ScuderiaJormaz
Well-known member
- Liittynyt
- 8.7.2007
- Viestit
- 1196
Taitaa tulla ferkun huonoin kausi sitten ööö...199...jotain,ennen schumia.Kieltämättä vaikuttaa vähän arpakuution heittelyltä Ferrarin toiminta.
Taitaa tulla ferkun huonoin kausi sitten ööö...199...jotain,ennen schumia.Kieltämättä vaikuttaa vähän arpakuution heittelyltä Ferrarin toiminta.
Niin on, tilastojenkin valossa.Taitaa tulla ferkun huonoin kausi sitten ööö...199...jotain,ennen schumia.
Mä olen aika 100%:n varma ettei nämä tumpelot osaa tehdä tässäkään asiassa oikeaa päätöstä ja vauhti on vielä entistäkin huonompaa.Itse taas pohdin että tuo on väärä päätös varsinkin kiinaan. Malesiassakin huomattiin jo miten paljon siitä oli hyötyä pitkillä suorilla. Ettei vaan Ferrari TAAS tekis nyt vääriä päätöksiä.
Suunnataan siis katseet jo kauteen 2011?Vähän sellanen tunne, että Räikkösellä ja Massalla on edessään uran pisimmät voitottomat putket. Näillä näkymin Räikkösen putki venyy yli kahteen vuoteen ja Massalla taitaa mennä melkein samoihin lukemiin. Tämäkin on aika optimistista, koska mikään ei puhu sen puolesta, että Ferrari onnistuisi ensi kaudeksikaan kyhäämään kilpailukykyistä menopeliä.
Entä jos tekevät Brawnit, pistää pillit pussiin tämän kauden osalta ja rupeat kehittämään jo ensi kauden autoa?Tämäkin on aika optimistista, koska mikään ei puhu sen puolesta, että Ferrari onnistuisi ensi kaudeksikaan kyhäämään kilpailukykyistä menopeliä.
Kyllä minäkin (vielä) uskon, että Ferrari saa paremman otteen loppukaudeksi, mutta tämän hetkistä tilannetta se ei auta. Tilillä pisteitä pyöreä nolla.Itse uskon että Ferrarin todellinen iskukyky on vielä piilossa, ja kun uusittu auto saadaan käyttöön niin nähdään missä ollaan takaa-ajettaviin nähden.
"The balance for sure was not easy, but the KERS was even worse for our car because we lose performance," he said.
"That is pretty hard because we got small modifications here, we improve a little bit the car, but then we lose a lot from the KERS. So we make a step backwards without the KERS."
He conceded that his expectations for the rest of the weekend were low.
"Well I don't think we can expect a lot," Massa said. "We did not have a great day today so the expectation for sure is not very high. But I am a professional, so I will do my best to have a good result tomorrow and the best results possible."
He also added his voice to the criticism of this weekend's tyre choice, with many drivers expecting Bridgestone's super softs to struggle badly in the race.
"The super soft was okay for 10 laps, but then you lose completely the grip," said Massa. "The hard tyres were difficult for warming up, but you also had big degradation. The race will not be so easy."
Kyllä minäkin uskon, että Ferrari saa autonsa tämän kauden aikana kuntoon, mutta jos ja kun tämä hetki tapahtuu ei ole enää mitää pelastettavaa. Jälleen osoitettiin kerran miten tehdään virhearvio Ferrarilla. Askel taaksepäin niinkuin Massakin totesi.Kyllä minäkin (vielä) uskon, että Ferrari saa paremman otteen loppukaudeksi, mutta tämän hetkistä tilannetta se ei auta. Tilillä pisteitä pyöreä nolla.
Itse pidän formuloita aika epäeksaktina tieteenä. Monesti on nähty, että pienetkin sääntömuutokset saattavat heilauttaa voimasuhteita enemmän kuin koko vuoden kehitystyö. Tason parantaminen on aina vaikeaa, ellei löydy jotain aivan ilmeistä syytä ongelmalle. Kehitystä toki tehdään, mutta niin tekevät muutkin.Vaikka testirajoitukset aiheuttaa isoille talleille päänvaivaa, niin $$$-ratkaisee kuitenkin lopulta aika paljon. Isot tiimit pystyy kehittämään autoaan kesken kauden aikalailla täysipainoisesti.
Sold Out! Tuotehan on niin osuvasti nimetty että on loppuun myyty. Hyvää ironiaaMenee kyllä vähän asian laidalta, mutta osui Ferrarin kotisivulta tähän sarjatilanteeseen nähden hieman epäonnisen niminen myyntiartikkeli...
http://store.ferrari.com/p,shop.flypage/pid,23324/cid,130/
Se on ku nää nykykuskit on oppinu ajaan videopeliautoilla ja kaikki valmiiksi pedattuna, niin vähän ku hankaloituu hommat, niin alkaa valivali....Massalla ei kummosia odotuksia viikonlopulle ja hän myöntää, että Kersin poisto hidastaa vauhtia entisestään: