Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jerezin testit 8-11.12.2009

Kimi ja siis F2008K vauhdissa tänään. D. Glos ajeli jo eilen Williamsilla aikaan 1:22.558

Toyota puuttuu...

1. S. Buemi Toro Rosso STR3 1:19.294 24
2. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:19.959 +0.665 13
3. G. Paffett McLaren MP4-23K 1:20.769 +1.475 6
4. K. Räikkönen Ferrari F2008K 1:20.984 +1.690 15
5. N. Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:22.406 +3.112 7
6. N. Piquet Jr. Renault R28 1:22.659 +3.365 24
7. K. Nakajima Williams FW30 1:24.088 +4.794 0

Nakajima


Sliks testejä vanhalla reikäkeulaisella.
 

Riku

Well-known member
Liittynyt
12.9.2008
Viestit
113
Vielä Jerezistä 9.12.2008.




 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275

BMW:llä näkyy olevan pari autoo käytössä. Kyllä nuo vaa vähän tuppaa Formula BMW -luokan autoilta näyttämään.



Williamsilla tosiaan ollaan tuossa vauhtipyörässä vahvasti mukana. Vaikuttas kuitenkin että on tota pohjan muotoa menty vähän rukkaamaan, ainai tosta takaripustuksen alta näyttäs erilaiselta..



On se vaan persetin ruma!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Löytyykö mitään aikoja?
Ei niillä mitään tee, kun kaikki ajaa ihan eri sääntöjen mukaisilla peleillä.

Sitten voi vähän - mutta edelleen vain vähän - vertailla, kun talleilla on ensi kauden autot julkistettu ja testejä ajetaan niillä.
 

keewee

Well-known member
Liittynyt
22.8.2008
Viestit
536
On kyllä niin deekiksen näköinen Kimi. Ei ole kyllä pahemmin tauon aika treenaillut. On tainnut mennä dokaten ja bilettäen koko talvitauko.
Mutta se vain tarkoittaa, että mies on iskussa kun kausi alkaa :alppu:
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
1. Sebastien Buemi - 1.18:742 - 55 laps
2. Sebastien Bourdais -1.19:288 - 41 laps
3. Gary Paffet - 1.20:134 - 26 laps
4. Pedro de la Rosa - 1.20:164 - 19 laps
5. Kimi Räikkönen 1.20:261 - 33 laps
6. Nick Heidfeld - 1.20:910 - 49 laps
7. Kazuki Nakajima - 1.21:336 - 45 laps
8. Nelson Piquet - 1.21:547 - 80 laps
9. Christian Klien - 1.22:696 - 15 laps
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
1. Sebastien Buemi - 1.18:742 - 55 laps
2. Sebastien Bourdais -1.19:288 - 41 laps
3. Gary Paffet - 1.20:134 - 26 laps
4. Pedro de la Rosa - 1.20:164 - 19 laps
5. Kimi Räikkönen 1.20:261 - 33 laps
6. Nick Heidfeld - 1.20:910 - 49 laps
7. Kazuki Nakajima - 1.21:336 - 45 laps
8. Nelson Piquet - 1.21:547 - 80 laps
9. Christian Klien - 1.22:696 - 15 laps
Ajoista päätellen de la Rosa ajoi Mclarenia vai?
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2509

Tuo alkaa olemaan jo ihan siedettävää katsottavaa, mutta lieneekö takasiipi vielä leveämpää mallia kun ei ainakaan niin pahasti satu silmään?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Nokka on sentään vähän leventynyt.

Mikähän tuossa McLarenissa on kun vieläkin ajavat "parittomilla" ponttoonin ilmanotto aukoilla.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Nokka on sentään vähän leventynyt.

Mikähän tuossa McLarenissa on kun vieläkin ajavat "parittomilla" ponttoonin ilmanotto aukoilla.
Pitäisin ihmeellisenä, mikäli autoissa ei olisi huomioitu seikkaa, että radan kiertosuunnan vuoksi toinen puoli kulkee pidemmän matkan ja hieman kovempaa, josta pysittäisiin muotoilulla hakemaan hyötyä. Todennäköisesti havaittava ero johtuu jäähdytyksen komponenttien sijoittelusta epäsymmetrisesti.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Pitäisin ihmeellisenä, mikäli autoissa ei olisi huomioitu seikkaa, että radan kiertosuunnan vuoksi toinen puoli kulkee pidemmän matkan ja hieman kovempaa, josta pysittäisiin muotoilulla hakemaan hyötyä. Todennäköisesti havaittava ero johtuu jäähdytyksen komponenttien sijoittelusta epäsymmetrisesti.
Eli koska Jerezissä on enempi oikealle kääntyviä mutkia, vasen puoli kulkee kovempaa ja pidemmän matkan (ilmaa virtaa enemmän), oikeanpuoleinen ponttooni kannattaa tukkia puoliksi?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Pitäisin ihmeellisenä, mikäli autoissa ei olisi huomioitu seikkaa, että radan kiertosuunnan vuoksi toinen puoli kulkee pidemmän matkan ja hieman kovempaa, josta pysittäisiin muotoilulla hakemaan hyötyä. Todennäköisesti havaittava ero johtuu jäähdytyksen komponenttien sijoittelusta epäsymmetrisesti.
Tuohan tuli McLarenille jostain Silverstonen GP:stä lähtien tällä kaudella. Siitä hetkestä lähtien mun muistin mukaan tuo epäsymmetrisyys on ollut aina nuin päin.

Tosin kauden lopulla aukot oli symmetrisesti vaikka olisi voinut kuvitella esim Fujissa asian olevan jopa kohtalaisen tärkeä siinä missä Silverstonessakin.

Tosin kun äkkiä vilkaisin, niin tuo juttu oli käytössä kisoissa joissa oli hieman viileämpää. Eli Silverstone ja Spa. Ja nämä raathan luonnollisesti kierretään samaan suuntaan, eli oikealle käännytään enempi.

Voit olla siis oikeassa, eli kun on hieman kylmempää niin McLaren käyttää tuota juttua. Tosin Brasiliassa jossa myös oli viileää eivät sitä käyttäneet. Johtuuko sitten siitä että rata kierretään eriin suuntaan..?
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Nokka on sentään vähän leventynyt.

Mikähän tuossa McLarenissa on kun vieläkin ajavat "parittomilla" ponttoonin ilmanotto aukoilla.
Joku voi nopeasti muistaa mitkä jäädyttimet sijaitsevat toisella puolen autoa. Karkeasti aukkojen koko menee niin että suuremmalla aukolla on suurempi ilmanvastus joten aukot pidetään mahdollisimman pienenä. Nuo taitavat riippua ajotyyleistäkin, muistaakseni Lewiksellä oli tuo toinen aukko yleensä pienempi kuin Heikillä (no etusiipikin oli erilainen joten saattaa ero tulla siitä).
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös