Odottelin, että joku olis jo tällaisen aloittanut syväanalyyseineen. Aloitanpa sitten itse, ilman sen kummempia syväanalyysejä.
Mielenkiintoinen seikka kaikenmaailman ennustuksiin yms uskoville. Ensimmäisen kisan voittaja vei jälleen kerran mestaruuden. 2003 DC kuvitteli voittaessaan ensimmäisen kisan, että tämä on viimeistään se hänen vuosi ja samaa luuli Fisico 2005. Muuten 2000-luvulla, kuten usein muulloinkin, mestaruus on mennyt ensimmäisen kisan voittajalle.
Alkukausihan lähti mielenkiintoisesti käyntiin. McLaren ei ensimmäisen kisan voitosta huolimatta vaikuttanut ihan niin hyvälle autolle kuin Ferrari. Heti alkuun nähtiin Kimin ja Heikin taistelua ja näytti siltä, että Heikilläkin olisi mahdollisuuksia. Lisäksi vaikutti siltä, että tämäkin vuosi saattaisi olla Kimin vuosi, Massan ajellessa ulos vähintään joka toisessa kisassa. Toisin kävi aika usealta osin.
Massa nousi tuhkasta ja Kimi lähti taapertaamaan jonnekkin minne lie, Heikin kera, joka vakuutteli itselleen omaavansa Hamiltonin kanssa samat resurssit.
Reikäkeula, siinäpä vasta mullistava uutuus, ei ole Ferrarille pysäyttäjää. No eipä. Siihen tyssäs Ferrarin meno ja kankeaksi haukuttu kehityksensä loppukaaressa oleva kottero McLaren vei Ferraria pitkin kesää. Osittain homma tietty Ferrarilta kaatui kylmiin keleihin ja liialliseen renkaan säästöön. Mutta silti, luulisi tuon tason tiimin vähäisen testimääränki osata hyödyntää oikein. Miksi niitä muutamia testipäiviä ei voinut uhrata ajamalla kastellulla radalla, kuten ennen vanhaan? Vaan piti yrittää seurata muiden jalanjäljissä kehittämällä jotain onnetonta hainevää, hä?!? :nope:
No hienon alun jälkeen kisat alkoivat menmään todella tylsiksi. Kävi ilmi, ettei Heikillä ole mitään mahdollisuuksia Lewisille, pitkälti tallin määräämien taktiikoiden vuoksi.
Kaiken kaikkiaan kausi alkoi mennä niin tylsään suuntaan, että seuraaminen alkoi olemaan vähän sellasta sivusilmällä seuraamista. Hehkutukset keskittyivät Hamiltonin Kanadan suoritukseen ja sitä kautta tulleeseen suhteellisen tylsään Bemarin kaksoisvoittoon. Lisäksi johonkin iltakisaan joka nyt näytti lähinnä ihan ok:lle mutta ei vaikuttanut siihen itse kisaamiseen mitenkään. Joten radalla oli entistä tylsempää, kunnes Alonso teki paluun.
Ainoat valopilkut koko kaudessa ovat oikeastaan Vettelin voitto sateessa, joka oli huomattavasti tyylikkäämpi suoritus kuin Bemareiden kaksoisvoitto tai Heikin ja Alonson säkävoitot. Toki Alonson Japanin voitto on se toinen valopilkku. Se, että Alonso nousee tai oikeastaan nostaa uskomattomilla taidoillaan Renaultin takaisin kärkeen on parasta mitä tälle lajille koko kauden aikana tapahtui.
Alonso voi jutella joskus vähän mitä sattuu mutta on se kuitenkin Kimin ohella ainut jota jollain tapaa voi arvostaa ja pitää Häkkisen ja Schumin mantelinperijöinä.
Massa meinasi hieman säkällä voittaa mestaruuden, toki viimeisen kisan suoritus oli sitä luokkaa mitä mestarilta vaaditaan. Massa ei hätääntynyt kosteista keleistä ja muutenkin yhdellä bravuuriradoista teki sen mitä piti.
Mitä tulee tähän uuteen mestariin niin Dennisin kultapoju on kyllä päässyt vielä turhan helpolla. Suoraan Alonson oppiin ja sitä kautta selkeä ykköskuskin asema. Tämä kertoo mun mielestä paljon, että Hamiltonin auton tarkastamiseen viimeistä kisaa varteen eri lähteistä riippuen kerrotaan käytetyn rahaa 2,5-5 miljoonaan. Sitä edeltävään kisaan Heikin autoon laitetaan renkaat väärinpäin ja otetaan varuilta radalta pois, ettei öljyt pilaa Lewisin kisaa.
Onneksi kuitenkaan kaikki eivät ole samaa mieltä kuin Schumi ja Damon. Ennenkuin Lewistä voi kunnolla arvostaa, niin täytyy nähdä mitä hän tekee heikommalla kalustolla. Saako tuloksia aikaiseksi, pystyykö siihen mitä muut mestari suomalaisista saksalaiseen ja espanjalaiseen ovat pystyneet. Lewistä ei ole kypsytetty mestariksi ja voittajaksi kuten muita.
No eiköhän se avautuminen ollu mun osalta siinä. Ensi kautta odotellessa :alppu:
Mielenkiintoinen seikka kaikenmaailman ennustuksiin yms uskoville. Ensimmäisen kisan voittaja vei jälleen kerran mestaruuden. 2003 DC kuvitteli voittaessaan ensimmäisen kisan, että tämä on viimeistään se hänen vuosi ja samaa luuli Fisico 2005. Muuten 2000-luvulla, kuten usein muulloinkin, mestaruus on mennyt ensimmäisen kisan voittajalle.
Alkukausihan lähti mielenkiintoisesti käyntiin. McLaren ei ensimmäisen kisan voitosta huolimatta vaikuttanut ihan niin hyvälle autolle kuin Ferrari. Heti alkuun nähtiin Kimin ja Heikin taistelua ja näytti siltä, että Heikilläkin olisi mahdollisuuksia. Lisäksi vaikutti siltä, että tämäkin vuosi saattaisi olla Kimin vuosi, Massan ajellessa ulos vähintään joka toisessa kisassa. Toisin kävi aika usealta osin.
Massa nousi tuhkasta ja Kimi lähti taapertaamaan jonnekkin minne lie, Heikin kera, joka vakuutteli itselleen omaavansa Hamiltonin kanssa samat resurssit.
Reikäkeula, siinäpä vasta mullistava uutuus, ei ole Ferrarille pysäyttäjää. No eipä. Siihen tyssäs Ferrarin meno ja kankeaksi haukuttu kehityksensä loppukaaressa oleva kottero McLaren vei Ferraria pitkin kesää. Osittain homma tietty Ferrarilta kaatui kylmiin keleihin ja liialliseen renkaan säästöön. Mutta silti, luulisi tuon tason tiimin vähäisen testimääränki osata hyödyntää oikein. Miksi niitä muutamia testipäiviä ei voinut uhrata ajamalla kastellulla radalla, kuten ennen vanhaan? Vaan piti yrittää seurata muiden jalanjäljissä kehittämällä jotain onnetonta hainevää, hä?!? :nope:
No hienon alun jälkeen kisat alkoivat menmään todella tylsiksi. Kävi ilmi, ettei Heikillä ole mitään mahdollisuuksia Lewisille, pitkälti tallin määräämien taktiikoiden vuoksi.
Kaiken kaikkiaan kausi alkoi mennä niin tylsään suuntaan, että seuraaminen alkoi olemaan vähän sellasta sivusilmällä seuraamista. Hehkutukset keskittyivät Hamiltonin Kanadan suoritukseen ja sitä kautta tulleeseen suhteellisen tylsään Bemarin kaksoisvoittoon. Lisäksi johonkin iltakisaan joka nyt näytti lähinnä ihan ok:lle mutta ei vaikuttanut siihen itse kisaamiseen mitenkään. Joten radalla oli entistä tylsempää, kunnes Alonso teki paluun.
Ainoat valopilkut koko kaudessa ovat oikeastaan Vettelin voitto sateessa, joka oli huomattavasti tyylikkäämpi suoritus kuin Bemareiden kaksoisvoitto tai Heikin ja Alonson säkävoitot. Toki Alonson Japanin voitto on se toinen valopilkku. Se, että Alonso nousee tai oikeastaan nostaa uskomattomilla taidoillaan Renaultin takaisin kärkeen on parasta mitä tälle lajille koko kauden aikana tapahtui.
Alonso voi jutella joskus vähän mitä sattuu mutta on se kuitenkin Kimin ohella ainut jota jollain tapaa voi arvostaa ja pitää Häkkisen ja Schumin mantelinperijöinä.
Massa meinasi hieman säkällä voittaa mestaruuden, toki viimeisen kisan suoritus oli sitä luokkaa mitä mestarilta vaaditaan. Massa ei hätääntynyt kosteista keleistä ja muutenkin yhdellä bravuuriradoista teki sen mitä piti.
Mitä tulee tähän uuteen mestariin niin Dennisin kultapoju on kyllä päässyt vielä turhan helpolla. Suoraan Alonson oppiin ja sitä kautta selkeä ykköskuskin asema. Tämä kertoo mun mielestä paljon, että Hamiltonin auton tarkastamiseen viimeistä kisaa varteen eri lähteistä riippuen kerrotaan käytetyn rahaa 2,5-5 miljoonaan. Sitä edeltävään kisaan Heikin autoon laitetaan renkaat väärinpäin ja otetaan varuilta radalta pois, ettei öljyt pilaa Lewisin kisaa.
Onneksi kuitenkaan kaikki eivät ole samaa mieltä kuin Schumi ja Damon. Ennenkuin Lewistä voi kunnolla arvostaa, niin täytyy nähdä mitä hän tekee heikommalla kalustolla. Saako tuloksia aikaiseksi, pystyykö siihen mitä muut mestari suomalaisista saksalaiseen ja espanjalaiseen ovat pystyneet. Lewistä ei ole kypsytetty mestariksi ja voittajaksi kuten muita.
No eiköhän se avautuminen ollu mun osalta siinä. Ensi kautta odotellessa :alppu: