Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
BMW:n jyrkkä 2009 takasiipi puristaa ilmaa kasaan niin että syntyy näkyvät juovat siiven taakse...

Nickin auto kyllä pysähtyi radanvarteen...





 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Miksiköhän Bourdais ajoi noin paljon vähemmän kuin Sato ja Buemi?
Harmittaa Bourdaisin puolesta.
Bourdais ja Sato saavat ilmeisesti saman verran testiaikaa, eli puolitoista päivää. Sato ajoi maanantaina koko päivän ja tiistaina aamun. Bourdais aloitti eilen iltapäivällä ja ajaa myös tänään. Buemi näyttäisi vetävän toisella autolla täydet kolme päivää.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Bourdais ja Sato saavat ilmeisesti saman verran testiaikaa, eli puolitoista päivää. Sato ajoi maanantaina koko päivän ja tiistaina aamun. Bourdais aloitti eilen iltapäivällä ja ajaa myös tänään. Buemi näyttäisi vetävän toisella autolla täydet kolme päivää.
Tuo olisi sinänsä ihan järkevää, koska ei Buemi varmaan mitenkään järkevän oloisesti pysty vastaamaan suorituksiltaan kokeneen tai tiimin kanssa pitkään työskennelleen kuskin kanssa.

Kolmen testipäivän aikana varmaankin nähdään paremmin kuinka Buemi kehittyy. Tosin ei se varmaan Satokaan pysty ihan kaikkea heti antamaan, mutta ainakin hänellä on ollut vauhtia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Todella mukava nähdä, että BMW:stä syntyy nuita "suihkeita" takasiipeen. Nyt alkaa tuntumaan siltä, että takana olevalla saattaa olla paremmat tsäänssit ku aiemmin. Tulee oikein 90 luku mieleen nuista takasiiven juovista. :ahem:
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Päivän ajat:

1. S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:19.295 75 pit
2. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:19.839 +0.544 122 pit
3. S. Buemi Toro Rosso STR3 1:20.154 +0.859 115 pit
4. G. Paffett McLaren MP4-23K 1:21.140 +1.845 81 pit
5. J. Button Honda RA108 1:21.387 +2.092 94 pit
6. C. Klien BMW Sauber F1.08 1:21.534 +2.239 88 pit
7. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:21.592 +2.297 105 pit
8. B. Senna Honda RA108 1:21.676 +2.381 106 pit
9. N. Piquet Jr. Renault R28 1:22.148 +2.853 94 pit
10. N. Hülkenberg Williams FW30 1:22.410 +3.115 51 pit
11. L. Badoer Ferrari F2008K 1:22.866 +3.571 120 pit
12. G. Fisichella Force India VJM-01 1:23.068 +3.773 92 pit
13. P. de la Rosa Force India VJM-01 1:23.103 +3.808 88 pit
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
1. S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:19.295 75 pit
2. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:19.839 +0.544 122 pit
3. S. Buemi Toro Rosso STR3 1:20.154 +0.859 115 pit
4. G. Paffett McLaren MP4-23K 1:21.140 +1.845 81 pit
5. J. Button Honda RA108 1:21.387 +2.092 94 pit
6. C. Klien BMW Sauber F1.08 1:21.534 +2.239 88 pit
7. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:21.592 +2.297 105 pit
8. B. Senna Honda RA108 1:21.676 +2.381 106 pit
9. N. Piquet Jr. Renault R28 1:22.148 +2.853 94 pit
10. N. Hülkenberg Williams FW30 1:22.410 +3.115 51 pit
11. L. Badoer Ferrari F2008K 1:22.866 +3.571 120 pit
12. G. Fisichella Force India VJM-01 1:23.068 +3.773 92 pit
13. P. de la Rosa Force India VJM-01 1:23.103 +3.808 88 pit
B.Senna kolmisen kymmenystä Buttonista. Eilenhän di Grassi jäi sen puolisen sekuntia britistä. Rubensille monoa, niin pääsee mies viettämään eläkepäiviä karaoken parissa. Vaikka avaisi oman baarin?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Pitäisköhän noitten muka ammattilaisten harkita uran lopettamista ku kaveri tulee ekoja kertoja ja pesee puolet noista ketkä tekee tota täyspäiväsesti?
Oli varmaan huumoriheitto mutta siltä varalta, ettei ollut niin kommentoidaan tämän verran: onhan se nyt selvää, ettei nuo tuloslistat ole koko totuus. Tottakai Loeb ajoi hyvin mutta ei sillä nyt olisi mitään asiaa kenenkään vakituisen F1-kuskin vauhtiin jos ajettaisiin tosissaan kunnon GP-viikonloppu. Ei vaikka jätettäisiin auton säätäminenkin pois laskuista. Kyllähän noille PR-hommille aina järjestetään jokin yllätysaspekti säätämällä auto mahd. nopeaksi, jotta ajaja näyttäisi hyvälle ja saataisiin vähän media-aikaa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kyllähän noille PR-hommille aina järjestetään jokin yllätysaspekti säätämällä auto mahd. nopeaksi, jotta ajaja näyttäisi hyvälle ja saataisiin vähän media-aikaa.
Häkkisen testailuja ei edes yritetty saamaan näyttämään hyviltä :eek:
 

J.J Pulli

Well-known member
Liittynyt
17.10.2008
Viestit
92
Sijainti
V-City, Turku
Jokohan Toro Rossolla huomattiin että Bourdais ansaitsee jatkaa? Pieksi molempina päivinä Buemin. Näiden testien perusteella olisi paljonkin fiksumpaa ajattaa Bourdaista ja Satoa ensi kaudella.

De la Rosa muuten hävisi Fisicolle :thumbup:
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
Bourdais paransi kauden loppua kohti reilusti, joten olisi oikeastaan sääli jos menettää paikkansa tallissa. Tosin Sebu ei ole kovin media-arvokas kuski verrattuna uusista esim. Sennaan, vaikka eivät toki samasta paikasta kilpailekaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ferrarihan ajo vissiin rengastestejä eli ei välttämättä haetu parasta aikaa. Toisaalta ei se Badoer kauheen nopee oo muutenkaan
Moottorin kestävyystestejä ne ajoi kanssa. Samalla konelle 3 kisaviikon kilsat. Oli äijä vähän puuduksissa.:D
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jopas Badoer ja Ferrari on yllättävän nopeita :D
No Ferrari keskittyi oleelliseen. Vedettiin pitkiä vetoja kun renkaiden ja auton kestävyys pitää selvittää. Badoerhan ajoi ilman suurempia ongelmia noin 340 kierrosta...


Red Bullin/Toro Rosson autot ajoivat muuten melkeen 930 kierrosta lähteestä riippuen. Bullilla ajettiin 227 mutta Torolla paahdettiin 701 kierrosta...

Buemin (331 Torolla) ja Loebin (82 Bullilla) kierroksia ei mahdollisesti lasketa testirajoituksen piiriin, Saton ilmeisesti lasketaan.

Näppärästi sai Red Bull säästettyä testi kierroksia myöhempään kun suurin osa sliks testeistä ajettiin Torolla...

Kun nyt Renault saa kehittää FIA:n poikkeusluvalla moottoriaan (vastapainoksi Renault sitoutui muistaakseni tallina testaamaan kauden aikana huomattavasti muita vähemmän) on epäiltävissä että suuri osa Renaultin moottori/KERS? testeistä ajetaan Red Bullilla...

Kun Renaultin kone ei ollut todistetusti ainakaan viimeisissä kisoissa huono Vettelin osakkeet on nousussa..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mikäli Hondan rauniot saavat vielä myytyä itsensä uusille ostajille on edessä tietenkin myös se ongelma, että talvitestit voivat jäädä todella vähille. Auto voi ollakin suht hyvissä kuosissa Hondan tehtaiden vielä toimiessa, mutta testausaika on kullanarvoista.

Team boss Nick Fry confirmed to Autosport that Honda will not attend the Jerez tests scheduled before Christmas. It is possible the team, in its effort to find a potential buyer, will complete at least one test session in January or February despite an obviously reduced programme.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös