkeammalle, ei Brawnin tarvi paljoa testimoottoreita säästellä...

Itse tosin alan pikkuhiljaa jo kallistua siihen suuntaan että BGP001 on todella hyvä biili.
Veikkaan että ne pärjää aika-ajossa, mutta kisamatkalla niiden renkaat ei kestä kuten mainittu ja kun PR-painot tasataan, niin ne sijoittuu kisoissa tasaisesti 4-8 sijoille.

Ei siis ihan huono vuosi tulossa "alokas" tallille, jos niinku ei totaalisesti tule floppia testien jälkeen.
 

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Toki Honda teki valtavia panostuksia tähän autoon ja jos rahallisesti asiaa mitattaisiin, niin Brawnin auto on varmasti ylivoimaisesti kallein.

Vaikea on silti uskoa siihen, että talli nousisi näinkin lyhyessä ajassa listan häntäpäästä suoraan kärkeen. Se vaan on nähty niin monta kertaa ennenkin, ettei se rahan määrä tee sitä nopeaa autoa. Hondalla on viime vuodet selvästikin ollut jotain perustavanlaatuisesti vialla, kun tuloksia ei ole tullut.

Voin toki olla kyyninen paskiainen, mutta olisin yllättynyt yhdestäkin voitosta.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Toki Honda teki valtavia panostuksia tähän autoon ja jos rahallisesti asiaa mitattaisiin, niin Brawnin auto on varmasti ylivoimaisesti kallein.

Vaikea on silti uskoa siihen, että talli nousisi näinkin lyhyessä ajassa listan häntäpäästä suoraan kärkeen. Se vaan on nähty niin monta kertaa ennenkin, ettei se rahan määrä tee sitä nopeaa autoa. Hondalla on viime vuodet selvästikin ollut jotain perustavanlaatuisesti vialla, kun tuloksia ei ole tullut.

Voin toki olla kyyninen paskiainen, mutta olisin yllättynyt yhdestäkin voitosta.
Voisko se perustavanlaatuinen ongelma olla Hondan huono moottori? =)
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Vaikea on silti uskoa siihen, että talli nousisi näinkin lyhyessä ajassa listan häntäpäästä suoraan kärkeen.
Kas siinäpä se onkin; kyse ei ole mistään lyhyestä ajasta vaan poikkeuksellisen pitkästä. Tätä autoa on kehitetty merkittävästi pidempään kuin muiden tallien autoja, joten tässä ei sinänsä ole mitään yllättävää. Ainoa handicappi on se, että BGP missasi muutaman testipäivän, that's it.

Ja kuten sc jo sanoikin, kyllä se Ross on vaan sen verran fiksu kaveri, ettei olisi lähtenyt tähän ralliin mukaan, ellei olisi ollut suht varma siitä, että tallilla on oikeasti mahdollisuuksia menestyä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös