Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Eipä tuo KERSin pois jättäminen ainakaan vauhtia yhtään lisää tuo. Ferrarihan on koko alkukauden sanonut, etteivät käyttäisi sitä jos eivät saisi siitä hyötyä. Toivottavasti saisivat mahdollisimman pian KERSin kuntoon.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Itse taas pohdin että tuo on väärä päätös varsinkin kiinaan. Malesiassakin huomattiin jo miten paljon siitä oli hyötyä pitkillä suorilla. Ettei vaan Ferrari TAAS tekis nyt vääriä päätöksiä.
Mä olen aika 100%:n varma ettei nämä tumpelot osaa tehdä tässäkään asiassa oikeaa päätöstä ja vauhti on vielä entistäkin huonompaa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No enpä tiedä olisiko KERSistä muussa hyötyä kuin startissa. Aussi kisan jälkeen oli kovasti huhua, että KERS oli yksi syypää pehmeiden renkaiden aikaiseen kulumiseen. Kiinassa on jo usealta taholta todettu sinne valitun superpehmeän olevan todella huono valinta. Renkaan oletetaan esim. Alonson puheiden mukaan kestävän 5-6 kierrosta, jonka jälkeen ajetaan taas 6 sekunttia hitaampia kierroksia.

Tuo KERSin pois jättäminen voi siis olla muutakin kuin pelkkä luotettavuusongelma. Ehkä KERS ongelma ratkaistiin jättämällä se pois :D

Mitä tulee nyt nähtyy harjoitukseen, niin ei ilmeisesti Ferrarin uusi etusiipi tule vauhdittamaan tallia sen parempaan tulokseen. Harmillista, jos suunta on parin seuraavan kisan ajan tämä. Jopa Renault ja McLaren kiilaavat edelle.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jep. Voihan Ferrari sentään. Pitää ilmeisesti ruveta yhtymään toisten mielipiteisiin ja ihmetellä mitä siellä Ferrarilla kehitetään?:nope:

Oliko siihen autoon tuotu mitään uutta? Kersin poisjättö näköjään vie loputkin nopeudesta.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Massalla ja Räikkösellä näytti molemmilla olevan täysi työ pitää ohjus ylipäätään radalla.

Domenicalin kommenteista F1-Liven puolella voi vetää sen johtopäätöksen, että vaikka mies ei sitä suoraan sano, niin rivien välistä voi helposti lukea sen että alkukausi on menetetty päivityksen tuloon asti melko täydellisesti.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Noilla uusilla osilla ja uudella painojakaumalla näytti kovin aliohjaavalta. Kyynisesti voisi todeta, että Kimillä ei enää toivoakaan. Jää vielä jalkoihin viimevuoden tapaan näillä testimäärillä.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ja sitten taas joku Luca Montemolo jyrisee ja lyö nyrkkiä pöytään, niinko siitä olisi jotain hyötyä.

Kyllä Ferrarilla on laihat ajat alkukaudesta sittenkin tiedossa, pakko se on myöntää. Jos tässä jotain hyvää olisi nähtävissä, niin ehkä se, että kun muut parantavat "pikkuhiljaa", niin Ferrari keskittyisi sen lähes täysin uuden auton esilletuomiseen, mutta siihen menee tietysti niin kauan, että tämä kausi on menetetty. Tietty loppukaudesta olisi mukava ottaa muutamia voittoja.

edit. vielä se, mikä on aiemminkin nyppinyt, on, että kun Ferrari tuo "uuden" etusiiven tai minkä osan nyt tahansa, niin sitä on lähes mahdotonta erottaa edellisestä mallista. Kyse on siis kuitenkin lähinnä vain hienosäädöstä, vaikka tilanne vaatisi radikaaleja, selvästi erilaisia osia tyyliin Mclaren, joita voisi testata ja vertailla. Mäcillä on tuo kehitys kauden mittaan ollut jotenkin selkeästi havaittavampaa kuin Ferrarin pikku näpertely. Eihän siinä tietty mitään, jos auto on pakasta huippunopea, niinkuin on lähivuosina ollut, mutta nyt ei näin olekaan. Talvitestien jälkeen taidettiin tosiaan tuudittautua vähäksi aikaa pyörittelemään peukaloita säästötoimien nimissä.
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Vähän sellanen tunne, että Räikkösellä ja Massalla on edessään uran pisimmät voitottomat putket. Näillä näkymin Räikkösen putki venyy yli kahteen vuoteen ja Massalla taitaa mennä melkein samoihin lukemiin. Tämäkin on aika optimistista, koska mikään ei puhu sen puolesta, että Ferrari onnistuisi ensi kaudeksikaan kyhäämään kilpailukykyistä menopeliä.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Susi on tämä tekele verrattuna viime vuosien autoihin. Osasihan tätä hieman ounastellakin, mutta Ferrarin jatkuvat töppäilyt ja sekoilut ovat tulleet yllätyksenä ja pahentaneet huonoa tilannetta enstisestään. Kaiken kukkuraksi taktiikat on kustu ja siellä pyörii Schumi ja ties kuka varikkomuurilla säätämässä. Ainoa valoisa juttu lienee se, että Ferrari ei enää huonommaksi voi tästä pistää. Kai niiden on käytävä pohjalla ennen kuin voi palata kärkeen.

Tuo uudistuspakettikin on hakuammuntaa ja jos onni on myötä se voi toimiakin, mutta ei olisi yllätys, jos koko kausi menisi metsään. Jos homma ei siis alakaan toimia, pakko se on tajuta ja myöntää ja alkaa keskittyä kauteen 2010. Turha voimavaroja paskan pöyhimiseen on kauden puolivälin jälkeen tuhlata, kun muut on jo kaukana. Pieni oljenkorsi tuo uudistuspaketti on, jos se toimii loppukaudesta voi olla menestystäkin tiedossa.

Oudosti mennyt odotukset Ferrarin tämän vuoden suhteen. Aluksi epäilytti kuinka huono Ferrari onkaan, sitten testit loivat uutta toivonkipinää, kun ne sujuivat hyvin. Australiassa taas pieni pudotus, mutta kisan jälkeen oli silti uskoa, että auto voisi toimia. No Malesiassa sitten KERSit ja taktiikat petti, eikä vauhtikaan ollut odotettua ja Kiinassa sama meno jatkuu niin nyt on pakko uskoa, että peli on menetetty. Uudistuspaketti, jos sellaista saavat edes aikaan on viimeinen mahdollisuus.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No huonompaan suuntaanhan tuo tuntuis olevan menossa, jos tarkkoja ollaan. Taitaa Ferrarilla on hankaluuksia päästä edes Q1:stä läpi tuolla uudella loistavaksi havaitulla etusiivellä.


Eivät taatusti edes kokeilleet vanhaa ja verranneet, että kumpikohan se nyt toimis paremmin :nope:
 

#Driver

Well-known member
Liittynyt
27.1.2009
Viestit
66
Vähän sellanen tunne, että Räikkösellä ja Massalla on edessään uran pisimmät voitottomat putket. Näillä näkymin Räikkösen putki venyy yli kahteen vuoteen ja Massalla taitaa mennä melkein samoihin lukemiin. Tämäkin on aika optimistista, koska mikään ei puhu sen puolesta, että Ferrari onnistuisi ensi kaudeksikaan kyhäämään kilpailukykyistä menopeliä.
Suunnataan siis katseet jo kauteen 2011? :D

Ette te voi olla aivan tosissanne. Vaikka testirajoitukset aiheuttaa isoille talleille päänvaivaa, niin $$$-ratkaisee kuitenkin lopulta aika paljon. Isot tiimit pystyy kehittämään autoaan kesken kauden aikalailla täysipainoisesti. Itse uskon että Ferrarin todellinen iskukyky on vielä piilossa, ja kun uusittu auto saadaan käyttöön niin nähdään missä ollaan takaa-ajettaviin nähden.
 

keewee

Well-known member
Liittynyt
22.8.2008
Viestit
536
Tämäkin on aika optimistista, koska mikään ei puhu sen puolesta, että Ferrari onnistuisi ensi kaudeksikaan kyhäämään kilpailukykyistä menopeliä.
Entä jos tekevät Brawnit, pistää pillit pussiin tämän kauden osalta ja rupeat kehittämään jo ensi kauden autoa?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Itse uskon että Ferrarin todellinen iskukyky on vielä piilossa, ja kun uusittu auto saadaan käyttöön niin nähdään missä ollaan takaa-ajettaviin nähden.
Kyllä minäkin (vielä) uskon, että Ferrari saa paremman otteen loppukaudeksi, mutta tämän hetkistä tilannetta se ei auta. Tilillä pisteitä pyöreä nolla.

Massalla ei kummosia odotuksia viikonlopulle ja hän myöntää, että Kersin poisto hidastaa vauhtia entisestään:

"The balance for sure was not easy, but the KERS was even worse for our car because we lose performance," he said.

"That is pretty hard because we got small modifications here, we improve a little bit the car, but then we lose a lot from the KERS. So we make a step backwards without the KERS."

He conceded that his expectations for the rest of the weekend were low.

"Well I don't think we can expect a lot," Massa said. "We did not have a great day today so the expectation for sure is not very high. But I am a professional, so I will do my best to have a good result tomorrow and the best results possible."

He also added his voice to the criticism of this weekend's tyre choice, with many drivers expecting Bridgestone's super softs to struggle badly in the race.

"The super soft was okay for 10 laps, but then you lose completely the grip," said Massa. "The hard tyres were difficult for warming up, but you also had big degradation. The race will not be so easy."
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Kyllä minäkin (vielä) uskon, että Ferrari saa paremman otteen loppukaudeksi, mutta tämän hetkistä tilannetta se ei auta. Tilillä pisteitä pyöreä nolla.
Kyllä minäkin uskon, että Ferrari saa autonsa tämän kauden aikana kuntoon, mutta jos ja kun tämä hetki tapahtuu ei ole enää mitää pelastettavaa. Jälleen osoitettiin kerran miten tehdään virhearvio Ferrarilla. Askel taaksepäin niinkuin Massakin totesi.

Kiinan kisa poislukien kisoja on jäljellä 14 kappaletta. Pariin seuraavaan kisaan tuskin Ferrarilta tulee mitään mullistavaa joten Brawnit ovat karanneet jo 30-40 pisteen päähän. Eli no chance :thumbdown Ehkä sitten ensi kaudella.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vaikka testirajoitukset aiheuttaa isoille talleille päänvaivaa, niin $$$-ratkaisee kuitenkin lopulta aika paljon. Isot tiimit pystyy kehittämään autoaan kesken kauden aikalailla täysipainoisesti.
Itse pidän formuloita aika epäeksaktina tieteenä. Monesti on nähty, että pienetkin sääntömuutokset saattavat heilauttaa voimasuhteita enemmän kuin koko vuoden kehitystyö. Tason parantaminen on aina vaikeaa, ellei löydy jotain aivan ilmeistä syytä ongelmalle. Kehitystä toki tehdään, mutta niin tekevät muutkin.
 

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
...Massalla ei kummosia odotuksia viikonlopulle ja hän myöntää, että Kersin poisto hidastaa vauhtia entisestään:
Se on ku nää nykykuskit on oppinu ajaan videopeliautoilla ja kaikki valmiiksi pedattuna, niin vähän ku hankaloituu hommat, niin alkaa valivali.

Lyödään niille vanhat kunnon formulat käteen, manuaalivaihteilla, ilman mitään kikkailuja, katsotaan moniko osaa vaihtaa isommalle keskellä pitkää isoa mutkaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös