Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mitä kummaa. Testaaminenhan on kiellettyä. Ei sillä saa ajaa missään Vairanon suoralla, vaan auto pitää ensin romuttaa törmäystestissä ja sitten ajaa uudestaan rakennetulla autolla ensi kerran Espanjan GP:n harjoituksissa.
Suoratestit ovat sallittuja.Tietty määrä kauden aikana,en vaan muista monta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä kummaa. Testaaminenhan on kiellettyä. Ei sillä saa ajaa missään Vairanon suoralla, vaan auto pitää ensin romuttaa törmäystestissä ja sitten ajaa uudestaan rakennetulla autolla ensi kerran Espanjan GP:n harjoituksissa.
kyllä noita suoratestejä eli ns. installaatio testejä on saanut tehdä ennenkin.
ja testaamisessahan ei ole sääntöjä, eli se ei ole FIA:n alainen tapahtuma ts. ei sen auton ole tarvinnut FIA:n testejä läpäistä päästäkseen testiradalle.
(kisaan pääsy edellyttää FIA:n testien läpäisyä kyllä)
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Supistui suoratesti vain yhteen päivään. No mielenkiintoista nähdä millainen muutos on kyseessä ja saako Massa uutta autoa...

Eli kyllä on leivottu autoa urakalla ja taas on säästynyt rahaa...

Marc Gene aloittaa Maranellon tehdasväkeä kutkuttavan testipäivän aamuvarhaisella lauantaina. Espanjalainen testikuski on luonnehtinut uutta autoa Ferrarin kaikkein suurimmaksi innovaatioksi kymmeneen vuoteen.

Genen uumoiltiin ajavan sekä perjantaina että lauantaina. Kun suoratestit on rajattu kahdeksaan päivään, mutta niihin ei ole asetettu kilometrirajoitusta, Ferrari päätyi siirtymään massiiviseen yhden päivän ajo-ohjelmaan.

Italialaistalli on saanut valmiiksi yhden uuden auton, joka menee Kimi Räikkösen käyttöön Espanjan Grand Prix -viikonloppuna. F60B on kevennetty malli alkukauden autosta. mikä on erityisen tärkeä parannus Räikköselle, joka painaa kymmenen kiloa enemmän kuin höyhensarjalainen Felipe Massa.

Espanjan kisaan kumpikin Ferrarin kuljettaja saa uuden teknisen autopaketin kohutulla lattiamuutoksella, mutta on mahdollista, ettei Massan uusi, painoltaan keveämpi auto ehdi ajoissa valmiiksi Barcelonaan.

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:743:1:2009-05-01;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:608185,1:0:0:0:0:0:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
No mielenkiintoista nähdä millainen muutos on kyseessä ja saako Massa uutta autoa...
Ois mielenkiintoista nähdä mikä on ero vanhan ja uuden automobiilin välillä, jos Massa ei saa vielä uutta autoa. Mutta lie siihenkin jotain uudistuksia tehty.
Jos se on sekunnin luokka per kierros, niin...
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Aikamoinen hehkutus kyllä tuon uuden auton osalta. Kaipa tuo lähti alunperin Marc Genen suusta ja nyt lehdistö vielä heittää lisää bensaa liekkeihin, ja sitten kaikki pettyvät, kuinka hidas se uusi auto onkin :doubtful:

No jokatapuksessa odotukset on yllättävän korkeat, en kyllä uskonut, että Ferrarin suunnalta tuontyyppisiä kommentteja tulisi.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Aikamoinen hehkutus kyllä tuon uuden auton osalta. Kaipa tuo lähti alunperin Marc Genen suusta ja nyt lehdistö vielä heittää lisää bensaa liekkeihin, ja sitten kaikki pettyvät, kuinka hidas se uusi auto onkin :doubtful:

No jokatapuksessa odotukset on yllättävän korkeat, en kyllä uskonut, että Ferrarin suunnalta tuontyyppisiä kommentteja tulisi.
Joo näinhän sitä itekki aattelee ekaks :doubtful:

Espanjalainen testikuski on luonnehtinut uutta autoa Ferrarin kaikkein suurimmaksi innovaatioksi kymmeneen vuoteen.
Tuo lause kuulostaa aika kovalta jo, onkohan verrari keksiny jotain todella mullistavaa. Jos ajaa kerta innovaationa ohi liikkuvasta pohjasta jne. :eek!:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Innovatiivisin kymmeneen vuoteen, en usko. Mutta nopeampi se tulee taatusti olemaan, sen verran nuista nykyautoista on varaa kehittää ettei pitäisi olla ongelmaa ottaa sekunti pois (ens vuonna esim). Puoli sekuntia on vielä optimistinen Barcelonaan, mutta 3 kymmenystä täysin realistinen, jopa todennäköinen itselleni.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Alkaa odotukset pikkuhiljaa nousta tappiin tämän uuden Ferrarin suhteen. Niin nopeuden kuin ulkonäönkin puolesta. Toivottavasti ei tarvitse pettyä, jälleen...
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tuolla "uudella autolla jota Massa ei ehkä saa vielä Barcelonaan" tarkoitetaan ilmeisesti vain monokokkia, joka on siis kevytversio. Kimi "liikakiloineen" tarvitsee kevyemmän auton kuin kevytsarjalainen Massa (nimestään huolimatta!), joten tämä lähinnä tasoittaisi hieman Kimin liikakiloistaan kärsimää haittaa Massaan nähden. Kyllä kai Massakin tuon auton/monokokin silti saa kunhan toinenkin keritään rakentamaan. Varmastikin Massa saa Barcelonaan jo kaikki muut kehitysosat mitä nyt testataan.

Vaikka on totta, että on vaikea kuvitella että Ferrari nyt yhtäkkiä keksisi jotain mullistavaa uutta, on se kuitenkin mahdollista nyt kun säännöt ovat niin rajusti muuttuneet. Kaikissa autoissa on vielä rajusti kehityspotentiaalia ennen kuin ne ovat lähelläkään optimia nykyisillä säännöillä. Suurien harppauksien tekeminen on nyt paljon helpompaa kuin todella pitkiin aikoihin. Siksipä onkin hämmästyttävää, että kaikki tallit ovat sittenkin olleet niinkin lähellä toisiaan vauhdillisesti tällä kaudella toistaiseksi.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Nyt, päinvastoin kuin jo tupladiffunsa tehneillä, on mm Ferrarilla selkeä tieto fian päätöksestä esim pohjan reikien suhteen. Kun vaikkapa Brawn joutui osin arvailemaan, mikä menee säännöistä läpi, voi Ferrari arvailla askeleen pidemmälle ja todellakin kehittää jotakin uutta siihen lisää.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Alkaa odotukset pikkuhiljaa nousta tappiin tämän uuden Ferrarin suhteen. Niin nopeuden kuin ulkonäönkin puolesta. Toivottavasti ei tarvitse pettyä, jälleen...
Samat fiilikset. Odottavaisen kauhunsekaiset. Enämpi olen kyllä nyt positiivisella fiiliksellä, kun alkuperäisen Ferrarin julkaisun aikaan. Silloinhan ensikommentti multa oli: Ruma.:eek:
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Meinaatteko tosiaan että auton ulkonäkö muuttuisi paljonkin? Tuskin muuttuu.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Meinaatteko tosiaan että auton ulkonäkö muuttuisi paljonkin? Tuskin muuttuu.
Perä ainakin muuttuu, varmasti koneen päällä oleva kate joudutaan kanssa tekemään erilaiseksi. Luultavasti myös keulaan on tehty muutoksia että toimii paremmin uuden lattian kanssa. Joten joo, kyllä siinä voi olla ihan selviä ulkoisia erojakin :ahem:
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Mä arvelen, että Ferrarille tulee vähintään kolmoisdiffuusori, jotta saadaan merkittävää kehitystä aikaiseksi :idea:

Vähän sama, kuin partahöylissä, joissa on jo ilmeisesti viisiteräinen malli jollain merkillä :cool:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Niin ja miksi M. Gene olisi heitellyt näkemyksiään mullistavasta päivityksestä? Tuskin hän on tutkinut Tombazisin kanssa pohjan uusia virtauksia ja saanut siitä jotain ahaa-elämyksiä. Kyllä se varmasti näyttää erilaiselta kuin ennen. Paitsi Mustakarin mielestä, hänhän jaksaa toitottaa edelleen sitä, miten kummallista se on, että säännöt muuttuu pitkästä aikaa radikaalisti -mutta autot näyttävät silti täysin samanlaisilta toisiinsa verraten. :p
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Mä arvelen, että Ferrarille tulee vähintään kolmoisdiffuusori, jotta saadaan merkittävää kehitystä aikaiseksi :idea:

Vähän sama, kuin partahöylissä, joissa on jo ilmeisesti viisiteräinen malli jollain merkillä :cool:
Jos ei vielä käynyt sullekaan selväksi niin sillä kerrosten lukumäärällä ei ole mitään merkitystä, vaan tilavuudella. Se välipohja on vain kikka kiertää niitä FIA:n säännöksiä.

Mut joo toivottavasti siellä nyt on semmonen diffu että ei tarvi heti päivitellä :ahem:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24305
Sijainti
lappeen Ranta
Vois kyllä kuvitella, että Ferrarilla ja muilla myöhemmin kaksoisdiffuusoriin siirtyvillä on viety ideaa vielä eteenpäin. Ja jos jälkikäteen aletaan kieltää moista edelleenkehitelmää niin voi tosissaan alkaa epäillä, että sääntötulkinnat riippuu siitä mihin talliin niitä sovelletaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös